Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 2,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Zwangerschap en klachten daaromheen gaan altijd / meestal via uwv. En met zwangerschapsklachten is elke werkgever en dus de Arbo of uwv zo voorzichtig dat je altijd tegemoet gekomen wordt. Terecht ook

Wat wel zo is; minder uren werken door zwangerschapsklachten is altijd met 6 weken voor bevallingsdatum met verlof!

Liefs Inge

Geplaatst

Bij mij adviseerde de verloskundige minder te gaan werken toen ik vertelde van de hevige pijn die ik had en dat aan te geven bij mijn baas .dat heb ik dus gedaan en vanaf toen 50 procent gaan werken .

Vanuit ons hooddkantoor is het standaard als je zes weken in de ziektewet zit of gedeeltelijk de arbo dan word ingeschakeld zodoende dat ik een oproep kreeg en de arbo heeft indd na aanleiding van mijn klachten en het soort werk dat ik die besloten dat ik nog minder moet gaan werken vanaf nu . Dus om de dag een halve dag .mede omdat er verder geen aanpassingen meer gedaan worden op mijn werk .en dit teveel vergt. Zo kan mijn lichaam een dag rusten tussendoor .ook hen ik toestemming om eerder te stoppen als het niet meer gaat over een aantal weken maar hoop het zo tot aan mijn verlof uit te zingen .gesprek bij de arbo is mij alles meegevallen en hoefde geen brief van fysio en vk te laten zien .Heb ze wel gekregen bij beide .

Geplaatst

Ik heb wel ook vast contract werk normaal 36 uur .daarna naar 18 gegaan en nu werk ik er nog naar 12.

Soms kan ik bijna niet lopen van de pijn.

Het vele bukken staan lopen en tillen is dan echt veel te zwaar op het werk en aangepast werk is er niet

Geplaatst

Dat ervaar je dus ook nog met 12 uur werken? Dat is nog steeds niet goed dan toch? En als er geen aangepast werk is, dan moet je echt nog minder gaan werken. Het enige wat je werkgever er tegenover kan stellen is wat je zelf doet aan je bekkeninstabiliteit. En dan doe je..

Goed voor jezelf zorgen hoor. Ik vind het nóg heftig wat je vertelt. Werknemers van mijn team zou ik niet door laten werken met deze klachten.

Geplaatst
Dat ervaar je dus ook nog met 12 uur werken? Dat is nog steeds niet goed dan toch? En als er geen aangepast werk is, dan moet je echt nog minder gaan werken. Het enige wat je werkgever er tegenover kan stellen is wat je zelf doet aan je bekkeninstabiliteit. En dan doe je.. Goed voor jezelf zorgen hoor. Ik vind het nóg heftig wat je vertelt. Werknemers van mijn team zou ik niet door laten werken met deze klachten.
Nou vanaf gistere dus pas 12 uur gaan werken dus even afwachten hoe dit gaat .vandaag dus thuis en dan morgen weer een halve dag werken ik ben benieuwd. Ze zijn wel heel begripvol op mijn werk hoor dus als het niet meer gaat dan houd het gewoon op maar wil wel eerst zelf alles geprobeerd hebben :)
Geplaatst
Nou vanaf gistere dus pas 12 uur gaan werken dus even afwachten hoe dit gaat .vandaag dus thuis en dan morgen weer een halve dag werken ik ben benieuwd. Ze zijn wel heel begripvol op mijn werk hoor dus als het niet meer gaat dan houd het gewoon op maar wil wel eerst zelf alles geprobeerd hebben :)

Ja natuurlijk wil je dat! Maar daar zit wel een grens aan natuurlijk en elke dag zo'n pijn is echt niet ok!

Hopelijk gaat die 12 uur je dan wel enorm helpen! Fijn dat ze zo begripvol zijn.

Sterkte!

Geplaatst

Je werkgever zelf mag nooit om een medische verklaring vragen.

Alleen een verklaring dat je zwanger bent.

Uwv betaald aan wg als je ziek bent.. Dus wg moet je dan naar arboarts sturen(sommige stellen dit uit of doen dit niet omdat dat geld kost). Een verklaring van de lichamelijke klachten hoeft je wg dus niet te hebben

Verstuurd vanaf mijn F8331 met Tapatalk

Geplaatst
Enneh @danlon trek je het een beetje? De dagen duren vast ellenlang..

liefs en knuffel!

Nee

Mja wat moet je... Heb net urine ingeleverd bij huisarts. Wordt op kweek gezet. Mogelijk blaasontsteking. Neigde al naar uitdroging. Ja griep gehad en heel erg misselijk... Die misselijkheid wordt opeens minder dus mn hoop wordt steeds minder...alle dingen stapelen zich op..

Voel me nog niet eens verdrietig... Voel me leeg...

Ben deze week niet aan t werk... Maar veel slapen.. Kleine gaat gewoon naar oppas dus even tijd voor mijzelf nu.

Verstuurd vanaf mijn F8331 met Tapatalk

Geplaatst

Hey dames even snel een berichtje van mij. Gisteren pretecho gehad. En het is bevestigd we krijgen weer een meisje. Drie dikke strepen te zien vanmorgen alle kleertjes 56 van andere dochtertje uitgezocht wat zijn die kleertjes dan weer klein zeg. Mijn grote meid zit alweer in 86. Dat is een heel verschil.

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

Geplaatst

Bedankt voor de informatie dames! Maakt me weer een stuk wijzer. Ik heb dus geen vast contract en het verloopt in december ze kunne me nog steeds niks vertellen of het omgezet wordt naar vast omdat er momenteel hetplaatsers zijn die eerst opgevuld worden. Maarja k denk dan maar zo. Als het echt niet meer gaat denk ik aan mezelf en mn dochtertje en als ze me eruit willen gooien dan gebeurt het toch wel... 😞 Helaas heb je t niet in de hand.. het gaat allemaal vanaf hogeraf en mijn leidinggevende heeft er geen invloed op..

Geplaatst

Wat leuk magicwoman ! Weer even genieten lekker je meissie weer zien!

Geplaatst

Ai lieve @danlon weet niet wat ik moet zeggen.. wat een horror week zo! Goed dat je tijd voor jezelf neemt! Nogmaals hele dikke knuffel!!

Geplaatst

@danlon ooh ik leef zo met je mee. Ik hoop echt zo op hoef nieuws voor je wat een spanning . Dat kan ook rare dingen met jr doen .zoals misselijkheid die ineens weg is ga je overal aan twijfelen .toch heb ik ook dagen gehad waarbij dat was en ik super ongerust was alle symptomen weg maar halve week erna weer terug.

@sas zo is het hoor het is toch buiten je macht. Je kunt alleen maar afwachten en vooral naar je lichaam luisteren .

Zijn jullie ook al lekker wezen shoppen voor zwangerschapskleding?

Ik heb een hele gave lederen rok gekocht waar me buik mooi in uit komt .

En zo'n mooie kanten jurkje met een lint om te accentueren. Vind het zo leuk dat mijn buik ineens zo mega is haha.

Wel gaat het ineens op de weegschaal ook heel hard .eerste drie maanden eigenlijk zo goed als niks aangekomen en nu in 5 weken tijd 3 kilo .gelukkig zie je het echt alleen op mijn buik.

Herkennen jullie dit ook in dut stadium ?

En voor de dames die al verder zijn wanneer ging het bij jullie het hardste?

Ik ben nu bijna 22 wekem

Geplaatst
@danlon ooh ik leef zo met je mee. Ik hoop echt zo op hoef nieuws voor je wat een spanning . Dat kan ook rare dingen met jr doen .zoals misselijkheid die ineens weg is ga je overal aan twijfelen .toch heb ik ook dagen gehad waarbij dat was en ik super ongerust was alle symptomen weg maar halve week erna weer terug. @sas zo is het hoor het is toch buiten je macht. Je kunt alleen maar afwachten en vooral naar je lichaam luisteren . Zijn jullie ook al lekker wezen shoppen voor zwangerschapskleding? Ik heb een hele gave lederen rok gekocht waar me buik mooi in uit komt .En zo'n mooie kanten jurkje met een lint om te accentueren. Vind het zo leuk dat mijn buik ineens zo mega is haha. Wel gaat het ineens op de weegschaal ook heel hard .eerste drie maanden eigenlijk zo goed als niks aangekomen en nu in 5 weken tijd 3 kilo .gelukkig zie je het echt alleen op mijn buik. Herkennen jullie dit ook in dut stadium ?En voor de dames die al verder zijn wanneer ging het bij jullie het hardste?Ik ben nu bijna 22 wekem
In de bijlage heb ik foto's van wat ik gekocht heb !:)
Geplaatst

Die zwarte heb ik in het koraal echt super leuk! Ben tot nu toe 9 kg aangekomen. Eigenlijk heel gelijkmatig alleen in de vakantie ging het ietsje harder . Morgen weer babydate !

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst
Die zwarte heb ik in het koraal echt super leuk! Ben tot nu toe 9 kg aangekomen. Eigenlijk heel gelijkmatig alleen in de vakantie ging het ietsje harder . Morgen weer babydate !Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Hoeveel weken ben jij ?
Geplaatst

Ik heb vandaag voor het eerst in mijn leven een zwangerschapsbroek aan en dat al met 10 weken!! Ik zit nog steeds aan de utrogestan en zwel enorm op van hormoongedoe bij ivf. Dus ik ben voor mijn gevoel al HUGE..

Mooi jurkje hoor en die rok is echt super stoer! Nice

Christel dat schiet op zeg, ben je nerveus?

Geplaatst
Ik heb vandaag voor het eerst in mijn leven een zwangerschapsbroek aan en dat al met 10 weken!! Ik zit nog steeds aan de utrogestan en zwel enorm op van hormoongedoe bij ivf. Dus ik ben voor mijn gevoel al HUGE..

Mooi jurkje hoor en die rok is echt super stoer! Nice

Christel dat schiet op zeg, ben je nerveus?

Ik had ze ook al vanaf 9 weken aan mijn broeken waren zo aan het drukken tegen mijn buik.

Ik ben nog helemaal niet nerveus, alleen heel ongeduldig. Kan niet wachten!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst

22 weken de tijd vliegt!:) #bellyshot

Ben benieuwd hoe ik er tegen het einde uit zie :p

En word nu steeds nieuwsgieriger naar hoe ze er uit zal zien bijna niet te bevatten dat over 4 maanden of misschien zelfs eerder we eindelijk ons meisje in de armen hebben.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden