Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Eens met Johanna! Het kan nog alle kanten op en je kunt het toch niet beïnvloeden. Voor nu zwanger en lekker genieten ervan! Dikke knuffel 🌸

• Reacties 2,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Tnx meiden! Dat is lief 🍀😊Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Hoeveelste terugplaatsing was het voor je? En het was een blasto toch? Hoop dat je een leuk weekend hebt en volgende week een mooie test! 👍🏻😄
Geplaatst
Hoeveelste terugplaatsing was het voor je? En het was een blasto toch? Hoop dat je een leuk weekend hebt en volgende week een mooie test! 👍🏻😄

Was de tweede terugplaatsing in tweede poging, eerste cryo. Het was inderdaad een blastocyste die net was begonnen met hatchen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Geplaatst

Een voorzichtige proficiat poekie! Inderdaad gewoon op je af laten komen. Ik zal duimen!

Echo was weer helemaal goed afgelopen donderdag. Ons prinsesje weegt nu ong 670 gram en is heel erg druk! Weer geen goede foto's kunnen maken😅.

Heb nu eindelijk 3 weken vakantie, ben er echt aan toe! Nu mijn vakantie ga ik halve dagen werken ivm mogelijke bekken instabiliteit. Houd het nog maar 5 uurtjes op een dag uit helaas.

Na mijn zwangerschapsverlof blijf ik normaal hetzelfde werken, maar werk wel onregelmatig. Dus wij moeten het echt per week gaan kijken, sowieso 1 dag naar de opvang en we hebben schoonmoeders die thuis zit. Dus bij ons is het wel makkelijk regelen.

Geplaatst

Poeki ik heb ook een keer een hele lage heb gehad van 5 dat eindigde in een miskraam ze liet me een schema zien waarbij je ziet hoe het per persoon verschilt bij jou tijdsduur van de zwangerschap kan je hcg verschillen van 5 tot 280 dacht ik dus zou je lekker niet druk maken. Het is nog vroeg en niet dusdanig laat dat het drijgt mis te gaan .

Om jezelf gerust te stellen kan je ook evem wat goedkope testen inslaan bij de kruidvat 2 voor 5 euro kun je om de dag even een testje doen en kijken of je streepjes donkerder worden dan weet je dat het goed gaat :) voor nu lekker genieten van het feit dat je zwanger bent! Gefeliciteerd:

Sas wat leuk een party wij wilden het ook doen alleen mijn ouders en broertjes zijn op vakantie als wij het weten. Dus ik ga iets anders bedenken voor de rest denk een taart met kleur erin en mijn ouders bel ik dan op met het nieuws

Ik heb het idee dat mijn vermoeidheid ook wat af begint te nemen hoef nu niet elke dag meer een tikkie te doen tussendoor alleen als ik echt heel druk ben geweest

Geplaatst

Poekie; voorzichtig gefeliciteerd!! Zolang t bloeden gestopt is, zou t goed moeten gaan 🤗

En wat de rest ook zegt, volgende week nog een cb test doen, ik ga voor je duimen!!🍀

Kwa opvang weet ik het helemaal nog niet. Heb geen vaste dagen, dus zie wel hoe het loopt allemaal.

Lig nu heerlijk op t strand op Tenerife onder een parasol met mijn beste vriend!

Dacht nu kan ik nog zo makkelijk even weg 😎

Geplaatst
Poekie; voorzichtig gefeliciteerd!! Zolang t bloeden gestopt is, zou t goed moeten gaan 🤗

En wat de rest ook zegt, volgende week nog een cb test doen, ik ga voor je duimen!!🍀

Kwa opvang weet ik het helemaal nog niet. Heb geen vaste dagen, dus zie wel hoe het loopt allemaal.

Lig nu heerlijk op t strand op Tenerife onder een parasol met mijn beste vriend!

Dacht nu kan ik nog zo makkelijk even weg 😎

Goed idee! Lekker genieten!

Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk

Geplaatst

Dank allemaal meiden. Ik wacht het gewoon allemaal af. Ik vroeg me alleen af wat ik nu het beste verder kan doen: Gent (waar we de behandelingen doen) bellen, de huisarts bellen, een verloskundige bellen of nog even afwachten...

Geplaatst
Dank allemaal meiden. Ik wacht het gewoon allemaal af. Ik vroeg me alleen af wat ik nu het beste verder kan doen: Gent (waar we de behandelingen doen) bellen, de huisarts bellen, een verloskundige bellen of nog even afwachten...

Eerst Gent bellen zou ik doen. Zij kennen jou en je geschiedenis. Kunnen zij altijd nog aangeven hoe verder. Ha doet niet veel voor je behalve mss een extra test.

Moet je naar Gent voor de eerste echo? Of naar een vk in NL?

Geplaatst
Eerst Gent bellen zou ik doen. Zij kennen jou en je geschiedenis. Kunnen zij altijd nog aangeven hoe verder. Ha doet niet veel voor je behalve mss een extra test.

Moet je naar Gent voor de eerste echo? Of naar een vk in NL?

Geen idee eigenlijk 😂😂 ik heb me werkelijk nooit verdiept in wat er zou moeten gebeuren als ik zwanger zou zijn. Is altijd zo'n ver van mn bed show geweest. Ik weet nu alles van icsi, maar van daarna weet ik niksi 😉

Geplaatst
Geen idee eigenlijk 😂😂 ik heb me werkelijk nooit verdiept in wat er zou moeten gebeuren als ik zwanger zou zijn. Is altijd zo'n ver van mn bed show geweest. Ik weet nu alles van icsi, maar van daarna weet ik niksi 😉

Hahaha, stap voor stap :) maandag Gent bellen, hoor je het verder van zelf ;) fijn weekend! Lekker genieten nu hoor!

Geplaatst

Onwerkelijk hè! Ik heb toen na een week nog een bloedtest gevraagd (mocht zonder problemen) om mijn onzekerheid weg te nemen. Was al eerder mis gegaan en zo kan je zien of je Hcg goed stijgt.

Huisarts hoeft sowieso niet en vk komt ook pas later!

Geplaatst

@ judy jammer dat ze er niet bij kunnen zijn. Vindt het wel super leuk hoor een gender reveal party. Heb t altijd willen doen en nu mag t eindelijk! We hebben net in de stad nog een tafelkleed, slingers, ballonnen en bordjes bekers enz gehaald! Heb er zin in 😊

Ik heb vandaag een echo laten maken ergens in Amsterdam die hadden gelukkig plek. Ik maakte me zorgen want kon t hartje niet meer vinden met de doppler. En ik heb veel stress gehad de laatste paar dagen/weken. Gelukkig was alles goed, het kindje is super beweeglijk was lastig goed in beeld te krijgen. Toch wel blij dat we zijn geweest want hebben een uitgebreide echo gehad daar super fijn! Er is een neusbotje aanwezig en de nekplooi zag er goed uit, dus wss geen syndroom van down. Verder was de maag en blaas vol dus t kindje eet en plast al. Nieren, hart en hersenen zagen er goed uit. We hebben gevraagd of ze een foto wilde maken waar de nub op te zien was. De gok is nu een meisje volgens de nub theorie 😊💖 over 2 weken weten we t zeker!

Geplaatst
@ judy jammer dat ze er niet bij kunnen zijn. Vindt het wel super leuk hoor een gender reveal party. Heb t altijd willen doen en nu mag t eindelijk! We hebben net in de stad nog een tafelkleed, slingers, ballonnen en bordjes bekers enz gehaald! Heb er zin in

Ik heb vandaag een echo laten maken ergens in Amsterdam die hadden gelukkig plek. Ik maakte me zorgen want kon t hartje niet meer vinden met de doppler. En ik heb veel stress gehad de laatste paar dagen/weken. Gelukkig was alles goed, het kindje is super beweeglijk was lastig goed in beeld te krijgen. Toch wel blij dat we zijn geweest want hebben een uitgebreide echo gehad daar super fijn! Er is een neusbotje aanwezig en de nekplooi zag er goed uit, dus wss geen syndroom van down. Verder was de maag en blaas vol dus t kindje eet en plast al. Nieren, hart en hersenen zagen er goed uit. We hebben gevraagd of ze een foto wilde maken waar de nub op te zien was. De gok is nu een meisje volgens de nub theorie over 2 weken weten we t zeker!

Oooo spannend wat had de pendel gezegd?? Ben benieuwd of die gelijk krijgt dan fijn dat alles goed was

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst

Sas fijn dat alles goed is en niet zo druk maken he ! Je laatste echo hiervoor was ook gewoon goed ! En als die doppler je zoveel stress geeft zou ik hem lekker in de kast leggen . Zoiets moet je gewoon als leuk extraatje zien .En niet als bevestiging dat het goed zit je kunt hem lang niet altijd vinden de vk doien het niet voor niets meestal pas na 13 weken en hun weten nog precies waar ze moet3n zoeken ook.lekker genieten en je niet meer gek laten maken door dopplers of extra echo s het zit wel goed meis op naar d3 geslachtsbepaling

Geplaatst

Magicwomans pendel zei een meisje. 😊

Ja ik ga het apparaatje niet meer gebruiken de komende weken. Maakt me inderdaad onzeker als k t opeens paar keer niet meer kan vinden. Maar t is ook vooral omdat ik veel stress en ruzie met mn vriend heb gehad afgelopen dagen.. zit een beetje in de knoop met mn hormonen en emoties ofzo. Gelukkig de bevestiging gekregen dat alles goed zit. 💖 Over twee weken weten we of t echt een meisje is of toch een jongen!

Geplaatst

Wat leuk Sas. Ben zo benieuwd of pendel gelijk heeft. Wij hebben as vrijdag de combinatie test. Is dus best spannend. Ben wel zenuwachtig.

Verder heb ik wat boxen aangevraagd. Allemala gratis 😂 verder geen nieuws.

Verstuurd vanaf mijn SM-A300FU met Tapatalk

Geplaatst

Magicwoman mooi buikje!

Hoe voel je je verder al wat meer energie?

Hier beetje meer energie .Ik heb enorme schoonnaak drang zullen de hormonen wel zijn alles moet leeg en schoon.

Manlief zei vanmorgen zelfs hou nu maar eens ff op met opruimen haha.

Heb wel veel last van mijn buikspieren en mijn stuitje de afgelopen week .

Geplaatst
Magicwoman mooi buikje!

Hoe voel je je verder al wat meer energie?

Hier beetje meer energie .Ik heb enorme schoonnaak drang zullen de hormonen wel zijn alles moet leeg en schoon.

Manlief zei vanmorgen zelfs hou nu maar eens ff op met opruimen haha.

Heb wel veel last van mijn buikspieren en mijn stuitje de afgelopen week .

Dank je

Mijn energie komt niet echt terug eigenlijk. Merk dat deze zwschap zwaarder is met een kleintje er al bij. Ben vooral savonds kapot.

Schoonmaakdrang heb ik ook al. Irritant

Alles moet schoon 😂

Verstuurd vanaf mijn SM-A300FU met Tapatalk

Geplaatst
Ik voelde ons kleintje net weer. Nu weet ik het zeker dat ik hem of haar nu al voel 😍❤Verstuurd vanaf mijn SM-A300FU met Tapatalk
Mooi buikje!! Ja voelde je weer een trillend ooglid in je buik haha! Ben zo benieuwd wanneer ik t ga voelen 😍 Lijkt me zo leuk! Dit is mijn buikje vandaag 12 weken 💙💖
Geplaatst

Oooh ik ben hier net zoo geschrokken zit ik lekker me pasta te eten kijk ik op de verpakking van de parmezaanse kaas zie ik rauwe melk staan! Ik had hen nog niet op .Maar twee weken terug ook al flink van lopen bikken.

Toch maar de vk gebeld gelukkig vertelde ze mij dat de parmezaanse rauwe melk kaas en de andere harde kazen wel mogen omdat hier geen listeria bacterie in kan groeiuen .enkel de zachte rauwe melkse niet .ik kreeg echt even een rampscenario door mijn hoofd geflitst

Geplaatst
Oooh ik ben hier net zoo geschrokken zit ik lekker me pasta te eten kijk ik op de verpakking van de parmezaanse kaas zie ik rauwe melk staan! Ik had hen nog niet op .Maar twee weken terug ook al flink van lopen bikken.

Toch maar de vk gebeld gelukkig vertelde ze mij dat de parmezaanse rauwe melk kaas en de andere harde kazen wel mogen omdat hier geen listeria bacterie in kan groeiuen .enkel de zachte rauwe melkse niet .ik kreeg echt even een rampscenario door mijn hoofd geflitst

Oh meid! Dat is even schrikken! Gelukkig kan het geen kwaad :) hoe voel je je verder?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden