Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Oh ja! Oeps! Die heb ik gelukkig wel gefeliciteerd hihi. Hopelijk mag ik deze maand aansluiten 🙏Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk
dat hopen wij ook Johanna!:)
  • Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Ik ga me weer eventjes een beetje terugtrekken van het forum. Zal zeker nog meelezen, maar ook in de vorige wachtmaand merkte ik dat ik het fijn vond om eventjes helemaal los te komen van het traject en eventjes lekker gewoon mn ding te doen. Ik denk dat ik me wel weer meld tegen de tijd dat we een cryo gaan terugplaatsen.

Lieve meiden die nog op het wachtbankje zitten veel succes! Ik hoop dat bij jullie alles goed gaat en het lekker blijft zitten.

Meiden die al zwanger zijn, geniet er van. Ik vond het helemaal te gek voor jullie!

😚

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Snap ik. Jij ook veel plezier en sterkte in de wachtmaand. Effe wat anders, groot gelijk.

Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk

Geplaatst
Wauwwww gefeliciteerd !!!! Wat een mooi wachtbankje is dit. Al 4 zwangeren. Heb je een foto van je test? Ben benieuwd! Hoeveelste tp was dit voor jou? Ga er lekker van genieten!!!❤️😘
Missblueeye van harte meid!!! Geniet ervan!!
Geplaatst
Ik ga me weer eventjes een beetje terugtrekken van het forum. Zal zeker nog meelezen, maar ook in de vorige wachtmaand merkte ik dat ik het fijn vond om eventjes helemaal los te komen van het traject en eventjes lekker gewoon mn ding te doen. Ik denk dat ik me wel weer meld tegen de tijd dat we een cryo gaan terugplaatsen.Lieve meiden die nog op het wachtbankje zitten veel succes! Ik hoop dat bij jullie alles goed gaat en het lekker blijft zitten.Meiden die al zwanger zijn, geniet er van. Ik vond het helemaal te gek voor jullie!😚Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Begrijpelijk hoor poekie, neem even de rust voor je lichaam en geest en dan spreken we je snel weer als je weer een terugplaatsing hebt 🤗
Geplaatst

@poekie, 😙

Ff een vraagje, als je meerdere cryo,s in de diepvries hebt en het lukt niey. Kan je dan wel meteen door zonder rustmaand? Dacht dat de arts had gezegd van wel, maar begin nu een beetje ge twijfelen...

Geplaatst

als je cryo's op zijn en je een nieuwe behandleing moet? ik moet dan wel een rustmaand maar dat is omdat ik een kort schema heb zonder pil.. de meeste mogen gelijk door. maar van cryo naar cryo mag je gekijk door

Geplaatst
@poekie,

Ff een vraagje, als je meerdere cryo,s in de diepvries hebt en het lukt niey. Kan je dan wel meteen door zonder rustmaand? Dacht dat de arts had gezegd van wel, maar begin nu een beetje ge twijfelen...

Met cryo's mocht ik ook gelijk door

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst

@ Poekie Kan me dat goed voorstellen, dat je je even terugtrekt ff niet bezig zijn met het traject. Geniet van je rustmaand veel andere dingen doen ff rust Ik zit nu nog in Mn rustmaand de laatste daagjes nog Drna cryo tp Maar ik vond het wel ff lekker vooral mentaal en lichamelijk ff laten bijkomen dus begrijp t wel We zien je terug tege de tijd voor een cryo tp ❤️

@ Pino Bij mij in het ziekenhuis moet je alleen een verplichte rustmaand inlassen na een verse tp zegmaar maar voor cryo mag je meestal gelijk door

Geplaatst

Whow wat een actief forum, fijn.

Johanna ik wilde even op jou reageren ik zou namelijk ook boos zijn als je zo met je embryo's om gaan. Ik heb ook altijd veel embryo's en uiteindelijk blijven er niet veel over om ingevroren te kunnen worden omdat de kwaliteit minder is. Dit is een van de redenen dat wij overgestapt zijn naar Düsseldorf. Hier vriezen ze eigenlijk alles in en als ze ontdooien en ze delen door kunnen ze ze ook weer opnieuw invriezen. Het invriesprogramma is hier heel anders. De arts zei weggooien doen we eigenlijk nooit. Ze werken ook met kweekvloeistof. Ik heb wel ergens gelezen dat je je cryos mee kunt nemen naar Nederland dus misschien kan andersom ook wel..

verder zit ik nog niet op het wachtbankje maar spuit ik nu vijf dagen gonal. Morgen eerste follikelmeting. Hoeveel gonal spuiten/spoten jullie?

Iemand verder ervaring met het korte schema en cetrotide?

Voor de zwangere meiden gefeliciteerd. Nu op naar een mooie echo.

bij ons in ziekenhuis Nederland moest ik na een verse poging altijd een maand rust nemen, voordat ik verder mocht. Na een cryo mocht ik ook altijd gelijk door.

Geplaatst

Dank jullie wel voor jullie lieve woorden loveyouxx

Voor de meiden die zich even terug trekken heb ik alle begrip voor , ik heb dat ook gedaan door heel veel te gaan werken, en ff niet te veel bezig houden met het traject. Helpt psygisch echt goed..

Ik wens jullie ook heel veel positieve rust zodat jullie weer helemaal klaar zijn voor de tp.

Xx

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst
Whow wat een actief forum, fijn.

Johanna ik wilde even op jou reageren ik zou namelijk ook boos zijn als je zo met je embryo's om gaan. Ik heb ook altijd veel embryo's en uiteindelijk blijven er niet veel over om ingevroren te kunnen worden omdat de kwaliteit minder is. Dit is een van de redenen dat wij overgestapt zijn naar Düsseldorf. Hier vriezen ze eigenlijk alles in en als ze ontdooien en ze delen door kunnen ze ze ook weer opnieuw invriezen. Het invriesprogramma is hier heel anders. De arts zei weggooien doen we eigenlijk nooit. Ze werken ook met kweekvloeistof. Ik heb wel ergens gelezen dat je je cryos mee kunt nemen naar Nederland dus misschien kan andersom ook wel..

verder zit ik nog niet op het wachtbankje maar spuit ik nu vijf dagen gonal. Morgen eerste follikelmeting. Hoeveel gonal spuiten/spoten jullie?

Iemand verder ervaring met het korte schema en cetrotide?

Voor de zwangere meiden gefeliciteerd. Nu op naar een mooie echo.

bij ons in ziekenhuis Nederland moest ik na een verse poging altijd een maand rust nemen, voordat ik verder mocht. Na een cryo mocht ik ook altijd gelijk door.

Dankjewel! Goed om te weten. Ik wil eerst de verse tp even afwachten. En ik heb alle documenten opgevraagd. Want dit stond niet in de formulieren die wij hebben getekend of gekregen. Ik neem ter zijner tijd dan wel contact op met Düsseldorf. Hopelijk hoeft het niet zo ver te komen. Maar goed om dit te weten!

Ik spoot 150 eenheden gonal f per avond. Heel veel succes!! Ik hoop dat je eerste controle mooi eruit ziet

Geplaatst

Oke, goed om te horen dat je meg de cryo,s gewoon door kan. Heb er 6, dus kunnen even vooruit. Maar hopeljk is hey bij de komende maand eindelijk raak.

Nog een vraagje. Hoe combineren jullie dit met het werk? Wanneer meld je je ziek, wanneer neem je vrij.

Heb vanochtend gesprek gehad op het werk. Wanneer je echt naar het ziekenhuis moet of bent lichamelijk er ziek van, dan ben je ziek. Maar heb je last van hormonen of emoties dan hoeft daar de werkgever geen last van gehad. Dus gesproken over evt mjnder werjen of een andere constructie. Komen we wel uit. Maar ben benieuwd hoe julkie dat doen?

Werk zelf in de hulpverlening, dus ook niet altijd makkelijk als je jezelf met al je emoties mee moet nemen naar een huisbezoek....

Geplaatst
Oke, goed om te horen dat je meg de cryo,s gewoon door kan. Heb er 6, dus kunnen even vooruit. Maar hopeljk is hey bij de komende maand eindelijk raak.

Nog een vraagje. Hoe combineren jullie dit met het werk? Wanneer meld je je ziek, wanneer neem je vrij.

Heb vanochtend gesprek gehad op het werk. Wanneer je echt naar het ziekenhuis moet of bent lichamelijk er ziek van, dan ben je ziek. Maar heb je last van hormonen of emoties dan hoeft daar de werkgever geen last van gehad. Dus gesproken over evt mjnder werjen of een andere constructie. Komen we wel uit. Maar ben benieuwd hoe julkie dat doen?

Werk zelf in de hulpverlening, dus ook niet altijd makkelijk als je jezelf met al je emoties mee moet nemen naar een huisbezoek....

Ah. Ja, dat is best een dilemma. Ik werk als zelfstandige en kan mijn eigen tijd indelen. Ik heb vorig jaar goed winst gemaakt en kon het me daarom veroorloven weinig te werken.

Wil je het met je manager open bespreken?

Geplaatst
Ja die is helemaal op de hoogte en meedenkend. Maar arbo is wat strenger hierin.

Hmm. Dat is onhandig! Wat zegt de arbo hier over? Ik ben zelf ontzettend ziek geweest. Was vrij duidelijk niet in staat.

Ik denk dat ik als grens aan zou houden dat je jouw clienten nog verantwoord en goed kunt bedienen, dat je blijft werken en zodra dat in het geding komt, je je ziek meldt en als je zelf graag een adempauze neemt je vrij neemt. Zoiets? Fijn dat je manager in ieder geval met je meedenkt. Maar goed, ik ben eigen baas, dus ik heb makkelijk praten. Is er nog zoiets als speciaal zorgverlof? Of is dat alleen geldig als je voor een ander zorgt?

Geplaatst

Je zou dus gewoon recht moeten hebben op bijzonder verlof! Effe checken bij hr of deze regels nog geldig zijn of weer gewijzigd en ik weet niet of je een cao hebt wasr wellicht nog iets staat.

Geplaatst

fijn Pino dat je werkgever meewerkt en je de ruimte geeft.

Bij mij op het werk weten ze van niets, ik plan mijn agenda zelf en plan om mijn afspraken en punctie/ terugplaatsing heen. Heb niet zon zin in al die vragen op het werk, vandaar dat ik het niet vertel.

Johanna82 ik snap dat je eerst dese poging wilt afwachten, hopelijk is het niet nodig en hoef je je er niet meer mee bezig te houden (of over een lange tijd pas)

wanneer ga je testen?

Geplaatst
fijn Pino dat je werkgever meewerkt en je de ruimte geeft.

Bij mij op het werk weten ze van niets, ik plan mijn agenda zelf en plan om mijn afspraken en punctie/ terugplaatsing heen. Heb niet zon zin in al die vragen op het werk, vandaar dat ik het niet vertel.

Johanna82 ik snap dat je eerst dese poging wilt afwachten, hopelijk is het niet nodig en hoef je je er niet meer mee bezig te houden (of over een lange tijd pas)

wanneer ga je testen?

Ik twijfel een beetje, vind het zo spannend! Vandaag wd 12, temp is nog steeds 37 graden. Morgen os wd 13 na de punctie. Dus ovitrelle is morgen zeker uit mijn lijf. Denk morgenochtend...

Ben zo bang voor een vals positieve uitslag. Of dat ik toch te vroeg test. In mn normale cyclus zou ik vrij of za ongesteld worden. Maar ja, alles is nu kunstmatig... Ik heb wel ander soort krampjes en steekjes rechts. Heb nog hoop maar durf ook niet zo goed. Pfff stom gevoel.

Geplaatst
Wanneer testen jullie na een verse tp? Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk
In mijn ziekenhuis hanteren ze 18 dagen na punctie een thuistest doen dus dat betekent officieel op Wachtdag 15 testen maar ik denk dat als je zeanger bent dat je al op Wachtdag 12 na tp zeker wel positief kan testen maar dat hoeft niet he
Geplaatst
In mijn ziekenhuis hanteren ze 18 dagen na punctie een thuistest doen dus dat betekent officieel op Wachtdag 15 testen maar ik denk dat als je zeanger bent dat je al op Wachtdag 12 na tp zeker wel positief kan testen maar dat hoeft niet he

Ja. We krijgen maandag de bloedtest en die dag ook de uitslag. Tot die tijd heb ik ook utrogestan.

Geplaatst

De keren dat ik zwanger was teste ik op dacht 10 positief. Daarna liep het streepje ook mooi op. Op 12 zou je al wel iets moeten zien.

Ik snap ook dat je niet goed durft. Hoop is nog altijd een beter gevoel als teleurstelling.

Geplaatst

Hallo dames...ik wil me ook graag bij jullie op het wachtbankje voegen. April was onze ivf maand (voor een 2de kindje) met verse terugplaatsing, 5 mei positief getest maar helaas is het op het laatste moment toch misgegaan en had ik 7 mei een miskraam. Ik had dit gevoelsmatig al aanzien komen (was gaan vloeien 2 dagen eerder wat telkens weer stopte) dus ik was uiteindelijk blij met de duidelijkheid die we kregen. Ik ben in maart 40 geworden dus we gaan direct verder met ons traject. Morgen moet ik naar het ziekenhuis voor een echo (slik momenteel Progynova) en als alles er goed uitziet worden we morgen ingepland voor onze cryo terugplaatsing, we hebben er 1tje. Heel fijn om hier te lezen dat sommige inmiddels zwanger zijn geworden van een cryo...Gefeliciteerd dames!! Voor de dames die op het wachtbankje zitten...ik ga heel hard voor jullie mee duimen 🍀

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden