Ga naar inhoud

Zwanger in 2017


Hopefulness

Aanbevolen Berichten

  • Reacties 2,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Amalia wat moeilijk en stressvol je hoopt toch dat je lichaam het zelf opruimd.

 

Bij mij waren er zelfs na een operatie nog cellen achtergevleven en heb toen chemo moeten ondergaan .eigelijk alles wat tegen je eigen gevoel in gaat .

Ik hoop dat je lijf het zelf op pakt en je het een plekje kunt geven met de tijd

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn er dames die ook zwangerschaps gym doen hier of andere cursussen zwangerschap gericht .Ik ben onder begeleiding van de fysio zwangerschaps gym fit en zwanger gaan doen .erg Leuk! Alleen helaas kam ik niet met alles meedoen ivm mijn bekken .

Ook zwem ik nu 1 keer per week en dat vind ik heerlijk

 

Binnenkort heb ik een borstvoedingscursus van 3 lessen bij de lactatiekundige.

 

Hebbeb jullie onlangs je verzekering nog aangepast en nagelopen .Ik kon tussendoor aanpassen omdat ik zwanger ben bij ohra dus het pakket even wat aangepast . Nu krijg ik ook mijn eigen bijdrage van de kraamzorg vergoed . En alle zwangerschaps cursus en lactarie kundig advies .

 

Alleen de eigen bijdrage van het zh opname word niet vergoed .hebbeb jullie dit wel ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Judy

Ik zit bij menzis en die vergoede de cursus niet heb ik zelf betaald. Ze hebben mijn kraamzorg wel 100% vergoed en de opname in het ziekenhuis heb ik nog geen bericht van gehad ze lopen volgens mij een beetje achter kreeg van de week pas een rekening van januari.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn er dames die ook zwangerschaps gym doen hier of andere cursussen zwangerschap gericht .Ik ben onder begeleiding van de fysio zwangerschaps gym fit en zwanger gaan doen .erg Leuk! Alleen helaas kam ik niet met alles meedoen ivm mijn bekken .

Ook zwem ik nu 1 keer per week en dat vind ik heerlijk

 

Binnenkort heb ik een borstvoedingscursus van 3 lessen bij de lactatiekundige.

 

Hebbeb jullie onlangs je verzekering nog aangepast en nagelopen .Ik kon tussendoor aanpassen omdat ik zwanger ben bij ohra dus het pakket even wat aangepast . Nu krijg ik ook mijn eigen bijdrage van de kraamzorg vergoed . En alle zwangerschaps cursus en lactarie kundig advies .

 

Alleen de eigen bijdrage van het zh opname word niet vergoed .hebbeb jullie dit wel ?

Ik heb vorige keer mijn verzekering aangepast en nu door laten lopen..

Ik krijg alle kraamzorg vergoed en daarnaast nog 15extra uren als luxe.

Zwangerschap cursus is vergoed, lactatiekundige consult en kreeg ook vergoeding voor borstkolf en krijgt een kraampakket. Anders dan eigen risico. Heb ik voor bevalling in ziekenhuis niks betaald. Had wel medische indicatie maar zat in buitenland.

 

Ik wil wel cursus gaan doen maar weet nog niet wat haha

 

Verstuurd vanaf mijn F8331 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn er dames die ook zwangerschaps gym doen hier of andere cursussen zwangerschap gericht .Ik ben onder begeleiding van de fysio zwangerschaps gym fit en zwanger gaan doen .erg Leuk! Alleen helaas kam ik niet met alles meedoen ivm mijn bekken .

Ook zwem ik nu 1 keer per week en dat vind ik heerlijk

 

Binnenkort heb ik een borstvoedingscursus van 3 lessen bij de lactatiekundige.

 

Hebbeb jullie onlangs je verzekering nog aangepast en nagelopen .Ik kon tussendoor aanpassen omdat ik zwanger ben bij ohra dus het pakket even wat aangepast . Nu krijg ik ook mijn eigen bijdrage van de kraamzorg vergoed . En alle zwangerschaps cursus en lactarie kundig advies .

 

Alleen de eigen bijdrage van het zh opname word niet vergoed .hebbeb jullie dit wel ?

Ik ben nog onder behandeling van een fysio voor mn knie en daar sport ik 2 dagen in de week. En wij dansen nog salsa 1x per week zolang dat gaat. Wij gaan hypnobirthing doen en bij de zorgverzekering moet ik eerst gekeurd worden mocht ik een pakket hoger willen. Ik twijfel daar nog over eerlijk gezegd. Als we in het zh poliklinisch bevallen, zou dat wellicht lonen. Anders niet denk ik.

Borstvoedingcursus wordt gratis aangeboden bij de ggd, net als bevallingsinfo avond.

 

 

Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben nog onder behandeling van een fysio voor mn knie en daar sport ik 2 dagen in de week. En wij dansen nog salsa 1x per week zolang dat gaat. Wij gaan hypnobirthing doen en bij de zorgverzekering moet ik eerst gekeurd worden mocht ik een pakket hoger willen. Ik twijfel daar nog over eerlijk gezegd. Als we in het zh poliklinisch bevallen, zou dat wellicht lonen. Anders niet denk ik.

Borstvoedingcursus wordt gratis aangeboden bij de ggd, net als bevallingsinfo avond.

 

 

Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk

Ggd is anders dan wat ik had... Ze kwam bij mij thuis na bevalling en heb ook hulp gehad bij afbouwen... Daarvoor algemene informatie gekregen...

 

Verstuurd vanaf mijn F8331 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hejhej ik ben vandaag in het ziekenhuis geweest voor de laatste echo en zag er niet goed uit ik heb tabletten meegekregen ik heb de eerste ingenomen en het bloeden begon na 2 uur te komen ik zit nu met veel pijn te wachten totdat die vruchtzakje eruit komt ik hoop snel heb naproxen genomen maar helpt niet een warme douche ook net genomen helpt ook niet en ik had al die tijd geen pijn omgekeerde wereld.. ik hoop dat dit snel voorbij is Pff

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hejhej ik ben vandaag in het ziekenhuis geweest voor de laatste echo en zag er niet goed uit ik heb tabletten meegekregen ik heb de eerste ingenomen en het bloeden begon na 2 uur te komen ik zit nu met veel pijn te wachten totdat die vruchtzakje eruit komt ik hoop snel heb naproxen genomen maar helpt niet een warme douche ook net genomen helpt ook niet en ik had al die tijd geen pijn omgekeerde wereld.. ik hoop dat dit snel voorbij is Pff

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Wat verdrietig! Ik had zo gehoopt voor jecdat het toch goed zou zitten.. Heel veel sterkte!!

 

Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hejhej ik ben vandaag in het ziekenhuis geweest voor de laatste echo en zag er niet goed uit ik heb tabletten meegekregen ik heb de eerste ingenomen en het bloeden begon na 2 uur te komen ik zit nu met veel pijn te wachten totdat die vruchtzakje eruit komt ik hoop snel heb naproxen genomen maar helpt niet een warme douche ook net genomen helpt ook niet en ik had al die tijd geen pijn omgekeerde wereld.. ik hoop dat dit snel voorbij is Pff

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Jeetje.. Wat heftig allemaal... Wat kunnen lichaam en geest gekke dingen met je doen dan he... En dan zie je maar weer hoe heftig je lichaam reageert... Naproxen gebruikte ik ook ivm endo... Je mag zeker 1000 tot 1500 mg per dag hoor.. En als pijn niet overgaat zwaardere pijnstillers vragen... Het is al zo zwaar... Die pijn is niet nodig..

 

Heeel veel sterkte en denk goed om jezelf. Dikke knuffel

 

Verstuurd vanaf mijn F8331 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beval je thuis dan johanna ? Of heb je medische indicatie ?

En hoe zit het met kraam zorg . Scheelde mij toch bijna 300 euro voor de kraamzorg die ik anders zelf moet betalen .

En lactatiekundige komt indd bij je thuis.

Als je dat wenst na de bevalling .

Mijn pakket kost me nuj maar 5 euro meet die ik haal het er dik uit .maat dat xasl ook enorm verschillen per verzekering natuurlijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beval je thuis dan johanna ? Of heb je medische indicatie ?

En hoe zit het met kraam zorg . Scheelde mij toch bijna 300 euro voor de kraamzorg die ik anders zelf moet betalen .

En lactatiekundige komt indd bij je thuis.

Als je dat wenst na de bevalling .

Mijn pakket kost me nuj maar 5 euro meet die ik haal het er dik uit .maat dat xasl ook enorm verschillen per verzekering natuurlijk

Qua bevalling weten we het nog niet, thuis of zh. Heeft allevbei zijn voor- en nadelen. Ik heb al een pluspakket nu. Dus zou dan wel erg hoog uitkomen. Moet het nog even narekenen. Begin nov word ik getest op zwangerschapsdiabetes wellicht komt daar nog een indicatie uit. We gaan het zien ;)

Waar wil jij bevallen?

 

Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil graag in het geboortehuis bevallen dat zit aan het ziekenhuis vast alleen heb al je gewoon met je eigen verloskundige .in een eigen fijne kamer met bad enzo

Als er iets mis gaat word je overgenomen door het zh en ben je direct erbij .voor mij is het dichtbijzijnste zh ook een half uur rijden dus lijkt me prettiger

Ik heb volgende week vrijdag ook de suikertest dus ben benieuwd mocht daar iets uitkomen mag je daar ook niet bevallen dan word het toch medische indicatie . Dat zou dan wel vergoed worden .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil graag in het geboortehuis bevallen dat zit aan het ziekenhuis vast alleen heb al je gewoon met je eigen verloskundige .in een eigen fijne kamer met bad enzo

Als er iets mis gaat word je overgenomen door het zh en ben je direct erbij .voor mij is het dichtbijzijnste zh ook een half uur rijden dus lijkt me prettiger

Ik heb volgende week vrijdag ook de suikertest dus ben benieuwd mocht daar iets uitkomen mag je daar ook niet bevallen dan word het toch medische indicatie . Dat zou dan wel vergoed worden .

Oh! Dat wil ik ook graag. Maar er zit er geen hier in de buurt, dat is toch al snel meer dan 30 min rijden...

Dus ik moet toch kiezen tussen thuis of zh. Ik zie op tegen het steriele van een zh, met die gestevende harde lakens, geen bad, sneller ingrijpen. Maar halverwege nog naar het zh lijkt me ook rot.

 

Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

sterkte Amalia!

 

Wij hadden gisteren een goede 20 weken echo van een zeer bewegelijk kindje. De echoscopiste moest voortdurend de ligging controleren met het beoordelen van links/ rechts boven en onder. Ik was al strontverliefd op het kleine wiebelkousje, maar sinds mijn man haar ( ja haar!) dus ook zo druk heeft zien bewegen, loopt hij ook rond met een big smile!

 

Afgelopen zondag mocht onze dochter met vingerverf handjes op mijn buik zetten, roze en blauwe, die foto's hebben we gisteren gebruikt om de familie het geslacht te laten weten.

zo trots!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben met onze dochter thuis bevallen. Was eerst niet het plan. We kunnen maar net in een half uur in een ziekenhuis zijn en ik vond het risico dan veel te groot.

Maar bij de voorlichtingsavond van het ziekenhuis voelde het niet als de plek waar ons kindje geboren ging worden. En omdat de zwangerschap zo voorspoedig verliep, groeide ik vanzelf toe naar het vertrouwen dat het prima thuis kon. Heerlijk vond ik dat.

Op dit moment snap ik weer niet dat ik toen gewoon dat "risico" heb genomen. Nu loopt er natuurlijk ook nog een peutertje rond en voelt het misschien logischer om dan zelf weg te gaan en haar lekker met oppas thuis te laten. Maar ook nu vertrouw ik er gewoon op dat we vanzelf naar een goede en fijne oplossing toe groeien. Thuis maken we alles gereed en het vluchtkoffertje staat tegen die tijd ook gewoon klaar.

Als je bij ons poliklinisch bevalt mag dat bij mijn weten gewoon met je eigen verloskundige.

 

wij hebben een verkorte cursus "samen bevallen" gedaan. Dat was ook een goede voor ons. Ik wist veel, omdat ik alles las wat los en vast zat over zwangerschap en bevallen. Maar nu wist ik zeker dat mijn man ook wist wat nodig is. Ik denk dat we nu voor een herhalingsavond gaan. Want soms verbaas ik me erover hoe mijn man dingen anders beleeft en onthoudt dan ik doe. Volgens mij denkt hij op dit moment dat hij prima zelf voor de oudste kan zorgen terwijl ik een beetje beval. :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi dames, ik merk dat in bijna geen tijd meer aan het forum besteed en ik denk dat het voor mij geen doel meer heeft. Ik heb echt heleboel aan dit forum gehad en ben blij dat ik ook anderen heb kunnen helpen en adviseren. Wie weet in de toekomst als we nog een kindje willen dat ik me weer aanmeldt. Maar voor nu vind ik het goed zo. Bijna alweer 26 weken zwanger en kan nu eindelijk gaan aftellen! We kunnen niet wachten tot we ons wonder mogen vasthouden. Ik wens jullie allemaal veeeel succes en geluk toe. En hopelijk houden we allemaal snel een gezond baby’tje in onze armen. Liefs van mij!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden