Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallo

Ik heb 14 okt mijn eerste ICSI punctie gehad, waarbij er destijds al sprake was van overstimulatie nog 60 eiblaasjes.

17 okt heb ik mijn terugplaatsing gehad, en ben daarna 2x opgenomen in het ziekenhuis met ernstige overstimulatie, de artsen zagen zelden iemand zo ziek. Ik heb 13 dagen in het ziekenhuis gelegen en omdat het op een gegeven moment zo slecht ging heb ik een buikdrain gekregen, daarna voelde ik me een stuk beter. In totaal 15 kg in vocht aangekomen in mijn buik, schaamlip en heupen.

Daarnaast had ik een infuus, urinekatheter en zuurstof.

Nu ben ik begin nov ontslagen in het ziekenhuis en thuis met rust verwachten ze dat ik verder herstel,

het mooi is dat ik wel zwanger ben, dus daarom ook zo ziek. Nu bijna 10 wk.

Mijn herstel duurt erg lang, langer dan dat de artsen hadden verwacht en weten het eigenlijk niet meer. Mijn buik is nu zo dik al 20 wk zwangerschap.

Er is nog steeds vocht in mijn buik, mijn eierstokken zijn sterk vergroot komen ter hoogte van mijn lever en er zitten erg grote cysten op, daarnaast ben ik gelukkig wel uit bed maar kan ik alleen bank/stoel hangen en klein beetje lopen in huis, langer dan 10 min lopen geeft direct pijn in mijn buik (hard/gespannen/krampachtig gevoel) buik staat dan ook helemaal hard thv blaas tot iets hoger dan de navel. Ik ben natuurlijk super blij dat ik zwanger ben en dat het kindje hier geen last van ondervindt maar baal ontzettend dat ik nu in totaal al 8 weken thuis zit en niets mag en niets kan.

De artsen hebben geen idee hoelang dit nog gaat duren en wat het beste is voor me (rusten of niet, na het lichaam luisteren of toch conditie op gaan bouwen etc etc)

HEEFT IEMAND HIER ERVARING MEE? HOE LANG DUURDE HET BIJ JOU/JULLIE VOORDAT JE WEER GENEZEN WAS?? (vocht weg, eierstokken geslonken en dikke/harde buik weg)

Ik hoor het graag,

groetjes Yvje

Posted

Hallo,

Ik heb hier ook last van gehad, alleen in mindere maten.

Bij mij zeiden ze 16 weken, ik heb er 15,5 weken last van gehad!

Hopelijk voor jou is het dan over.

Ik heb al die tijd rustig aan gedaan, al zeiden andere dat ik niet echt rustig was. Heel veel succes

Posted

Is zo erg! Wat vervelend dat jullie er zo lang last van hadden. Ik heb ook ohss maar ik zit nog in mn wachttijd. Mijn buik is een ballon, geen zin in eten, stoelgang ligt stil en misselijk. Over drie nachten mag ik testen en vandaag weer voor controle naar t zh. Ik wil zo graag weten wanneer ik van dit gevoel af ben ik ben het zo zat. Ik heb het nu bijna een week. 15 weken ga ik echt niet volhouden :(

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Create New...

Important Information

Terms of Use