Jump to content
Sign in to follow this  
Marianneke

Zwanger na ivf nu niks te zien op echo

Recommended Posts

Hallo allemaal....

Ik zou graag jullie ervaring/mening willen horen.

Ik zou me even voorstellen.

Ik ben Marianne  39 jaar heb 1 zoon van 12 met autisme na 1ste poging ivf.

Na 6 jaar verlangen naar een brusje...tijdens de ivf poging na 10 dagen deca spuiten bbz gehad 1 eileider verwijderd ...6 maanden rust en.met volle moed en zin door naar de volgende poging...helaas mislukt.

Na terugplaatsing van 1 cryo zwanger geworden van een 1eiige tweeling....na 20 weken bleek ik tts te hebben.              Meerdere pogingen gedaan om.het goed te laten komen maar helaas na 24 weken de keuze moeten maken om het leven van 1.kindje te beëindigen in de hoop dat de andere het zou overleven....wat gelukkig ook is gebeurd.                               Inmiddels een prachtige dochter van 6 jaar.

Nu weer begonnen met ivf en wederom positief!!! Nu ben ik 5 weken en 5 dagen. Omdat ik dus mijn medische verleden heb, heb ik.vandaag een.vroege echo gehad.

Voel me echt zwanger alleen op de echo was alleen maar een vruchtzakje te zien van ongeveer 12mm maar verders niks!!! Alleen een zwart 'gat' met helemaal niks erin..geen stipje niks.

Volgens de arts is de kans groot dat er 1 dezer dagen vanzelf een miskraam op gang komt....maandag mag ik terug voor weer een.echo dan ben ik 6 weken en 4 dagen.

Ben zo.verdrietig!!!! 

Is er iemand die dit ook.heeft gehad??? 

Groetjes 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

• Similar Content

• By Siepie
      Vanaf vorig jaar zijn wij ons aan het oriënteren om in het buitenland een ICSI behandeling te ondergaan. Helaas is dit door de corona allemaal stilgelegd en ben ik geen 45 meer, maar 46 en dat is blijkbaar een heel ding :-(. Inmiddels hebben we met verschillende klinieken contact gehad en ook verschillende prijzen doorgekregen. Soms heb ik het gevoel dat de informatie die ze geven niet klopt. 
      Graag hoor ik of jullie hier ook ervaring mee hebben en misschien zitten er ook 45+ aanstaande moeders tussen. De prijzen die wij hebben zitten tussen de €3000,00 en €10.000,00 euro. Op dit moment hebben wij contact met 2 klinieken uit Cyprus, maar daar lees ik ook weer hele verschillende verhalen over.
      Wie kan mij een beetje helpen en misschien een hart onder de riem steken dat leeftijd niet belangrijk is, maar de liefde die je kan geven.
      Liefs Simoon
    • By am79
      Hoi,
      Vanmiddag werd ik gebeld door het ETZ dat mijn ivf behandeling voorlopig niet door kan gaan ivm Corona.   Ik zou volgende week maandag mijn echo krijgen. 
      Ik was al aan het spuiten en nu op 1,5 / 2 weken voor de ivf wordt alles afgezegd.   Alles gewoon 3 maanden nu zijn voor niks geweest😭.
      Het kan nog wel 3-4 maanden duren,  voor de behandeling weer zal starten. 
      Ik baal zo.  We waren zo ver en nu dit.  Ik kan blijven huilen.  
    • By Marianneke
      Hallo allemaal....
      Ik zou graag jullie ervaring/mening willen horen.
      Ik zou me even voorstellen.
      Ik ben Marianne  39 jaar heb 1 zoon van 12 met autisme na 1ste poging ivf.
      Na 6 jaar verlangen naar een brusje...tijdens de ivf poging na 10 dagen deca spuiten bbz gehad 1 eileider verwijderd ...6 maanden rust en.met volle moed en zin door naar de volgende poging...helaas mislukt.
      Na terugplaatsing van 1 cryo zwanger geworden van een 1eiige tweeling....na 20 weken bleek ik tts te hebben.              Meerdere pogingen gedaan om.het goed te laten komen maar helaas na 24 weken de keuze moeten maken om het leven van 1.kindje te beëindigen in de hoop dat de andere het zou overleven....wat gelukkig ook is gebeurd.                               Inmiddels een prachtige dochter van 6 jaar.
      Nu weer begonnen met ivf en wederom positief!!! Nu ben ik 5 weken en 5 dagen. Omdat ik dus mijn medische verleden heb, heb ik.vandaag een.vroege echo gehad.
      Voel me echt zwanger alleen op de echo was alleen maar een vruchtzakje te zien van ongeveer 12mm maar verders niks!!! Alleen een zwart 'gat' met helemaal niks erin..geen stipje niks.
      Volgens de arts is de kans groot dat er 1 dezer dagen vanzelf een miskraam op gang komt....maandag mag ik terug voor weer een.echo dan ben ik 6 weken en 4 dagen.
      Ben zo.verdrietig!!!! 
      Is er iemand die dit ook.heeft gehad??? 
      Groetjes 

• @Siepie groot gelijk heb je! Ik had het afgelopen dagen druk met werken (ja ook het weekend) waardoor ik even geen tijd had online te komen. En soms ook even fijn. Spannend morgen zeg! Dat je niks gehoord hebt vandaag betekent niks hoor, geen bericht is goed bericht denk ik maar! Er zit zeker wat goeds tussen. Succes ♡ Ik duim heel hard voor jullie! @Jennie80 jij zit ook in een spannende tijd! Het moment dat je de pregnyl mag sluiten is het al bijna zover. Gaat niet lang meer duren en hopelijk zitten jij en @Siepie naast @Kitje, @Hanniebal en mij op het bankje. @Hanniebal Hoe is het met jou meid? @Kitje, en hoe gaat het met jou? Lekker een hoop pillen gebruik je ook haha. Ik zit aan de Vitakruid mama. Ochtend en avond een rots van een pil die met moeite door mn keel gaat. Daarnaast ook de omega3. Verder deed ik de 1e dagen na de positieve test nog Ubiquinol doorgebruiken maar ben daar mee gestopt. Durf niet 😄 Wat is verder het nut van tarwekiemolie? Heb nog wel wat liggen maar in die vitakruid zit voldoende vitamine E. Utrogestan doe ik sinds gisteren maar 1x per dag 200 mg. En dat doorgebruiken tot 10-12 weken. Soort van onderhoudsdosering haha. Of het echt nut heeft weet ik niet. Nou ladies heb vandaag toch maar met de echo gekeken samen met mijn man want werd beetje onrustig van die symptomen die soms wel en soms in veel mindere mate aanwezig zijn. Zag een mooi kloppend hartje! Ik weet dat het nog te vroeg is (6+3) maar wilde toch zien dat er iets positiefs gebeurt in mijn buik. Nu nog 2 weken voor de officiële echo in het AMC..... 🙂
    • Wat fijn @Siepie dat de buikpijn weg is en dat je je weer een beetje mens voelt. Pfoe, das een vroege morgen zeg, dan hebben ze je al vroeg ontboden op de clinic. Ik moest er toen om 11.00 uur zijn, was wel heel relaxed en dan half uurtje later de tp. Daar heb je verder geen last van, het ergste heb je gehad met de punctie. Bij mij hadden ze me verder ook geen update meer gegeven, kreeg toen op maandag te horen dat er 3 bevruchtingen waren en op woensdag dat er nog steeds 3 hele mooie sterke embryo's waren, op vrijdag had ik toen mijn tp, en pas net voor de tp kreeg ik te horen dat er nog steeds 3 waren, 1 blasto en 2 morula's en dat ze er alle 3 heel goed uitzagen, dus dat jij geen update meer gehad hebt is niet zo gek, maar ik snap je gevoel heel goed, dat had ik ook en ik was zo opgelucht dat ze er nog alle 3 waren. Kan me ook heel goed voorstellen dat je je even hebt afgezonderd, steeds ermee bezig zijn geeft je ook geen rust, daarbij ben je ook nog eens niet thuis wat mss ook maakt dat de dagen langer duren (sowieso duren de dagen heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang deze tijd van het jaar in Letland.... 😂 Hopelijk heb je ook nog wat leuke dingetjes kunnen ondernemen daar. De vermoeidheid is er nog steeds al is het de ene dag erger dan de andere. Vandaag viel het mee, heb lekker veel kunnen doen en nu ben ik ook nog best fris eerlijk gezegd. Ja, heb nog wel flink wat meds, naast de bollen die ik 3x daags moet inbrengen heb ik ook nog 2x2 tabletten Duphaston en 1x3 tabletten Estrofem. Geen idee hoe lang ik dat allemaal nog moet gebruiken, eea schijnt ook afhankelijk te zijn van de echo's die ik moet doorsturen ook. Ik doe maar braaf wat ze zeggen. Klopt ja, bepaalde voeding kun je nu beter niet nemen, en andere dingen moet je weer mee opletten. Sla goed wassen enzo en geen biefstukken eten, dat soort dingetjes, maar idd als je het toch een keer (per ongeluk) eet dan zal het wel meevallen. Doe wat goed voelt, althans dat probeer ik dan. Destijds met mijn zoon wist ik de eerste 2,5 week niet eens dat ik zwanger was, nou toen heb ik nergens naar gekeken hoor, gewoon gesjouwd en ik sportte 4x per week toen en daarna bleef ik dat ook gewoon doen (wel aangepast) ik hield me toen ook gewoon aan de richtlijnen die de vk opgaf. Niet roken, niet drinken, geen drugs, in de tuin werken met handschoentjes aan, bepaalde etenswaren niet eten en opletten met anderen, kip goed doorbakken, dat soort dingen. Met een tweeling heb je een zogenoemde risico zwangerschap en moet je nog beter opletten. Maar van wat ik ook gelezen heb is dat ze het eerste trimester op hetzelfde tempo ontwikkelen en groeien als eentje. De verschillen komen later pas als de kindjes groter zijn. Wat grappig dat jij ook al denkt dat ze allebei ingenesteld zijn. Echt iedereen die er van weet denkt dat, wat leuk. 😃 Het is idd zo dat het voor de kleintjes wel leuker is als ze met zijn tweetjes zijn, daar had ik het ook over met de echoscopiste die mijn bms echo gemaakt heeft net voordat ik naar Riga vloog. Zij was net bevallen van een tweeling (ze had al 2 kindjes en wilden een derde erbij, de tweeling was toeval). Ze vertelde dat ze deze zwangerschap toch een stuk spannender had gevonden dan de eerste 2 keren en dat het ook zwaarder was, maar dat het voor de kindjes wel heel erg leuk was, nu al, terwijl de kindjes nog maar een week of 10/11 oud waren toen ik haar sprak. Zeker in mijn (en ook jouw) situatie is het voor de kindjes wel het leukste, dan hebben ze altijd een speelmaatje en zijn nooit alleen. Mijn zoon is alleen opgegroeid en dat heeft hij niet altijd even leuk gevonden. Het zal flink aanpoten zijn in mijn uppie met 2 babietjes, maar dat lukt mij wel. Ik heb er 1 in mijn eentje groot gekregen, dat kan ik ook wel met 2 tegelijk. Ben nu ouder en wijzer (ahum) dan toen. Wat gaaf dat je voor jezelf gaat beginnen in de horeca! Wat voor iets ga je doen? Cafe? Restaurant? Iets anders? Of ben ik nu te nieuwsgierig? 😊 Alleennnnnn.... Ik wil niet de wisenose uithangen hoor, maarrre...  moet jij dan niet bevallen? In april 2021? Nou Siepie, je zal wel lekker liggen te slapen nu, maar heel veel succes morgen! Dat er maar mooi nog 3 Emmy's aanwezig zijn en dan 2 mooikes terug. Ik duim voor je hoor.🤞
    • Hello dames, ik heb mij de afgelopen twee dagen even afgesloten om er niet teveel aan te denken 🙂 dan duren de dagen ook zo lang haha. Nee helaas heb ik geen update meer ontvangen @Kitje daar baal ik wel een beetje van, want nu weet ik dus niet hoe het verder is gegaan. Er bestaat dus een kans dat ze morgenochtend als ze ons op komen halen, dat ze geen goed nieuws hebben. Dat is wel mijn grootste angst. Maar goed daar kan ik ook niets meer aan veranderen helaas. Ben je nog steeds zo moe of is het al een stuk minder aan het worden? Haha, je hebt wel een hele apotheek in huis, maar moet je nog veel meds gebruiken dan? Ik dacht alleen de Utrogestan? Volgens mij is dat ook de beste manier, doen waar je je goed bij voelt. Bepaalde voeding is bewezen dat het gevaarlijk kan zijn, maar zelfs als je dat 1 keer per ongeluk hebt gegeten dan is er vaak nog niets aan de hand. Wel heb ik gelezen dat als het er 2 zijn dat je dan iets kwetsbaarder bent en ik heb ook het gevoel dat je er 2 hebt. Wij hebben het er vandaag nog over gehad, omdat wij de kinderen net als jij al wat ouder hebt, is het voor hen wel heel leuk als ze met z`n tweeën zijn, voor ons misschien iets minder haha. Vooral ook omdat ik in april 2021 voor mij zelf ga beginnen in de horeca, maar dat redden we ook wel weer. Laten we maar zo denken het houdt ons jong 🙂 Wat????? WE ZIJN NOG JONG. Jaaaaaa sinds vandaag is mijn buikpijn weg @Jennie80 gelukkig wel. Ik was al bang dat ik dit de komende tijd zo zou houden, ik kon soms bijna niet lopen 😞 Voor jou begint het nu ook wel spannend te worden, hoe gaaf zou het zijn als we straks allemaal op een roze/blauwe wolk zitten? Vanavond maar proberen op tijd te slapen, morgen om 06.20 uur gaat het wekkertje en dan weten we met een uur hoe het ervoor staat. Keep the fingers crossed ladies  
    • Goedemiddag @Onzefamilie wat ontzettend lief dat je nog altijd zo betrokken bent. De test vrijdag was nog positiever dan de week ervoor. Het tweede streepje was mega donker en er was eigenlijk niet eens verschil te zien tussen het controle streepje en het test streepje. Ondanks dat de eerste test ook al wel duidelijk was, knalde deze tweede test er keihard uit. Ik was toch zenuwachtig ervoor en ik was mega opgelucht  toen ik die 2 streepjes zag. Ik heb de foto meteen doorgeappt naar mijn contactpersoon en zij was ook superblij. Verder voel ik me best goed, ben wel moe en af en toe pijnlijke boobs maar verder geen andere kwaaltjes. Niet ziek, zwak en misselijk, wat me ergens dan wel een beetje onzeker maakt (het zit toch wel goed??) maar toen ik dat besprak met mijn contactpersoon zei ze dat het ook nog heel vroeg is voor echte kwaaltjes en dat ik vertrouwen moest blijven houden, wat me meestal toch wel lukt hoor. Nog 1 weekje werken en dan lekker vakantie en nog 8 nachtjes slapen voor de echo. Aan de ene kant kijk ik er enorm naar uit, maar aan de andere kant ben ik er ook wel zenuwachtig voor. Hoe is het verder met jullie? Alles een beetje een plekje kunnen geven en je vader nog altijd de goede kant op met zijn gezondheid? Jullie zoontje zal nu ook wel schoolvakantie hebben denk ik? Of hebben jullie later vrij? Hier is de schoolvakantie afgelopen vrijdag begonnen. Hopelijk heeft iedereen een fijn weekend gehad, hier lekker rustig thuis, in de tuin gewerkt vandaag, verder eigenlijk weinig nieuws te melden hier. In afwachting van de echo... Hoe is het verder met de rest? @DinaDina29 en @Marsukar bij jullie ook alles in orde?
    • Klopt @Jennie80 wij zijn daar heel (soms te) bewust mee bezig en proberen alles uit te sluiten om maar te zorgen dat het blijft zitten. Toch denk ik dat het geen fluit uit maakt of je nu wel of niet een ijsje eet of dat kopje groene thee drinkt, het blijft zitten, of niet. Zo lang je maar bepaalde dingen achterwege laat die echt schadelijk zijn. Daarom heb ik er een beetje een middenweg in gezocht die voor mij goed werkt, want ik kan nu eenmaal niet 8 maanden lang in een glazen kooitje gaan zitten met een kruik op mijn buik. Een ijsje eet ik dus gewoon, maar de groene thee laat ik achterwege omdat er alternatieven voor zijn. Vandaag ook gewoon lekker op een rustig tempo in de tuin gewerkt, gras gemaaid (electrisch) onkruid gewied en geveegd. Vanuit de clinic hebben ze gezegd dat ik gewoon normaal moet leven met enkele regels die ik in acht moet nemen, dus dat doe ik dan ook. Verder probeer ik gezond te eten, net als iedereen van ons denk ik, slik ik allerlei soorten vitamines en toestanden, foliumzuur, multi mama, omega 3 capsules, tarwekiemolie capsules en dan de hele zwik aan meds voorgeschreven door de clinic..... Ik slik wat af momenteel..😂 Maar allemaal voor het goede doel. Intussen is het weekend bijna voorbij, moet ik nog 1 week werken en nog 8 nachtjes slapen tot de echo en dat vind ik echt zoooo spannend. Jij denkt een tweeling ja Jennie? Wat grappig want op een ander topic dacht iemand ook een tweeling en ook mijn vriendin en mijn ene collega die op de hoogte zijn denken dat. Binnenkort zal die vraag beantwoord worden. Voor jou nog een week ongeveer toch, vermoedelijk? Totdat de test aangeeft dat je ovulatie is. Wel handig idd met pregnyl kun je dat precies timen en dag 5 schijnt idd het ideale moment te zijn voor een tp. Laat je er eentje terugzetten of 2? Of denk je er nog ff over? Nou, @Siepie voor jou nog 1 nachtje slapen en dan is het zover, de terugplaatsing! Kan me voorstellen dat je op bent van de zenuwen, hopelijk heb je de afgelopen nachtjes toch nog een beetje kunnen slapen en heb je geen last meer van de punctie. Ik duim nog steeds voor je hoor, ben zo benieuwd hoe het is morgen. En dan dinsdag lekker met zijn viertjes naar huis en de wachtdagen in.... Hopelijk met de rest van de meiden alles goed!  
  • Topics

Important Information

Terms of Use