Ga naar inhoud

Ervairngen Ivf/ icsi vanaf ronde 2


Pino81

Aanbevolen Berichten

@pino, nog een overeenkomst, ik ben ook maatschappelijk werker. Of nouja, afgestudeerd als maatschappelijk werker ;) vervolgens met kinderen gaan werken.

 

En inderdaad, positief blijven denken, hopen en de schouders er keer op keer onder zetten is nodig om door te kunnen.

 

Hopen op een positief 2018 meiden!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 90
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Nou de eerste menopur zit er weer in....💪

Vergt iets meer handelingen dan de gonal f, maar komt goed.

 

Vertrouwen!! Nieuwe meducatie, dus hopelijk gaat dit mooie eitjes/embryo,s opleveren. In combinatie met de scratching ons hopelijk een zwangerschap opleveren

Angst!! Omdat het toch ronde 3 is, wat als het niet gaat zoals we hopen. Superspannend dus en durf al bjjna geen hoop meer te hebben.

 

Hopelijk krijg ik hier snel wat gezelschap van jullie, zodat julie ook weer verder kunnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou de eerste menopur zit er weer in....

Vergt iets meer handelingen dan de gonal f, maar komt goed.

 

Vertrouwen!! Nieuwe meducatie, dus hopelijk gaat dit mooie eitjes/embryo,s opleveren. In combinatie met de scratching ons hopelijk een zwangerschap opleveren

Angst!! Omdat het toch ronde 3 is, wat als het niet gaat zoals we hopen. Superspannend dus en durf al bjjna geen hoop meer te hebben.

 

Hopelijk krijg ik hier snel wat gezelschap van jullie, zodat julie ook weer verder kunnen.

Spannend Pino! Ik hou wel hoop voor je hoor!

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks lieve poekie! Had mij zo graag al bij je gevoegd, maar hoop dat dat alsnog snel gaat komen
Blijf vertrouwen hebben hoor. Er is geen reden waarom het bij jullie niet vroeg of laat zou lukken. Het gaat vast een keer lukken hoor!

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Menopur vraagt inderdaad even wat voorbereiding. Gonal f ken ik niet.

Succes Pino! Hopelijk komen er een mooi aantal eiblaasjes met mooie eicellen en embryo's  en natuurlijk het aller belangrijkste: een goede zwangerschap!

Hang in there!

 

Thanks!!😙

Link naar reactie
Delen op andere sites

@wensmama, hoe voel je je nu? En jeetje wat moet je weer lang wachten voordat je verder kan.Lijkt mij ook wel lastig. Vind altijd dat wachten tussendoor verschrikkelijk. Heel veel succes!! 😘@miranda, wanneer mag jij weer beginnen? Hopelijk ff alles los kunnen laten en genoten van de feestdagen@sharlee, wanneer kan jij weer verder?@christel. Succes dinsdag met de scratching!@lalautje, succes weer met de eerste spuit vandaag!!@butterfly, denk aan je 😘Hoop zo dat het voor ons na alle ellende en verdriet eindelijk het sir jaar ons gegund is.Hier nu aan het spuiten met menopur. Ben echt benieuwd wat dit doet tov gonal f.Want met gonal f had ik steeds een prima score. En de een zegt dat je bij menopur minder eitjes kan krijgen maar beter van kwailiteir en de ander dat heb juist meer eitjes zou moet krijgen. Om gek van te worden.Hoop zo dat er een mooi aantal groeit, dat we 2 verse tp,s hebben en nog iets in kunnen vriezen.Vind het iig weer reuze spannend!! En ook wel de spanning wat als het niet lukt deze ronde. Maar dat moet ik van mijzelf loslaten. Lukt niet altijd even makkelijk haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

@wensmama, hoe voel je je nu? En jeetje wat moet je weer lang wachten voordat je verder kan.Lijkt mij ook wel lastig. Vind altijd dat wachten tussendoor verschrikkelijk. Heel veel succes!! 😘@miranda, wanneer mag jij weer beginnen? Hopelijk ff alles los kunnen laten en genoten van de feestdagen@sharlee, wanneer kan jij weer verder?@christel. Succes dinsdag met de scratching!@lalautje, succes weer met de eerste spuit vandaag!!@butterfly, denk aan je 😘Hoop zo dat het voor ons na alle ellende en verdriet eindelijk het sir jaar ons gegund is.Hier nu aan het spuiten met menopur. Ben echt benieuwd wat dit doet tov gonal f.Want met gonal f had ik steeds een prima score. En de een zegt dat je bij menopur minder eitjes kan krijgen maar beter van kwailiteir en de ander dat heb juist meer eitjes zou moet krijgen. Om gek van te worden.Hoop zo dat er een mooi aantal groeit, dat we 2 verse tp,s hebben en nog iets in kunnen vriezen.Vind het iig weer reuze spannend!! En ook wel de spanning wat als het niet lukt deze ronde. Maar dat moet ik van mijzelf loslaten. Lukt niet altijd even makkelijk haha

 

Hey pino! Kan me voorstellen dat het weer spannend Is! Vooral met andere medicatie. Ik hoop dat het beide voor jou doet. En meer en nog betere eitjes 😚 straks 2 mooie embryo's in je buik! 🍀 nog heel even meis.

Butterfly hoe gaat het met jou? Gaat het Wel?

Wensmama inderdaad wel lang wachten. Vreselijk lijkt me.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pino, ik heb heel veel pijn gehad de afgelopen dagen. Buikpijn, rugpijn, pijn in mijn benen. Dusdanig dat ik soms niet meer kan lopen, zitten, staan etc.

Hiervoor gebruik ik paracetamol en morfine. Soms naproxen erbij. Hier had ik al rekening mee gehouden aangezien mijn menstruaties ook ongeveer zo zijn. Met een miskraam wordt het er niet beter op.

Gisteravond werd mijn buik heel dik, arts gebeld en mag vandaag voor een echo komen. Toch even checken ivm mijn geschiedenis.

 

Ja we moeten wel lang wachten. Dit jaar worden wij geen papa en mama meer...

Hopelijk doet de Lucrin me goed en kunnen we dan weer goed verder.

 

Waarschijnlijk gaan we ook een vooraanmelding doen voor adoptie. Want mocht het niet lukken met ivf, dan is dat over een jaar wel klaar en kunnen we ons richten op adoptie.

 

Hopelijk doet menopur jou goed!! Kan me goed voorstellen dat je het mega spannend vindt. Ook logisch lijkt me. Zou fijn zijn inderdaad als je het af en toe een beetje kunt 'loslaten'. Heel veel succes!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@wensmama, hoe voel je je nu? En jeetje wat moet je weer lang wachten voordat je verder kan.Lijkt mij ook wel lastig. Vind altijd dat wachten tussendoor verschrikkelijk. Heel veel succes!! @miranda, wanneer mag jij weer beginnen? Hopelijk ff alles los kunnen laten en genoten van de feestdagen@sharlee, wanneer kan jij weer verder?@christel. Succes dinsdag met de scratching!@lalautje, succes weer met de eerste spuit vandaag!!@butterfly, denk aan je Hoop zo dat het voor ons na alle ellende en verdriet eindelijk het sir jaar ons gegund is.Hier nu aan het spuiten met menopur. Ben echt benieuwd wat dit doet tov gonal f.Want met gonal f had ik steeds een prima score. En de een zegt dat je bij menopur minder eitjes kan krijgen maar beter van kwailiteir en de ander dat heb juist meer eitjes zou moet krijgen. Om gek van te worden.Hoop zo dat er een mooi aantal groeit, dat we 2 verse tp,s hebben en nog iets in kunnen vriezen.Vind het iig weer reuze spannend!! En ook wel de spanning wat als het niet lukt deze ronde. Maar dat moet ik van mijzelf loslaten. Lukt niet altijd even makkelijk haha
Hey Pino hier alles goed. Ik heb geen idee wanneer we verder kunnen. Wilde vandaag de papieren opsturen naar de verzekering maar zie weer dat je nog een formulier ib moet laten vullen door de arts in belgie...mega irritant gedoe dat geregel allemaal. Verder test ik nog steede licht positief na de miskraam en vraag me af wanneer die hcg nou eens echt weg is dan. Wat ik wel weet is dat ik gewoon moe wordt van dit traject nu. Zit er tegenwoordig wel regelmatig doorheen maar goed dat hebben we allemaal. Hoop op een mooie uitkomst voor je Pino en dat er maar een of twee mooi blijven plakken! Heel veel succes. Xx

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi als het mag wil ik me ook graag aansluiten..

Sinds vorige week aan het stimuleren voor ivf2. IVF 1 punctie jan 16 gehad, 6tp 1x miskraam. Afgelopen nov is de punctie afgebroken vanwege overstimulatie (34 stuks) nu voor het eerst een kort protocol, woe eerste follikel meting!

Hopelijk wordt het ons jaar dames!

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom flower01, ook al heel wat meegemaakt dus.😢

Wij lopen gelijk, ik heb woensdag ook 1e follikelmeting.

hopelijk gaat deze ronde het worden!!!

Waarom hebben ze gekozen voor een korg protocol?

 

@wensmama, thanks!!! Supervervelend dat je zo veel last ervan hebt. Dat maakt het wel extra zwaar.

Wordt er wel een beetje verdrietig van als ik jouw opmerking lees, wij worden dit jaar geen papa en mama meer.... maar hopelijk wel kei zwanger!!!

Jullie willen evt ook voor adoptie gaan? ook mooi als je een ander kindje een mooi leven kan geven, maar hopelijk naast jullie eigen kindje. Mijn man wil dat absoluut niet, evt wel pleegzorg.

 

@sharlee, wist ook niet dat je zo lang nog positief kan testen na een mk. Zo dat kan je het ook niet echt achter je laten. Snap helemaal dat je er klaar mee bent. Het is een zwaar traject met pieken en vooral veel dalen. Niet wetende wat de afloop is. Maar met hoop, vertrouwen en kracht gaan we toch steeds weer door. Jij kan dit!!! Anders was je nooit zover gekomen. 😙

Gaan jullie nu voor het eerst naar belgie, of waren jullie daar al? Hopelijk kunnen ze daar meer voor jullie betekenen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom flower01, ook al heel wat meegemaakt dus.

Wij lopen gelijk, ik heb woensdag ook 1e follikelmeting.

hopelijk gaat deze ronde het worden!!!

Waarom hebben ze gekozen voor een korg protocol?

 

@wensmama, thanks!!! Supervervelend dat je zo veel last ervan hebt. Dat maakt het wel extra zwaar.

Wordt er wel een beetje verdrietig van als ik jouw opmerking lees, wij worden dit jaar geen papa en mama meer.... maar hopelijk wel kei zwanger!!!

Jullie willen evt ook voor adoptie gaan? ook mooi als je een ander kindje een mooi leven kan geven, maar hopelijk naast jullie eigen kindje. Mijn man wil dat absoluut niet, evt wel pleegzorg.

 

@sharlee, wist ook niet dat je zo lang nog positief kan testen na een mk. Zo dat kan je het ook niet echt achter je laten. Snap helemaal dat je er klaar mee bent. Het is een zwaar traject met pieken en vooral veel dalen. Niet wetende wat de afloop is. Maar met hoop, vertrouwen en kracht gaan we toch steeds weer door. Jij kan dit!!! Anders was je nooit zover gekomen.

Gaan jullie nu voor het eerst naar belgie, of waren jullie daar al? Hopelijk kunnen ze daar meer voor jullie betekenen.

Omdat ik zowel bij IVF1 overstimulatie heb gehad met dreigende ziekenhuisopname als bij de 1e x stimuleren can poging 2. Toen had ik 34 en durfden ze de pregnyl niet aan omdat ze bang waren voor zware complicaties. Met een kort protocol hopen ze minder follikels te hebben. Mochten het er wel veel zijn kunnen ze ipv pregnyl 2 spuiten decapetyl doen. De punctie kan dan doorgaan maar geen tp.. als alles wel goed is dan gewoon pregnyl en verse tp. Gebruik vanaf morgen cetriotide ipv deca om te onderdrukken.. bij uitgangsecho vorige week lagen er 31 klaar dus hopelijk is niet alles gaan groeien! We willen natuurlijk die verse

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom flower01, ook al heel wat meegemaakt dus.

Wij lopen gelijk, ik heb woensdag ook 1e follikelmeting.

hopelijk gaat deze ronde het worden!!!

Waarom hebben ze gekozen voor een korg protocol?

 

@wensmama, thanks!!! Supervervelend dat je zo veel last ervan hebt. Dat maakt het wel extra zwaar.

Wordt er wel een beetje verdrietig van als ik jouw opmerking lees, wij worden dit jaar geen papa en mama meer.... maar hopelijk wel kei zwanger!!!

Jullie willen evt ook voor adoptie gaan? ook mooi als je een ander kindje een mooi leven kan geven, maar hopelijk naast jullie eigen kindje. Mijn man wil dat absoluut niet, evt wel pleegzorg.

 

@sharlee, wist ook niet dat je zo lang nog positief kan testen na een mk. Zo dat kan je het ook niet echt achter je laten. Snap helemaal dat je er klaar mee bent. Het is een zwaar traject met pieken en vooral veel dalen. Niet wetende wat de afloop is. Maar met hoop, vertrouwen en kracht gaan we toch steeds weer door. Jij kan dit!!! Anders was je nooit zover gekomen.

Gaan jullie nu voor het eerst naar belgie, of waren jullie daar al? Hopelijk kunnen ze daar meer voor jullie betekenen.

We hebben alleen nog de intake gehad...nu afwachten op goedkeuring vd verzekering

... in belgie willen ze onderzoekem waar de miskramen door komen..dat doen ze hier in NL weer niet.

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

We hebben alleen nog de intake gehad...nu afwachten op goedkeuring vd verzekering... in belgie willen ze onderzoekem waar de miskramen door komen..dat doen ze hier in NL weer niet.Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Zullen toch wel goed keuren neem ik aan? Alleen hoop papierwerk dus.Hopelijk krijg je daar antwoorden en kunnen ze er ook iets mee. Spannend weer. Ben wel heel benieuwd.Mocht deze poging niet lukken, willen we ons ook oriënteren richting het buitenland. Maar heb nog niet in beeld wat voor meerwaarde het heeft voor ons tov nu.Hoop zo dat dat niet nodig is 🙏🏻
Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat ik zowel bij IVF1 overstimulatie heb gehad met dreigende ziekenhuisopname als bij de 1e x stimuleren can poging 2. Toen had ik 34 en durfden ze de pregnyl niet aan omdat ze bang waren voor zware complicaties. Met een kort protocol hopen ze minder follikels te hebben. Mochten het er wel veel zijn kunnen ze ipv pregnyl 2 spuiten decapetyl doen. De punctie kan dan doorgaan maar geen tp.. als alles wel goed is dan gewoon pregnyl en verse tp. Gebruik vanaf morgen cetriotide ipv deca om te onderdrukken.. bij uitgangsecho vorige week lagen er 31 klaar dus hopelijk is niet alles gaan groeien! We willen natuurlijk die verseVerstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Pfff 34 eitjes... en dan hopen idd dat nu niet al eitjes actief gaan worden. Bij mij tellen ze bij de uitgangsexho nooit de eitjes. Alleen of bms dus is en alles rustig is.Heb beide keren 3 weken moeten stimuleren. Dus wilde juist kort protocol zodat het wat korter duurder. Omdat ik juist het gevoel had teveel onder drukt werd. Maar nu toch lang protocol omdat ik nu andere medicatie heb.Spannend dag voor ons beide woensdag! Succes!!!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zullen toch wel goed keuren neem ik aan? Alleen hoop papierwerk dus.Hopelijk krijg je daar antwoorden en kunnen ze er ook iets mee. Spannend weer. Ben wel heel benieuwd.Mocht deze poging niet lukken, willen we ons ook oriënteren richting het buitenland. Maar heb nog niet in beeld wat voor meerwaarde het heeft voor ons tov nu.Hoop zo dat dat niet nodig is
Hoop ook voor jou dat het niet nodig is. Wij hadden eigenlijk niet veel keus...ze wilden ons hier niet meer verder helpen

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

@flower welkom! Maar nu heb je dus ook 34 eitjes terwijl je nu kort protocol doet? Wat heb je er veel zeg! Ik ga nu ook een kort protocol doen. Jij spuit dus ook alleen stimulerend zonder nog onderdrukking ? Ik heb donderdag mijn eerste fm echo, ben heel benieuwd. Vorig traject had ik bij de punctie 18 eitjes waarvan 7 al overrijp.. er is toen helaas geen een embryo overgebleven. 24 januari ongeveer weten we of we een tp krijgen en zo niet.. dan staat het intake gesprek in Eindhoven al gepland op 29 januari. Die cancel ik pas als ik zeker weet dat de bieb erin zit. Vorige keer was het zolang wachten.. dat wil ik echt nooit meer.

 

Spuit 2 zit er nu in. Enige bijwerking tot nu toe is ontzettende hoofdpijn direct na de spuit.

 

@wensmama komen jullie daarvoor in aanmerking ? Ik heb weleens vaker gehoord dat stellen die verschillende ivf trajecten hebben gedaan, niet in aanmerking komen voor adoptie, omdat ze dan vinden dat je kinderwens re groot is en ze dan bang zijn dat het kind verkeerd word opgevoed ofzo? Dat ze willen dat je adopteert uit ‘idealisme’

 

Ik voel me erg leeg verder. Vorig traject vond ik alles zo spannend.. en nu is het stil van binnen.. een soort stilte voor de storm gevoel. Besef eigenlijk niet zo dat ik ermee bezig ben..

 

@sharlee hopelijk heb je snel duidelijkheid van de zorgverzekering!

 

@pino in buitenland kunnen ze onderzoeken hoe het komt dat het niet innestelt of waardoor mk komen. En kunnen ze bijvoorbeeld voor prednison infuus kiezen ed, dat doet ze in nl niet. Verder heb je in buitenland technieken als picsi, imsi, aoa, 5 daagse tp ( verschil van embryos van dag 3 of 4 is al enorm) of kreeg jij al 5 daagse? Ben het even kwijt nu.. ( ook een bijwerking van de prik trouwens.. vergeet steeds dingen)

 

Hoop dat alles goed gaat komen voor ons allemaal dames ! Ik denk aan jullie en duim! 🤞

Link naar reactie
Delen op andere sites

@flower welkom! Maar nu heb je dus ook 34 eitjes terwijl je nu kort protocol doet? Wat heb je er veel zeg! Ik ga nu ook een kort protocol doen. Jij spuit dus ook alleen stimulerend zonder nog onderdrukking ? Ik heb donderdag mijn eerste fm echo, ben heel benieuwd. Vorig traject had ik bij de punctie 18 eitjes waarvan 7 al overrijp.. er is toen helaas geen een embryo overgebleven. 24 januari ongeveer weten we of we een tp krijgen en zo niet.. dan staat het intake gesprek in Eindhoven al gepland op 29 januari. Die cancel ik pas als ik zeker weet dat de bieb erin zit. Vorige keer was het zolang wachten.. dat wil ik echt nooit meer.

 

Spuit 2 zit er nu in. Enige bijwerking tot nu toe is ontzettende hoofdpijn direct na de spuit.

 

@wensmama komen jullie daarvoor in aanmerking ? Ik heb weleens vaker gehoord dat stellen die verschillende ivf trajecten hebben gedaan, niet in aanmerking komen voor adoptie, omdat ze dan vinden dat je kinderwens re groot is en ze dan bang zijn dat het kind verkeerd word opgevoed ofzo? Dat ze willen dat je adopteert uit ‘idealisme’

 

Ik voel me erg leeg verder. Vorig traject vond ik alles zo spannend.. en nu is het stil van binnen.. een soort stilte voor de storm gevoel. Besef eigenlijk niet zo dat ik ermee bezig ben..

 

@sharlee hopelijk heb je snel duidelijkheid van de zorgverzekering!

 

@pino in buitenland kunnen ze onderzoeken hoe het komt dat het niet innestelt of waardoor mk komen. En kunnen ze bijvoorbeeld voor prednison infuus kiezen ed, dat doet ze in nl niet. Verder heb je in buitenland technieken als picsi, imsi, aoa, 5 daagse tp ( verschil van embryos van dag 3 of 4 is al enorm) of kreeg jij al 5 daagse? Ben het even kwijt nu.. ( ook een bijwerking van de prik trouwens.. vergeet steeds dingen)

 

Hoop dat alles goed gaat komen voor ons allemaal dames ! Ik denk aan jullie en duim! 🤞

 

@lalautje jep nu weer alleen is het nog niet zeker dat ze allemaal gaan groeien..

 

@wensmama er zijn inderdaad adoptieinstellingen waar je adopie niet met enen vruchtbaarheidbehandeling mag combineren dus check dat even goed

 

@pino ik weet dat ze in gent en dusseldorf veel meer onderzoek doen naar bepaalde antistoffen

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi dames. Flower welkom! Als ik zo je verhaal lees dan wordt ik een beetje nerveus. Ik krijg ook kort protocol en menopur maar bij mij met de reden om meer eitjes te krijgen. Ik had er maar 5 na 3 weken stimuleren.

Sharlee fijn dat dat geregeld is. Nu hopelijk snel blijvend zwanger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wauw, nou ik hoop van harte dat het niet zo is dat we niet in aanmerking komen voor adoptie mochten we dat door willen zetten.

Schrik hier wel een beetje van.. zou in eerste instantie fantastisch zijn dat het niet nodig is, maar als het wel zo is hoop ik toch dat het mag 😊

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sharlee, als ik het goed begrijp heb jij meerdere miskramen gehad en willen ze dat in België onderzoeken en in NL niet?

Ik wil die vraag donderdag ook stellen aan mijn fertiliteit arts, of ze enig idee hebben hoe het kan. Maar denk niet dat ik daar een antwoord op krijg. Is nu twee keer misgelopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi dames. Flower welkom! Als ik zo je verhaal lees dan wordt ik een beetje nerveus. Ik krijg ook kort protocol en menopur maar bij mij met de reden om meer eitjes te krijgen. Ik had er maar 5 na 3 weken stimuleren.

Sharlee fijn dat dat geregeld is. Nu hopelijk snel blijvend zwanger.

Menopur wordt inderdaad vaker gebruikt om meer en betere kwalteit te gebruiken.. ook ik t korte protocol zitten verschillen

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

@wensmama snap ik, daarom ook juist dat ik het je vertelde, niet dat je ervan uit gaat dat dat sowieso kan.. Google er maar eens op. Ik vind het echt belachelijk ! Stellen die dolgraag een kindje willen adopteren en die ze gewoon afwijzen, puur om het feit dat ze (volgens hen) TE graag een kindje willen.

Maar goed, misschien dat dit niet bij alle adoptie bureaus is.. ik hoop voor je dat je dromen uit komen mop!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden