Ga naar inhoud

Wachtbankje Maart

Aanbevolen Berichten

• Reacties 508
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Thnx meiden. Ik wapen me idd maar tegen teleurstellingen.

Ik heb zo'n kruidvat test 2v5euro gebruikt en ik heb op dag 12 na terugplaatsing getest, eslief. Ik weet dat het vroeg is maar ik probeer me er maar op voor te bereiden dat het niet gelukt is.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Geplaatst

Wij hebben ons nichtje van 7 maand bij ons te logeren

Zij leven echt zo stil als muizen ofzo

Mag ik jullie 1 tip geven als jullie een baby krijgen stofzuig de slaapkamer als ze slapen

Klinkt heel stom maar dat werkt echt

Met esmee nooit geen last gehad

Evianne (nichtje) word al wakker als ik de dekens over me heen trek

ik is moe baby slaap nou door

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst
Goedenavond.. Ik ben nieuw hier dus weet nog niet precies hoe alles werkt.Ik zit nu in mijn. Tweede ww eerste poging ivf. En vind het echt super spannend.ik heb sinds vanmiddag lage rugpijn alleen aan de rechterkant herkennen jullie dit? Of kan dit komen omdat ik teveel eitjes had aangmaakt??
Hoi Marii, ik ben ook nieuwe hier en heb ook nog geen idee hoe alles werk. Ik heb de eerste IVF poging in januari gehad. Ik heb zowel in de 1e als 2e ww niets gevoeld. Helaas voor mij een mislukte poging geweest, maar ben nu met het 2e lange behandelplan begonnen. Ik hoop dat de pijntjes die je nu hebt zullen leiden tot een positief resultaat! Succes!
Geplaatst
Hoi Marii, ik ben ook nieuwe hier en heb ook nog geen idee hoe alles werk. Ik heb de eerste IVF poging in januari gehad. Ik heb zowel in de 1e als 2e ww niets gevoeld. Helaas voor mij een mislukte poging geweest, maar ben nu met het 2e lange behandelplan begonnen. Ik hoop dat de pijntjes die je nu hebt zullen leiden tot een positief resultaat! Succes!

Jaa dat hoop ik ook echt. Ik had gisterenavond gevoelige borsten maar dat is vandaag weer verdwenen super vaag. Ik hoop dat deze ook voor jou met succes afloopt.

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

Geplaatst
Jaa dat hoop ik ook echt. Ik had gisterenavond gevoelige borsten maar dat is vandaag weer verdwenen super vaag. Ik hoop dat deze ook voor jou met succes afloopt.

Spannend marri. Welkom trouwens. Ik duim voor je. Wanneer mag je testen?

Geplaatst
Spannend marri. Welkom trouwens. Ik duim voor je. Wanneer mag je testen?

Dankjewel.. ik mag 9 maart testen. Maar als ik zo door het forum heen lees lijkt het of jullie langere wd hebben bij mij hebben ze 14 wd vanaf de punctie of is dat bij jou ook zo?

Geplaatst

Bij ons adviseren ze 14 dagen na de terugplaatsing.

14 dagen na de eisprong/ punctie moet natuurlijk ook best kunnen, want dan zou je in een natuurlijk proces ook gaan merken dat je wel/ niet ongesteld wordt.

vandaag echt ongesteld geworden. Eskimo is dus defintief niet blijven plakken.

Ik ga morgen bellen voor een afspraak voor een gesprek. Ik wil vragen of ze vragen of ze nogmaals naar mijn hormoonwaarden in de tweede helft van mijn cyclus willen kijken. Het zou dus kunnen dat deze cyclus een "check" wordt en geen terugplaatsing.

Het wordt sowieso een beetje ongelukkige planning. Vandaag precies over twee weken vieren we de 2e verjaardag van mijn dochter. Mijn lhtest is positief ergens tussen dag 13 en 15. Ik wil niet op ons feestje van het leven van mijn dochter op en neer naar het ziekenhuis crossen, dus dan zou het lot bepalen dat we een maandje overslaan. Vieren wat ik wel heb, is dan even belangrijker.

Geplaatst

Bij ons krijg je 15 dagen na de tp een bloedtest. Dat is idd veel later dan bij jullie. Ieder ziekenhuis heeft zo weer z'n eigen insteek.

Geplaatst
Bij ons krijg je 15 dagen na de tp een bloedtest. Dat is idd veel later dan bij jullie. Ieder ziekenhuis heeft zo weer z'n eigen insteek. Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Hoi Lisa wat balen zeg, ik denk inderdaad dat het niet gelukt is als ik het zo hoor. sterkte met verwerken van de teleurstelling. Je had nog 4 cryo's toch of vergis ik me?.😊 Ik mag al 12 dagen na de terugplaatsing testen. Ik krijg dan ook een bloedtest in het ziekenhuis.
Geplaatst
Bij ons adviseren ze 14 dagen na de terugplaatsing.

14 dagen na de eisprong/ punctie moet natuurlijk ook best kunnen, want dan zou je in een natuurlijk proces ook gaan merken dat je wel/ niet ongesteld wordt.

vandaag echt ongesteld geworden. Eskimo is dus defintief niet blijven plakken.

Ik ga morgen bellen voor een afspraak voor een gesprek. Ik wil vragen of ze vragen of ze nogmaals naar mijn hormoonwaarden in de tweede helft van mijn cyclus willen kijken. Het zou dus kunnen dat deze cyclus een "check" wordt en geen terugplaatsing.

Het wordt sowieso een beetje ongelukkige planning. Vandaag precies over twee weken vieren we de 2e verjaardag van mijn dochter. Mijn lhtest is positief ergens tussen dag 13 en 15. Ik wil niet op ons feestje van het leven van mijn dochter op en neer naar het ziekenhuis crossen, dus dan zou het lot bepalen dat we een maandje overslaan. Vieren wat ik wel heb, is dan even belangrijker.

Ooh apart dat ze overal verschillende regels hebben. Nou ben echt benieuwd wat mijn uitslag wordt..

Ooh wat jammer dat het bij jullie niet gelukt is. Ik snap dat je rustig de verjaardag van je dochter wil vieren. Alles op zn tijd...

Geplaatst
Bij ons krijg je 15 dagen na de tp een bloedtest. Dat is idd veel later dan bij jullie. Ieder ziekenhuis heeft zo weer z'n eigen insteek.

Jaa idd wel apart hoop dat het bij mij niet te vroeg is dan. Maarja ik wacht het af

Geplaatst
Bij ons adviseren ze 14 dagen na de terugplaatsing.14 dagen na de eisprong/ punctie moet natuurlijk ook best kunnen, want dan zou je in een natuurlijk proces ook gaan merken dat je wel/ niet ongesteld wordt.vandaag echt ongesteld geworden. Eskimo is dus defintief niet blijven plakken.Ik ga morgen bellen voor een afspraak voor een gesprek. Ik wil vragen of ze vragen of ze nogmaals naar mijn hormoonwaarden in de tweede helft van mijn cyclus willen kijken. Het zou dus kunnen dat deze cyclus een "check" wordt en geen terugplaatsing. Het wordt sowieso een beetje ongelukkige planning. Vandaag precies over twee weken vieren we de 2e verjaardag van mijn dochter. Mijn lhtest is positief ergens tussen dag 13 en 15. Ik wil niet op ons feestje van het leven van mijn dochter op en neer naar het ziekenhuis crossen, dus dan zou het lot bepalen dat we een maandje overslaan. Vieren wat ik wel heb, is dan even belangrijker.
Niet leuk Maaike! Sterkte 😘 Wat bedoel je met je hormoonwaarde checken? En ik snap dat je dan wil focussen op je dochtertje zou ik ook doen. 😊
Geplaatst

Sas: mijn luteale fase ( dat is het stukje vanaf de eisprong tot aan de menstruatie) is aan de korte kant. Altans dat was het voor de geboorte van mijn dochter. Ik riep dat steeds en vlak voor haar terugplaatsing was er eindelijk een arts die dat oppikte en besloot om te checken of het hormoon progesteron wel lang genoeg hoog blijft om het embryo een kans te geven. ik moest toen op 3 momenten bloed prikken. Het was toen goed genoeg.

Na de geboorte van mijn dochter werd ik ( toen ik wat minder borstvoeding ging geven) keurig 14 dagen na mijn eisprong ongesteld. Tot aan de zwangerschap die uitliep op een missed abortion. Sindsdien heb ik een dikke week na de eisprong wat bloedverlies, wat dan vervolgens stopt en een paar dagen wat aanmoddert met wat oud bloed totdat ik echt ongesteld wordt. In dit geval 12 dagen na de eisprong, dus niet echt te vroeg.

Ik wil weten of dat bloedverlies betekent dat progesteron al aan het dalen is. Ik sus mezelf iedere keer met het idee dat ik zwanger ben geweest dus dat het wel ok is ( dat ik zelfs zwanger bleef terwijl het vruchtje al lang gestopt was), maar aan de andere kant ben ik niet gerustgesteld genoeg. En voelt het niet goed om zomaar embryo's te gaan verspillen. Mocht het ook deze keer gewoon goed zijn, dan hoop ik dat een beetje extra vertrouwen in mijn lichaam zal helpen.

Ik neem aan dat dit ook voor Eslief de reden is om op eigen initiatief utrogestan te gaan gebruiken. Ik heb ook wel met die gedachte gespeeld. Maar heb wel zoveel last van de bijwerkingen gehad, dat ik toch liever wat "bewijs" heb.

Geplaatst

@maaike klopt en hier vinden ze het niet nodig..alleen erg vreemd dat ik meestal al binnen een week ongesteld word dat maakt dat de emmy naar mijn idee genees een reeele kans heeft.. de artsen halen hun schouders op en noemen het pech.. nou deze keer pech met de utro dan;) misschien valt het me wel heel erg tegen dan doe ik het nooit meer.. maar het is het proberen waard.. we zijn nog in tweestrijd om het over de grens te gaan zoeken

Geplaatst
is overal anders..hier moet je met de ovulatietest je ovulatie opsporen.. is hij positief dan bel je en moet je dezelfde dag langskomen..dan word er gekeken of het bms goed is en er geen gekke dingen zijn..als dat zo is zet je savonds de spuit en gaan ze 3 dagen later ontdooien en krijg je de tp
Wat gek! Ik moest donderdagavond de spuit zetten en krijg woensdag pas de tp..
Geplaatst

hangt er vanaf hoe oud je embryo was toen het werd ingevroren. ze laten dat zo goed mogelijk samen lopen. mijn embryo is 3 dagen oud en dus 4 dagen na de spuit krijg ik hem terug. 3 dagen na de eisprong gaan ze hem ontdooien. is jouw emmy mischien 4 of 5 dagen oud?

Geplaatst
hangt er vanaf hoe oud je embryo was toen het werd ingevroren. ze laten dat zo goed mogelijk samen lopen. mijn embryo is 3 dagen oud en dus 4 dagen na de spuit krijg ik hem terug. 3 dagen na de eisprong gaan ze hem ontdooien. is jouw emmy mischien 5 dagen oud?
Dat weet ik eigenlijk niet. Ik dacht 6 van 4 dagen en 1 van 5..Heb 2 inwendige echo's gehad vorige week en toen deze datum doorgekregen.. Heb ook geen utro bollen voor na de tp! Kan ik daar alsnog om vragen denk je?
Geplaatst

Hoi allemaal, hier even een kort berichtje.. inmiddels duidelijk dat het definitief niet gelukt is. Ben ongesteld geworden. Nu maar afwachten hoe de cryo's verder verlopen. Ik zal nu weer wat rustiger zijn op het forum, even hiervan balen en weer verder. Succes allemaal!!

Geplaatst
Hoi allemaal, hier even een kort berichtje.. inmiddels duidelijk dat het definitief niet gelukt is. Ben ongesteld geworden. Nu maar afwachten hoe de cryo's verder verlopen. Ik zal nu weer wat rustiger zijn op het forum, even hiervan balen en weer verder. Succes allemaal!! Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Sterkte en een dikke knuffel! 🌸
Geplaatst

In mijn ziekenhuis is ook verteld 6 dagen na de pregnyl wordt er eentje teruggeplaatst, of 5 dagen na een positieve ovulatietest. Omdat mijn cryo's 4 dagen oud zijn. Ik zal een foto erbij uploaden die ik heb gekregen. 😊👍🏻

Geplaatst
In mijn ziekenhuis is ook verteld 6 dagen na de pregnyl wordt er eentje teruggeplaatst, of 5 dagen na een positieve ovulatietest. Omdat mijn cryo's 4 dagen oud zijn. Ik zal een foto erbij uploaden die ik heb gekregen. 😊👍🏻
Heb vanmiddag even gebeld, en dag klopt echt! Moet jij zelf dus bepalen wanneer je de spuit zet? Geen echo?!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden