Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

ash en Danlon: gefeliciteerd! Op naar die eerste spannende echo!

Inge: lastig dat je zo misselijk bent. Hier ook het hoogtepunt in de avond. Overdag is het echt al afgenomen, maar de avond blijft. Ben hier al wel heel blij mee, met mijn dochter bleef ik tot 21 weken twee maal daags spugen. Nu nog 2 keer in de week ofzo. Genoeg drinken blijft wel lastig.

wat mij helpt:

avondeten al op tijd. Dus in de praktijk om half vijf.

meteen eten als ik honger krijg. Dat is tussen 10 en 17 uur best vaak, daarvoor en daarna moeizaam

Melk ( soms met een beetje nesquick) brengt de boel tot rust.

tegen de bittere smaak na eten en drinken zure snoepjes sabbelen.

Bij mijn dochter kreeg ik emestafene, maar ik had niet het idee dat dat echt hielp

En wat heerlijk al die mama's in spe die hun kindje voelen... ik kan bijna niet wachten. Ik ben zo benieuwd. Bij mijn dochter lag de placenta voor. Ik voelde haar daardoor niet zo veel. Dat was helemaal jammer voor mijn man. Gelukkig had ze vaak de hik, zo wist ik wel dat ze er was. Maar ik hoop toch wel dat de placenta nu ergens anders ligt. Natuurlijk niet voor de uitgang.

• Reacties 2,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@maaike79 dank je wel! Jaa zo spannend. Nog 9 dagen heb ik de eerste echo. Dan zou ik 6+1 weken moeten zijn. Dit was in eerste instantie een evaluatiegesprek over poging 2, vandaar zo vroeg al. De echo erna is volgens mij met 7.5-8 weken.

Even een algemeen vraagje. Blijven jullie heel de zwangerschap via de gynaecoloog in het ziekenhuis of ook via een verloskundige? Ik heb daar nog geen verstand van.

Geplaatst
@maaike79 dank je wel! Jaa zo spannend. Nog 9 dagen heb ik de eerste echo. Dan zou ik 6+1 weken moeten zijn. Dit was in eerste instantie een evaluatiegesprek over poging 2, vandaar zo vroeg al. De echo erna is volgens mij met 7.5-8 weken.

Even een algemeen vraagje. Blijven jullie heel de zwangerschap via de gynaecoloog in het ziekenhuis of ook via een verloskundige? Ik heb daar nog geen verstand van.

In principe ga je naar de vk als je zwangerschap verder normaal is. Je blijft alleen bij de gynaecoloog als daar medische aanleiding toe is. Ik heb met 8.3 en 10.5 echo's in het zh gehad en de nipt in het zh laten doen. Na de eerste termijnecho met 10.5 ben ik pas voor intale bij de vk geweest. En die heeft het nu overgenomen. Er is vaak ook een vk in het zh dus je zou kunnen blijven daar. Zou ik zeker even vragen.

Week 6 is nog erg pril. Het kan goed zijn dat je alleen de vruchtzak kunt zien, maar het hartje nog niet. Ik wil je niet verontrusten, maar weet dat dat normaal is ;) duim voor je dat het goed verder ontwikkeld!!

Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk

Geplaatst

@johanna82 bedankt voor de info. Ja dan moeten we het even aanzien hoe het gaat lopen.

Ik had de afspraak op 5 sept al staan. Maar de assistente zei dat ik met 7.5 week nog een afspraak heb.

Ja ik had inderdaad al gelezen dat vanaf 7 weken het hartje pas te zien is. Dus ben er op voorbereid haha.

Geplaatst

Thx voor de tips Maaike! Ik heb de gemberthee gedronken gisteren en de melk is ook een fijne tip. Het was een betere dag en avond gisteren. Alhoewel de zweem van misselijkheid en maagzuur er wel was.

Zodra ik in bed ga liggen is het er weer volop. Gelijk slapen is dan maar het enige wat je kan doen..

Oh Ash, dat klinkt al heel snel die echo!! Ik was 6+4 dagen toen wij de echo hadden en gelukkig zagen we een kloppend hartje.

Ik mag na de volgende echo (als ie goed is) naar de gewone VK. Dat lijkt me ook spannend, weg bij het ziekenhuis.. ze trappen er vast niet in als ik zeg dat ik niet zonder ze kan he?

Het begint hier al een kleeeeiiiin beetje in te dalen dat we zwanger zijn.. jee Hey, we drómen zelfs heel af en toe.. en trekken daarna wel weer een beschermend muurtje op .

Ach.. tijd helpt met alles..

Geplaatst
Ja heb ik ze wel weg..

En dankjewel amf!

Verstuurd vanaf mijn F8331 met Tapatalk

Hoi Danlon,

Wat super om je weer te zien hier en ik lees dat ik je voorzichtig kan feliciteren. Hoe gaat het met de kleine man?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst
Hoi Danlon,

Wat super om je weer te zien hier en ik lees dat ik je voorzichtig kan feliciteren. Hoe gaat het met de kleine man?

Hey liantje!

Zit je ook weer hier?

Ik wacht eerst maandag maar even af, dan hoor ik hoe hoog mijn hcg is..

Met de kleine man gaat het goed( ziet er al niet meer zo klein uit haha... Hij is net zo groot als een 2jarige de wurm en dan is ie nog maar 15 maanden.)

Hoe is het met jou en je kleine?

Geplaatst
Hey liantje!

Zit je ook weer hier?

Ik wacht eerst maandag maar even af, dan hoor ik hoe hoog mijn hcg is..

Met de kleine man gaat het goed( ziet er al niet meer zo klein uit haha... Hij is net zo groot als een 2jarige de wurm en dan is ie nog maar 15 maanden.)

Hoe is het met jou en je kleine?

Ik ben nooit weg geweest klets nog gezellig zo af en toe met de dames hier.

Kleine meid doet het goed al weer 5 maand gaat snel klein vreetzakje .

Heb je nieuwe behandelingen gedaan of had je nog wat cryos over? Ik durf niet meer voor ivf te gaan op dit moment, heb nog wel 3 cryos over denk over een jaar die misschien te willen proberen.

Geplaatst
Ik ben nooit weg geweest klets nog gezellig zo af en toe met de dames hier.

Kleine meid doet het goed al weer 5 maand gaat snel klein vreetzakje .

Heb je nieuwe behandelingen gedaan of had je nog wat cryos over? Ik durf niet meer voor ivf te gaan op dit moment, heb nog wel 3 cryos over denk over een jaar die misschien te willen proberen.

Haha leuk! Vorige keer was t een forum per maand toch? Kan niet helemaal alles volgen hier hihi..

Ik heb 2 puncties achter de rug. De eerste 9 eitjes, 1 bevruchting.. Niet gelukt.

De 2e 8 eitjes (2 konden ze niet bij anders had ik 10). Alle 8 bevrucht dus 6cryo en 2 nu tp en positieve test zelf... Maandag werken dus wilde t vooraf weten. Maandag krijg ik uitslag van bloedtest.

Geplaatst

Spannend hoor 1 of 2. Bij een terugplaatsing van 2 zie je toch vaak dat de kans op een zwangerschap hoger is vind ik zelf. Laatste keer hadden we 1 matige en 1 slechte terug laten plaatsen en toch 1 blijven plakken en een goed verlopen zwangerschap uit gekomen. Ik had er ook niet meer op gerekend was ook niet blij toen ik de test deed was alleen maar aan het huilen en de angst voor weer een miskraam was de baas over mij. Pas na 12 weken kon ik genieten en begon ik gelukkig te zijn.

Geplaatst
Spannend hoor 1 of 2. Bij een terugplaatsing van 2 zie je toch vaak dat de kans op een zwangerschap hoger is vind ik zelf. Laatste keer hadden we 1 matige en 1 slechte terug laten plaatsen en toch 1 blijven plakken en een goed verlopen zwangerschap uit gekomen. Ik had er ook niet meer op gerekend was ook niet blij toen ik de test deed was alleen maar aan het huilen en de angst voor weer een miskraam was de baas over mij. Pas na 12 weken kon ik genieten en begon ik gelukkig te zijn.

Ik pas bij 20

Wij hebben altijd 2 tp maar bij mn zoon duurde het ook 8x...

Geplaatst
Fijn dat het nu eerder is gelukt geeft ook weer een stukje rust. Hoe ver zou je zijn nu 4 wk

Yep... Donderdag 5 wk volgens freya..

Geplaatst
Yep... Donderdag 5 wk volgens freya..

Ik ben 5 weken + 2 dagen volgens de freya website. Apart ja.
Geplaatst
@maaike79 dank je wel! Jaa zo spannend. Nog 9 dagen heb ik de eerste echo. Dan zou ik 6+1 weken moeten zijn. Dit was in eerste instantie een evaluatiegesprek over poging 2, vandaar zo vroeg al. De echo erna is volgens mij met 7.5-8 weken. Even een algemeen vraagje. Blijven jullie heel de zwangerschap via de gynaecoloog in het ziekenhuis of ook via een verloskundige? Ik heb daar nog geen verstand van.
Eerste echo had ik met 7+1 in t ziekenhuis. Daarna meteen door naar vk.Guo is altijd in t ziekenhuis. Spannende tijd hoor 🍀
Geplaatst

@wilhelmina ja volgens de website van freya zou ik 6 + 4 moeten zijn op 5 sept. ik wist niet dat die telling anders liep dan gewone zwangerschap. inderdaad heel spannend

Geplaatst
Wat is eigenlijk een GUO? (Sorry domme vraag, kan hem wrs ook wel op Google vinden.. )
Guo = geavanceerd ultrasound/ultrageluid onderzoek.

Dit is iets uitgebreider dan de standaard 20 weken echo en wordt uitgevoerd door een arts ipv echoscopist.

Je bent overigens niet verplicht de guo te doen of die in het zh te doen. Je mag ook naar een standaard echocentrum. Überhaupt is de 20 weken echo een keuze en niet verplicht. Maar bijna iedereen doet hem ;)

Geplaatst
Guo = geavanceerd ultrasound/ultrageluid onderzoek.Dit is iets uitgebreider dan de standaard 20 weken echo en wordt uitgevoerd door een arts ipv echoscopist. Je bent overigens niet verplicht de guo te doen of die in het zh te doen. Je mag ook naar een standaard echocentrum. Überhaupt is de 20 weken echo een keuze en niet verplicht. Maar bijna iedereen doet hem ;)Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk
Bij mij kan een guo alleen in t ziekenhuis. Want er werken geen artsen op t echo centrum. Maar blijkbaar verschilt het weer overal Haha!Nou scheelt toch weer een paar dagen. Komt vaker voor dat er wel al een hartje is met 6+4 🤗
Geplaatst

Oh nou, dat lijkt me alleen maar fijn een extra echo; wie wil dat nou niet? vind je het dan ook spannend die extra check?

ik ben er nu ook wel weer aan toe hoor.

Haha

6 september ben ik weer aan de beurt.. spannend!

Geplaatst

Ik moest het ook even Googlen haha. Ja zou leuk zijn als ik het hartje zou zien, maar zal de week of 2 erna ook weer een echo hebben.

Geplaatst
Bij mij kan een guo alleen in t ziekenhuis. Want er werken geen artsen op t echo centrum. Maar blijkbaar verschilt het weer overal Haha!Nou scheelt toch weer een paar dagen. Komt vaker voor dat er wel al een hartje is met 6+4
De guo doen ze hier ook in het zh. Maar je bent niet verplicht de guo te doen. Je kunt ook voor de gewone 20 weken echo kiezen en naar hrt echocentrum gaan. Veel verschil is er niet. Vooral hoe lang, precies en door wie die gedaan wordt, arts of echoscopist.

Geplaatst
Ik ben 5 weken + 2 dagen volgens de freya website. Apart ja.
Das idd apart... Toen ik begon wist jij t toch?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden