Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Hoi! Ik ga me voorlopig voorzichtig hier melden. Heb vandaag het bloedonderzoek gehad en hcg is 26. 😁😁

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Oh! Voorzichtig gefeliciteerd dan! Is dit 15 dagen na de punctie? Wat zeiden ze in het zh? Duimen dat het doorzet meid!

Ik zei toch al dat ik er een goed gevoel bij had

Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk

• Reacties 2,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Oh! Voorzichtig gefeliciteerd dan! Is dit 15 dagen na de punctie? Wat zeiden ze in het zh? Duimen dat het doorzet meid!

Ik zei toch al dat ik er een goed gevoel bij had

Embryootje is 15 dagen oud. Zeker duimen dat het doorzet!

Geplaatst
Embryootje is 15 dagen oud. Zeker duimen dat het doorzet!

Spannend! Heb je binnenkort nog een bloedtest? En hoe voel je je?

Geplaatst
Spannend! Heb je binnenkort nog een bloedtest? En hoe voel je je?

Wat een lieve reactie trouwens. Sorry ben nog een beetje flabbergasted. Voorlopig geen bloedtest. Heb uberhaupt niks gevraagd toen ik werd gebeld met de uitslag... was even van mn stuk haha.

Ik voel me prima. Weinig last. Van de week een paar dagen wat bloedverlies en wat krampen in mn buik. Ook is mn stoelgang wat ontregeld. Verder heb ik het idee dat mn reuk een stuk sterker is. Maar verder... hahaha

Geplaatst
Wat een lieve reactie trouwens. Sorry ben nog een beetje flabbergasted. Voorlopig geen bloedtest. Heb uberhaupt niks gevraagd toen ik werd gebeld met de uitslag... was even van mn stuk haha.

Ik voel me prima. Weinig last. Van de week een paar dagen wat bloedverlies en wat krampen in mn buik. Ook is mn stoelgang wat ontregeld. Verder heb ik het idee dat mn reuk een stuk sterker is. Maar verder... hahaha

Dat klinkt goed, sterkere reuk ;) hihi. Even laten bezinken. In ieder geval een fijn weekend!!

Geplaatst
Dat klinkt goed, sterkere reuk ;) hihi. Even laten bezinken. In ieder geval een fijn weekend!!

Dat komt vast goed!

Geplaatst

Oooh heerlijk.poeki onwerkelijk he als je zon bericht dan krijgt.

Gefeliciteerd .en hopen dat je kleintje lekker blijft zitten !

Je kan wel de clearbleu digitaal doen over weekje weer je of je hcg stijgt.

Fijn dat je je goed voelt en wat zal je een stress door het bloedverlies hebben gehad .

Geplaatst

Wat gaaf dat je de kleine al hebt voelen bewegen. Hoop dat ik dat ook snel heb.

Ik heb gisteren wel voor het eerst de kleine zijn of haar hartje gehoord met de thuis doppler! Leuk is dat .

Verder vandaag aan mijn hoofdkantoor gemeld dat ik zwanger ben nu nog afwachten wat voor gevolgen dat voor mijn werk gaat hebben . Ik ben nu assistent manager. En dan moet je 5 dagen werken .Ik ga naar 3 en dan kan ik geen assistent blijven dus er bestaat een kans dat ze me dan gaan overplaatsen als er dan geen plek meer voor mij is na vervanging van mijn functie.

Ik hoop zo dat het niet zo gaat .Heb ook helemaal geen zin om me nu druk te moeten maken over werk .Heb het zo naar me zin en dan moet ik straks misschien ineens naar een andere locatie .

Geplaatst

Gefeliciteerd poekie. Wat leuk. Judy ik ga hetzelfde werken als ik nu doe. Er gaat er gewoon 1tje extra naar het kinderdagverblijf 😂 maar die keuze vond ik bij de eerste toen ook heel lastig

Verstuurd vanaf mijn SM-A300FU met Tapatalk

Geplaatst

Opvang weten we nog niet. Mijn vriend overweegt om 4 dagen te gaan werken ipv 5. Ik werk als zelfstandig trainer, eigen bedrijf. Nu 24-28 uur per week. Ik heb wat lichamelijke uitdagingen. Dus ik denk dat we wachten tot wanneer ons kindje er is, kijken hoe het dan gaat en dan bepalen wat we willen. idealiter werk ik ook 2 a 3 dagen denk ik nu. Mijn punt is dat niet elke werkdag voor mij ook geld oplevert. Ik heb ook geregeld 2 en 3 daagse trainingen, waarbij ik dus ook 1 of 2 nachten weg ben. Dat vraagt andere opvang. Wij zullen beiden flexibel moeten zijn. Mijn vriends moeder wil graag oppassen. Die woont 10 min verderop. We hebben een buurmeisje van 14 nu. 15 als ons kindje komt. Dus zo komen we wel aan wat avonden en dagen bij elkaar. En anders is er altijd nog kinderopvang oid. We hebben er wel gesprekken over, maar vooral besloten pas definitief te bepalen als het kind er is.

Geplaatst
Opvang weten we nog niet. Mijn vriend overweegt om 4 dagen te gaan werken ipv 5. Ik werk als zelfstandig trainer, eigen bedrijf. Nu 24-28 uur per week. Ik heb wat lichamelijke uitdagingen. Dus ik denk dat we wachten tot wanneer ons kindje er is, kijken hoe het dan gaat en dan bepalen wat we willen. idealiter werk ik ook 2 a 3 dagen denk ik nu. Mijn punt is dat niet elke werkdag voor mij ook geld oplevert. Ik heb ook geregeld 2 en 3 daagse trainingen, waarbij ik dus ook 1 of 2 nachten weg ben. Dat vraagt andere opvang. Wij zullen beiden flexibel moeten zijn. Mijn vriends moeder wil graag oppassen. Die woont 10 min verderop. We hebben een buurmeisje van 14 nu. 15 als ons kindje komt. Dus zo komen we wel aan wat avonden en dagen bij elkaar. En anders is er altijd nog kinderopvang oid. We hebben er wel gesprekken over, maar vooral besloten pas definitief te bepalen als het kind er is. Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk
Fijn dat dat zo kan .voor ons moeten we nu al echt dingen gaan regelen en doorgeven de wachttijden zijn ook lang voor kinderdagverblijven . Mijn moeder gaat 1 dag oppassen en mijn schoonmoeder twee zelf blijf ik dus ook twee dagen thuis .en voor als er iemand op vakantie gaat of u uitvalt hebben we een gastouder met 5 kindjes die doe dagen kan invullen
Geplaatst

Mijn dochtertje gaat nu twee middagen naar kinderdagverblijf. En de kleine straks ook. Ik werk drie middagen. Blijft zo. Mijn man werkt vijf dagen. Mijn moeder past 1 middag op

Geplaatst
Hoi! Ik ga me voorlopig voorzichtig hier melden. Heb vandaag het bloedonderzoek gehad en hcg is 26. 😁😁Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Gefeliciteerd Poekie! Hoop dat het snel gaat stijgen en je streepjes mooi oplopen! 💚 Wat zeiden ze in het ziekenhuis over de waarde? Mag je nog een x prikken? Ik moest eigenlijk nog een keer bloed prikken paar dagen later maar omdat het hcg hormoon 260 was hoefde dat niet meer💓Geniet er lekker van samen en een fijn weekend!🌸
Geplaatst
Hoe gaan jullie het straks allemaal.doen me5 werk oppas etc. En hoe zijn jullie werkgevers eronder?
Wat fijn dat t gelukt is met de doppler judy!! Op mijn werk weten ze t ook en ik ga met de kerstvakantie 24 december met verlof. Ik ben nu in gesprek met mn baas over een vast contract maar omdat er nu allerlei ontwikkelingen in t bedrijf zijn wordt dat heel moeilijk enz. Ik hoor volgende week meer en anders verloopt mn contract 31 december en moeten ze me vast geven of eruit gooien.. ik zie t wel.. heb gezegd ga me niet te druk maken heb sowieso tot eind maart zwangerschapsverlof wat ze moeten betalen en heb nog extra uren opgebouwd. Daarna in de WW desnoods. Tot ik wat anders heb gevonden. Merk dat ik nu wel soms gestresst ben en erge emotioneel. Ben toe aan vakantie!!! 👍🏻😖
Geplaatst
Fijn dat dat zo kan .voor ons moeten we nu al echt dingen gaan regelen en doorgeven de wachttijden zijn ook lang voor kinderdagverblijven . Mijn moeder gaat 1 dag oppassen en mijn schoonmoeder twee zelf blijf ik dus ook twee dagen thuis .en voor als er iemand op vakantie gaat of u uitvalt hebben we een gastouder met 5 kindjes die doe dagen kan invullen

Ah, kan me voorstellen ja dat je het dan nu al wil regelen. Hier is redelijk wat te regelen gelukkig qua opvang. En ik zal geen echte vaste dagen werken. En dat is vaak lastig te regelen bij een kdv.

Geplaatst
Oooh heerlijk.poeki onwerkelijk he als je zon bericht dan krijgt.

Gefeliciteerd .en hopen dat je kleintje lekker blijft zitten !

Je kan wel de clearbleu digitaal doen over weekje weer je of je hcg stijgt.

Fijn dat je je goed voelt en wat zal je een stress door het bloedverlies hebben gehad .

Dank je!

Eigenlijk viel de stress me nog wel mee. Ik dacht eerst gewoon dat het llaar was en richtte me op de volgende poging, tot ik merkte dat het niet veel en bruin bloed was. Ja wachten is dan wel vervelend, maar ik had het ook heel druk dus de tijd ging nog best snel. Nu inderdaad gewoon ff verder zien of het allemaal goed gaat!

Geplaatst
Gefeliciteerd poekie. Wat leuk. Judy ik ga hetzelfde werken als ik nu doe. Er gaat er gewoon 1tje extra naar het kinderdagverblijf 😂 maar die keuze vond ik bij de eerste toen ook heel lastig

Dank je wel, ik vind het ook leuk. Natuurlijk kan er vanalles fout gaan, maar wij vieren het nu gewoon. Als het fout gaat zijn we toch verdrietig...

Geplaatst
Gefeliciteerd Poekie! Hoop dat het snel gaat stijgen en je streepjes mooi oplopen! 💚 Wat zeiden ze in het ziekenhuis over de waarde? Mag je nog een x prikken? Ik moest eigenlijk nog een keer bloed prikken paar dagen later maar omdat het hcg hormoon 260 was hoefde dat niet meer💓Geniet er lekker van samen en een fijn weekend!🌸

Ik heb het ziekenhuis niet gesproken, ging allemaal via huisarts. Op welke dag had jij die waarde van 260. Bij mij is dit mijn NOD.

Ik weet nog niet hoe nu verder. Ik doe de behandelingen e.d. in Gent. Daar neem ik volgende week contact mee op.

Geplaatst
Ik heb het ziekenhuis niet gesproken, ging allemaal via huisarts. Op welke dag had jij die waarde van 260. Bij mij is dit mijn NOD.

Ik weet nog niet hoe nu verder. Ik doe de behandelingen e.d. in Gent. Daar neem ik volgende week contact mee op.

Mijn hcg was op dag 16 320 en op dag 18 604 zoiets. Dag 16= embryo 16 dagen oud. Ik had de paar dagen ervoor al lichte streepjes en een cb test gehad met 1-2 weken zwanger :)

Spannend! Ben benieuwd wat ze in Gent zeggen! Voor nu lekker genieten!

Geplaatst
Mijn hcg was op dag 16 320 en op dag 18 604 zoiets. Dag 16= embryo 16 dagen oud. Ik had de paar dagen ervoor al lichte streepjes en een cb test gehad met 1-2 weken zwanger :)

Spannend! Ben benieuwd wat ze in Gent zeggen! Voor nu lekker genieten!

Hoe weet je dat van die dagen? Heb je twee keer een bloedtest gedaan?

Geplaatst
Ik heb het ziekenhuis niet gesproken, ging allemaal via huisarts. Op welke dag had jij die waarde van 260. Bij mij is dit mijn NOD. Ik weet nog niet hoe nu verder. Ik doe de behandelingen e.d. in Gent. Daar neem ik volgende week contact mee op.Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
De embryo was 15 dagen oud zelfde als bij jou denk ik? Ik had 260 hcg een dag voor mn testdatum. Bij 4+5 weken (embryo 20 dagen oud) gaf de clearblue 3+ aan. Dan is t hcg boven de 1935. Als je geen bloed meer mag prikken zou ik een clearblue test doen volgend weekend. Ben je nu 4 weken?
Geplaatst
Hoe weet je dat van die dagen? Heb je twee keer een bloedtest gedaan?

Dat is standaard bij ons zh, 2x een bloedtest. Op dag 15 kon ik niet naar het zh. Dus het is dag 16 en 18 geworden.

Geplaatst

Ik zie dat mijn waarde een stuk lager is dan bij jullie rond deze tijd. Ik ga me er nog maar niet druk om maken. Op het internet zie ik daar zo veel verschillende dingen over voorbij komen. We zullen het gewoon allemaal wel zien. Als het toch niet zo blijkt te mogen zijn weten we in ieder geval dat innestelen wel mogelijk is, anders was er helemaal geen hcg geweest. We zijn in ieder geval nog nooit zo ver geweest als nu. Daar ben ik al blij mee.

Geplaatst
Ik zie dat mijn waarde een stuk lager is dan bij jullie rond deze tijd. Ik ga me er nog maar niet druk om maken. Op het internet zie ik daar zo veel verschillende dingen over voorbij komen. We zullen het gewoon allemaal wel zien. Als het toch niet zo blijkt te mogen zijn weten we in ieder geval dat innestelen wel mogelijk is, anders was er helemaal geen hcg geweest. We zijn in ieder geval nog nooit zo ver geweest als nu. Daar ben ik al blij mee.

Misschien ben je net wat vroeg geweest of maak jij wat later hcg aan. Zou inderdaad er nog geen conclusies uit trekken. Volgende week nog een keer een bloedtest of cb digital test. Dan wert je het ook. Voor nu ben je gewoon lekker zwanger!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden