Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Welk ander onderwerp , je bedoelt de vrouwen die nu zwanger zijn? haha ja groot gelijk :D

Ik hoop ook dat wij net zo veel succes mogen hebben, dat wens ik voor een ieder hier!

Nee, icsi juni/juli

Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@butterfly de menigen over alcohol zijn verdeeld. ons ziekenhuis zegt niet drinken tijdens de behandeling maar er zijn genoeg meiden die het gewoon doen. je legt de boel plat maar je eitjes zijn wel in de maak. zelf drink ik dan niks omdat ik voor die jarenlange wens gewoon geen enkel risico wil nemen en die paar weken dan wel zonder kan...als het mislukt schenk ik mezelf er wel een paar in;)

Geplaatst

Oh dan ga ik dat eens opzoeken, want hier is het echt heel stil haha.

Ik ga zelf IVF doen maar neem aan dat je daar gewoon mee mag schrijven.

Eslief, ik snap je. In het ziekenhuis zeiden ze af en toe een glaasje kan geen kwaad.

Als ik ga stimuleren erbij dan drink ik niks,en vanuit daar verder uit ook niks en hopelijk voor een lange tijd niet ;)

Geplaatst
Oh dan ga ik dat eens opzoeken, want hier is het echt heel stil haha.

Ik ga zelf IVF doen maar neem aan dat je daar gewoon mee mag schrijven.

Eslief, ik snap je. In het ziekenhuis zeiden ze af en toe een glaasje kan geen kwaad.

Als ik ga stimuleren erbij dan drink ik niks,en vanuit daar verder uit ook niks en hopelijk voor een lange tijd niet ;)

Ivf en icsi is praktisch hetzelfde, alleen hoe zaad en eicel bij elkaar gebracht worden verschilt. Dus zeker!!

Geplaatst

@butterfly eigenlijk is het de bedoeling dat zwangere in een zwanger topic kletsen, op de wachtbank mensen zitten die echt aan het wachten zijn en er in ivf/icsi een topic is om daarover te kletsen. dit om het overzichtelijk te houden zodat iedereen ook steun kan hebben.. een zwangere op de wachtbank is fantasties maar als je erna zelf in een mislukte poging zit wil je niks over kwaaltjes lezen:) en voor mensen in de wachtbank is het weer lastig om tussen het ivf gebeuren door je gezeur over wachten te plaatsen.

Geplaatst
Goedemorgen ,

Wat is het rustig hier, hoe is het met iedereen?

Ik heb zojuist de 2e prik gezet, ging weer goed. Toch wel fijn om nu echt bezig te zijn.

Vraagje dronken jullie weleens een drankje met bijvoorbeeld mooi weer of een feestje etc?

Ik dacht zelf dat het nu met alleen de deca wel kon maar dat als ik straks echt ga stimuleren ik dit niet meer doe, hoe staan jullie hier in?

Iedereen een fijne dag gewenst!:toothy4:

voel je je er goed onder?! Ik heb gewoon wijntjes gedronken tot de tp, mag gewoon hoor!!

Geplaatst
Goedemorgen ,Wat is het rustig hier, hoe is het met iedereen?Ik heb zojuist de 2e prik gezet, ging weer goed. Toch wel fijn om nu echt bezig te zijn.Vraagje dronken jullie weleens een drankje met bijvoorbeeld mooi weer of een feestje etc?Ik dacht zelf dat het nu met alleen de deca wel kon maar dat als ik straks echt ga stimuleren ik dit niet meer doe, hoe staan jullie hier in?Iedereen een fijne dag gewenst!:toothy4:
ik heb gewoon een drankje gedaan hoor niet extreem gaan zitten zuipen natuurlijk maar een drankje af en toe tot de terugplaatsing. daarna de wachtdagen altijd alcoholvrij in.normaal gesproken stop je ook niet volledig met drinken als je een kinderwens hebt das beetje hoe ik het zag .en vanaf het moment dat je zwanger kunt zijn lekker leven als een zwangeren geen alcohol weinig tot geen cafeïne geen rauw vlees etc etcmet de koffie trouwens ook daarvoor wel stuk minder gaan drinken net als alcohol is ook slecht voor de vruchtbaarheid .
Geplaatst

Zojuist weer een spierwitte test..

Het is over en uit deze poging.

Ik ga morgen bellen of ik al kan stoppen met de progynova en utrogestan en met de pil kan beginnen..

Ivf nr 1 is over. Next ivf nr 2

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst

awh getsie yamila..het zag er al wat slechter uit met de oma witte testen maar ik hoopte op late hcg aanmaak..wat vervelend en jammer yamila knuffel

Geplaatst
awh getsie yamila..het zag er al wat slechter uit met de oma witte testen maar ik hoopte op late hcg aanmaak..wat vervelend en jammer yamila knuffel

Dank je meid, tja het is wat het is helaas..xx

Ben al bijna een jaar bezig

Geplaatst
Zojuist weer een spierwitte test..

Het is over en uit deze poging.

Ik ga morgen bellen of ik al kan stoppen met de progynova en utrogestan en met de pil kan beginnen..

Ivf nr 1 is over. Text ivf nr 2

Wat balen!! Dikke knuffel!

Geplaatst

@Wilhelmina, ja voel me er tot ik echt ga stimuleren ok onder.

Judy idd zo denk ik er ook over, krijg je denk je niet alleen meer last van de bijwerkingen van de deca als je een drankje drinkt of heeft dat geen invloed?

Yamila, wat klote voor je! Je gaat dus morgen bellen of je met alles mag stoppen en dan met de pil mag beginnen, ik snap dat je snel verder wilt maar is het niet zo dat je dan een maand rust moet nemen om je lichaam rust te geven en op te schonen.

Hoeveelste poging is dit van jou?

Geplaatst
@Wilhelmina, ja voel me er tot ik echt ga stimuleren ok onder.

Judy idd zo denk ik er ook over, krijg je denk je niet alleen meer last van de bijwerkingen van de deca als je een drankje drinkt of heeft dat geen invloed?

Yamila, wat klote voor je! Je gaat dus morgen bellen of je met alles mag stoppen en dan met de pil mag beginnen, ik snap dat je snel verder wilt maar is het niet zo dat je dan een maand rust moet nemen om je lichaam rust te geven en op te schonen.

Hoeveelste poging is dit van jou?

Klopt maar mn arts zei dat de vorige keer dat als het positief is ik een afspr moet maken voor echo, en bij negatief gelijk door mag met de pil.

Nu weet ik niet of ik gelijk met de pil moet beginnen of eerst menstrueren en 3de cyclusdag aan de pil zoals de vorige poging..

Daarvoor wil ik dan bellen..

Mn eerste poging ivf was dat. Ik ga nu naar poging ivf 2

Geplaatst
@Wilhelmina, ja voel me er tot ik echt ga stimuleren ok onder.Judy idd zo denk ik er ook over, krijg je denk je niet alleen meer last van de bijwerkingen van de deca als je een drankje drinkt of heeft dat geen invloed?Yamila, wat klote voor je! Je gaat dus morgen bellen of je met alles mag stoppen en dan met de pil mag beginnen, ik snap dat je snel verder wilt maar is het niet zo dat je dan een maand rust moet nemen om je lichaam rust te geven en op te schonen.Hoeveelste poging is dit van jou?
ik weet het niet eigenlijk ik heb helemaal geen bijwerkingen gehad van de decaptyl .alleen beetje hoofdpijn .de menopur had ik wel flink last van maar geen idee of dat elkaar versterkt .ik geloof dat de meeste dames gewoon een drankje doen hoor .doe waar je je goed bij voelt maar ik zeg voel je voor al niet schuldig on tijdens hey stimuleren een drankje re doen .het is allemaal al stressvol genoeg .beetje blijven genieten is denk ik alleen maar goed
Geplaatst

Yamila ,morgen even bellen idd, vind het wel erg voor je... echt klote dit soort dingen bah.

Heb je geen ingevroren embryos van ivf 1 dan dat je gelijk naar ivf 2 gaat of bedoel je poging 2 van 1e ivf.

Judy ja zo denk ik ook het is allemaal stressvol genoeg, en stress is helemaal niet goed denk wel erger ;)

Geplaatst
Yamila ,morgen even bellen idd, vind het wel erg voor je... echt klote dit soort dingen bah.

Heb je geen ingevroren embryos van ivf 1 dan dat je gelijk naar ivf 2 gaat of bedoel je poging 2 van 1e ivf.

Judy ja zo denk ik ook het is allemaal stressvol genoeg, en stress is helemaal niet goed denk wel erger ;)

Ja zo is het leven van ivf helaas, jammer .

Ik had maar 1 cryo, en die was nu mislukt.

De verse poging was een vroege miskraam.

Een positieve test dat later negatief werd.

Geplaatst
Ja zo is het leven van ivf helaas, jammer .Ik had maar 1 cryo, en die was nu mislukt.De verse poging was een vroege miskraam.Een positieve test dat later negatief werd.Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
vind egt zo erg voor je . hopelijk uit poging twee een mooiere oogst met misschien wat cryo s .hoeveel spoot je de vorige keer ?
Geplaatst

nu is het ook zo hoe verder je in het traject komt hoe meer je gaat doen en laten.. uiteindelijk pak je dan alles wat negatief/positief is aan.. zo verleg je steeds je grensen.. zo heb ik de eerste pogingen gewoon doorgeleefd en is mijn leven nu volledig aangepast..maar dat krijg je als je poging 8 in gaat;) je moet doen in dit traject waar je je zelf goed bij voelt dat is het belangrijkste. Er zijn ook genoef meiden die het helaas niet lukt om te stoppen met roken

Geplaatst
vind egt zo erg voor je . hopelijk uit poging twee een mooiere oogst met misschien wat cryo s .hoeveel spoot je de vorige keer ?

Tja ik heb ergere dingen meegemaakt in mn leven, dus het is jammer..maar verder ben ik nog steeds positief.

Ik zou zooo graag een tweeling willen maar helaas kan dat nog niet.. de 3de poging pas of als je 38jr bent.

En ik ben 37.

Ik spoot 150 gonal-f

Geplaatst
nu is het ook zo hoe verder je in het traject komt hoe meer je gaat doen en laten.. uiteindelijk pak je dan alles wat negatief/positief is aan.. zo verleg je steeds je grensen.. zo heb ik de eerste pogingen gewoon doorgeleefd en is mijn leven nu volledig aangepast..maar dat krijg je als je poging 8 in gaat;) je moet doen in dit traject waar je je zelf goed bij voelt dat is het belangrijkste. Er zijn ook genoef meiden die het helaas niet lukt om te stoppen met roken
ja ik vind dan ook dat je er wat voor over moet hebben .sorry dat ik het zeg maar ik heb dan ook nul respect voor mensen die gewoon lekker door blijven roken en drinken tijdens de zwangerschap kan me daar echt kwaad on maken .imik lust ook graag een drankje . en ik rookte ook jarenlang maar als je het al niet meer voor zo'n mooi doel kunt laten is het echt hopeloos .ik zal niet zeggen dat het makkelijk was om te stoppen net roken maar doelbewust je kind vergiftigen ik vind dat er een straf op zou moeten komen .
Geplaatst
ja ik vind dan ook dat je er wat voor over moet hebben .sorry dat ik het zeg maar ik heb dan ook nul respect voor mensen die gewoon lekker door blijven roken en drinken tijdens de zwangerschap kan me daar echt kwaad on maken .imik lust ook graag een drankje . en ik rookte ook jarenlang maar als je het al niet meer voor zo'n mooi doel kunt laten is het echt hopeloos .ik zal niet zeggen dat het makkelijk was om te stoppen net roken maar doelbewust je kind vergiftigen ik vind dat er een straf op zou moeten komen .

Ja vind ik ook, het is ook zonde, want je wilt toch wel een gezond kind ter wereld brengen..

Niet met onwikkelingsachterstanden of gedragsproblematiek, lichte verstandelijke beperkingen, omdat de moeder zonodig wilde drinken en roken..

Ik werk met kinderen en ik zie zulke dingen

Geplaatst
Tja ik heb ergere dingen meegemaakt in mn leven, dus het is jammer..maar verder ben ik nog steeds positief.Ik zou zooo graag een tweeling willen maar helaas kan dat nog niet.. de 3de poging pas of als je 38jr bent.En ik ben 37.Ik spoot 150 gonal-fje kan altijd nog de mazzel hebben dat je een 1 eiige tweeling krijgt .misschien kunnen ze je dosis wat hoger geven zodat je wat meer follikels rijpe dit keer ? ik had eerst menopur 175 en daatna opgehoogd naar 225.was uiteindelijk weer net teveel voor mij want had toen bijna overstimulatie maar heeft me wel geholpen meer eitjes te krijgen .of waren er bij jou gewoon weinig bevrucht of goed genoeg ?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden