Ga naar inhoud

Wachtbankje November 2017[emoji256][emoji92]

Aanbevolen Berichten

• Reacties 794
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Hier ook een spannende dag morgen, dan komt het telefoontje hoeveel cryo's er ontdooid zijn en of er een goede cryo bij zit voor de terugplaatsing

Succes morgen Miranda!

Spannend !

Verstuurd vanaf mijn SM-A700F met Tapatalk

Geplaatst

Interessant weetje voor de dames die nog geen vitamine D slikken. En voor de dames die t wel slikken ook

Uit recent onderzoek gepubliceerd in de Journal of Clinical Endocrinology and Metabolism (JCEM) blijkt dat een hogere vitamine-D-status bij vrouwen de kans op een zwangerschap na IVF (in vitro fertilisatie) verhoogt.

Bij een vitamine-D-status 50 nmol/l 31% bedroeg. Bij een vitamine-D-status > 75 nmol/l nam de zwangerschapskans verder toe.

Aandacht voor vitamine D lijkt daarom gewenst, ook omdat vitamine D belangrijk is in de preventie van zwangerschapscomplicaties.

Geplaatst
Miranda succes morgen!! Misschien inderdaad iets om me in te verdiepen butterfly. Ik slik wel een multi, maar misschien nog wat extra bij slikken.
In de multi vitamines zitten vaak lagere concentraties .

Je mag best bij slikken .

In Nederland is de veiligheidsmarge vergroot door de dagelijkse maximum op 75 µg vitamine D per dag vast te stellen. Bij het gebruik van hoge doseringen vitamine D is het belangrijk om ook op de inname van calcium te letten.

Geplaatst

Ohja @christel81 wat ook goed is ( innesteling e.d) omega 3 de goede waar de stoffen dha en epa inzitten , zo hoo mogelijk ik meen 225/150 van die stoffen) en dan lekker 2000mg van de omega.

Zink is ook goed .

Geplaatst
Hier ook een spannende dag morgen, dan komt het telefoontje hoeveel cryo's er ontdooid zijn en of er een goede cryo bij zit voor de terugplaatsing

Succes morgen Miranda!

Ohh spannend zeg!!! Hoop op een mooi cryootje

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst

Iemand weleens moeten overgeven tijdens gebruik menopur? Ik ben al dagen misselijk en knallende koppijn ( weet van de vorige keer dat ik erg misselijk was en maagpijn had maar niet moest spugen ) net paar x overgegeven ...

Geplaatst
Ik ben net door Zwolle gebeld en het eerste rietje dat ze ontdooid hebben was direct goed! Morgen om 15.40 uur de terugplaatsing, spannend!!
AH fijn !!!!

Geplaatst
Ik ben net door Zwolle gebeld en het eerste rietje dat ze ontdooid hebben was direct goed! Morgen om 15.40 uur de terugplaatsing, spannend!!

Yes !!! Succes morgen mop eindelijk jullie bieb ophalen !

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst
Iemand weleens moeten overgeven tijdens gebruik menopur? Ik ben al dagen misselijk en knallende koppijn ( weet van de vorige keer dat ik erg misselijk was en maagpijn had maar niet moest spugen ) net paar x overgegeven ...

Oh wat erg..

Nee ik werd niet misselijk van de menopur of hoofdpijn, maar had soms wel buikpijn juist..

Misschien kun je magnesium bij slikken?

Geplaatst
Oh wat erg..

Nee ik werd niet misselijk van de menopur of hoofdpijn, maar had soms wel buikpijn juist..

Misschien kun je magnesium bij slikken?

Ja vreemd ook. Heb nu weer lichte bloeding ook ( spuit 6 dagen meno nu ) had ik vorige poging ook blijf toch raar vinden .

Wat doet magnesium hiervoor dan ?

Geplaatst
Ja vreemd ook. Heb nu weer lichte bloeding ook ( spuit 6 dagen meno nu ) had ik vorige poging ook blijf toch raar vinden .

Wat doet magnesium hiervoor dan ?

Ja zeker vreemd.. ik zou het echt niet weten, want na 2 dagen van het stoppen van de pil werd ik gewoon ongesteld maar dat is normaal, maar toch heeft niet iedereen dat.

Magnesium helpt bij mij goed tegen migraine enzo

Geplaatst

Goeiemorgen ladies,

Dankjewel allemaal 😘😘De echo is gister ochtend goed gegaan Ik wordt vanmiddag terug gebeld met datum van wanneer de tp is ... en dan hopen dat de ontdooiing goed gaat .. ook altijd spannend heej

@ Pino ja gaat snel he .. ik heb nu 1 laatste cryo over die terug geplaatst gaat worden van poging 2 dus ik hoop zooo dat hij door de ontdooiing komt en goed blijft delen en dat de tp doorgaat🙏🏾 Daar ga ik wel vanuit ben er positief onder😊 En dit keer weer zonder pregnyl volledig natuurlijke cyclus dus we gaan het zien .. vond het zo fijn zonder de pregnyl en het feit dat ik de afgelope keer toch wel heel prilletjes zwanger was arts zei dat ik een innesteling he. Gehad maar dat het bij het aanleggen waarschijnlijk fout is gegaan en als er een aanleg fout is wordt het afgestoten dus erbij wel wat gebeurd dus ga er deze keer ook gewoon voor lekker zoo natuurlijk mogelijk

@Menace spannend ook Succes morgen lieverd 🙌🏾

Geplaatst
Hier ook een spannende dag morgen, dan komt het telefoontje hoeveel cryo's er ontdooid zijn en of er een goede cryo bij zit voor de terugplaatsing ��Succes morgen Miranda! ��
Oh spannend ook ! 😊 Succes 😘 Is altijd eventjes spannend hoor heej met of er cryoos zijn en goed genoeg voor tp eenzovoorts Zitten we straks gezellig allemaal weer oo t bankje🤗Soryy las eroverheen dat je al weet dat t goed is gegaan en dat je een tp krijgt 🙌🏾 Nou succes zou ik maar zeggen vandaag 😁
Geplaatst

@ butterfly thx ga meteen vitamine D aanschaffen en echt vervelend heej dat je je zo voelt door meds... ik heb helaas daar geen ervaring mee met t overgeven .. vind het toch ook wek vreemd je bloeding ook ( maar dat komt volgensmij jog weleens voor) maar het overgeven ? Weet t niet .. gewoon je arts bellen en het aangeven en kijke wat ze zeggen Ik hoop dat je je snel beter gaat voelen ! 😘😘

Geplaatst
Succes zo

Geplaatst

@miranda weet je al wanneer de terugplaatsing is?

@butterfly wordt de misselijkheid al wat minder?

Hier vanmiddag de terugplaatsing gehad. Ging goed allemaal en mochten idd mee kijken. Embryo was bij de laatste check weer wat meer gaan delen, is met 7 delig begonnen. Dus nu de spannende w8weken in. Over 2 weken mag ik testen!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden