Ga naar inhoud

Wachtbankje Oktober 2017

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Telt een eiceldonor tp hetzelfde als een traject dan ? Nee toch ? Je hebt dan toch geen punctie gehad ? Ik vind het raar dat een arts zoiets kan en mag beslissen voor een vrouw. Je hebt recht op 3 pogingen als je dat wilt, wat 5 pogingen bij UMC. Ik zou hier goed over denken, niet dat je later denkt had ik maar. Vind het ook kort door de bocht om dat te beslissen aangezien jij daarvoor wel veel eitjes had. Zonder enige research gedaan te hebben naar jouw ei kwaliteit, want ik neem aan dat jullie alle eitjes gewoon hebben geprobeerd te laten bevruchten en geen apart gehouden voor onderzoek ?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ja idd daarom wil ik een second opinion zodat alles volledig onderzocht wordt. Ja eicelpunctie was dan de 3e poging zei hij. Alles kwam gewoon ff niet bij ons aan dus we gaan ons goed voorbereiden op het vlgde gesprek. We willen sws niet zomaar zeggen ok dan dat maar. Eerst alle onderzoeken en als er een kans is dan die 3e ivf en op de natuurlijke wijze.

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Ja wat ik wel heb gedaan is een formulier ingevuld en die verzonden naar Gent met daarin een verzoek dat ze mij een kopie geven van mijn dossier. Weet niet hoe dat bij jouw ziekenhuis gaat, maar dat lijkt mij wel verstandig. Dan heb je alles overzichtelijk wat er al gebeurd is voor een ander ziekenhuis. En zelf research doen. Nederland is altijd erg snel met ‘het is wetenschappelijk niet bewezen dat het helpt dus doen we het niet..’ nee.. maar kan het kwaad ? Er zijn ook ziekenfondsen die alles vergoeden in buitenland, mocht je in het buitenland willen proberen. Dan heb je alleen de rit erheen, maar lokaal echo fm. Persoonlijk vind ik buitenland wat ruimdenkender

Ja dat vind ik sws. Nl is altijd zo krampachtig met hun regeltjes. Moet dan alleen ff goed uitzoeken welke kant ik opga...belgie, duitsland, Spanje...en kijken of het vergoed wordt

Geplaatst
Ja dat vind ik sws. Nl is altijd zo krampachtig met hun regeltjes. Moet dan alleen ff goed uitzoeken welke kant ik opga...belgie, duitsland, Spanje...en kijken of het vergoed wordt

Ja Spanje moet je even kijken. Maar ik weet van Gent dat er 6 zorgverzekeraars daarmee een contract hebben. Dan zou je ze allemaal af moeten gaan en vragen. Kan je in januari altijd nog overstappen mocht dat nodig zijn. Wij krijgen 60% vergoedt van buitenland

Geplaatst
Ja dat vind ik sws. Nl is altijd zo krampachtig met hun regeltjes. Moet dan alleen ff goed uitzoeken welke kant ik opga...belgie, duitsland, Spanje...en kijken of het vergoed wordtVerzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Omg sharlee wat een nieuws! Ik weet ff niet meer wat ik moet zeggen. 😢ik kan je alleen maar heel veel sterkte wensen.Ik zou denk ik ook een 2nd opinion vragen. Hele dikke knuffel...
Geplaatst

Cil succes morgen! Miranda inderdaad een raar advies van de arts. Misschien wel zwanger geweest? Sterkte lieverd! Kitkat welkom en succes!!Eatpraylove het blijft onzeker voor je. Kreeg je nou morgen een echo?

Geplaatst
Ja Spanje moet je even kijken. Maar ik weet van Gent dat er 6 zorgverzekeraars daarmee een contract hebben. Dan zou je ze allemaal af moeten gaan en vragen. Kan je in januari altijd nog overstappen mocht dat nodig zijn. Wij krijgen 60% vergoedt van buitenland

Ow dat is best veel. Jouw ervaring met Gent was niet zo?

Geplaatst
Omg sharlee wat een nieuws! Ik weet ff niet meer wat ik moet zeggen. ik kan je alleen maar heel veel sterkte wensen.Ik zou denk ik ook een 2nd opinion vragen. Hele dikke knuffel...

Jazeker ga me er niet zomaar bij neerleggen. Nu eerst ff tot mezelf komen en dan eens allea uitzoeken. Mrg sws naar de huisarts omdat ze me in het ziekenhuis niet willen prikken op amh, dus dan maar via de huisarts.

Geplaatst
Ow dat is best veel. Jouw ervaring met Gent was niet zo?

December 2016 contact gezocht en kon in juli beginnen met stimuleren. Dan nog het feit dat het bij mij mislukt is (maar goed dat kan ik ze niet blamen) en ik moest anderhalve maand wachten voor ik een evaluatie had. Misschien dat ik zo ongeduldig ben.. maar ik vind dat allemaal zo lang.. bij Spanje kan je een bel consult wanneer je wilt, je krijgt antwoord op mail elke dag als je vragen hebt. Tot nu toe voelt het voor mij heel fijn. Maar de echte ervaring van Spanje zal voor mij nog komen aankomende maand. Ik hou je erover op de hoogte

Geplaatst

@sharlee oh en geen wachttijden bij Spanje. Als je wil kan je deze maand nog op intake en beginnen.. dat vind ik echt fijn

Geplaatst
Jazeker ga me er niet zomaar bij neerleggen. Nu eerst ff tot mezelf komen en dan eens allea uitzoeken. Mrg sws naar de huisarts omdat ze me in het ziekenhuis niet willen prikken op amh, dus dan maar via de huisarts.

Belachelijk he dat een zh niet wil testen op amh of dit weigert! Heb je de reden gevraag?

Hoe veel tp heb jij nu in totaal gehad. Want de eitjes moeten toch goed zijn anders toxh geen tp??

Verstuurd vanaf mijn SM-A700F met Tapatalk

Geplaatst

@sharlee mijn ervaringen met Gent zijn wel heel goed. Maar het is wel zo dat de wachttijden wel lang zijn. Ik heb in augustus een evaluatiegesprek ingepland voor half november. Eerder was er geen tijd. Ik heb dit alleen zelf niet als een probleem gezien.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Geplaatst
@sharlee oh en geen wachttijden bij Spanje. Als je wil kan je deze maand nog op intake en beginnen.. dat vind ik echt fijn

Ow wauw top! Ben heel erg benieuwd naar jou ervaring hierbij. Thnx Lalautje!

Geplaatst
Belachelijk he dat een zh niet wil testen op amh of dit weigert! Heb je de reden gevraag?

Hoe veel tp heb jij nu in totaal gehad. Want de eitjes moeten toch goed zijn anders toxh geen tp??

De wijze waarop ik reageer op de medicatie zegt al genoeg zei hij, dan denk ik ach laat maar Zitten, regel het wel op een andere manier, betaal me niet voor niets blauw aan die stomme verzekering.

Ik heb 2 tp gehad, 1 x 1 embryo en de 2e x van 2 embryo's. Beide keren niks in de vriezer helaas.

Hier in NL wordt je nergens op getest gewoon, te zot voor woorden. Met hun regeltjes altijd pff

Geplaatst
@sharlee mijn ervaringen met Gent zijn wel heel goed. Maar het is wel zo dat de wachttijden wel lang zijn. Ik heb in augustus een evaluatiegesprek ingepland voor half november. Eerder was er geen tijd. Ik heb dit alleen zelf niet als een probleem gezien.

Ah top dank je. Ga alles snel eens uitzoeken. Daar onderzoeken ze je wel grondig?

Geplaatst
Ah top dank je. Ga alles snel eens uitzoeken. Daar onderzoeken ze je wel grondig?

Naar mijn idee wel! Maar ik heb geen vergelijkingsmateriaal

Geplaatst
De wijze waarop ik reageer op de medicatie zegt al genoeg zei hij, dan denk ik ach laat maar Zitten, regel het wel op een andere manier, betaal me niet voor niets blauw aan die stomme verzekering.

Ik heb 2 tp gehad, 1 x 1 embryo en de 2e x van 2 embryo's. Beide keren niks in de vriezer helaas.

Hier in NL wordt je nergens op getest gewoon, te zot voor woorden. Met hun regeltjes altijd pff

Bullshit de wijze waarop je reageet t op de medicatie is je reinste onzin.

Meer eieren betekend niet automatisch goede kwaliteit.

Ik had 4 follikels waarvan 1 niet toegankelijk ( riskant) en drie aangeprik 1 was leeg ( was al 25mm dus wrs gesprongen) en de andere twee een ei.

Nihil dus... En ze hadden liever meer gezien ( ja ik ook) maar toch 2 goede( a kwaliteit) embryo's. Waarvan 1 verse tp miskraam en 1 was goed om in te vriezen maar deed niks.

Maar ook ik had een schaarse opbrengst.

Ik vind die arts kort door de bocht.

En belachelijk dat ze niet zeggen waarom! Ze niet willen prikken ze krijgen er voor betaald!

Geplaatst

@sharlee ik werd in Gent getest op amh om de dosis te bepalen en na de laatste echo fm op lh, progesteron en amh. In Spanje word ik bij de intake getest op amh, lh, progesteron, fsh, oestradiol.

@poekie nee als ik zwanger zou zijn had ik ook geen probleem gehad met een wachttijd van 2,5 maand voordat je een evaluatiegesprek hebt. Maar om 2,5 maand te wachten om te horen wat er fout is gegaan en wanneer en hoe je weer opnieuw gaat beginnen vind ik dan wel erg lang.

Geplaatst

Ik wist niet dat hier zo moeilijk over wordt gedaan. Ik ben in behandeling bij het Maasstad en zij hebben meteen mijn AMH getest. Ik wist in het begin niet eens wat het was. Mijn score was gelukkig goed, maar slim om dan idd de huisarts te vragen!!

Geplaatst
Bullshit de wijze waarop je reageet t op de medicatie is je reinste onzin.

Meer eieren betekend niet automatisch goede kwaliteit.

Ik had 4 follikels waarvan 1 niet toegankelijk ( riskant) en drie aangeprik 1 was leeg ( was al 25mm dus wrs gesprongen) en de andere twee een ei.

Nihil dus... En ze hadden liever meer gezien ( ja ik ook) maar toch 2 goede( a kwaliteit) embryo's. Waarvan 1 verse tp miskraam en 1 was goed om in te vriezen maar deed niks.

Maar ook ik had een schaarse opbrengst.

Ik vind die arts kort door de bocht.

En belachelijk dat ze niet zeggen waarom! Ze niet willen prikken ze krijgen er voor betaald!

Nee idd. Ik had er 18 en nog niks. Aantallen zeggen niks. Denk ook dat de kwaliteit van eitjes veel beter zijn zodra er wat minder zijn

Geplaatst

Ja daarom heb ik nu zoiets van die 3e poging wil ik ergens anders doen, heb niet het gevoel dat ze alles op alles zetten nu. Ik wil mn eitjes onderzocht hebben zodat ik weet wat de kwaliteit is. Mn eerste embryo was 12 cellig, in tilburg zeiden ze dat het een topper was en in den bosch hoor ik dat de kwaliteit niet zo goed was. Ze zeggen altijd je hebt maar 1 goed ei nodig, nou doe die ivf poging dan zou ik zeggen. Andere medicijn combi zou ook geen nut hebben, maar ik wil dat eerst proberen..als je iets niet probeert dan weet je het toch ook niet.

Geplaatst
@sharlee ik werd in Gent getest op amh om de dosis te bepalen en na de laatste echo fm op lh, progesteron en amh. In Spanje word ik bij de intake getest op amh, lh, progesteron, fsh, oestradiol.

@poekie nee als ik zwanger zou zijn had ik ook geen probleem gehad met een wachttijd van 2,5 maand voordat je een evaluatiegesprek hebt. Maar om 2,5 maand te wachten om te horen wat er fout is gegaan en wanneer en hoe je weer opnieuw gaat beginnen vind ik dan wel erg lang.

Ik heb ook na de eerste poging -met hetzelfde resultaat als jouw eerste poging- zo lang moeten wachten. En ook toen vond ik dat niet zo'n probleem. Ik vind het jammer dat je het nu op deze manier brengt. Geloof me, ik heb ook mijn portie ellende gehad.

Geplaatst
Ik wist niet dat hier zo moeilijk over wordt gedaan. Ik ben in behandeling bij het Maasstad en zij hebben meteen mijn AMH getest. Ik wist in het begin niet eens wat het was. Mijn score was gelukkig goed, maar slim om dan idd de huisarts te vragen!!

Denk dat de mijne wel laag is, ik kan de periode van ongesteld zijn al een tijd afdoen met een inlegkruisje en heb al zeker 2 jr geen fel rood bloed meer gezien

Geplaatst
Denk dat de mijne wel laag is, ik kan de periode van ongesteld zijn al een tijd afdoen met een inlegkruisje en heb al zeker 2 jr geen fel rood bloed meer gezien

Goed om het toch even te laten testen dan weet je het zeker en kan je ook nadenken wat en waar je verder wil!! Ik zou zeker een second opinion aanvragen en de kwaliteit van de eitjes laten onderzoeken. Denk altijd je hoeft maar 1 goed eitje te hebben de hoeveelheid is veel minder belangrijk. Hou vol!! Vind T trouwens niet echt kunnen dat de arts tegen jou zegt niet verder te willen gaan. Dikke knuffel

Geplaatst
Goed om het toch even te laten testen dan weet je het zeker en kan je ook nadenken wat en waar je verder wil!! Ik zou zeker een second opinion aanvragen en de kwaliteit van de eitjes laten onderzoeken. Denk altijd je hoeft maar 1 goed eitje te hebben de hoeveelheid is veel minder belangrijk. Hou vol!! Vind T trouwens niet echt kunnen dat de arts tegen jou zegt niet verder te willen gaan. Dikke knuffel

Heb er ook slecht van geslapen. Heel de avobd gehuild en vanaf 4 uur wakker...enige voordeel...de was is gestreken en de badkmr en keuken zijn gepoetst haha. Net de huisarts gebeld maar die is tot maandag afwezig. Hoop dat ik maandag terecht kan dan heb ik vlgde wk de uitslag nog en weet ik echt waar ik aan toe ben.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden