Ga naar inhoud

Wachtbankje augustus 2.0

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Wachtdag weet ik niet precies, zes of zeven of zo... maar cryo was 12 dagen oud.

Ja was inderdaad in natuurlijke cyclus. Volgende keer gewoon beter, hoor. Op de een of andere manier heb ik er nu niet zoveel last van.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Hoeveel tp heb jij nu gehad? Knap dat je er zo in kan staan ik vind het elke keer een behoorlijke klap. Je word wel harder.

Heb je nog cryos? Ik heb besloten als ik ooit nog een cryo tp zou krijgen hopelijk niet dan geen progynova meer wat een vuiligheid!!!

Verstuurd vanaf mijn SM-A700F met Tapatalk

• Reacties 704
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Maar wacht dag 6/7 is toch te vroeg voor menstruatie?

Dat valt wel mee, mijn cryo is teruggeplaatst op dag 6 he? Dus heb je wat minder wachtdagen...

Normaal gesproken zou ik morgen of overmorgen menstrueren.

Dit was mn laatste cryo. Vandaar dat ik ook graag direct door wil in de volgende stimulatie

Geplaatst
Dat valt wel mee, mijn cryo is teruggeplaatst op dag 6 he? Dus heb je wat minder wachtdagen...

Normaal gesproken zou ik morgen of overmorgen menstrueren.

Dit was mn laatste cryo. Vandaar dat ik ook graag direct door wil in de volgende stimulatie

Hoe snel mag je na de tp van een cryo weer beginnen?. Want als je ongesteld bent nu moet je dan weer wachten tot se volgende menstruatie? Of hoe werkt het. Krijg je eerst een evaluatie gesprek of zo? Ik moet ook weer opnieuw beginnen namelijk dus zit te denken hoe dat in zijn werk gaat

Geplaatst
Nou meiden, niet zo'n best dagje op het wachtbankje zie ik. Ook ik kan geen positief nieuws toevoegen. Heb al de hele dag bloedverlies en flink menstruatiekramp. Dit is meer dan een innestelingsbloeding. Ik zal morgen een testje doen, maar verwacht dat deze ronde klaar is. Hopelijk kunnen we wel gelijk door met de volgende poging, maar ik weet niet of dat mag, want mijn officiële testdag is natuurlijk pas vrijdag. We zullen zien.Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Poekie voor jou ook een dikke knuffel ! Ik heb geen krampen of buikpijn. Het was roze en toen bruin met wat rood. Waarschijnlijk zal het morgen flink doorzetten of zo. Dit was een verse tp. Ik heb nog 2 cryo's.
Geplaatst
Wat was de reden van de scratching bij jou? Heb je een innestelings probleem? Hoe is dat vastgesteld? . en hoe gaat het in zijn werk? Doen zr dat in nl?

Pino dank je

Bij mij nestelt het idd niet. Geen onderzoeken hiervoor verder gehad. Ik zit ook met mn leeftijd ben over de 40 dus bijna door mn vergoedingen voor ivf heen. Ik heb er zelf nu om gevraagd en ze hebben het gewoon in NL uitgevoerd. Ze gaan met een dun rietje je baarmoeder in en maken dan een draaiende beweging tegen de wand, waardoor er kleine krasjes ontstaat waar zich dan kennelijk nieuw slijmvlies ontwijkelt. Doordat mijn baarmoeder niet helemaal goed ligt kon het rietje de bocht zeg maar niet nemen dus werd er in klem in mn wand gezet. Het zou de kans op innesteling verhogen, ik denk maar zo...niet geschoten altijd mis;)

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst
Hoe snel mag je na de tp van een cryo weer beginnen?. Want als je ongesteld bent nu moet je dan weer wachten tot se volgende menstruatie? Of hoe werkt het. Krijg je eerst een evaluatie gesprek of zo? Ik moet ook weer opnieuw beginnen namelijk dus zit te denken hoe dat in zijn werk gaat

Ik heb de vorige keer dat ik in het zh was al gevraagd of ik gelijk door mocht. Van mijn gyn mocht dat. Dat zoi betekenen dat ik op dag 1, 2 of 3 een uitgangsecho moet doen en op dag 3 moet beginnen met spuiten. Ik hoop dat we daar deze week dus al mee kunnen beginnen, maar weet niet of dat mag omdat mijn officiële testdatum pas vrijdag is. Als het niet mag moeten we een maandje wachten. Niets aan te doen.

Geplaatst
Poekie voor jou ook een dikke knuffel ! Ik heb geen krampen of buikpijn. Het was roze en toen bruin met wat rood. Waarschijnlijk zal het morgen flink doorzetten of zo. Dit was een verse tp. Ik heb nog 2 cryo's.
Dat kan ook echt nog innesteling zijn hoor. Wacht nog even af.

Geplaatst

Jeetje dames wat een slecht nieuws!! Op naar een betere resultaten in september.. Dikke knuffel allemaal

Verstuurd vanaf mijn F8331 met Tapatalk

Geplaatst
Ik heb de vorige keer dat ik in het zh was al gevraagd of ik gelijk door mocht. Van mijn gyn mocht dat. Dat zoi betekenen dat ik op dag 1, 2 of 3 een uitgangsecho moet doen en op dag 3 moet beginnen met spuiten. Ik hoop dat we daar deze week dus al mee kunnen beginnen, maar weet niet of dat mag omdat mijn officiële testdatum pas vrijdag is. Als het niet mag moeten we een maandje wachten. Niets aan te doen.

Ik begrijo het. Maar jii hoeft dus niet eerst aan de pil. Je krijgt dan de uitgangsecho en aan de hand daarvan mag je beginnen met decapeptyl? Wel beter. Ik ga liever niet eerst weer aan de pil. Ze hebben mij vorige x bijna drie maanden de pil laten slikken. Ik blijf erbij dat dit toch invloed heeft gehad op mijn follikel aanmaak... Ik zal eerst wel een evaluatie gesprek krijgen. Vreselijk want mij aanspreek arts is iemand waar mee het niet klikt. Ik vind haar heel nep. Nep geïnteresseerd. Ze begint al met hmmm ja ja te zeggen alvorens ik mijn zin heb afgemaakt of duidelijk heb kunnen maken wat mijn vraag etc is. Ga wel een paar punten opschrijven want ik weet een hoop meer nu en ga niet meer overal mee akkoord.

Geplaatst
Bij mij nestelt het idd niet. Geen onderzoeken hiervoor verder gehad. Ik zit ook met mn leeftijd ben over de 40 dus bijna door mn vergoedingen voor ivf heen. Ik heb er zelf nu om gevraagd en ze hebben het gewoon in NL uitgevoerd. Ze gaan met een dun rietje je baarmoeder in en maken dan een draaiende beweging tegen de wand, waardoor er kleine krasjes ontstaat waar zich dan kennelijk nieuw slijmvlies ontwijkelt. Doordat mijn baarmoeder niet helemaal goed ligt kon het rietje de bocht zeg maar niet nemen dus werd er in klem in mn wand gezet. Het zou de kans op innesteling verhogen, ik denk maar zo...niet geschoten altijd mis;)

Hoeveel tps heb je gehad. Ze scratchen dus in het baarmoederslijmvlies? Maar dat groeit weer dicht dus wat is het nut dan?

Ik snap het niet helemaal.

Hoeveel pogingen heb je gehad. Krijg jij er ook drie vergoedt? Heb je al kinderen? En wat is de reden dat jullie IVF moeten doen sorry voor de vragen.. Ben gewoon benieuwd

Geplaatst
Christel is het geen innestelings bloeding. Loopt het er echt uit?

Geplaatst
Ik begrijo het. Maar jii hoeft dus niet eerst aan de pil. Je krijgt dan de uitgangsecho en aan de hand daarvan mag je beginnen met decapeptyl? Wel beter. Ik ga liever niet eerst weer aan de pil. Ze hebben mij vorige x bijna drie maanden de pil laten slikken. Ik blijf erbij dat dit toch invloed heeft gehad op mijn follikel aanmaak... Ik zal eerst wel een evaluatie gesprek krijgen. Vreselijk want mij aanspreek arts is iemand waar mee het niet klikt. Ik vind haar heel nep. Nep geïnteresseerd. Ze begint al met hmmm ja ja te zeggen alvorens ik mijn zin heb afgemaakt of duidelijk heb kunnen maken wat mijn vraag etc is. Ga wel een paar punten opschrijven want ik weet een hoop meer nu en ga niet meer overal mee akkoord.

Na onze eerste poging hebben wij ook eerst een evaluatiegesprek gehad. Ik ga inderdaad niet aan de pil. Dat heb ik bij de eerste poging gedaan, maar toen (en dat lag niet aan de pil hoor) was de stimulatie niet zo goed en ben ik over gegaan naar een ander stimulatieschema. Ik ga dan op dag 3 al stimuleren (met bemfola, zoiets als gonal-f of menopur). Dan moet ik rond dag 7 ook cetrotide erbij gaan spuiten. Die houdt de eisprong tegen. In dit schema gebruik ik dus geen decapeptyl en wordt mijn cyclus ook niet echt platgelegd. Dat werkte de tweede keer beter. Ik heb 3 tp's gehad en dat is volgens mij best een goede score bij tp op dag 5. Bij tp op dag 3 zijn het er meestal meer.

Geplaatst

Zat jij niet in umcg? Welke arts heb je daar?

Geplaatst
Na onze eerste poging hebben wij ook eerst een evaluatiegesprek gehad. Ik ga inderdaad niet aan de pil. Dat heb ik bij de eerste poging gedaan, maar toen (en dat lag niet aan de pil hoor) was de stimulatie niet zo goed en ben ik over gegaan naar een ander stimulatieschema. Ik ga dan op dag 3 al stimuleren (met bemfola, zoiets als gonal-f of menopur). Dan moet ik rond dag 7 ook cetrotide erbij gaan spuiten. Die houdt de eisprong tegen. In dit schema gebruik ik dus geen decapeptyl en wordt mijn cyclus ook niet echt platgelegd. Dat werkte de tweede keer beter. Ik heb 3 tp's gehad en dat is volgens mij best een goede score bij tp op dag 5. Bij tp op dag 3 zijn het er meestal meer.

Ja ik wil ook niet aan de pil want ben dus van mening dat door die drie maanden stimuleren ik wel een laag aantal heb gehad dan nodig was. Dus wil meer inspraak. Als je begint aan dit traject slik je alles als zoete koek maar daar kom ik een beetje op terug. Ik had maar 4 follikels! Waarvan 1 al gesprongen. De ander niet bereikbaar en de andere twee geplaatst. Eerste keer miskraam nu niks gedaan.

Dan maar een wachtmaand. De dingen gaan we anders doen dit x.

Die medicatie die jij noemt gebruiken ze in nl volgens mij niet? Waarom. Kiezen ze voor lang protocol en waarom voor kort. Weet jij dat

Geplaatst
Zat jij niet in umcg? Welke arts heb je daar?

Een nieuwe volgens mij. Jonge vrouw m ik vind het niet zo netjes om namen te noemen. Loop jij daar ook?

Geplaatst
Ja ik wil ook niet aan de pil want ben dus van mening dat door die drie maanden stimuleren ik wel een laag aantal heb gehad dan nodig was. Dus wil meer inspraak. Als je begint aan dit traject slik je alles als zoete koek maar daar kom ik een beetje op terug. Ik had maar 4 follikels! Waarvan 1 al gesprongen. De ander niet bereikbaar en de andere twee geplaatst. Eerste keer miskraam nu niks gedaan.

Dan maar een wachtmaand. De dingen gaan we anders doen dit x.

Die medicatie die jij noemt gebruiken ze in nl volgens mij niet? Waarom. Kiezen ze voor lang protocol en waarom voor kort. Weet jij dat

Ik denk eigenlijk dat je niet kunt voorspellen hoe een lichaam reageert op stimulatie. Het lange protocol zal voor veel vrouwen goed werken en gunstig zijn voor het zh omdat ze zo makkelijker kunnen plannen. Het korte protocol zal ongetwijfeld een ander effect hebben. Bij mij was het gevolg dat de stimulatie minder lang duurde (1,5 week t.o.v. 3 wk bij het lange protocol).

Ik heb zelf de eerste poging vooral als uitzoeken hoe mijn lijf reageert op de hormonen beschouwd. Daar is weer informatie uitgekomen en de behandeling was daarna daardoor beter passend bij mij. Zo hoef ik die eerste poging in ieder geval niet als volledige mislukking te beschouwen

Geplaatst
Een nieuwe volgens mij. Jonge vrouw m ik vind het niet zo netjes om namen te noemen. Loop jij daar ook?

Ik ben daar geweest en heb net zo'n ervaring dus was even benieuwd of t dezelfde was maar je hoeft t niet te zeggen hoor.

Geplaatst
Ik denk eigenlijk dat je niet kunt voorspellen hoe een lichaam reageert op stimulatie. Het lange protocol zal voor veel vrouwen goed werken en gunstig zijn voor het zh omdat ze zo makkelijker kunnen plannen. Het korte protocol zal ongetwijfeld een ander effect hebben. Bij mij was het gevolg dat de stimulatie minder lang duurde (1,5 week t.o.v. 3 wk bij het lange protocol).

Ik heb zelf de eerste poging vooral als uitzoeken hoe mijn lijf reageert op de hormonen beschouwd. Daar is weer informatie uitgekomen en de behandeling was daarna daardoor beter passend bij mij. Zo hoef ik die eerste poging in ieder geval niet als volledige mislukking te beschouwen

Dat scheelt wel even 1.5 of 3. En het makkelijker inplannen voor het zh heb ik geen boodschap aan eerlijk gezegd

Ik wil niet langer voor hun medicatie slikken of prikken dan nodig. En ook zelf kunnen bepalen of ik een cryo tp doe in eigen of gestimuleerde cyclus. Ze moeten natuurlijk niet denken dat we allemaal. Zo. wanhopig zijn dat we overal maar akkoord mee gaan. Ik heb geen inspraak gehad maar die wil ik dit x wel.

Ik snap dat je de eerste ivf poging zo bekijkt om het beter te verteren te maken voor jezelf. Maar het blijft wel een zware dobber lijkt me... Je bent toch een hele poging kwijt

Geplaatst

Van de site geplukt: Bij ‘endometrium scratching’ wordt de bekleding van de baarmoeder oppervlakkig beschadigd, zodat er een lichte ontstekingsreactie optreedt die de bekleding alert maakt om zich optimaal voor te bereiden voor het moment dat zich een embryo aandient.

Ik krijg ook gewoon 3 pogingen vergoed, maar ga ik december over op een andere verzekering waar je wat meer pogingen vergoed krijgt. Als je over de 40 bent kom je eigenlijk na 6 mnd al automatisch in de ivf molen terecht. Wij hebben nog geen kinderen. 1 x zwanger geweest (natuurlijke wijze en na 8 wk een miskraam gekregen) dit wordt mijn 3e ivf poging. En ook de laatste dus voor dit jr.

Geplaatst
Ik ben daar geweest en heb net zo'n ervaring dus was even benieuwd of t dezelfde was maar je hoeft t niet te zeggen hoor.

Oké... Ja voelt me niet echt serieus genomen. En voelt heel nep. Ik weet niet hoeveel IVF artsen ze ze daar hebben. Volgens mij werkt ze er nog niet zo heel lang. Achternaam begint met een S

Geplaatst
Oké... Ja voelt me niet echt serieus genomen. En voelt heel nep. Ik weet niet hoeveel IVF artsen ze ze daar hebben. Volgens mij werkt ze er nog niet zo heel lang. Achternaam begint met een S

Zal wel niet zelfde zijn dan... Ik was er in 2013..

Maar ik heb uiteindelijk klacht ingediend bij de klachtencommissie over haar in de hoop dat ze het volgende keren anders zou doen.... Vond alles zo kil..

Geplaatst
Dat scheelt wel even 1.5 of 3. En het makkelijker inplannen voor het zh heb ik geen boodschap aan eerlijk gezegd

Ik wil niet langer voor hun medicatie slikken of prikken dan nodig. En ook zelf kunnen bepalen of ik een cryo tp doe in eigen of gestimuleerde cyclus. Ze moeten natuurlijk niet denken dat we allemaal. Zo. wanhopig zijn dat we overal maar akkoord mee gaan. Ik heb geen inspraak gehad maar die wil ik dit x wel.

Ik snap dat je de eerste ivf poging zo bekijkt om het beter te verteren te maken voor jezelf. Maar het blijft wel een zware dobber lijkt me... Je bent toch een hele poging kwijt

Ik heb geen enkel moment het idee dat ze bij mijn zh doen wat hen het beste uitkomt (gelukkig). Voor mij werkte het korte protocol goed en het zh gaat daar prima in mee.

Bij ons heb ik gelukkig ook heel erg het gevoel dat het wordt gewaardeerd dat we meedenken en vaak al goed geinformeerd zijn.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden