Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Fijn dat het nog steeds goed gaat Johanna :) heb je al last van zwangerschapskwaaltjes.?

En Tien spannend voor jou!

Ik ga zaterdag met de decapeptyl starten (27e) en dan tot en met de 30e nog met de pil erbij , en dan 31 mei stoppen met de pil en alleen verder met de decapeptyl. En dan heb ik 8 Juni mijn uitgangsecho.

De pijn links is nog wel wat zeurderig aanwezig maar kan echt niet van een cyste zijn ik heb zoveel controles gehad en een operatie nog in maart dat dat mij zeer onwaarschijnlijk lijkt.

Ik denk dat mijn lijf ongesteld wil worden ofzo en het doorslikken van de pil een beetje zat is, ik kan mij herinneren dat ik dit bij de eerste strip ook had aan het einde van die strip.

Mijn vriend is nu de prikken aan het halen dus straks ligt de koelkast denk ik vol....

Johanna als ik het goed begrijp had jij dus ook een tp op dag 2 of was dat dag 3?

Ik begin nu echt zenuwachtig te worden, je bent zo bang dat er iets tegen gaat zitten waardoor het niet door kan gaan, bijv iets bij de uitgangs echo ik noem maar wat.... pfff hadden jullie dat ook of hebben jullie dat ook?

Nog een vraagje hoe snel na het starten met de decapeptyl begin je iets te merken? en wat waren jullie klachten... ik mag als de uitgansecho goed is er een extra spuit bij gaan zetten , ik meen menopur, wat waren daar jullie reacties op..

Sorry voor alle vragen maar vind het gewoon een beetje eng en spannend....:)

Geplaatst

@butterfly spannend ik heb helaas wel eens een slechte uitgangsecho gehad maar dan kon ik een dag later terug om alsnog te starten.. ik begin vandaag met de deca en morgen als de echo goed is met de menopur. zelf heb ik vrij snel last van mijn humeur:) verder niet veel last.

Geplaatst
@johanna tnx:) tis idd jammer maar ben blij dat we gewoon mogen starten..gezien ons traject was de wachtmaand niet nodig

Misschien al eens gevraagd hoor maar waarom hoef jij niet aan de pil??

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst

bij mij is gebleken dat als ik eerat aan de pil ga om de boel stil te leggen ik maar 1 of 2 eitjes produceer en moet afbreken.. zonder de pil zijn het er rond de 5

Geplaatst
bij mij is gebleken dat als ik eerat aan de pil ga om de boel stil te leggen ik maar 1 of 2 eitjes produceer en moet afbreken.. zonder de pil zijn het er rond de 5

Ah Oke wel fijn scheelt weer maandje extra geen hormonen

Heel veel succes deze ronde!! Hopelijk voor ons allebij een plakkertje straks!

Geplaatst

nou dat zou mooi zijn..wij gaan nu voor 2. hopelijk hoef ik niet aan het eind af te breken ondat ik geen eiblaasjes aanmaak..komt nogal traag op gang allemaal. de spuit gaat er zo in en dan op naar morgen met een goeie uitgangsecho..dat is ook altijd maar de vraag

Geplaatst

Eslief waar komt dat door dat je weinig eitjes hebt? en wat had jij toen je een slechte uitgangsecho had?

Humeur ja daar ben ik wel een beetje bang voor ook bij mijzelf... dat ik down en chagerijnig word maar ja moet er wat voor over hebben he.

Als jij vandaag begint met de deca en ik zaterdag lopen we redelijk gelijk op :)

Amf jij gaat toch ook beginnen?

Geplaatst
Fijn dat het nog steeds goed gaat Johanna :) heb je al last van zwangerschapskwaaltjes.?

En Tien spannend voor jou!

Ik ga zaterdag met de decapeptyl starten (27e) en dan tot en met de 30e nog met de pil erbij , en dan 31 mei stoppen met de pil en alleen verder met de decapeptyl. En dan heb ik 8 Juni mijn uitgangsecho.

De pijn links is nog wel wat zeurderig aanwezig maar kan echt niet van een cyste zijn ik heb zoveel controles gehad en een operatie nog in maart dat dat mij zeer onwaarschijnlijk lijkt.

Ik denk dat mijn lijf ongesteld wil worden ofzo en het doorslikken van de pil een beetje zat is, ik kan mij herinneren dat ik dit bij de eerste strip ook had aan het einde van die strip.

Mijn vriend is nu de prikken aan het halen dus straks ligt de koelkast denk ik vol....

Johanna als ik het goed begrijp had jij dus ook een tp op dag 2 of was dat dag 3?

Ik begin nu echt zenuwachtig te worden, je bent zo bang dat er iets tegen gaat zitten waardoor het niet door kan gaan, bijv iets bij de uitgangs echo ik noem maar wat.... pfff hadden jullie dat ook of hebben jullie dat ook?

Nog een vraagje hoe snel na het starten met de decapeptyl begin je iets te merken? en wat waren jullie klachten... ik mag als de uitgansecho goed is er een extra spuit bij gaan zetten , ik meen menopur, wat waren daar jullie reacties op..

Sorry voor alle vragen maar vind het gewoon een beetje eng en spannend....:)

Hee! Ieder lijf reageert anders. Dus waar ik last van heb of een van de andere meiden, hoeft bij jou niet te gebeuren.

Ik snap je zenuwen, had ik ook! Het spuiten is me meegevallen. Je voelt ze wel, maar het is ook snel voorbij.

Ik heb behoorlijk wat bijwerkingen gehad: ben 4 kg in 2,5 week aangekomen, nachtzweten, moe, hoofdpijn af en toe, misselijk, krampen, darmen van slag. Nu ben ik ook lactose intolerant en dat zit in deze medicatie helaas. Dus dikke kans dat ik ook daarom zo moe was en darmklachten had. Neerslachtig, humeurig: viel me alles mee! Maar 2 dagen last van gehad. Ik heb daar vooraf ook goed besproken met mn vriend. We hebben ons allebei niet laten provoceren zeg maar.

Verder tja, menstruatiepijnen zoals pijn in je rug enz. Ik vond het zelf best zwaar, vooral de week voor de punctie, omdat ik zo moe was en me nauwelijks meer kon concentreren ergens op. Ik heb hem uitgezeten zeg maar. De 4 dagen na de punctie ook. Maar goed. Ik hoorde dat er 1 zenuw is die loopt van je hoofs, langs je maag naar je onderbuik. Bij een spiraaltje plaatsen heb ik ook pijn. Terwijl een vriendin van me rustig 2 uur later gaat sporten.

Ik hoop dat je je gewoon lekker blijft voelen!

Mijn verse tp was op dag 3, dag 1 geteld eerste dag na punctie.

Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk

Geplaatst
Fijn dat het nog steeds goed gaat Johanna :) heb je al last van zwangerschapskwaaltjes.?En Tien spannend voor jou! Ik ga zaterdag met de decapeptyl starten (27e) en dan tot en met de 30e nog met de pil erbij , en dan 31 mei stoppen met de pil en alleen verder met de decapeptyl. En dan heb ik 8 Juni mijn uitgangsecho.De pijn links is nog wel wat zeurderig aanwezig maar kan echt niet van een cyste zijn ik heb zoveel controles gehad en een operatie nog in maart dat dat mij zeer onwaarschijnlijk lijkt.Ik denk dat mijn lijf ongesteld wil worden ofzo en het doorslikken van de pil een beetje zat is, ik kan mij herinneren dat ik dit bij de eerste strip ook had aan het einde van die strip.Mijn vriend is nu de prikken aan het halen dus straks ligt de koelkast denk ik vol....Johanna als ik het goed begrijp had jij dus ook een tp op dag 2 of was dat dag 3?Ik begin nu echt zenuwachtig te worden, je bent zo bang dat er iets tegen gaat zitten waardoor het niet door kan gaan, bijv iets bij de uitgangs echo ik noem maar wat.... pfff hadden jullie dat ook of hebben jullie dat ook?Nog een vraagje hoe snel na het starten met de decapeptyl begin je iets te merken? en wat waren jullie klachten... ik mag als de uitgansecho goed is er een extra spuit bij gaan zetten , ik meen menopur, wat waren daar jullie reacties op..Sorry voor alle vragen maar vind het gewoon een beetje eng en spannend....:)
spannend hormonen enzo spuiten ..maar iedereen ervaart het anders persoonlijke had ik nul last van de decaptyl . schijn wel 1 van de weinige te zijn . ik had juist veel last van de menopur .terwijl veel.vrouwen daar geen last van hebben.spuiten zelf is me alles meegevallen niet super pijnlijk en zo gepiept alleen het mengen van de menopur vind ik erg onhandig goed alles opzuigen van potje naar potje zegmaar .tegen het einde vooral de laatste week had km erg last van alle follikels een zwaar en drukkend gevoel in mijn onderbuik en eierstokken .maar ik zat dan ook tegen de overstimulatie aan geen idee of je hier altijd zin last van hebt .hoop voor jou dat het alles meevalt en dat je een beetje jezelf blijft onder al die hormonen . bereid jezelf en je vriend igg maar voor op wat uitbarstingen je kan er nu eenmaal niks aa. doen ik was erg huilerig om de stomste dingen bijvoorbeeld en ergerde me overal aan gelukkig snapt iedereen in mijn omgeving dat ook .het zijn nu eenmaal nare dingen al die hormonen .
Geplaatst

@Johanna en Judy.

Bedankt voor jullie berichtjes.

Ik weet dat iedereen anders reageert maar ik wil toch een beetje weten wat mij te wachten staat of kan komen te staan.

Ik ben best bang voor dat huilerige en uitbarstingen, die omdat ik erg gevoelig ben voor als er iets niet klopt in mijn hormoon huishouding..dus laat staan als we nu met schof geschut gaan werken :(

Ik vind het zo knap van jullie allemaal, zo sterk ik hoop dat ik het net zo goed kan en volhou als jullie heb echt respect voor jullie allemaal.

De ivf arts had het idd over de pijntjes en stemmingswisselingen, maar ook zei hij dat je eierstokken wel 8 x groter worden?! dat is echt heavy, dat moet echt een heel zwaar gevoel geven idd en zal je veel moet plassen door die druk.

Wanneer ga jij nou weer beginnen Judy?

Hebben jullie trouwens aan jullie arts gevraagd wat de consequenties kunnen zijn op latere termijn voor de eierstokken, ik bedoel gezond lijkt het me niet.

Ik wilde dit doen, maar ben dit helaas vergeten te vragen

Op internet kan ik er weinig tot niks over vinden

Geplaatst

Ik heb het trouwens nog wel gevraagd over mijn allergiepillen ( Cetrizine) die ik slik of dit kwaad kon

Werd opgezocht in hun medicijnbijbel en kreeg te horen dat het niet kwaad kon, maar liever niet maar indien nodig dat het mocht.

Ik heb het om de dag a 2 dagen nodig dus dat is best veel, kreeg daar op te horen ja dat is dan zo...

Ik heb wel een afspraak staan bij de dermatoloog voor verder onderzoek ( ik heb namelijk netelroos, en uit het inhalatie allergie bloedonderzoek kwam niks)

Voor de rest slik ik helemaal niks....echt alleen dat maar toch helaas want ik wil liever niks slikken, het schijnt toch de placenta te paseren, dus vind ik erg als ik zwanger ben dat dat zo is.

Slikt hier iemand een medicijn of zelfs medicijnen waar je niet of nog niet zonder kunt?

Geplaatst
Ik heb het trouwens nog wel gevraagd over mijn allergiepillen ( Cetrizine) die ik slik of dit kwaad kon

Werd opgezocht in hun medicijnbijbel en kreeg te horen dat het niet kwaad kon, maar liever niet maar indien nodig dat het mocht.

Ik heb het om de dag a 2 dagen nodig dus dat is best veel, kreeg daar op te horen ja dat is dan zo...

Ik heb wel een afspraak staan bij de dermatoloog voor verder onderzoek ( ik heb namelijk netelroos, en uit het inhalatie allergie bloedonderzoek kwam niks)

Voor de rest slik ik helemaal niks....echt alleen dat maar toch helaas want ik wil liever niks slikken, het schijnt toch de placenta te paseren, dus vind ik erg als ik zwanger ben dat dat zo is.

Slikt hier iemand een medicijn of zelfs medicijnen waar je niet of nog niet zonder kunt?

Een vriendin van me heeft epilepsie. Zij is 2 keer zwanger geweest, 2 gezonde kindjes, 2x flink medicijnen geslikt.

Als jij jouw allergiepillen nodig hebt, heb je ze nodig. Ik ben in dec aan mijn knie geopereerd, dat is nog niet genezen. Tja. Wellicht moet ik dit najaar nog een keer. Ik heb het erop gegokt. De operatie straks doen als ik langer zwanger ben wellicht? Of met een ruggeprik? Of later en de kand lopen dat ik mank blijf lopen, maar wel mama ben?

Het zijn keuzes die je zelf moet maken. Vertrouw op je gevoel. Stress is het minst goede wat je jezelf en je kindje aan kan doen, vooral langdurige stress. Het leven geeft je wat het je geeft. En daar heb je dan toch mee te dealen.

Ik heb besloten af te bouwen met alle pijnstillers, ook paracetamol. Nu kan ik minder goed vooruit met mn knie, maar dat heb ik er voor over.

Ik reageer ook heftig op hormonen, zelfs de lichtste pil was een drama. Dus nu ook. Mijn vriend en ik hebben alke scenario's goed door gesproken. Ook wat we doen als ik dus erg ziek zou worden. Dat is gebeurd en we leven nog, hihi. Overstimulatie was erg dichtbij, mijn eierstokken voelden oilok zwaar, een week voor de punctie en nu nog steeds pas ik geen enkele broek meer. Zou ik deze poging nog een keer doen? Zeker! Ik ga niet liegen, ik vond het heftig en zwaar. Maar ook het waard. Dus dat. Volg je hart, dat heeft het altijd bij het rechte eind hoe onlogisch het ook soms lijkt.

Geplaatst
@Johanna en Judy.Bedankt voor jullie berichtjes.Ik weet dat iedereen anders reageert maar ik wil toch een beetje weten wat mij te wachten staat of kan komen te staan.Ik ben best bang voor dat huilerige en uitbarstingen, die omdat ik erg gevoelig ben voor als er iets niet klopt in mijn hormoon huishouding..dus laat staan als we nu met schof geschut gaan werken :(Ik vind het zo knap van jullie allemaal, zo sterk ik hoop dat ik het net zo goed kan en volhou als jullie heb echt respect voor jullie allemaal.De ivf arts had het idd over de pijntjes en stemmingswisselingen, maar ook zei hij dat je eierstokken wel 8 x groter worden?! dat is echt heavy, dat moet echt een heel zwaar gevoel geven idd en zal je veel moet plassen door die druk.Wanneer ga jij nou weer beginnen Judy?Hebben jullie trouwens aan jullie arts gevraagd wat de consequenties kunnen zijn op latere termijn voor de eierstokken, ik bedoel gezond lijkt het me niet.Ik wilde dit doen, maar ben dit helaas vergeten te vragenOp internet kan ik er weinig tot niks over vinden
ik ben momenteel zwanger van mijn 2de cryo !:) morgen 6 weekjes dus hopelijk voorlopig niet en mogen de overige 4 Emmy voor baby nummer 2 bewaard blijven :) ik heb eigenlijk geen idee wat het op langere termijn doet voor zover er bekend is heeft het geloof ik geen bijwerkingen op langere termijn .
Geplaatst

voor zover bekend zijn er geen negatieve gevolgen voor de eierstokken tot nog toe..net zoals voor de kinderen..er word aangenomen dat wellicht hun later wel fertiliteitsproblemen kunnen krijgen maar dit is ook niet zeker..dat de eerste ivf baby inmiddels een gezond kind op natuurlijke manier heeft gekregen geeft ons hoop.

Geplaatst

Johanna Ik schiet vol van jou bericht, word helemaal emo stom he.

Zo lief en mooi hoe je het verteld, en zo zo waar.

Bedankt voor deze mooie, lieve en wijze woorden.

Echt bedankt

Geplaatst
ik ben momenteel zwanger van mijn 2de cryo !:) morgen 6 weekjes dus hopelijk voorlopig niet en mogen de overige 4 Emmy voor baby nummer 2 bewaard blijven :) ik heb eigenlijk geen idee wat het op langere termijn doet voor zover er bekend is heeft het geloof ik geen bijwerkingen op langere termijn .

Oh ja dat is waar ook jij bent zwanger :) sorry ik haal soms iedereen door elkaar. :)

Geplaatst
Johanna Ik schiet vol van jou bericht, word helemaal emo stom he.

Zo lief en mooi hoe je het verteld, en zo zo waar.

Bedankt voor deze mooie, lieve en wijze woorden.

Echt bedankt

*bloos* we zijn hier om elkaar te helpen. Ik heb ook echt mijn dips gehad en ook ontzettend veel steun hier. En emo zijn is nooit stom. Zo! Haha zegt er een die spontaan weer zit te huilen voor de 3e keer vandaag... Hormonen gooi ik het maar op ;)

Geplaatst
voor zover bekend zijn er geen negatieve gevolgen voor de eierstokken tot nog toe..net zoals voor de kinderen..er word aangenomen dat wellicht hun later wel fertiliteitsproblemen kunnen krijgen maar dit is ook niet zeker..dat de eerste ivf baby inmiddels een gezond kind op natuurlijke manier heeft gekregen geeft ons hoop.[

Oke... dat is niet te hopen dat de kinderen mogelijk wel fertiliteitsproblemen kunnen krijgen, apart ook want waarom dan precies.. hoe kan dat en waar komt dat door,

Ja ik wil altijd alles weten sorry :happy8: maar snap dat jij dat ook niet weet, ik denk nu gewoon even hardop zeg maar

Geplaatst
*bloos* we zijn hier om elkaar te helpen. Ik heb ook echt mijn dips gehad en ook ontzettend veel steun hier. En emo zijn is nooit stom. Zo! Haha zegt er een die spontaan weer zit te huilen voor de 3e keer vandaag... Hormonen gooi ik het maar op ;)

Hahah ja en ik heb nog niet eens last van mijn hormonen geloof ik ;)

Nee het ontroerde mij gewoon hoe je het zei, en de waarheid erin. Het gaf me een emo gevoel maar ook een sterk krachtig gevoel.

Bedankt :)

Geplaatst
Eslief waar komt dat door dat je weinig eitjes hebt? en wat had jij toen je een slechte uitgangsecho had?

Humeur ja daar ben ik wel een beetje bang voor ook bij mijzelf... dat ik down en chagerijnig word maar ja moet er wat voor over hebben he.

Als jij vandaag begint met de deca en ik zaterdag lopen we redelijk gelijk op :)

Amf jij gaat toch ook beginnen?

Ja zit nu aan de pil 3 juni eerste spuit zetten en dan 13 juni echo

Geplaatst

@butterfly ze deken dat het erfbaar is.. vroeger kregen die mensen gewoon geen kinderen en nu wel.. het vermoeden is dan ook dat het van ouders op kinderen overgegeven kan worden maar dat is niet zeker.

Geplaatst
Een vriendin van me heeft epilepsie. Zij is 2 keer zwanger geweest, 2 gezonde kindjes, 2x flink medicijnen geslikt.

Als jij jouw allergiepillen nodig hebt, heb je ze nodig. Ik ben in dec aan mijn knie geopereerd, dat is nog niet genezen. Tja. Wellicht moet ik dit najaar nog een keer. Ik heb het erop gegokt. De operatie straks doen als ik langer zwanger ben wellicht? Of met een ruggeprik? Of later en de kand lopen dat ik mank blijf lopen, maar wel mama ben?

Het zijn keuzes die je zelf moet maken. Vertrouw op je gevoel. Stress is het minst goede wat je jezelf en je kindje aan kan doen, vooral langdurige stress. Het leven geeft je wat het je geeft. En daar heb je dan toch mee te dealen.

Ik heb besloten af te bouwen met alle pijnstillers, ook paracetamol. Nu kan ik minder goed vooruit met mn knie, maar dat heb ik er voor over.

Ik reageer ook heftig op hormonen, zelfs de lichtste pil was een drama. Dus nu ook. Mijn vriend en ik hebben alke scenario's goed door gesproken. Ook wat we doen als ik dus erg ziek zou worden. Dat is gebeurd en we leven nog, hihi. Overstimulatie was erg dichtbij, mijn eierstokken voelden oilok zwaar, een week voor de punctie en nu nog steeds pas ik geen enkele broek meer. Zou ik deze poging nog een keer doen? Zeker! Ik ga niet liegen, ik vond het heftig en zwaar. Maar ook het waard. Dus dat. Volg je hart, dat heeft het altijd bij het rechte eind hoe onlogisch het ook soms lijkt.

Breek ff in: Johanna, ik ben anesthesie medewerker en voor zover ik weet kan in het tweede trimester van je zwangerschap een operatie niet heel veel kwaad. Ze zullen je wel adviseren om voor de ruggeprik te gaan lijkt mij. Als je wilt kan ik wel ff informeren bij een vd anesthesiologen op mijn werk? PB me anders maar als je meer wilt weten!

-breek weer uit-

Geplaatst
Breek ff in: Johanna, ik ben anesthesie medewerker en voor zover ik weet kan in het tweede trimester van je zwangerschap een operatie niet heel veel kwaad. Ze zullen je wel adviseren om voor de ruggeprik te gaan lijkt mij. Als je wilt kan ik wel ff informeren bij een vd anesthesiologen op mijn werk? PB me anders maar als je meer wilt weten!

-breek weer uit-

Hai! Dankjewel! Ja, het is een beetje een rare situatie zo. Heb mn knie deels verbrijzeld in dec en we kregen in jan te horen dat het icsi of niksi was. En toen moesten we keuzes maken. Wel of niet, wanneer dan? Dus ja, ik ben nog bezig met herstel, daardoor kan ik nu minder werken dus doe dan alle medische shit maar bij elkaar. We moeten maar kijken. Ik krijg in sept weer foto's en dan bepalen we hoe of wat met mn knie. Liefst zo min mogelijk foto's nu ik nog zo pril zwanger ben. En voor hetzelfde geldt krijg ik toch een miskraam (hoop en verwacht het niet., maar houd er wel toch ook rekening mee). Dag voor dag maar nu even.

Geplaatst
Ja zit nu aan de pil 3 juni eerste spuit zetten en dan 13 juni echo

Ja klopt sorry ik wist het al Ik haal jou en eslief soms door elkaar

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden