Jump to content
Guest Sas25

Zwanger van cryo?

Recommended Posts

Guest Sas25

Hoi allemaal wie is er zwanger geworden van een cryo in natuurlijke cyclus? Heb je daarbij iets bijzonders gedaan? Acupunctuur, eten/drinken, medicijnen, extra rust gehouden of juist gesport en alles gedaan wat je normaal doet?

Ik hoor graag jullie ervaringen! 😊

Met de tweede icsi poging acunpunctuur gedaan alles na de punctie en voor de tp gedaan 1x dus en toen was ik zwanger verder geen bijzondere dingen gedaan

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

wisten we de toverformule maar, Sas.

Mijn dochter was een cryo.

Zij is teruggezet na een pauze van 2 maanden omdat we gingen trouwen. Ik geloof nog steeds dat dat stapje terug heeft geholpen.

Ik ben dus keurig 9 maanden en 13 dagen na onze trouwdag bevallen. Voor de mensen die ons verhaal niet kennen, lijkt het dus een hole in one...

In de wachtdagen heb ik niet getild en ongeveer twee weken geen sex gehad ( als pasgetrouwd stel!). Verder hadden we halverwege een tuinfeest voor de collega's van mijn man en ben ik op een leuke manier waanzinnig druk geweest om dat te voor te bereiden. Dus wel lekker in beweging, dingen doen die ik leuk vind, maar niet zwaar tillen.

Dat bewegen schijnt ook goed te zijn omdat de doorbloeding dan beter is.

Dus... vooral doorgaan met leven, dingen doen die je hart lichter maken, pauze's inlassen als het emotioneel te zwaar wordt en je baarmoeder wat rust geven als de tijd daar is voor een innesteling.

Dat probeer ik nu nog steeds, volgende week de vierde terugplaatsing van deze IVF poging.

Guest Sas25

Oké bedankt dames! 😊

Hoi Sas, ik ben zwanger (geweest) van 3 cryo's. Eentje ging mis met 5,5 wk, tweede met 7,5 wk en van derde ben ik nu 29 wk zwanger. Dus het kan!! Ook een zoontje van een verse, maar de andere verse werd niks. Ik heb niet heel veel bijzonders gedaan behalve foliumzuur en vit. D geslikt. Mijn twee doorgaande zwangerschappen waren wel allebei uit de 2e ICSI met medicatie erbij (utrogestan, progynova, ascal, prednison), bij de 1e ICSI wist ik nog niet dat ik dat nodig had.

Volgens mij zit het verschil in slaagkans hem met name in of het embryo goed ontdooit en in lab weer verder gaat met celdeling. Als dat zo is (en je dus een terugplaatsing hebt), dan heb je met een cryo evenveel kans als met een vers embryootje. Met het verschil dat je lijf (en hoofd!) even rust heeft gehad en niet net uit een intensieve hormoonkuur komt! Veel succes!

Guest Sas25

Dankjewel olijfje! Super om te horen geeft me weer wat moed! Gefeliciteerd met je zwangerschap. Gaat het goed met je heb je veel last van kwaaltjes?

Ik had mn eerste cryo terugplaatsing twee weken geleden helaas niks geworden. Heb daarvoor acupunctuur gedaan, warme voeten, tarwekiemolie, vitamine d , foliumuur en granaatappelsap met smoothies. Maar helaas heeft het niks geholpen.

Hopelijk krijg ik begin mei weer een cryo terugplaatsing. Dan weet ik het rond mijn 26e verjaardag hopelijk wordt dat het mooiste verjaardag cadeautje ooit! 🙏😊

O ja, warme voeten! Sowieso fijn

Op naar de volgende, ik gun je een mooi verjaardagscadeautje!

Met mijn zwangerschap gaat het gelukkig goed. Maar zal blij zijn als we de 'eindstreep' veilig hebben gehaald.

Guest Sas25

Dankjewel lief van je 😊 Kan me voorstellen dat het spannend blijft tot de eindstreep. Maar gelukkig ben je wel over die 24 weken heen en gaat het goed met je. Ik wens je een hele fijne zwangerschap en geniet er nog even van. Voor je het weet is het voorbij en mag je gaan bevallen 😍 Liefss!

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hello dames, Jaaaaaaaa we zijn in Riga en liggen al lekker op bed te netflixen haha. Was een lange dag, maar alles ging goed. Geen mondkapje gedragen, heel bijzonder allemaal, maar ik dacht als niemand iets zegt dan zeg ik ook niets 🙂 Ik kreeg het al benauwd bij het idee. We zijn netjes opgehaald door de kliniek en afgezet bij ons hotel. Koffers naar de kamer en toen op naar het winkelcentrum, paar boodschappen gedaan en even lunchen. Terug in hotel waren we zo moe dat we de Formule 1 nog even wilden kijken maar gelijk in slaap zijn gevallen. Ouderdom haha. We hadden geen zin meer om vanavond nog de deur uit te gaan, dus hebben we lekker in het hotel gegeten en nu languit op het bedje. Manlief wil nu gelijk Netflix kijken, maar ik wilde eerst jullie berichten en lezen hoe jullie dag is gegaan, dus hij wacht maar even.  Morgen gaan we even lekker naar het oude centrum, het gaat heel slecht weer worden, maar ach we zijn er nu toch. Vanmorgen nog wel even een stress momentje, want ik moest natuurlijk mijn injecties nog innemen en we zaten nog in de auto. Ik van de voorstoel hup naar de achterbank en de injecties klaar maken en spuiten maar. Rijden we langs een politieauto, ik voelde mij net een drugsdealer, lol. Dank je wel @Nina79 we gaan er maar vanuit dat ze nog groeien en anders hoop ik dan maar op 1 goede, maar ik merk wel dat de hoop een beetje aan het afnemen is. Heel moe, oh jee dat duurt nog wel even, na het eerste trimester gaat dat vanzelf minder worden. Gewoon lekker aan toegeven en je lekker laten verwennen. Lief van je @Kitje thnx, het is ook wel raar, we delen veel met elkaar en de mensen die naast je staan weten er vaak niets vanaf 🙂 Maar als je niet in dit traject zit dan kan je je er ook niets bij voorstellen. Ik probeer wel positief te blijven, maar soms lukt dat even niet. Maar gaat goed komen. Dat is goed nieuws @Jennie80, het zou ook wel heel zuur geweest zijn als ze je teruggestuurd hadden en je een nieuwe afspraak had moeten maken. Jeetje dat is wel even schakelen voor je, maar ook wel weer fijn, dan heb je minder tijd om na te denken 🙂 Ik heb nog nooit gehoord dat ze dat meteen weghalen, wat een toppertje. Hier moet ik dan maar blijven denken dat het een gouden ei is wat er in mij groeit. Thnx. Dank je wel @Hanniebal ik weet wel dat er maar 1 goede tussen moet zitten, maar het is toch een fijner gevoel als het er meer zijn. Dat is maar een gevoel maar toch. Jullie zijn allemaal zo lief en positief, daar hou ik mij dan maar een beetje aan vast. Fijne avond allemaal en ik zal mijn laptop overdragen aan manlief, voordat hij in slaap valt haha x
    • @Kitje jaaaa we schelen niet veel. Misschien bevallen we wel op dezelfde dag! Wat fijn dat je over 2 wk al voor echo kan. Nee ik heb dinsdag alleen een kennismaking en sowieso die dag veel te vroeg voor een echo. Je ziet hooguit een dooierzak maar nog geen kloppend hartje. Vanaf 6 weken kan het wel maar voelt voor mij weer te vroeg of zo.  Ik mag met 8 wk bij het AMC terecht voor de eerste echo dus over 3 weken. Maar als mijn man nog steeds niet mee mag dan ga ik een paar dagen eerder een echo doen met hem. Onwerkelijk he, ik heb dat nog steeds. Zo onwerkelijk dat ik vandaag bij het Kruidvat een test heb gekocht (2v5) en ga morgen weer eens testen haha. Precies een week na mijn 1e test. Vlgs mij kom ik beetje gek over maar het voelt ook zo gek allemaal 😅 @Jennie80 fijn dat het allemaal goed is gegaan en nu op naar het echte werk 😉 Spannend!!!! Kun je mooi aanschuiven bij Kitje, @Hanniebal en mij 🙂 En @Siepie ook!! Ben je goed aangekomen in Riga @Siepie? 
    • Fijn te horen dat de hysteroscopie goed gegaan is bij je, @Jennie80 en dat ze het poliepje maar meteen ff verwijderd heeft. Kan me voorstellen dat het een geruststelling voor je was en is dat alles er goed en rustig uit zag. En wat fijn dat je per direct mag stoppen met de Orgametril en dat je binnenkort ook weer mee mag doen. Van de wachtbank af en aan de behandeling. Snap wel dat je ff in de stress schoot ervan, het gaat dan ineens zo vlug, dat moet je mind ook ff verwerken. Dus jij kijkt nu reikhalzend uit naar de ongi dagen. Nooit gedacht dat je daar nog eens naar uit zou kijken he? 😂 Goh, nu bedenk ik ineens, dat ik daar de rest van dit jaar vanaf ben als alles goed gaat, de komende 7-8 maanden GEEN ongi meer, whoohoooo. Hier is het nog altijd een beetje onwerkelijk dat ik echt zwanger ben. Zelfs dit typen, 'ik ben zwanger' is raar. Vanmorgen toch de test maar ff gecheckt of ik niet alles gedroomd had ofzo, maar het is echt waar. Ik kreeg ook nog een appje uit letland vanmorgen hoe het met me ging en dat ze gister door alle toestanden helemaal vergeten was te melden dat ik over 2 weken een echo moest laten maken. Dus maandag echt de vk bellen om een afspraak te maken. Die wachtweken kunnen idd echt killing zijn, Jennie, die eerste gaat nog wel, maar die tweede... Die is zenuwslopend. Maar ook het doen van de test, jeetje....  Deze keer heb ik bewust geprobeerd me niet gek te laten maken, die meds nemen ook een loopje met je, omdat die klachten (kunnen) veroorzaken die ook door zwangerschap veroorzaakt worden (pijnlijke boobs, moe, misselijk, wegblijven van ongi) Maar verder gaat het goed hier, voel me goed, nog steeds zelfde als voorheen eigenlijk, pijnlijke boobs, gezeur in de buik af en toe en moeoeoeoeoeoeoeoeoeoeoeoeoe.... Geen misselijkheid gespot nog en dat mag ook wel wegblijven. Het geloof begint langzaam toe te treden, maar ik ben blij dat ik morgen nog lekker een dagje vrij heb en maandag thuis werk zodat ik alles echt een plekje heb gegeven voordat ik weer naar mijn werk moet. Vind eerlijk gezegd dit stukje tot aan eerste echo ook wel heel spannend. Zal het allemaal goed zijn, zien ik over een week of 2 een mooi kloppend hartje.... Of zie ik er 2??? Dat vind ik ook een spannend idee. Toen ik daar in die clinic lag en de dokter voorstelde om er 2 terug te laten zetten vond ik dat een bijzonder goed idee. Want dan had ik meer kans. Maar nu bedenk ik me ineens... Oi, maar wat nu als ik er echt 2 krijg? Dat wordt aanpoten dan in mijn uppie... 😅 Hoe is het verder met iedereen? @Nina79 krijg jij ook een echo eigenlijk dinsdag? Als je kennismaking hebt bij vk? Of krijg je die later? @Siepie Goed gearriveerd in Letland? Hoop dat je een fijn onderkomen hebt daar en tussendoor ook een beetje kunt genieten van de vrije tijd samen met je partner.  
    • Wat fijn om te horen @Marsukar dat jullie kleine dame het goed doet. Weekje groter lijkt me niet zo'n ramp, zeker als mevrouw lange benen heeft, sowieso iets om blij mee te zijn... Lange benen! Kan me heel goed voorstellen dat je het mooi vond om te zien en dat je supertrots en blij bent met deze prachtige dame. Toch weer elke keer een opluchting denk ik, om te zien dat ze het goed doet, dat ze voor zover ze kunnen zien dan, gezond is and alive and kicking! Ik had zo'n bizarre dag gister, heb de hele dag een beetje in de mist gelopen geloof ik. Vanmorgen bij het opstaan toch de test maar weer tevoorschijn gehaald of ik het niet allemaal gedroomd had toevallig? Maar nee, de strepen staan er nog altijd zeer duidelijk op. De roze wolk komt in de verte aangedreven nu, maar ik zit er nog niet op, denk dat ik met de eerste echo pas die wolk te grazen neem eerlijk gezegd, als ik een kloppend hartje heb gezien, het is nog steeds een beetje onwezenlijk. En stiekem ben ik ook wel benieuwd of het er eentje is of toch 2.... We kunnen een polletje maken, wie denkt wat? Lol. Kreeg vandaag nog een appje uit Letland van mijn contactpersoon, hoe ik me voelde en dat ze gister door alle toestanden helemaal vergeten was te vermelden dat ik over 2 weken een echo moet laten maken. Dus maandag moet ik echt de vk bellen om een afspraak te maken.
    • @Siepie, het verkeer was vandaag inderdaad dramatisch. Uiteindelijk was ik ruim een half uur te laat na 4,5u in de auto te hebben gezeten🤨. (Kwam bij mij niet door onze boeren hoor) Gelukkig kon ik evengoed nog terecht voor de hysteroscopie. Laten we hopen dat de extra dagen om te stimuleren de andere follikels nog even een goede push kunnen geven. Ik duim voor je hoor!! Laat het gouden ei er gewoon tussen zitten!! @Kitje, hoe gaat het bij jou? Kan je het al een beetje geloven?? Hahaha De hysteroscopie is trouwens goed gegaan. Ze zag een kleine poliep die ze meteen heeft kunnen verwijderen. Verder zag het er schoon en rustig uit en dat was een behoorlijke geruststelling. Na afloop zei de FA ineens dat ik per direct mag stoppen met de Orgametril en we niet de 4 weken hoeven af te wachten. Dat betekent dus dat alles met 2 weken versneld wordt. Hahahaa, heel dom, maar ik schoot even in de stress😆. Tja, de verwachting is nu dus dat ik binnen 3 dagen bloedverlies ga krijgen en dan begint het weer van voor af aan. Super spannend, maar nu weet ik van tevoren dat die wachtweken gekmakend kunnen zijn. Hoop echt dat ik jullie mag volgen meiden. @Nina79, laat maar weten hoor. Ik hou ze apart. Snap trouwens goed dat je die verlengde wachtweken heeeeel erg spannend vindt. Nog even geduld en dan mag je lekker luisteren naar het krachtig kloppende hartje van je kindje!🤗
  • Topics

Important Information

Terms of Use