Ga naar inhoud

wachtbankje februari 2017


Maaike79

Aanbevolen Berichten

  • Reacties 775
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Hoi meiden. Heb nog nooit zon grote teleurstelling moeten verwerken. Ik ben niet zwanger.

Heb vandaag ook een brief gekregen van het VU. Van de 6 overige embryo's zijn er 6 ingevroren in 6 rietjes. Ik was erg blij met dat nieuws en daarna helaas het slechte nieuws wat we niet gehoopt hadden te horen.

Hoe gaan jullie om met deze teleurstelling? Ik vindt het super heftig en voel me echt dood van binnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi meiden. Heb nog nooit zon grote teleurstelling moeten verwerken. Ik ben niet zwanger. Heb vandaag ook een brief gekregen van het VU. Van de 6 overige embryo's zijn er 6 ingevroren in 6 rietjes. Ik was erg blij met dat nieuws en daarna helaas het slechte nieuws wat we niet gehoopt hadden te horen. Hoe gaan jullie om met deze teleurstelling? Ik vindt het super heftig en voel me echt dood van binnen.
Zwaar klote😟 heel veel sterkte... voel je getroost met 6 cryos.. ik heb het nog niet mee gemaakt ik moet nog... maar hou in mijn achter hoofd dat de 1e tp vaker niet blijft plakken... zo bereid ik me er een beetje opvoor... maar kop op en nu maar gaan voor je 1e cryo tp...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi meiden. Heb nog nooit zon grote teleurstelling moeten verwerken. Ik ben niet zwanger.

Heb vandaag ook een brief gekregen van het VU. Van de 6 overige embryo's zijn er 6 ingevroren in 6 rietjes. Ik was erg blij met dat nieuws en daarna helaas het slechte nieuws wat we niet gehoopt hadden te horen.

Hoe gaan jullie om met deze teleurstelling? Ik vindt het super heftig en voel me echt dood van binnen.

 

Owwww wat een klote nieuws. heel veel sterkte.

 

Hoe ga je op met deze teleurstelling? Nou wat dacht je van heel hard huilen en schelden. Doen wat je wil en wat je een fijn gevoel geeft.

 

Dat heb ik zaterdag gedaan toen ik de pijn van mijn menstruatie voelde aankomen. Hard zitten huilen, alles en de hele wereld vervloekt. 'S avonds hebben we ons avond eten opgegeten op bed (doen we normaal nooit). Gewoon ff schijt hebben aan alles en iedereen.

 

En daarna jezelf weer herpakken. En op naar je cryo terugplaatsing. En in je achterhoofd houden dat je er 6 nog hebt liggen... dat is onwijs veel. (ik ben zelfs een beetje jaloers ik heb er maar 2).

 

En erin blijven geloven dat jouw kindje er tussen zit.

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mag je ook reageren als je wacht op je wachtdagen? Ik ben nu aan het stimuleren, maandag voor de eerste echo geweest, rechts 6 kleine follikels te zien, links was uberhaupt niet te vinden met de echo (vond ik wat vreemd, maar gyn maakte er geen enkel probleem van). Donderdag terug voor de volgende echo. Ik hoop volgende week ergens de punctie te hebben, hoewel ik daar wel tegenop zie. Jullie succes met wachten allemaal, hou een plekje voor me vrij op het bankje. Oh ja nog wel een vraag: manlief ligt met koorts op bed en dat is volgens mij niet zo gunstig voor het zaad. Iemand dat wel eens gehad?

 

Tuurlijk mag je reageren. Want als jij het mag, mag ik het ook

 

Bij mij waren er ook maar een paar zichtbaar en de echo daarna zaten er ineens veel meer. Het is net hoe ze liggen en of de arts ze in beeld kan brengen.

 

Ow heeft je man koorts dat is niet best. Ik zou dit idd even bespreken met de arts.

 

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi meiden. Heb nog nooit zon grote teleurstelling moeten verwerken. Ik ben niet zwanger.

Heb vandaag ook een brief gekregen van het VU. Van de 6 overige embryo's zijn er 6 ingevroren in 6 rietjes. Ik was erg blij met dat nieuws en daarna helaas het slechte nieuws wat we niet gehoopt hadden te horen.

Hoe gaan jullie om met deze teleurstelling? Ik vindt het super heftig en voel me echt dood van binnen.

 

Hoi sas,

Wat een ontzettend rot nieuws.

En je hoopt t zo natuurlijk.

iig vandaag ook een beetje goed nieuws, want je hebt 6 cryo's!!

Hoe je daar mee omgaat...ik denk voor iedereen verschillend. En jij moet doen waar je je prettig bij voelt. Ik wens je voor nu iig heel veel sterkte met t verwerken van deze tegenslag. Hoop dat je snel de positiviteit weer terug kan vinden , want dat vinden je cryo's vast heel fijn

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

awhh meis shit.. het is vreselijk om te horen elke keer weer:( fijn dat er 6 zijn ingevroren..ik had het zo gehoopt voor jullie! dikke knuffel

 

He Sas,

Wat een onwijs klote nieuws... Ontzettend oneerlijk en gewoon 1000x kut. Soms is het verwerken gewoon heel lastig, heeft het tijd nodig. En natuurlijk ben je blij met je 6 cryo's, maar die had je natuurlijk het liefst niet

nodig gehad :(

Zou inderdaad alleen even doen waar je zin in hebt. Maakt niet uit wat het is. Heel lief voor jezelf zijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel voor de lieve berichten. Vindt het echt heel zwaar en verdrietig allemaal. Het is nu 2 dagen geleden en ik voel me wel ietsje beter en probeer inderdaad door te gaan en uit te kijken naar onze eerste cryo, hoe moeilijk het ook is.

Ik ga nu eerst een weekend weg samen met m'n vriend even er tussen uit. Opladen en aandacht voor elkaar.

Is er hier iemand die toevallig zwanger is geworden of iemand kent die zwanger is geworden van een cryo?

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar goed de wonderen zijn de wereld nog niet uit.. zondag gooi ik er een test tegenaan en als die niet lucht positief is dan weet ik genoeg
Balen eslief😞 Weet hoe je je voelt helaas. Echt niet leuk. Hoop voor je dat je een positieve test in je handen krijgt zondag! 🌸
Link naar reactie
Delen op andere sites

lekker druk is het hier inmiddels!

Zeg Eslief, je houdt de moed er nog maar mooi even in hoor.

 

En Sas, wat naar dat het niet gelukt is. Maar ook heel fijn dat je maar liefst zes bonuskansen hebt.

Ik heb zelf meer vertrouwen in cryo's dan in verse terugplaatsingen. Je lichaam heeft dan kunnen herstellen van het hormoongeweld en cryo's die de ontdooing goed doorstaan hebben een extra testje gehad. Wij hebben ook een cryo meisje en je ziet er niks meer van ;-) . De gynaecoloog grapte dat ze nu weer lekker warm is.

dat omgaan met die teleurstellingen ga je wel een beetje leren of je gaat met jezelf afspreken dat je de volgende keer een beetje reserves houdt. Lukt niet altijd. Ik hoop dat de volgende gewoon lekker blijft plakken. Is het een idee om naast de bloedtest zelf een urinetest te doen? Dan hangt niet alles af van zo'n zenuwslopend telefoontje.

 

Hier is het wachten geblazen. Heel veel last van bekkenklachten. Beetje gek. Ik denk zelf dat mijn lijf door de Otrivelle denkt dat het de bekkenklachten van de zwangerschap van mijn dochter maar weer eens dunnetjes over gaat doen. Ik had het bij de verse terugplaatsing ook, maar minder heftig en minder lang.

Als ik het al uit mijn gedachten kon zetten, dan wordt het door de pijn een beetje onmogelijk gemaakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is nog vroeg 10 dpo het zou nog kunnen..echter de krakpen verrraden hoe het altijd gaat.. de bollen die de boel tegen houden

 

Hier same story.. Voel aan alles dat ik ongesteld ga worden. Probeer het nog een beetje te ontkennen, wil er niet aan. Klotezooi :( dinsdag pas bloedtest. Wanneer zouden jullie zelf testen? En wat bedoel je met 10 dpo eslief?

Link naar reactie
Delen op andere sites

lastig lara.. blijf hoop houden:) in jouw geval zou ok wachten tot dinsdag...de kwaaltjes kunnen alle kanten op:)

 

dpo=days pas ovulation..sorry ben zelf al zo in de afkortingen dat ik wel es vergeet dat andere ze niet snappen. zondag zit ik dus 12 dagen na punctie/ovulatie.. is de test dan nog omo wit dan stop ik met de bollen en is het gedaan voor mij.. als ik zwanger ben test ik normaal op dag 10 licht positief.. ook als dit later toch nog mis ging. was hij op dag 12 negatief bleef hij dit ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

lastig lara.. blijf hoop houden:) in jouw geval zou ok wachten tot dinsdag...de kwaaltjes kunnen alle kanten op:)

 

dpo=days pas ovulation..sorry ben zelf al zo in de afkortingen dat ik wel es vergeet dat andere ze niet snappen. zondag zit ik dus 12 dagen na punctie/ovulatie.. is de test dan nog omo wit dan stop ik met de bollen en is het gedaan voor mij.. als ik zwanger ben test ik normaal op dag 10 licht positief.. ook als dit later toch nog mis ging. was hij op dag 12 negatief bleef hij dit ook.

 

Oke, thanks voor de uitleg :) ik zit vandaag dan op dpo 12. Zal morgenochtend een testje doen. Gebruik je een gewone test? En hoe voel jij je?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tuurlijk mag je reageren. Want als jij het mag, mag ik het ook

 

Bij mij waren er ook maar een paar zichtbaar en de echo daarna zaten er ineens veel meer. Het is net hoe ze liggen en of de arts ze in beeld kan brengen.

 

Ow heeft je man koorts dat is niet best. Ik zou dit idd even bespreken met de arts.

 

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

 

Haha gelukkig :-)

 

inmiddels de volgende echo gehad, daar was alles een stuk beter te zien. Bij beide eierstokken ongeveer 10 follikels te zien. Voorlopig doorgaan zoals we nu bezig zijn, maar wel opletten voor overstimulatie.

heb inderdaad nog gevraagd aan de gyn hoe het zat met koorts van mn vriend, maar zij maakte zich er niet druk over. Dat resulteert pas in mindere kwaliteit over drie maanden. Dus was het nieuws eigenlijk gewoon allemaal goed. Morgen weer terug voor een volgende echo. Ik ben wel weer benieuwd. Ook zie ik best op tegen de punctie. Ik lees dat de ervaringen hiermee best uiteen lopen, dus kan ik niet echt een inschatting maken van hoeveel last ik hiervan ga krijgen.

 

Wat vervelend voor je Sas, ik hoop dat je snel weer nieuwe energie krijgt om aan je cryo's te beginnen.

eslief ik duim voor je dat je zondag toch positief nieuws krijgt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha gelukkig :-)inmiddels de volgende echo gehad, daar was alles een stuk beter te zien. Bij beide eierstokken ongeveer 10 follikels te zien. Voorlopig doorgaan zoals we nu bezig zijn, maar wel opletten voor overstimulatie.heb inderdaad nog gevraagd aan de gyn hoe het zat met koorts van mn vriend, maar zij maakte zich er niet druk over. Dat resulteert pas in mindere kwaliteit over drie maanden. Dus was het nieuws eigenlijk gewoon allemaal goed. Morgen weer terug voor een volgende echo. Ik ben wel weer benieuwd. Ook zie ik best op tegen de punctie. Ik lees dat de ervaringen hiermee best uiteen lopen, dus kan ik niet echt een inschatting maken van hoeveel last ik hiervan ga krijgen.Wat vervelend voor je Sas, ik hoop dat je snel weer nieuwe energie krijgt om aan je cryo's te beginnen.eslief ik duim voor je dat je zondag toch positief nieuws krijgt!
Heey Poekie, wat betreft de punctie, daar kun je je ook moeilijk op voorbereiden. Ik heb hem gisteren gehad en ik had ook deze verhalen gelezen... Maar dat is echt voor ieder zeer persoonlijk. Ik zelf ben erin gegaan zo van: nou es even kijken hoe ik dit ga ervaren... ik ben er vrij ontspannen ingegaan en nieuwgierig. Nu ben ik ook niet bang uitgevallen, dat scheeld in de spanning vooraf. Maar doordat ik 18 follikels had duurde het langer en dus meer pijn... als je 10 hebt dan is het zo gepiept als ze gunstig liggen... Ik vind de lastig die ik nu ervaar vervelender dan de punctie zelf... Ik zou er gewoon blanco ingaan, want jij bent je eigen persoon en reageerd dan ook weer heeel anders dan al deze verhalen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden