Ga naar inhoud

Wachtbankje Oktober 2017

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Dank je Poekie. Weet het nu ook allemaal ff niet meer.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Nee heel begrijpelijk.. ik zou je graag willen helpen maar denk niet dat ik dat kan. Bij mij helpt het om dan eerst maar eens goed uit te huilen en dan langzaam pas echy goed naar de situatie te kijken. Maar iedereen is anders dus weet ik helemaal niet wat jij het beste kan doen... neem in ieder geval even lekker wat tijd voor jezelf. Dat is altijd goed.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Ik las dat het hcg in 40 a 70 uur verdubbelt. Maarrrr ik las ook dit.

Hoge of lage hCG waarden

Iedere vrouw is anders. Elk lichaam zit anders in elkaar. De hCG waarden kunnen van vrouw tot vrouw erg verschillen. Aan relatief lage of hoge waarden kan de gezondheid van de foetus daarom niet worden afgemeten.

Wat wel belangrijk is, is dat de waarden in de eerste drie maanden gestaag stijgen. Een dip of vertraging in de aanmaak van het hormoon hCG kan namelijk wijzen op een (aankomende) miskraam. De foetus kan dan niet meer onderhouden worden door het lichaam..

Wat zei het ziekenhuis?.

Je hebt er twee terug he. Dus je kan van één nu eeb miskraam hebben...

Verstuurd vanaf mijn SM-A700F met Tapatalk

Die zij dat het goed was ik begrijp het allemaal niet meer pffff is het waarde nu niet goed binnen 2 dagen?

Geplaatst
Werden al die eitjes wel bevrucht etc? Want je hebt eitjes genoeg alleen laatste x was minder.

Waar baseren ze de kwaliteit op dan van je eitjes.. Toch niet op de kwaliteit van de embryo's en fragmentatie? Ik bedoel dat is sperma en ei in 1. Dus kun je toch niet zeggen ja slechte eitjes?

Ja zo klonk het nu idd wel. Heb over 4 wk weer een afspraak om verder te praten. Alles was nu beetje vaag voor me omdat ik het gesprek inging met de gedachte we gaan de 3e plannen en toen dit nieuws kreeg. Volgens mij basseren ze het grotendeels op mn reactie op de medicijnen nu en dat ik weinig tot niks aanmaak en dan de kwaliteit van de embryo's. Ik kan gewoon niet geloven dat ik nooit moeder zal worden

Geplaatst
Ik las dat het hcg in 40 a 70 uur verdubbelt. Maarrrr ik las ook dit.

Hoge of lage hCG waarden

Iedere vrouw is anders. Elk lichaam zit anders in elkaar. De hCG waarden kunnen van vrouw tot vrouw erg verschillen. Aan relatief lage of hoge waarden kan de gezondheid van de foetus daarom niet worden afgemeten.

Wat wel belangrijk is, is dat de waarden in de eerste drie maanden gestaag stijgen. Een dip of vertraging in de aanmaak van het hormoon hCG kan namelijk wijzen op een (aankomende) miskraam. De foetus kan dan niet meer onderhouden worden door het lichaam..

Wat zei het ziekenhuis?.

Je hebt er twee terug he. Dus je kan van één nu eeb miskraam hebben...

Hmm ja wat butterfly hier zegt snijdt wel hout. Idd het is niet mooi verdubbeld, maar als je er eentje verliest kan dat ook niet helemaal....dat past ook bij de bloedingen die je hebt.

Geplaatst
Nee heel begrijpelijk.. ik zou je graag willen helpen maar denk niet dat ik dat kan. Bij mij helpt het om dan eerst maar eens goed uit te huilen en dan langzaam pas echy goed naar de situatie te kijken. Maar iedereen is anders dus weet ik helemaal niet wat jij het beste kan doen... neem in ieder geval even lekker wat tijd voor jezelf. Dat is altijd goed.

Ja heb wel gehuild hoor vandaag, begon al bij de artskwam ook zo hard aan. De gedachte dat je nooit moeder wordt...ik kan dat gewoon niet geloven hoor. Ik ga me gewoon richten op mezelf, veel sporten, gezond eten en alle eisprongen mee pakken die we kunnen pakken. En als het niet lukt dan gaan we pas nadenken over eiceldonatie, moeten we nog een donor vinden want de wachtlijst is lang en ik heb nog maar 1,5 jr daarvoor. Moest voor mn 43e zei hij. Wat een gedoe. Maar goed allea gebeurd voor een reden zeggen ze. Dank voor je lieve woorden.

Geplaatst
Eatpraylove hoeveel dagen ben je nu zwanger?

Maar het is nog geen 70 uur voorbij k heb maandag ongv 9 uur bloed laten prikken en vandaag ook bijna zelfde tijdstip in de ochtend dat is toch geen 70 uurtjes..

Ik zal het zo vertellen maandag 18 sep heb ik terugplaatsing gehad van 2 embryos die dagen oud zijn dus dan kom ik uit op 16 dagen zwanger uit plus die 3 .. 19 dagen

Geplaatst
Maar het is nog geen 70 uur voorbij k heb maandag ongv 9 uur bloed laten prikken en vandaag ook bijna zelfde tijdstip in de ochtend dat is toch geen 70 uurtjes..

Ik zal het zo vertellen maandag 18 sep heb ik terugplaatsing gehad van 2 embryos die dagen oud zijn dus dan kom ik uit op 16 dagen zwanger uit plus die 3 .. 19 dagen

Ja plus ze tellen er nog 14 dagen bij op dus 33 dagen zwanger

Het is positief dat je hcg gestegen is. Ik ben geen arts, maar ik denk dat je eentje er loslaat.. en daar de bloedingen van zijn.

Geplaatst

@sharlee ga je nog wel een second opinion doen elders? De andere keren heb je wel goed gereageerd op de medicatie..

Geplaatst
Ja plus ze tellen er nog 14 dagen bij op dus 33 dagen zwanger

Het is positief dat je hcg gestegen is. Ik ben geen arts, maar ik denk dat je eentje er loslaat.. en daar de bloedingen van zijn.

Ja de arts snapt het ook niet dus we luisteren naar ons gevoel.. maar de bloeding houd niet op lalautje dat maakt het zwaar

Geplaatst
Ja de arts snapt het ook niet dus we luisteren naar ons gevoel.. maar de bloeding houd niet op lalautje dat maakt het zwaar

Ja dat is echt verschrikkelijk en het laatste wat je wilt als je zwanger bent. Het maakt je onzeker. Maar probeer hoe moeilijk dat ook is rustig aan te doen en positief te blijven. Denk continu positief. Als het niet goed zat en je van beiden een miskraam had, was je hcg niet gestegen.

Ik duim voor je mop. Ik dacht dat je morgen moest bloedprikken in plaats van vandaag ? Of ga je morgen weer ?

Geplaatst
Net terug uit het ziekenhuis, krijg geen 3e poging, de eicellen zijn niet goed genoeg en doordat medicatie niet aansloeg de laatste keer heeft het geen enkele nut meer. De boodschap kwam er eigenlijk op neer dat ik geen kinderen kan krijgen dan wel dat de kans daarop zeer nihil is. Ben nu helemaal op. Vriend had het over eiceldonatie maar daar wil ik nu niet aan denken.

Watttt neee!!! Wat een enorme teleurstellend gesprek. Jeetje meis, leef echt met je mee.

Maar mag je niet ook nog zelf inbrengen of je een 3e poging wil?

Maar idd eerst even laten bezinken voordat je aan andere opties en ziekenhuizen denkt. Dikke knuffel 😙

Geplaatst
Ja dat is echt verschrikkelijk en het laatste wat je wilt als je zwanger bent. Het maakt je onzeker. Maar probeer hoe moeilijk dat ook is rustig aan te doen en positief te blijven. Denk continu positief. Als het niet goed zat en je van beiden een miskraam had, was je hcg niet gestegen.

Ik duim voor je mop. Ik dacht dat je morgen moest bloedprikken in plaats van vandaag ? Of ga je morgen weer ?

Ja dat moet gewoon!! Hoe dan ook posi blijven. Ik heb zelf aangegeven dat ik vandaag wil. Maar dat miskraam voel je dat niet.. k heb net grote stolsel gekregen maar ik heb niet echt pijn

Geplaatst
@sharlee ga je nog wel een second opinion doen elders? De andere keren heb je wel goed gereageerd op de medicatie..

Ja dat wil ik eigenlijk wel doen ja, wilde het net aan jou vragen hoe jij dat precies hebt aangepakt. Geef je dat aan bij je huidige arts of hoe gaan die dingen? Zou gewoon willen dat ze meer onderzoek doen, zijn mn eitjes echt niet goed, zit alles wel goed in mn baarmoeder, hoe staat het met mn immuumsysteem, ligt het wellicht daaraan etc etc

Geplaatst
Watttt neee!!! Wat een enorme teleurstellend gesprek. Jeetje meis, leef echt met je mee.

Maar mag je niet ook nog zelf inbrengen of je een 3e poging wil?

Maar idd eerst even laten bezinken voordat je aan andere opties en ziekenhuizen denkt. Dikke knuffel

Nou dat heb ik gevraagd en daarop was het antwoord nee. Als de arts vind dat het geen enkel nut heeft dan doen ze niks. Vraag me af als ik de vrouw vd arts ben of ze dan ook zo handelen.

Geplaatst
Nou dat heb ik gevraagd en daarop was het antwoord nee. Als de arts vind dat het geen enkel nut heeft dan doen ze niks. Vraag me af als ik de vrouw vd arts ben of ze dan ook zo handelen.

Ja vreemd, je hebt toch ook gewoon recht op 3 pogingen. 😠

Fijn als je zelf ook nog iets in mag brengen.

En klinkt mss stom maar liever een mislukte 3e poging, dan geen 3e poging.

Je wol toch alles geprobeerd hebben. Ze zou ook zeker nog verder kijken.

Geplaatst
Ja dat wil ik eigenlijk wel doen ja, wilde het net aan jou vragen hoe jij dat precies hebt aangepakt. Geef je dat aan bij je huidige arts of hoe gaan die dingen? Zou gewoon willen dat ze meer onderzoek doen, zijn mn eitjes echt niet goed, zit alles wel goed in mn baarmoeder, hoe staat het met mn immuumsysteem, ligt het wellicht daaraan etc etc

Je huisarts is eigenlijk de poort naar verdere hulp en hij/zij bepaald dat. Ik heb wel mijn huisarts toen een briefje laten schrijven voor verwijzing naar Gent en dat deed hij gewoon zonder dat ik langs was geweest. Dat briefje heb ik uiteindelijk nodig om een gedeelte in ieder geval te declareren van buitenland. Maar als jouw huisarts jouw doorverwijst word het gewoon vergoedt. Weet niet of je een makkelijke huisarts hebt, maar dan zou je zelf research kunnen doen en samen beslissen waar je naartoe wilt gaan en de huisarts je daarna toe laten door verwijzen.

Geplaatst
Ja vreemd, je hebt toch ook gewoon recht op 3 pogingen.

Fijn als je zelf ook nog iets in mag brengen.

En klinkt mss stom maar liever een mislukte 3e poging, dan geen 3e poging.

Je wol toch alles geprobeerd hebben. Ze zou ook zeker nog verder kijken.

Ja dat vind ik ook . Zijn insteek was, die poging kun je beter gebruiken met een eiceldonor. Maar weet niet. Ik wil mezelf kunnen herkennen in een kind en als het niet mijn ei is, ook al draag je het, dan voelt dat toch anders voor me.

Geplaatst
Je huisarts is eigenlijk de poort naar verdere hulp en hij/zij bepaald dat. Ik heb wel mijn huisarts toen een briefje laten schrijven voor verwijzing naar Gent en dat deed hij gewoon zonder dat ik langs was geweest. Dat briefje heb ik uiteindelijk nodig om een gedeelte in ieder geval te declareren van buitenland. Maar als jouw huisarts jouw doorverwijst word het gewoon vergoedt. Weet niet of je een makkelijke huisarts hebt, maar dan zou je zelf research kunnen doen en samen beslissen waar je naartoe wilt gaan en de huisarts je daarna toe laten door verwijzen.

Ah ok ja mijn huisarts is op zich wel makkelijk, die drempel is voor mij ook laag dus dat is dan wel fijn. Om zoiets in een ziekenhuis aan te moeten geven leek me al een rot idee. Thnx. Ga ik vlgde wk de huisarts eens bellen.

Geplaatst
Ja dat vind ik ook . Zijn insteek was, die poging kun je beter gebruiken met een eiceldonor. Maar weet niet. Ik wil mezelf kunnen herkennen in een kind en als het niet mijn ei is, ook al draag je het, dan voelt dat toch anders voor me.

Telt een eiceldonor tp hetzelfde als een traject dan ? Nee toch ? Je hebt dan toch geen punctie gehad ? Ik vind het raar dat een arts zoiets kan en mag beslissen voor een vrouw. Je hebt recht op 3 pogingen als je dat wilt, wat 5 pogingen bij UMC. Ik zou hier goed over denken, niet dat je later denkt had ik maar. Vind het ook kort door de bocht om dat te beslissen aangezien jij daarvoor wel veel eitjes had. Zonder enige research gedaan te hebben naar jouw ei kwaliteit, want ik neem aan dat jullie alle eitjes gewoon hebben geprobeerd te laten bevruchten en geen apart gehouden voor onderzoek ?

Geplaatst
Ah ok ja mijn huisarts is op zich wel makkelijk, die drempel is voor mij ook laag dus dat is dan wel fijn. Om zoiets in een ziekenhuis aan te moeten geven leek me al een rot idee. Thnx. Ga ik vlgde wk de huisarts eens bellen.

Ja wat ik wel heb gedaan is een formulier ingevuld en die verzonden naar Gent met daarin een verzoek dat ze mij een kopie geven van mijn dossier. Weet niet hoe dat bij jouw ziekenhuis gaat, maar dat lijkt mij wel verstandig. Dan heb je alles overzichtelijk wat er al gebeurd is voor een ander ziekenhuis. En zelf research doen. Nederland is altijd erg snel met ‘het is wetenschappelijk niet bewezen dat het helpt dus doen we het niet..’ nee.. maar kan het kwaad ? Er zijn ook ziekenfondsen die alles vergoeden in buitenland, mocht je in het buitenland willen proberen. Dan heb je alleen de rit erheen, maar lokaal echo fm. Persoonlijk vind ik buitenland wat ruimdenkender

Geplaatst
Ja zo klonk het nu idd wel. Heb over 4 wk weer een afspraak om verder te praten. Alles was nu beetje vaag voor me omdat ik het gesprek inging met de gedachte we gaan de 3e plannen en toen dit nieuws kreeg. Volgens mij basseren ze het grotendeels op mn reactie op de medicijnen nu en dat ik weinig tot niks aanmaak en dan de kwaliteit van de embryo's. Ik kan gewoon niet geloven dat ik nooit moeder zal worden

Werden al jouw eitjes wel bevrucht? En waren ze goed genoeg om in te vriezen etc? Jij hebt namelijk meer eitjes dan mjj en begrijo niet waarom ze dit zeggen tegen je waar baseren ze de kwaliteit van de eieren op} werd alles bevrucht was het goed genoeg om de rest te bevriezen

Geplaatst

Bibi schema

🦋Vpk1988: 25 sept tp9okt td

🦋Nicky78: 25 sept tp12okt td

🦋KitKat: 29 sept10 okt td

Cil: 23 september start gonalf,

5 okt echo fm,

7 okt punctie

Ivydrew: 27 sept start meno,

8 okt 2e echo fm

Yvje1977: 27 sept start gonalf,

6 okt 1e echo fm

Evi.H: 29 sept start gonalf,

8 okt 1e echo fm

Pino81: 22 sept start deca,

6 okt echo & start gonalf,

13 okt 1e echo fm

Christel81: 6? okt echo cryo tp,

6 okt evaluatiegesprek

Butterfly: 29 sept start pil,

3 nov start deca, 15 nov startecho/start meno

Lalautje: 19 sept start pil, 17 okt intake gesprek/testen/rooster

Amf: rustmaand

Menace: rustmaand

Yamila: rustmaand,

10 okt evaluatie gesprek

Sharlee: rustmaand

Miranda13: rustmaand

EatPrayLove td 2 okt

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden