Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@danlon haha. Nee het lukt me nu nog wel gewoon alleen. Heb geen last van misselijkheid.

@inge35 spannend woensdag echo. Het is bij mij ook niet heel de dag dat ik last heb van mijn borsten/tepels. Het is vooral wanneer ik het even koud heb. Afgelopen 2 dagen met dikke sokken rond gelopen in huis.

• Reacties 2,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Moon32 fijn dat jullie echo goed was toch weer een geruststelling.

Danlon echt fijn dat je zo snel al een echo hebt volgende keer vast een hartje te zien. Mijn hcg was ook zo hoof als bij jou en t is toch echt 1 meid hihi😍

Ik voel haar nu elke dag. Voel hele erge kriebels en gisteravond schopte ze de hele tijd bij mn onderbuik en blaas dat was niet zo lekker plekje. Maar ben blij dat ik dr voel☺️ Zolang naar verlangd.

Geplaatst

Inge: heftig he, die zwangerschapskwalen... en dan te bedenken dat er een paar weken geleden geen vuiltje aan de lucht was.

Ik was er nu op voorbereid en wist al een beetje wat er bij mijn dochter hielp, dat scheelde. Maar bij mijn dochter heb ik echt hele dagen voor pampers op de bank gelegen. Viel ook flink af omdat ik niet aan eten kon denken. Ik keek enorm uit naar 12 weken zwanger zijn, want dan zou het afnemen volgens de boekjes. Not dus... toen heb ik er zo nu en dan echt wel even doorheen gezeten. Het duurde dus wat langer, maar het werd beter. Ik hoop dat je dat snel gaat merken. De piek zit op 10 weken...

en die rare dikke darmen buik. Voelt ook zo suf om een beetje je darmen te strelen terwijl je gewoon je kindje wilt koesteren.

Fijn Danlon, dat er wat te zien was.

En Ash... bijna...

Sas: snel naar de fysio hè. Het kan echt ook wel weer beter worden.

bij de 20 weken echo van mijn dochter zeiden ze dat het gewicht nog ongeveer zou vertienvoudigen en dat dat een goede indicatie is voor het geboortegewicht als je ongeveer rond de 40 weken bevalt en de placenta zijn werk steeds goed heeft gedaan. Klopte bij ons echt supergoed: 360 gram met de 20 weken echo en 1 dag voor de uitgerekende datum geboren met 3730 gram. Pin je er niet op vast, maar wel grappig om achteraf te ontdekken dat het klopt.

Ik tel heel erg af voor mvm... morgen 15 weken. Dan nog 1 weekje en een dag plassen in een kannetje.

Ik heb steeds super veel afscheiding en een beurs en gerirriteerd onderkantje door de inlegkruisjes die dus steeds vochtig zijn. Superirritant. Twijfel ook steeds of het langzamerhand geen schimmelinfectie is en ik dus even naar de huisarts moet. De drogistmiddeltjes helpen in ieder geval niet omdat daar de boel nog vochtiger van wordt.

Ik gebruik dus nu maar gewoon de billencreme van mijn dochter

Geplaatst

leuk Inge!!! dat scheelt inderdaad maar een paar daagjes.

jeetje meiden wat een verschillen allemaal qua kwaaltjes. maar het is voor een goed doel. als we straks ons kleintje in de armen hebben zijn we alles weer vergeten.

Geplaatst

Oh handige tip Maaike!

Ons kleintje was 276 gram bij 19+5 dagen tijdens de guo.

Het is een klein meisje, wij zijn ook niet zo groot😊

Dus als het zou vertienvoudigen zou ze rond de 2760 gram moeten zitten.

Geplaatst

Goedemorgen dames, ik had even even een vraagje. Ik heb al bijna een week last van kramp in linker bovenbeen. En elke keer begint dat in de avond. Ik slaap echt moeilijk hierdoor. Ik las op Google dat dit te maken kan hebben met tekort aan magnesium. Heeft iemand ervaring hiermee?

Geplaatst
Goedemorgen dames, ik had even even een vraagje. Ik heb al bijna een week last van kramp in linker bovenbeen. En elke keer begint dat in de avond. Ik slaap echt moeilijk hierdoor. Ik las op Google dat dit te maken kan hebben met tekort aan magnesium. Heeft iemand ervaring hiermee?
Ik had het in mn voet vorige week. Kan magnesium zijn of vochtgebrek... Groene groenten en 3 liter water doet wonderen

Verstuurd vanaf mijn F8331 met Tapatalk

Geplaatst

@danlon ik kan niet eens normaal lopen. Het loopt door mijn lies. Ik vind dit echt niet leuk. Zal proberen meer te drinken en meer groentes te eten

Geplaatst
@danlon ik kan niet eens normaal lopen. Het loopt door mijn lies. Ik vind dit echt niet leuk. Zal proberen meer te drinken en meer groentes te eten
Je kan ook als t echt niet draaglijk is naar je huisarts gaan... Ben zelf niet zo van die middeltjes maar als t niet anders is dan moet t...

Geplaatst

@danlon ja ik ben ook niet van de dokter. Maar ik heb dit al bijna een week en kan geen houding aan nemen. En als je slaapt is dit zwaar vervelend.

Geplaatst

Hai Ladies,

Ik ben nu 9weken + 1 dag. Misselijkheid was eerst alleen in de ochtend, nu houdt het soms de hele dag aan. Wat bij mij helpt zijn waterijsjes, racketjes en perenijsjes liggen nu standaard in de vriezer.

Wij hebben donderdag weer een echo.

Ik doe ook mee met MvM, die flessen stinken inderdaad!

@inge35, heb jij die bandjes gekocht en helpen die bij jou?

Geplaatst

Misselijkheid is beroerd dames, veel succes! Bij mij hielp droge biscuit voor ik opstond, elke 1.5 uur wat kleins eten en geen grote maaltijden, gemberthee en verder veel water/aanmaaklimo drinken, waterijsjes ook :) mezelf afleiden tijdens het eten en het eerlijk gezegd gewoon uitzitten. Van week 6 tm 13 elke dag gehad. Dat is gelukkig over nu! Af en toe nog en ik kan nog steeds geen knoflook verdragen helaas.

Sterkte!

Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk

Geplaatst

Ha @mariaG nee heb de bandjes niet gekocht! Die ijsjes klinken me heeeeel goed in de oren! Bij mij helpt roosvicee. Ik ga dus nergens heen zonder fles ranja! Gek genoeg ben ik in de ochtend helemaal niet misselijk. Heb ik alleen honger. Maar als de dag vordert.. poeh..

@Ash ik denk ook dat je naar de huisarts moet gaan als dit aanhoudt. Zomaar magnesium nemen vind ik ook een risico. Je zou ook naar een natuurarts kunnen gaan die je daar iets meer in begeleidt. (Moet je zin in hebben natuurlijk)

Liefs Inge

Geplaatst

@inge35 ja morgenochtend bel ik even. Ik loop heel de dag al mank. Dit is geen kramp meer, lijken spieren bij mijn lies, maar het trekt helemaal door naar mijn knie.

Geplaatst
@inge35 ja morgenochtend bel ik even. Ik loop heel de dag al mank. Dit is geen kramp meer, lijken spieren bij mijn lies, maar het trekt helemaal door naar mijn knie.

Nou dat klinkt echt niet goed en pijnlijk! Ben benieuwd wat het is! Laat je het even weten hier? Sterkte!

Liefs

Inge

Geplaatst

Goede avond dames😃

Vandaag ben ik 20weekjes, en morgen mogen we naar het ziekenhuis

Voor onze guo, zien we eindelijk ons kleine mannetje weer...

Hoe gaat het verder met de rest van de dames,

Moet eerlijk zeggen dat ik er wel gewoon rustig door heen hobbel..

Geplaatst
Goede avond dames😃Vandaag ben ik 20weekjes, en morgen mogen we naar het ziekenhuisVoor onze guo, zien we eindelijk ons kleine mannetje weer...Hoe gaat het verder met de rest van de dames, Moet eerlijk zeggen dat ik er wel gewoon rustig door heen hobbel..
Super! Heel fijn om ff te zien 🤗
Geplaatst

update de rest het schema ook nog ff?😇

Uitgerekend:

Christel: 23-10-2017

Wilhelmina: 24-12-2017

Magicwoman: 17-01-2018

Judy1990: 19-01-2018

Sas25: 21-01-2018

Johanna: 27-01-2018

Maaike: 26-02-2018

Eslief: 28-02-2018

Fab: 12-03-2018

Moon32: 06-04-2018

MariaG: 07-04-2018

Inge35: 12-04-2018

Echo:

Inge35: 06-09-2017

MariaG: 07-09-2017

Johanna: 13-09-2017 GUO 20 weken echo

16-10-2017 echo Dr. Papa

Sas25: 02-10-2017 4d echo Dr. Papa

Afspraak gyn/vk/etc:

Sas25: 27-10-2017 verloskundige

Geplaatst

Uitgerekend:

Echo:

16-10-2017 echo Dr. Papa

Christel: 14-09-2017

Afspraak gyn/vk/etc:

Christel: 14-09-2017

Geplaatst

Uitgerekend:

Missblueeye:21-01-2018

Echo:

Missblueeye:4-09-2017

16-10-2017 echo Dr. Papa

Afspraak gyn/vk/etc:

Geplaatst

Uitgerekend:

Missblueeye:21-01-2018

Danlon : 03-05-2018

Echo:

Missblueeye:4-09-2017

Danlon : 11-09-2017

16-10-2017 echo Dr. Papa

Afspraak gyn/vk/etc:

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden