Ga naar inhoud

Wachtbankje Oktober 2017

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
@cil succes morgen! Hoop dat je klaar bent voor de punctie

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Lief, dank je wel!

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
@cil hoe is je echo gegaan ? Mag je vanavond pregnyl zetten en zaterdag de punctie ? 🤞

Lief dat je zo meeleeft! Vanmiddag gehoord dat ik zaterdag de punctie heb, dus straks de laatste spuit! Ik merk dat ik wel een beetje opzit tegen de punctie

Geplaatst
Net terug uit het ziekenhuis, krijg geen 3e poging, de eicellen zijn niet goed genoeg en doordat medicatie niet aansloeg de laatste keer heeft het geen enkele nut meer. De boodschap kwam er eigenlijk op neer dat ik geen kinderen kan krijgen dan wel dat de kans daarop zeer nihil is. Ben nu helemaal op. Vriend had het over eiceldonatie maar daar wil ik nu niet aan denken.Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Wat heftig om dat te moeten horen! Ik wens je heel veel sterkte om dit te verwerken. Misschien is Dusseldorf nog een optie. Heb gehoord dat ze daar andere hormonen gebruiken voor de stimulatie (die zijn in Nederland niet toegestaan). Heel misschien het overwegen waard. Iig een hele dikke knuffel
Geplaatst
Lieve dames,sorry ik reageer niet zoveel. Mijn schoonmoedermoppen ernstig ziek het ziet er naar uit dat ze nog enkele dagen heeft. Het is erg verdrietig. Ik lees af en toe mee. Ik wilde jullie meiden sterkte en liefde wensen.🦋💕🌸🌷🍀🌼
Veel sterkte!
Geplaatst
Zeg meiden, wordt er niet meer gewerkt

@eatpraylove, wat een verschrikkelijk nieuws. Hebben ze ook echt gezegd dag het geen zwangerschap is? Kan het er niet toch nog 1 zijn?

Sterkte zeg en dikke knuffel

@cil, hoe is hey gegaan vandaag?

Andere dames, succea met orienteren, info opzoeken. Lees mee.

Hier morgen echo. Als alles rustig is, mogen we weer startenmet de gknal-f

Spannend, succes met gonal-f

Zaterdag heb ik de punctie

Geplaatst
Hi meiden,Ik ben nieuw hier op het forum en denk ik stel me even voor :)Wij zijn sinds 2 jaar aan het proberen om zwanger te worden. Allebei 32 jaar. Een paar keer een vroege miskraam er op zitten en uiteindelijk toch maar besloten even te checken of alles wel oké was bij ons beiden.Bij de kliniek bleek dat de zaadkwaliteit van mijn vriend belabberd was en werd ons ICSI aangeraden.Gelukkig konden we er meteen terecht en zijn we met het hele traject begonnen. We waren gek genoeg heel erg enthousiast en opgelucht want na keer op keer een negatieve test in je handen hebben leek er een lichtpuntje te zijn.Zo ben ik dus in september begonnen hier in Duitsland met decap en met puregon. Van de 14 follikels 13 eitjes gekregen waarvan er 8 bevrucht waren.Op dag 4 zijn er 2 teruggeplaatst en hebben we er 3 voor in de vriezer.Ik vond het hele traject redelijk mee vallen omdat ik het ergste had verwacht (ik was bang dat ik me als een heks zou gedragen met al die hormonen! 😁 Schijnt dus enorm mee te zijn gevallen! ) De punctie gaat hier onder narcose en de dagen daarna heel rustig gehouden. De antibiotica die we hier meekregen zorgde voor nare bijwerkingen en ik verging van de pijn en krampen in mijn maag. Snel mee moeten stoppen van de arts maar de eerste 2 dagen na de terugplaatsing lag ik nog krom van de krampen in mijn maag hierdoor. 29 september zijn de embryo's teruggeplaatst en nu zit ik dus net als jullie in die enorm zware wachtweken. Wow dat valt me tegen.Slaap slecht en ben smorgens lekker labiel :)Huil echt enorm veel om alles. Denk dat dat de combi is van de hormonen en de enorme stress.Ik maak me zelf helemaal gek door alles te lezen op het internet. Elk pijntje, elk tekentje valt me op. En alles maakt me onzeker. De vorige keren toen het bij mij misging was ik idioot snel heel heel erg misselijk, borsten deden pijn en kon ik sommige dingen* (chocola notabene!!) heel vroeg al niet meer verdragen.Wat me nu dus opvreet is het idee dat ik dat nu nog niet heb. Voel me alsof ik ongesteld ga worden. Vooral de zeurende rugpijn is een teken bij mij dat het er aan komt en het ene moment denk ik dus dat ik ongesteld ga worden en het volgende moment heb ik nog een klein beetje hoop.Om gek van te worden dus!!Nou lang verhaal dus maar lees graag met jullie mee 😁Wens iedereen hier heel veel sterkte met dit wachten!!
Hoi kitkat, wij lopen bijna gelijk. Ik had de 28e een terugplaatsing. Ik voel ook van alles en daar wordt ik niet goed van. Ik voel meer dan de vorige 2x die niet gelukt zijn. Maandag is mijn 1e nod, maar de kliniek raad aan om pas de 12e te testen. Kan echter bijna niet wachten. Heb al wel een Early test in huis gehaald. Hoewel ik best weet dat dat niet verstandig is. Pff, vind die onzekerheid maar niks.
Geplaatst
Heey meiden,

Hier begint de moed me een beetje in de schoenen te zakken

Wat lichte bruine afscheiding en zeurderige ongi pijn

Heb wel testen in huis gehaald maar durf eigenlijk niet en mag ook eigenlijk nog niet

Iemand ervaring

Hoe lang geleden was de tp? Kan het eventueel innesteling zijn?

Geplaatst
Dames slecht nieuws hij is niet meer zo hoog 300 nog wat zei de verpleegkundige.. dus lalautje je mag me weghalen bij zwangerschapVerzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Wat een shit nieuws! 😢 Heel veel sterkte en kracht toegewenst om dit een plek te kunnen geven!! Dikke knuffel 😘
Geplaatst
Lief dat je zo meeleeft! Vanmiddag gehoord dat ik zaterdag de punctie heb, dus straks de laatste spuit! Ik merk dat ik wel een beetje opzit tegen de punctie Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik heb er nu 2 gehad en vind het heel goed te doen. Bij onze kliniek krijg je een roesje. Ik voelde er daardoor niet heel erg veel van. En heb mezelf goed rustig gehouden met ademhalingsoefeningen. Dat werkt bij mij heel goed. Succes 😘
Geplaatst

@cil Yes ! Komt goed hoor je punctie ! Ik vond het reuze meevallen

Ik kreeg pijnstiller en morfine.. echt super chil die morfine, voelde me super stoned

@eatpraylove ook niet als er twee ingenesteld waren en 1 een miskraam is ?

Bloed je nog steeds? Wat is dat voor spuit dan ? Die helpt en aangeraden word bij bloedingen ? Ik zou die lutinus nog gebruiken tot je de uitslag van morgen hebt!ik duim voor je mop

@pino81 morgen eindelijk de gonalf

Geplaatst

Bibi schema

🦋Vpk1988: 25 sept tp9okt td

🦋Nicky78: 25 sept tp12okt td

🦋KitKat: 29 sept10 okt td

Cil: 7 okt punctie

Ivydrew: 27 sept start meno,

8 okt 2e echo fm

Yvje1977: 27 sept start gonalf,

6 okt 1e echo fm

Evi.H: 29 sept start gonalf,

8 okt 1e echo fm

Pino81: 22 sept start deca,

6 okt echo & start gonalf,

13 okt 1e echo fm

Christel81: 6? okt echo cryo tp,

6 okt evaluatiegesprek

Butterfly: 29 sept start pil,

3 nov start deca, 15 nov startecho/start meno

Lalautje: 19 sept start pil, 17 okt intake gesprek/testen/rooster

Amf: rustmaand

Menace: rustmaand

Yamila: rustmaand,

10 okt evaluatie gesprek

Sharlee: rustmaand

Miranda13: rustmaand

EatPrayLove: rustmaand

Geplaatst

@yvje1977 jij ook heel veel succes morgen! Hoop dat je een goede echo fm hebt ! 🥚🥚🥚

@christel81 succes bij je evaluatie gesprek morgen mop

Geplaatst
Ja is ook zo. Dat wist ik wel, maar dacht ik probeer het eerst in NL, mn mannetje zei altijd kom we gaan naar buitenland.

Ben trouwens ongesteld geworden gisteren. Weekje eerder dan ik het verwachtte.

Nadat de ovitrelle eruit was, gelijk ongie

Ow das snel!

Geplaatst
Wat heftig om dat te moeten horen! Ik wens je heel veel sterkte om dit te verwerken. Misschien is Dusseldorf nog een optie. Heb gehoord dat ze daar andere hormonen gebruiken voor de stimulatie (die zijn in Nederland niet toegestaan). Heel misschien het overwegen waard. Iig een hele dikke knuffel

Ja we gaan zeker naar het buitenland. Laat het er niet bij zitten.

Geplaatst

Hoi! Dankjewel lalautje! Pino en yvje jullie ook succes!😗Eatpraylove het blijft dus nog steeds onzeker. Sterkte meid!Sharlee ik zou ook nog ff verder kijken en het er niet bij laten zitten.Vpk al meer duidelijkheid? Ik duim voor je! Yamila ergens fijn dat je zo snel ongi bent. Kun je snel weer verder. Nu hopen op een mooiere score 🤗🍀.

Geplaatst

Dank je wel Lalautje en Pino. Ben heel benieuwd wat er te zien is.

@ Sharlee wat een vreselijk nieuws heb je gekregen..heel veel sterkte en een dikke knuffel. Hopelijk gaat er zeker nog een ander zkh voor jullie zijn die jullie droom wel kan laten uitkomen

@ Eatpraylove hopelijk vandaag toch een stijging

De rest van de dames die aan het wachten zijn...Hopelijk is het gelukt

De andere dames die momenteel bezig zijn...toi toi toi

En voor de rest hoop ik dat jullie snel weer verder mogen

Hoop dat ik niemand vergeten ben

Verstuurd vanaf mijn SM-T800 met Tapatalk

Geplaatst
Hoi kitkat, wij lopen bijna gelijk. Ik had de 28e een terugplaatsing. Ik voel ook van alles en daar wordt ik niet goed van. Ik voel meer dan de vorige 2x die niet gelukt zijn. Maandag is mijn 1e nod, maar de kliniek raad aan om pas de 12e te testen. Kan echter bijna niet wachten. Heb al wel een Early test in huis gehaald. Hoewel ik best weet dat dat niet verstandig is. Pff, vind die onzekerheid maar niks.
Wat een zenuwslopende tijd is het he?Ik heb me er al bijna bij neergelegd dat het niet gelukt is deze ronde. Alles schreeuwt dat ik ongesteld ga worden en na een paar vroege miskramen weet ik ook wel wat ik normaal voel als ik zwanger zou zijn.. test was negatief vandaag. Kon het niet laten 😉Toch de 10e komen voor bloedtest en afspraak bij de dokter. Waar we nu over na aan het denken zijn hoe de volgende stap? Wil eigenlijk gelijk deze maand door. Eierstokken doen niet meer pijn en hopelijk kan ik in mijn natuurlijke cyclus 2 cryos terug plaatsen.. Of als we toch daarmee moeten wachten misschien vragen of ze IUI willen doen zonder de hormonen.. dat we toch deze maand niet wasten.. hebben jullie daar ervaring mee?@SharleeWat spijt het me dat te horen. Misschien is Duitsland inderdaad een optie? Ik heb volgens mij heel andere hormonen gespoten dan jullie. Ik kreeg puregon 300 de eerste dagen en bij elke echo en bloedtest werd dat precies aangepast. Iedere keer iets minder spuiten..Bij ons werd er ook heel zooi dingen getest in het bloed. Weet niet of je daar wat aan hebt? Ik ben nog echt leek in dit gebied. Heb er een foto bijgeplaatst.Voor de rest iedereen succes!!
Geplaatst

Sorry voor het plaatsen van één lap tekst iedere keer. Mijn telefoon doet raar en krijg het niet voor elkaar fatsoenlijke alinea's te maken! 🤔

Geplaatst

@yvje @christel succes bij echo!!!🌷

@pino81 goodluck met het starten met gonalF💕

Vraagje: hebben jullie dames ook zo een last van hoofdpijn?

Geplaatst

Nee ik ben nog niet ongesteld 😂

Maar mijn lichaam neemt me wel vaker in de zeik

Vannacht beetje bruine afscheiding en tot nu weer niets, om gek van te worden

Maar weet uit ervaring dat dit nog alle kanten op kan. Ga echt het weekend even afwachten

Eatpraylove; wat ontzettend jammer 😙

Sharlee; idd gewoon een ander zh proberen, randdebielen 💪

Voor de rest van de meiden succsss 🍀🍀🤞🤞

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden