Ga naar inhoud

Uitgerekend in 2e en 3e kwartaal 2018

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

️Kitkat: 6 feb echo

Danlon: 8feb gyn echoscopist en ctg, 2 maart 4d

Kims: 16 feb vk

Ash: 19 feb vk

Poekie: 22 feb vk

️BriarRose: 8 feb vk

Inge35:

UITGEREKEND

Inge35: 12 apr

Ash: 28 apr

Danlon: 3 mei

Kims: 25 mei

Poekie: 7 jun

️Kitkat: 14 jul

️BriarRose: 18 aug

Verstuurd vanaf mijn SM-A510F met Tapatalk

• Reacties 777
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
@ash wat balen dat je 3d echo zo tegenviel! Maar wat danlon al zegt: is het straks echt een verrassing!

@briarrose stom dat je over zoveel dingen kan twijfelen he? Ik ben helemaal geen twijfelkont normaal gesproken, maar nu zijn er opeens zoveel beslissingen te nemen over dingen waar zoveel verschillende meningen over zijn en waar ik zelf totaal geen verstand van heb, dat ik toch echt bij veel dingen twijfel hahaha.

@danlon tnx voor de tips. Ik ga eens op het internet op zoek naar matrasjes met afritsbare hoes (en evt andere tips haha). Ja ik weet niet hoe vaak we gaan wassen. Ik verwacht eigenlijk geen hele kleine baby aangezien we zelf allebei flink lang zijn, maar ja... als hij vroeg wordt geboren kan het toch nog wel zo zijn dat hij kleine maatjes nodig heeft... ik dacht zelf aan iets van 3 setjes mt 50. Daarbij wil ik dan in ieder geval om mee te starten ook 3 setjes van 56 hebben. Dan kun je ook nog kleertjes krijgen als cadeau... krijg je die niet dan is het ook zo bijgekocht... toch?

@kims @inge35 @kitkat hoe is het met jullie? Gaat alles goed?

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Ja precies! Mensen kopen altijd de kleine maatjes als kado hihi.. Je kan inderdaad zo bijkopen... Wij zijn ook lang dus ik zoek wel kleertjes uit met lange broekjes haha... Elk merk verschilt ook weer... Primark valt bijv maat kleiner uit.. Heeft mn zoon van c en a nu 92 bij primark 98 nodig.. (ook door lengte hihi)

Verstuurd vanaf mijn F8331 met Tapatalk

Geplaatst
Ja precies! Mensen kopen altijd de kleine maatjes als kado hihi.. Je kan inderdaad zo bijkopen... Wij zijn ook lang dus ik zoek wel kleertjes uit met lange broekjes haha... Elk merk verschilt ook weer... Primark valt bijv maat kleiner uit.. Heeft mn zoon van c en a nu 92 bij primark 98 nodig.. (ook door lengte hihi)

Oh dat is wel een goede tip! Broekjes die lang zijn. Dat zal ik ook in de gaten houden!

Geplaatst

Ha ladies, ja het gaat! Gedoe met mijn bekken is wel serieus en alhoewel ik halve dagen werk én nog maar een weekje moet valt zelfs dat wel zwaar.

Vanmiddag waren we heel even bij loods 5 voor een stoel in de babykamer. Nou, dat is eigenlijk niet te doen. Dus kreupel naar huis en kan niet meer dan liggen.. irritant hoor.

We hadden vorige week een voorlichtingsavond over de bevalling en dat was best verhelderend! Ook dit weekend even langs het ziekenhuis gereden waar we willen bevallen. (Want wáár parkeer je dan bijvoorbeeld??) nou maar goed dat we dat even deden want er is gewoon een aparte parkeerplaats speciaal hiervoor aan de andere kant. Je hoeft de auto niet eens te verplaatsen.

Wie vroeg het ook alweer van de besteltijd van meubeltjes van de babykamer? En dat het zo definitief voelt? Dat vond ik erg herkenbaar. De eerste streep verf en de sticker op de muur vond ik ook heftig. Wat als het nog mis gaat, dan kan ik dat nooit aan dacht ik er bij. Nu een paar weekjes later is dat weer anders hoor!

Fijn dat het drankje goed werkt! Ik ben al aan mijn tweede fles begonnen; mijn life saver

Ik krijg het maar niet voor elkaar om het lijstje incl emoji's te kopiëren en te bewerken. Maar mijn eerstvolgende echo is op vrijdag 16 februari. Dan checken ze de plek van de placenta, die lag wat te laag bij 20wk. En diezelfde avond is de Partnerles van zwangerschapsyoga, ben ik ook zo benieuwd naar!

Wat een mooie plaatjes Danlon! En jammer Ash dat het niet zo goed zichtbaar was!

KitKat echt hilarisch die enorme bult die jij hebt geshopt! Echt héérlijk!!

Geplaatst

Mooie fotos van de echo Danlon. Jammer Ash dat het bij jou wat minder was. Kindjes laten zich niet sturen, dat blijkt maar weer.

Ik heb vandaag geleerd dat een beetje rustiger aan doen geen slecht idee is.

Gister verjaardag gevierd van de kleine van mijn vriend...

Gisteravond en vandaag kan ik niet op of om, voel me 80+!

Spierpijn in mijn bil waardoor ik niet eens kon lopen...

Even googlen kwam ik al snel weer op een nieuwe zwangerschapskwaal uit.. hahaah... wat zijn er toch veel

Goed zeg Inge dat voorwerk! Het begint nu toch echt zover te komen..

Wordt dus een ziekenhuisbevalling?

Sterkte nog even je laatste weekje werk!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst
Mooie fotos van de echo Danlon. Jammer Ash dat het bij jou wat minder was. Kindjes laten zich niet sturen, dat blijkt maar weer.

Ik heb vandaag geleerd dat een beetje rustiger aan doen geen slecht idee is.

Gister verjaardag gevierd van de kleine van mijn vriend...

Gisteravond en vandaag kan ik niet op of om, voel me 80+!

Spierpijn in mijn bil waardoor ik niet eens kon lopen...

Even googlen kwam ik al snel weer op een nieuwe zwangerschapskwaal uit.. hahaah... wat zijn er toch veel

Goed zeg Inge dat voorwerk! Het begint nu toch echt zover te komen..

Wordt dus een ziekenhuisbevalling?

Sterkte nog even je laatste weekje werk!

Spierpijn in je bil kan ook zwangerschap ischias zijn... Zo begon het bij mij ook. Als je t vaker hebt naar fysio gaan hoor... Anders wordt t alleen maar erger

Geplaatst
Spierpijn in je bil kan ook zwangerschap ischias zijn... Zo begon het bij mij ook. Als je t vaker hebt naar fysio gaan hoor... Anders wordt t alleen maar erger

Ja ik kwam dat ook tegen op google! Ben alleen niet zo’n fan van de fysio...

en had jij er ook continu last van of alleen na drukke dagen?

Geplaatst
Ja ik kwam dat ook tegen op google! Ben alleen niet zo’n fan van de fysio...

en had jij er ook continu last van of alleen na drukke dagen?

Nee niet constant. Ik dacht in t begin dat ik verkeerde beweging had gemaakt

T kwam bij mij met aanvallen. Ook op een rustige dag gehad dus toen vk gevraagd... En die gaf aan even fysio naar laten lijken.

T blijkt dat ik zwangerschap ischias had.. En mijn heup in dislocatie. Dat komt nu af en toe terug. Ik vond het veel gedoe wekelijks naar fysio maar kan nu niet meer zonder hoor. Ze masseert t even los, zet mn heup terug en ik kan er even weer weekje tegenaan.

Ik heb trouwens pas na maandje ofzo vk gevraagd.. Toen werd mn bewegingsvrijheid steeds minder

Geplaatst

Inge35:

UITGEREKEND

@Kitkat hoe was je echo??

@BriarRose succes vandaag! Ben benieuwd.

@inge35 vandaag al je laatste werkdag?! Of moet je morgen nog?

@danlon jij ook succes vandaag weer! Jouw weekend ook al begonnen?

Ik vandaag heerlijk mijn laatste werkdagje voor deze week en dan nog 11 weken te gaan.

Haha ben ze heerlijk aan het aftellen!

Kan mijn winterjas zo goed als niet meer aan maar vind t eigenlijk zonde om nog voor de laatste wintermaanden een nieuwe te kopen..

Even kijken of ik het tijdelijk anders op kan lossen.

Ons kamertje is gedroogd en kan eindelijk in de verf gezet worden! Dus dit weekend lekker met vriendlief aan de gang voor onze kleine!

Geplaatst

Inge35:

UITGEREKEND

@Kitkat hoe was je echo??

@BriarRose succes vandaag! Ben benieuwd.

@inge35 vandaag al je laatste werkdag?! Of moet je morgen nog?

@danlon jij ook succes vandaag weer! Jouw weekend ook al begonnen?

Ik vandaag heerlijk mijn laatste werkdagje voor deze week en dan nog 11 weken te gaan.

Haha ben ze heerlijk aan het aftellen!

Kan mijn winterjas zo goed als niet meer aan maar vind t eigenlijk zonde om nog voor de laatste wintermaanden een nieuwe te kopen..

Even kijken of ik het tijdelijk anders op kan lossen.

Ons kamertje is gedroogd en kan eindelijk in de verf gezet worden! Dus dit weekend lekker met vriendlief aan de gang voor onze kleine!

Dankje! Nee ik moet morgen en zaterdag nog. Maar ik mag niet klagen, daarna nog maar 4 daagjes en begint mn verlof al heerlijk he dat aftellen!

Dat winterjas probleem ken ik. Lastig he! Ik heb toen ik zwanger was van mn zoon een voor 10 euro in uitverkoop gekocht, 2maten groter... Die past nu nog net.. Was van hem eind mei uitgerekend.. Maar ik moet eerlijk bekennen dat ik meer poncho en omslagdoeken draag, veel makkelijker.

Mensen zeggen nu steeds dat t lijkt alsof ik aan t einde van zwangerschap zit en ik moet officieel nog 12 weken

Ben benieuwd hoe zwaar de kleintjes vandaag zijn.. En vandaag voor t eerst ctg toch wel spannend. Gelukkig gaan mn oma en moeder mee, gezellig dames dagje uit anders is het zo'n lange zit.

Ohhh wat heerlijk aan de slag!!dan wordt het gevoel nog sterker..

Geplaatst

Hey meiden!

@Danlon

Wow wow wow die 3d foto's!! Geweldig!! Ongelooflijk hoe duidelijk die waren! Niet normaal hoe zoet ze zijn. Ik kan me voorstellen dat je de eventuele overeenkomsten daar duidelijk mee kan zien. Fantastisch!

Al ideeën verder voor de verjaardag van je man?

Succes met je CTG vandaag. Moest even googlen wat het was haha..

@Kims

Ik snap dat je vriend wel de behoefte heeft aan extra echo's. Jij voelt de baby ten slotte zelf zo veel en zo wordt het voor hem ook steeds echter. Lijkt me best moeilijk voor een man die eerste maanden. Wij voelen dat gevlinder en gebubbel in onze buik en zij kunnen op dat moment alleen nog maar toekijken.

Leuk dat hij dat juist wilt! Vind ik super lief.

En je winterjas niet passen.. haha ik ben net mijn tas in aan het pakken voor de vakantie en pas nu al in geen enkele zomerjas! En dan ben ik 18 weken haha..

Heb ook nog geen zwangerschaps truitjes enzo. Vind ze allemaal niet zo charmant. Ga nu voor losse jurkjes in de vakans. Maar moet daarna toch echt gaan shoppen daarvoor. Tips iemand?

@Poekie

Een zusje van mij heeft de aerosleep en zweert er bij. Ander zusje juist weer niet. Ik vind die lakens daarvan zo stug en naar aanvoelen. Mijn neefje werd ook alsmaar wakker met die gaatjes afdrukken op zijn gezichtje. Ik denk zelf dat ik het ook niet ga doen.

Tsja en dan de kleding. Nou aan de foto's de zien die ik van mijn shop trip had gemaakt lijkt het of ik de hele winkel leeg heb gekocht maar valt mee

Heb een paar dingen in 50 (meeste van mijn zusje geleend), maar meeste begint bij mij met 56 of 62.. Ik was geen kleine baby (4kg) maar mijn vriend was ahum.... 5,2kg en zijn zusje 6kg!!! Moest de geboortepapieren bekijken omdat ik het niet kon geloven! Auw auw auw!!!

Terwijl ze beiden niet enorm groot zijn. 1.85m nu en normaal postuur. Dus ik ga er niet van uit dat ik een kleine baby krijg. Pffff its gonna be fun!

@Ash

Wat jammer van je 3d echo meid! Misschien de volgende keer? Die van ons ligt ook helemaal plat tegen de placenta. De gyn kijkt elke echo ook even met 3d maar is weinig van te zien. Hoop voor je de volgende keer!

@Inge35

Wat balen dat je bekken nog zo'n pijn doet! Ben blij voor je dat je bijna klaar bent met werken zodat je het wat rustiger aan kan doen! Nog eventjes vol houden meid!

Goed bezig trouwens met alle voorbereidingen! Geboortecursus zijn wij nu ook aan het bekijken, maar is nog niet zo makkelijk. Alles is hier in frans of Duits en dat gaat dus niet met mijn vriend. Dus nog lastig om iets in Engels te vinden.

He wat doen jullie allemaal voor cursussen? Doen jullie aan zwemmen, yoga? Wat gaan jullie jullie?

Hier voor de rest alles top. Echo was weer top! 19 cm al weer en 200 gram. Ik schrok me helemaal kapot. Wow da's groot al! Maar loopt helemaal op schema en alles ziet er goed uit volgens de gyn.

Wel echt enorme mot gehad met de gyn. Ik ben nog niet binnen en hij kijkt op het papier van de assistente met mijn gewicht en begint gelijk met een streng gezicht.. "Ja zo kan dit niet blijven doorgaan"

Wow zak!! Hoe kun je dat zo zeggen?!! En toen kwamen de opgekropte frustraties naar hem er uit en heb het hem nogmaals verteld dat hij verkeerd bezig is.

Dat ik nu steeds met een rot gevoel hier geen kom terwijl het leuk moet zijn en met een nog rotter gevoel weg ga. Dat ik hem de vorige keren precies heb verteld wat ik at (vond hij toen zelfs te weinig), dat ik bij hou in een app wat ik eet en weet dat dat niet te veel is. Dat mijn start gewicht waar hij vanuit ging het gewicht was in mijn nakie thuis en nu word ik gewogen met spijkerbroek, laarzen en vest aan. Dat hij mensen een eetprobleem aan praat en dat ik intelligent genoeg ben om te weten wanneer ik overeet en of hij even heel snel er mee wilt ophouden.. zo! Daar zat ik met rode wangen en vlekken in mijn nek van kwaadheid. Hou nou eens op. Misschien is het niet weinig dat ik ben aangekomen, 4,3 kg in 18 weken, maar hou je kop.

Doodse stilte in de kamer. Vriend ongemakkelijk naast me en toen de excuses van de gyn. Kwam met het verhaal dat mensen in Duitsland geen maat houden met eten en hij dus heel streng is. Maar als ik er dus boven op zit hij het vanaf nu zal laten rusten.

Zat te schuimbekken van kwaadheid in de auto. Dit moet toch iets leuks zijn?! Kijken of hij straks zijn mond open trekt als we terug komen van 3 weken vakantie hahaha.

Zennnnn...

Anyway ook langs geweest bij een geboortehuis hier in het ziekenhuis maar dat gaat hem zeker niet worden voor ons. Ze doen aan geen enkele verdoving! Zeg niet dat ik dit wil perse maar wil wel de optie hebben. Zeker als ik een gigant er uit moet persen!

En als er wat fout gaat tijdens de geboorte of je hebt plots een keizersnede nodig moet je met een ambulance 40 minuten naar ander ziekenhuis gaan... uhhh nee.. Dus nu weer helemaal alles bijstellen en ander ziekenhuis of kliniek vinden. Maar is niet zo makkelijk nog.

Nou ja komt goed! Belangrijkste is dat de baby goed gaat!!

Sorry btw van mijn enorm lange reacties! Nee ben geen schrijfster van beroep maar een enorme ouwehoer!

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

Geplaatst

@kitkat helaas zou ik echt moeten wachten tot hij geboren is. Dus nog 11 weken als hij niet eerder komt. Hij blijft er echt tegen aan liggen. Hij heeft nu al karakter van zijn vader, wilt niet op de foto haha.

Geplaatst
@kitkat helaas zou ik echt moeten wachten tot hij geboren is. Dus nog 11 weken als hij niet eerder komt. Hij blijft er echt tegen aan liggen. Hij heeft nu al karakter van zijn vader, wilt niet op de foto haha.
Hahahaha de koppigheid komt nu al kijken... geweldig! Maar dan is dat iig een leuke verrassing als het zo ver is! Kijken hoe je spruit er uit ziet!

Geplaatst

@ Kitkat jeetje wat is dat een tactloze gynaecoloog! Leuke binnenkomer zo . Ik geef je groot gelijk, die man moet even indimmen. Maar met baby lief dus alles goed gelukkig. Lastig he als je poliklinisch wil bevallen. Ik wil graag een waterbevalling en heb nu een geboortehuis met bevalbad op het oog. Maar man lief vind thuis ook wel een fijn idee.

Onze afspraak vanmorgen was echt ontzettend leuk. Hele lieve verloskundige die echt even de tijd nam voor ons verhaal. Natuurlijk even naar onze frummel kijken en die lag er weer mooi bij. Die van ons is vanaf embryo af aan al iets aan het voorlopen. Nu loopt hij een week voor maar de hoofdomtrek hoort wel bij de zwangerschapsduur. Dus ik bereid me ook voor op een lange en misschien wel zware baby .

Verstuurd vanaf mijn SM-A510F met Tapatalk

Geplaatst

Jeetje KitKat wat een tactloze zak. Nu heeft ie goed de wind van voren gekregen dus wie weet wordt ie nog wat vriendelijker..

Ja nog 2 halve dagen en dan is het klaar. Ja echt goed hoor! Kan niet meer met mijn heupen.

Tips voor kleding; ben het met je eens dat er weinig leuke shirts zijn. Ik vond ze over het algemeen enorm truttig en niet mijn kleuren. Ik draag nu graag een long sleeve shirt van zalando maternitiy / basic met een lekker vest, legging en gympen. Of een jurkje van mamalicious of noppies.

Zwemmen is echt heel lekker! Beetje in warm water dobberen en baantjes zwemmen. Heel fijn voor een beetje beweging en voor mijn bekken ook.

Briar rose, fijn he even baby kijken of horen. Helemaal fijn als het bij leuke mensen is!

Kims succes met klussen! Geniet er ook lekker van, het is zo'n overweldigend gelukzalig gevoel dat er zo'n kamertje ontstaat in je huis.. ❤️

Geplaatst

Hoi allemaal! Krnnrn jullie het gevoel dat er s avonds zoveel druk op je buik staat? Ik vind het best een vervelend gevoel. Heb er een tijdje geen last van gehad maar nu is het gezellig weer terug. Daarbij heb ik s avonds ook het gevoel dat ik minder lucht heb. Zou ik daar iets aan kunnen doen?? Slaap er slecht van omdat ik meer lucht wil inademen, maar mn neus zit ook vaak verstopt

Geplaatst

Ha poekie! Ja dat herken ik hoor! Je bent wat meer opgezwollen savonds. Helaas is snurken een nieuw Zwangerschaps kwaaltje. En je groeiende baarmoeder drukt je organen aan de kant. Je longen dus ook en daardoor heb je echt minder lucht. Dus als je wat meer opgeblazen bent drukt dat wat harder..

Geplaatst
Hoi allemaal! Krnnrn jullie het gevoel dat er s avonds zoveel druk op je buik staat? Ik vind het best een vervelend gevoel. Heb er een tijdje geen last van gehad maar nu is het gezellig weer terug. Daarbij heb ik s avonds ook het gevoel dat ik minder lucht heb. Zou ik daar iets aan kunnen doen?? Slaap er slecht van omdat ik meer lucht wil inademen, maar mn neus zit ook vaak verstopt

Ik heb die benauwdheid ook... Het helpt mij een kussen tussen mn borsten te drukken hoe gek dat ook klinkt...

Geplaatst
Hey meiden!

@Danlon

Wow wow wow die 3d foto's!! Geweldig!! Ongelooflijk hoe duidelijk die waren! Niet normaal hoe zoet ze zijn. Ik kan me voorstellen dat je de eventuele overeenkomsten daar duidelijk mee kan zien. Fantastisch!

Al ideeën verder voor de verjaardag van je man?

Succes met je CTG vandaag. Moest even googlen wat het was haha..

@Kims

Ik snap dat je vriend wel de behoefte heeft aan extra echo's. Jij voelt de baby ten slotte zelf zo veel en zo wordt het voor hem ook steeds echter. Lijkt me best moeilijk voor een man die eerste maanden. Wij voelen dat gevlinder en gebubbel in onze buik en zij kunnen op dat moment alleen nog maar toekijken.

Leuk dat hij dat juist wilt! Vind ik super lief.

En je winterjas niet passen.. haha ik ben net mijn tas in aan het pakken voor de vakantie en pas nu al in geen enkele zomerjas! En dan ben ik 18 weken haha..

Heb ook nog geen zwangerschaps truitjes enzo. Vind ze allemaal niet zo charmant. Ga nu voor losse jurkjes in de vakans. Maar moet daarna toch echt gaan shoppen daarvoor. Tips iemand?

@Poekie

Een zusje van mij heeft de aerosleep en zweert er bij. Ander zusje juist weer niet. Ik vind die lakens daarvan zo stug en naar aanvoelen. Mijn neefje werd ook alsmaar wakker met die gaatjes afdrukken op zijn gezichtje. Ik denk zelf dat ik het ook niet ga doen.

Tsja en dan de kleding. Nou aan de foto's de zien die ik van mijn shop trip had gemaakt lijkt het of ik de hele winkel leeg heb gekocht maar valt mee

Heb een paar dingen in 50 (meeste van mijn zusje geleend), maar meeste begint bij mij met 56 of 62.. Ik was geen kleine baby (4kg) maar mijn vriend was ahum.... 5,2kg en zijn zusje 6kg!!! Moest de geboortepapieren bekijken omdat ik het niet kon geloven! Auw auw auw!!!

Terwijl ze beiden niet enorm groot zijn. 1.85m nu en normaal postuur. Dus ik ga er niet van uit dat ik een kleine baby krijg. Pffff its gonna be fun!

@Ash

Wat jammer van je 3d echo meid! Misschien de volgende keer? Die van ons ligt ook helemaal plat tegen de placenta. De gyn kijkt elke echo ook even met 3d maar is weinig van te zien. Hoop voor je de volgende keer!

@Inge35

Wat balen dat je bekken nog zo'n pijn doet! Ben blij voor je dat je bijna klaar bent met werken zodat je het wat rustiger aan kan doen! Nog eventjes vol houden meid!

Goed bezig trouwens met alle voorbereidingen! Geboortecursus zijn wij nu ook aan het bekijken, maar is nog niet zo makkelijk. Alles is hier in frans of Duits en dat gaat dus niet met mijn vriend. Dus nog lastig om iets in Engels te vinden.

He wat doen jullie allemaal voor cursussen? Doen jullie aan zwemmen, yoga? Wat gaan jullie jullie?

Hier voor de rest alles top. Echo was weer top! 19 cm al weer en 200 gram. Ik schrok me helemaal kapot. Wow da's groot al! Maar loopt helemaal op schema en alles ziet er goed uit volgens de gyn.

Wel echt enorme mot gehad met de gyn. Ik ben nog niet binnen en hij kijkt op het papier van de assistente met mijn gewicht en begint gelijk met een streng gezicht.. "Ja zo kan dit niet blijven doorgaan"

Wow zak!! Hoe kun je dat zo zeggen?!! En toen kwamen de opgekropte frustraties naar hem er uit en heb het hem nogmaals verteld dat hij verkeerd bezig is.

Dat ik nu steeds met een rot gevoel hier geen kom terwijl het leuk moet zijn en met een nog rotter gevoel weg ga. Dat ik hem de vorige keren precies heb verteld wat ik at (vond hij toen zelfs te weinig), dat ik bij hou in een app wat ik eet en weet dat dat niet te veel is. Dat mijn start gewicht waar hij vanuit ging het gewicht was in mijn nakie thuis en nu word ik gewogen met spijkerbroek, laarzen en vest aan. Dat hij mensen een eetprobleem aan praat en dat ik intelligent genoeg ben om te weten wanneer ik overeet en of hij even heel snel er mee wilt ophouden.. zo! Daar zat ik met rode wangen en vlekken in mijn nek van kwaadheid. Hou nou eens op. Misschien is het niet weinig dat ik ben aangekomen, 4,3 kg in 18 weken, maar hou je kop.

Doodse stilte in de kamer. Vriend ongemakkelijk naast me en toen de excuses van de gyn. Kwam met het verhaal dat mensen in Duitsland geen maat houden met eten en hij dus heel streng is. Maar als ik er dus boven op zit hij het vanaf nu zal laten rusten.

Zat te schuimbekken van kwaadheid in de auto. Dit moet toch iets leuks zijn?! Kijken of hij straks zijn mond open trekt als we terug komen van 3 weken vakantie hahaha.

Zennnnn...

Anyway ook langs geweest bij een geboortehuis hier in het ziekenhuis maar dat gaat hem zeker niet worden voor ons. Ze doen aan geen enkele verdoving! Zeg niet dat ik dit wil perse maar wil wel de optie hebben. Zeker als ik een gigant er uit moet persen!

En als er wat fout gaat tijdens de geboorte of je hebt plots een keizersnede nodig moet je met een ambulance 40 minuten naar ander ziekenhuis gaan... uhhh nee.. Dus nu weer helemaal alles bijstellen en ander ziekenhuis of kliniek vinden. Maar is niet zo makkelijk nog.

Nou ja komt goed! Belangrijkste is dat de baby goed gaat!!

Sorry btw van mijn enorm lange reacties! Nee ben geen schrijfster van beroep maar een enorme ouwehoer!

Haha misschien is dat op zn duits? Geen idee.. De kleinen maakten de ctg wel moeilijk in ieder geval.

Voor mn man zn verjaardag heb ik gewoon wat versiering met 30, van onze zoon krijgt hij een mok met 30.. Ik heb een kaarsje voor op een taart en de naaste familie komt zondag hier eten... En mn schoonzus maakt wat Indonesisch, mn moeder toetjes... Dus rijstkoker aan, nog wat sate erbij en augurkjes...en klaarrr hihi

Mn ouders versieren t huis dus het wordt mij makkelijk gemaakt.

Wat heerlijk zo'n goede echo!

Ik heb echt met verbazing je verhaal gelezen over die gyn. Ik had zo'n ervaring gehad in Nederland en de gyn in Duitsland bij mij maakt zich helemaal niet zo druk... Ennuh ik vind dat je helemaal niet veel bent aangekomen!! Je mag tot 15 kg volgens mijn arts aankomen tijdens zwangerschap.. Tenminste, dat is normaal... Boven 18kilo moeten ze t in de gaten houden dus wat doe je t netjes!

Ik ben de afgelopen maand 4.5 kg aan gekomen vond ik veel maar de gyn vond t netjes.

Ik snap je gevoel wel.. Liever in t begin iets verder dan met spoed ver moeten...

Geplaatst

Hierbij mijn update...

Jip is 1300 gram, janneke 1250 gram. Boven gemiddeld maar lengte ook dus Waren mooi in verhouding.

Eerst de echo gehad, blijft leuk he... Janneke was wel aan t pesten, steeds bewegen als ze benen wil meten, handje voor gezicht van broertje doen als we daar foto van willen maken..

Vervolgens ctg gehad...hoeft maar half uur.. Ik lag er uur aan.. Want tja mevrouw had eerst geen zin dus bleef maar draaien, vervolgens de hik te pakken en daarna steeds tegen die sensor schoppen... Toen ze t eindelijk opgaf begon haar broertje.

Vervolgens naar de gyn, die was tevreden over de waarden. Bloeddruk grens bij hem maar oke thuis wel goed dus geen zorgen.

Ph was niet goed, veel te hoog. Hij was even bang dat ik vruchtwater lekte, dus weer naar andere arts voor testen.. Dat was negatief dus nu een medicijn om de ph te neutraliseren. Volgende week thuis testen, is t goed dan hoef ik pas 8maart heen... Is t niet goed dan over 2 weken terug..

Was dus echt spannend!! Nu helemaal gesloopt dus ik zeg weltrusten

Geplaatst

Dank voor julloe reactie @danlon en @inge35. Goed te horen dat het normaal is, hoe vervelend ook. Het is voor het eerst dat ik ergens last van heb dus exht klagen mag il niet hoor hihi.

@kitkat ik heb net je verhaal nog eens gelezen. Wat een nare gyn. Goed dat je het duidelijk gezegd hebt. Kun je niet om een verwijzing naar een andere gyn vragen? Of zit je echt aan deze vast?

Geplaatst

Afspraak/echo

Inge35: 16 feb echo

Danlon: 8 maart gyn echoscopist en ctg, 2 maart 4d

️BriarRose:?

Kitkat: ??

UITGEREKEND

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden