Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
dat klopt dus niet wand bij 300 heb ik het dubbel aantal eiblaasjes/eicellen..en als je er normaam 4 hebt dan is 8 een betere score

Zo zie je maar ze kletsen af en toe maar wat dan..

Bij mijn vriedinnetje is de eerste ivf poging gelukt, zij mag stopoen met de ustrogan. Terwijl in mijn ziekenhuos je het tot 10 weken moet gebruiken als je zwanger bent. Ook zoiets....

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@pino klopt ook hiee in zwolle mag je direct stoppen met de utro bollen.. raar allemaal hoor dat ze niet 1 lijn trekken die de beste is

Geplaatst

Ja dat van die bollen snap ik ook niet. In Düsseldorf geven ze aan als je zwager bent doorgaan tot week 12.. voor mijn gevoel is dit ook beter.. al kan ik niet snel genoeg stoppen met die bollen. Bah

Geplaatst
Dit is mijn allereerste ivfVerstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
Hoi! Butterfly ik heb 3x iui zonder hormonen gehad en dit is voor het eerst met hormonen. Het is ook afwachten wat de zaadjes van mijn vriend doen. Als het genoeg is dan doen we hier 3 pogingen van. Zo niet dan gaan we meteen over naar ivf/ icsi. Ik spuit nu 50ie gonal f. Ik hoop dus op 2 mooie eitjes om de kans te vergroten. Zondag de eerste meting. Ik zit nu op dag 4 en merk dat mijn menstruatie al zo goed als weg is. Normaal veel langer! Ik neem aan dat het van de hormonen komt?Yamila ik blijf toch nog even duimen hoor 🙏. Tien succes met wachten meid! Hopelijk een mooi wondertje in je buik!
Geplaatst

Vanochtend gebeld met de negatieve uitslag, en ik kan idd gelijk stoppen met de utro en progy en wachten op mn menstruatie , de derde cyclusdag moet ik aan de pil.

Ze sturen me de rooster en recept voor medicatie meteen toe

Ik zit niet meer op het wachtbankje hier dus ga ik naar de juni/juli

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst
Vanochtend gebeld met de negatieve uitslag, en ik kan idd gelijk stoppen met de utro en progy en wachten op mn menstruatie , de derde cyclusdag moet ik aan de pil.

Balen meis! Ik hoop dat je snel herstelt en weer door mag. Dikke knuf!

Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk

Geplaatst

Dank je wel Johanna xx

Iedereen hier heeeeeeeeeel veel succes op het wachtbankje en voor de gene met een succesvolle zwangerschap, geniet er van!

Ik wens jullie heel veel geluk toe..

En bedankt voor al jullie support en lieve woorden xxx love jullie

Ik stap nu naar het volgende hoekje juni/juli

Geplaatst

Mijn embryo zit weer on board :-).

De eerste was meteen goed ontdooid, dus nig 5 over.

Maar hoop zo, dat deze lekker blijft zitten. Het is iig warm genoeg in mijn buikje ;-).

Yamila, balen. Succes bij de volgende ronde.

Geplaatst

Maar hoop zo, dat deze lekker blijft zitten. Het is iig warm genoeg in mijn buikje ;-).

Jeeuh! Goed nieuws! En nu weer een dikke week duimen

Geplaatst
Mijn embryo zit weer on board :-).De eerste was meteen goed ontdooid, dus nig 5 over.Maar hoop zo, dat deze lekker blijft zitten. Het is iig warm genoeg in mijn buikje ;-).Yamila, balen. Succes bij de volgende ronde.
fijn zeg !dat deze vruchtbare zomerse dagen ook geluk aan jou Emmy mogen brengen ! het wachten is begonnen
Geplaatst
Dank je wel Johanna xxIedereen hier heeeeeeeeeel veel succes op het wachtbankje en voor de gene met een succesvolle zwangerschap, geniet er van!Ik wens jullie heel veel geluk toe..En bedankt voor al jullie support en lieve woorden xxx love jullieIk stap nu naar het volgende hoekje juni/juliheel lief van je yamilla ik wens jou ook snel een zwanger buikje toe !:) dat wachtbankje juni je maar een mooie maand mag brengen ik duim en lees met je mee liefs..
Geplaatst
Mijn embryo zit weer on board :-).De eerste was meteen goed ontdooid, dus nig 5 over.Maar hoop zo, dat deze lekker blijft zitten. Het is iig warm genoeg in mijn buikje ;-).Yamila, balen. Succes bij de volgende ronde.
Spannend pino!! 🙏🙏🙏 yamila wat ontzettend balen meid! Hoe lang moet je nu wachten op een nieuwe poging?
Geplaatst

Wat ontzettend jammer 😞

Geplaatst

Wat fijn dat het meteen gelukt is...nu hopen op een mooi eindresultaat 🍀🍀🍀

Geplaatst

O wat jammer yamila... hopelijk brengt de volgende poging meer geluk..

spannend Pino.. ja met deze temperaturen is het in ieder geval warm genoeg in je buikje. Fijne gedachte lijkt mij als je weet dat er nog wat reserve kansen zijn. Hopelijk nooit nodig. Ik duim voor je.

hier nog steeds veel nabije van de punctie en buik nog steeds er opgezwollen. Iemand ervaring hiermee, doen ze dan wel een terugplaatsing? Ik heb niet het idee dat ik overstimulatie heb alleen zon opgezwollen buik en als ik erop druk dan doet het pijn.

Geplaatst

Vervelend minima. Dat opgezette en pijnlijke lijkt mij erg vervelend . Ik zal mij dan ook best zorgen maken ook of alles wel Door kan gaan maar volgens mij wel gewoon hoor. Ik heb dit al vaker gelezen dat vrouwen hun buik zo opgezet was en dat hun broek niet meer dicht ging en dat het behoorlijk pijn deed en de tp ging gewoon Door. Wanneer is de terugplaatsing

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Geplaatst

spannend Pino.. ja met deze temperaturen is het in ieder geval warm genoeg in je buikje. Fijne gedachte lijkt mij als je weet dat er nog wat reserve kansen zijn. Hopelijk nooit nodig. Ik duim voor je.

hier nog steeds veel nabije van de punctie en buik nog steeds er opgezwollen. Iemand ervaring hiermee, doen ze dan wel een terugplaatsing? Ik heb niet het idee dat ik overstimulatie heb alleen zon opgezwollen buik en als ik erop druk dan doet het pijn.

Thanks!!

Jij hebt woensdag de punctie he? Dus de punctie zelf is wel goed gegaan. Hoeveel eitjes had je?

Opgezwollen buik herken ik, na al die hormonen, lijk ik nu nog steeds al zwanget.

Pijn in de buik had ik niet na de punctie, maar las bij de anderen dat die wel meer klachten hadden. Ik had juist pas na mijn menstruatie pijn en hield vocht vast. Een late reactie op de hormonen. Moest toen ook plat en veel water drinken

Je krijgt nu geen echo meer, dus geen check als jij er niet om vraagt. (Tenminste insons zkh). Dus dan heb je gewoon tp woensdag. Als je nu snelle gewichtstoename hebt, wel meteen met ziekenhuis bellen ivm overstimulatie. Wel doen! Want kan je trombose van krijgen en schade aan de eierstokken. Nieg om je bang te maken, maar ff checken dus

Geplaatst

Ik heb woensdag de terugplaatsing, ik heb afgelopen vrijdag de punctie gehad nadat ik uit de narcose kwam had ik veel pijn. Ik had 17 eitjes waarvan er 7 bevrucht. Nu vier in de vriezer en 3 in de embryoscoop. Vanmorgen weer gewogen en was gelukkig weer wat afgevallen. Ik hou het goed in de gaten. Ik ben er zeker niet op uit om overstimulatie te krijgen dus volg alles nauwkeurig op. Zal morgen ook niet gaan werken. Nog maar even thuis en rustig aan doen.

Pino hebben ze nog iets gezegd over de kwaliteit van jou cryo?

Geplaatst
Ik heb woensdag de terugplaatsing, ik heb afgelopen vrijdag de punctie gehad nadat ik uit de narcose kwam had ik veel pijn. Ik had 17 eitjes waarvan er 7 bevrucht. Nu vier in de vriezer en 3 in de embryoscoop. Vanmorgen weer gewogen en was gelukkig weer wat afgevallen. Ik hou het goed in de gaten. Ik ben er zeker niet op uit om overstimulatie te krijgen dus volg alles nauwkeurig op. Zal morgen ook niet gaan werken. Nog maar even thuis en rustig aan doen.

Pino hebben ze nog iets gezegd over de kwaliteit van jou cryo?

Wow dan zit er veel tijd tussen jouw punctie en tetugplaatsing! Bij was dat na 3 dagen.

Dan is die woensdag wel al goed doorontwikkeld als het goed is.

En 3 in de vriezerm top! Enuh..3in de embryscoop, wat houdt dat in?

Gek toch dat elk ziekenhuis weer anders werkt.

Fijn dt je gewicht weer wag afneemt, lekker even rust houden tm woensdag.

Mijn embry was een morula. Dus helemaal prima.

Geplaatst

Pino dat is goed een morula. Nou hopen dat hij blijft plakken...ik duim voor je.

bij embryoscoop plaatsen ze een bevruchte eicel in een soort van bloedstoof. Hier blijven ze 5 dagen zitten zodat er een blastocyste ontstaat. (Dag vier is vaak de cruciale dag) ik ben onder behandeling in Düsseldorf en hier doen ze wat andere technieken.

Gebruiken jullie ook 3 keer 2 bollen per dag?

Geplaatst
Pino dat is goed een morula. Nou hopen dat hij blijft plakken...ik duim voor je.

bij embryoscoop plaatsen ze een bevruchte eicel in een soort van bloedstoof. Hier blijven ze 5 dagen zitten zodat er een blastocyste ontstaat. (Dag vier is vaak de cruciale dag) ik ben onder behandeling in Düsseldorf en hier doen ze wat andere technieken.

Gebruiken jullie ook 3 keer 2 bollen per dag?

Ah so, in duitsland is het toch al verder ontwikkeld. Hopelijk ontwikkelen zo mooi door tot een blasto. Is toch meer kans dat het blijft zitten.

Ik gebrukk idd ustrogan, 3x2. Wel zelf om gevraagd omdat ik het jn de natuurlijke cyclus wilde doen. Dus tot eisprong geen meducatie gebruikt. Ik heb hier zelf om gevraagd, terwijl ze in andere ziekenhuizen dit standaard doen.

Hopelijk om een mooie blasto woensdag🍀

Geplaatst

Wat je bij moet houden is je gewicht. Ik kwam in 2.5 week bijna 4 kg aan. Mijn oestradiol steeg van 2.66 op ma, naar 7 op woe naar 16 op do. Normaal verdubbelt dat ongeveer 1x per 36-48 uur. Daar kun je het dus ook aan zien.

Opgezette buik ook idd. En beetje benauwd. Drink minimaal 2 liter water en neem rust waren de adviezen van mijn arts. En dat kan sowieso geen kwaad.

Ik hoop het niet voor je meid!

Heb je veel eitjes?

Hoop dat je je snel beter voelt. En zeg dit ook tegen je arts, liever een controle teveel dan te weinig. Bij mij hebben ze getwijfeld om van 150 naar maar 100 gonal f te gaan. Elk lijf is anders en zij zijn er om je te monitoren. Dus wacht daar niet mee, bellen is mijn advies ;)

Geplaatst

Uiteindelijk was het kantje boord bij mij. Maar hebben ze op de dag van de verse tp nog een controle bloedtest en echo gedaan en kreeg ik groen licht voor een tp. Mijn punctie was op zaterdag en dinsdag de verse tp. Ik had veel last van de punctie, dus heb die dagen heel veel gerust en veel gedronken.

Geplaatst

Johanna82 het is misschien inderdaad een idee om van te voren een echo te vragen. Morgen nog een dagje rust en dan heb ik vijf dagen op de bank vertoefd... bedankt voor jullie reactie.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden