Ga naar inhoud

Uitgerekend in 2e en 3e kwartaal 2018

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

En oh ja zondag ben ik verwend met een babyshower.

1 wedstrijd waarbij iedereen op een brief de geboortedatum, naam en gewicht van beide mocht raden. Ondanks dat niemand t wist is de naam voor onze dochter geraden.. En ik ben erachter dat mijn oma verwacht dat ze vernoemd wordt... Zal tegenvallen want doen we niet.

Verder heel gezellig gehad en erg verwend. Zowel voor kleintjes als voor mijzelf... Vrijdag krijg ik een voetmassage.. Nu al zin in!

Verstuurd vanaf mijn F8331 met Tapatalk

• Reacties 777
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@danlon wat heerlijk en dank je voor je ‘dieettips’.

Mijn kleintje woog nu ongeveer 1219 gram. Iets aan de grotere kant dus voor 28 weken maar verder nog prima.

@Poekie ik heb een nieuwe weegschaal besteld want die van ons was stuk gegaan hahaha... maar ik ben 1.75m en woog 78 toen ik zwanger werd. Ik zit nu op 85+ denk ik.

Ik weet wel dat het met hormonen te maken heeft maar ik heb wel echt (heel dom) een beetje al mijn eetgrenzen verloren.

Dus als ik last kreeg van maagzuur oid dan was chocola een heerlijke remedie.

Nu blijkt dus dat ik die suikers gewoon niet zo goed kan verwerken dus extra nemen is dan niet zo slim....

Mijn vk deed ook niks met mijn gewicht, maar kreeg t dus in t ziekenhuis te horen.

Maak je dus vooral niet te druk!

Ondertussen schopt die kleine steeds harder!

Mijn zusje heeft t nu ook voor t eerst gevoeld, echt wel heel leuk.

Nog een paar weekjes en dan komen mijn meubeltjes eindelijk

Heb je nog een leuke foto gemaakt van al je cadeaus Danlon??

Wat grappig dat je naam is geraden!!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst
@danlon wat heerlijk en dank je voor je ‘dieettips’.

Mijn kleintje woog nu ongeveer 1219 gram. Iets aan de grotere kant dus voor 28 weken maar verder nog prima.

@Poekie ik heb een nieuwe weegschaal besteld want die van ons was stuk gegaan hahaha... maar ik ben 1.75m en woog 78 toen ik zwanger werd. Ik zit nu op 85+ denk ik.

Ik weet wel dat het met hormonen te maken heeft maar ik heb wel echt (heel dom) een beetje al mijn eetgrenzen verloren.

Dus als ik last kreeg van maagzuur oid dan was chocola een heerlijke remedie.

Nu blijkt dus dat ik die suikers gewoon niet zo goed kan verwerken dus extra nemen is dan niet zo slim....

Mijn vk deed ook niks met mijn gewicht, maar kreeg t dus in t ziekenhuis te horen.

Maak je dus vooral niet te druk!

Ondertussen schopt die kleine steeds harder!

Mijn zusje heeft t nu ook voor t eerst gevoeld, echt wel heel leuk.

Nog een paar weekjes en dan komen mijn meubeltjes eindelijk

Heb je nog een leuke foto gemaakt van al je cadeaus Danlon??

Wat grappig dat je naam is geraden!!

Netjes toch? Mijne met 28 wk 1300 en 1250 gram en zelfs toen gaf de arts aan dat kindjes aan bovenkant zitten maar niet door diabetes.. Gewoon omdat wij lang zijn... En ik veel eet denk ik ze komen niks tekort..

Ai nee geen leuke foto.. Alleen deze van de hoeveelheid kleertjes gelukkig mt 62 en groter.

Verder hebben we t volgende gekregen,

Een pakket van zwitsal, een vergelijkbaar pakket van kruidvat, spenen, flessen, Tegoedbonnen voor babywinkel hier in de buurt, knuffels, slofjes, een voorleesboek, 3 speelgoed dingen, een tegoedbon voor pedicure met massage(zelf in te plannen), billendoekjes, tijdschriften..

Vrijdag krijg ik voetreflexmassage gericht op zwangerschap. Is kado van mn mams, gaan samen. Zouden Ook thermaalbad maar mag niet dus krijg langere massage nu 🤭.

Ach ik Ben gewoon echt gigantisch verwend..zelfs mn zoontje heeft van 4 mensen nog een kado gekregen.

Had wel filmpje van taart en snacks... Maar krijg die niet geupload.. 62d8bf64b918a5e450963a9dfecf7510.jpg

Geplaatst

Hey meiden ik lees dat alles goed met jullie gaat en het al mooi op schiet.

Nou na 3 ivf vorige jaar een dochter gekregen word volgende maand al weer een jaar, zijn wij er vandaag achter gekomen dat we spontaan zwanger zijn geraakt wat onmogelijk was volgens de artsen en kijkoperatie.

Geplaatst

Ja wauw he Maria dank je nog vroeg hoor 5,4 en dat vanzelf zo zie je maar dat de wonderen de wereld niet uit zijn. Ik was anderhalve week te laat dacht zal toch niet omdat het niet kon. Stiekem z’n goedkope test van de Etos gekocht pruts ding met urine druppelen mijn man wist het niet eens en die liep meteen op. Meteen 2 streepjes ik zo kan niet ik Rick Rick ben zwanger kan niet zegt ga weg, wij kijken ja klopt meteen van de clear bleu gekocht ja toch echt zwanger. Kan het nog steeds niet vatten hoor.

Geplaatst
Ja wauw he Maria dank je nog vroeg hoor 5,4 en dat vanzelf zo zie je maar dat de wonderen de wereld niet uit zijn. Ik was anderhalve week te laat dacht zal toch niet omdat het niet kon. Stiekem z’n goedkope test van de Etos gekocht pruts ding met urine druppelen mijn man wist het niet eens en die liep meteen op. Meteen 2 streepjes ik zo kan niet ik Rick Rick ben zwanger kan niet zegt ga weg, wij kijken ja klopt meteen van de clear bleu gekocht ja toch echt zwanger. Kan het nog steeds niet vatten hoor.

Wauw liantje, wat een verrassing! Maar een mooie verrassing denk ik?

Voorzichtig gefeliciteerd

Al gelijk echo gepland?

Geplaatst

Dank je Danlon.

Ja 12 maart ik heb meteen de verloskundige gebeld. Snap er nog steeds niks van eerlijk gezegd en we wachten de echo af durf nog niet echt blij te zijn ivm het verleden na de echo komt dat wel. Wel gek hoor dat het toch zo kan gebeuren.

Geplaatst
Dank je Danlon.

Ja 12 maart ik heb meteen de verloskundige gebeld. Snap er nog steeds niks van eerlijk gezegd en we wachten de echo af durf nog niet echt blij te zijn ivm het verleden na de echo komt dat wel. Wel gek hoor dat het toch zo kan gebeuren.

Artsen weten ook niet alles... Spannend inderdaad maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit! Ik ga voor jullie duimen

Geplaatst
Hey meiden ik lees dat alles goed met jullie gaat en het al mooi op schiet.

Nou na 3 ivf vorige jaar een dochter gekregen word volgende maand al weer een jaar, zijn wij er vandaag achter gekomen dat we spontaan zwanger zijn geraakt wat onmogelijk was volgens de artsen en kijkoperatie.

Wauw liantje gefeliciteerd!!

Ik hoor het vaker dat meiden na traject spontaan zwanger zijn geworden!

Zit in een Facebook groep met meiden waarbij bij vier meiden na traject spontaan weer zwanger zijn geworden!

Geplaatst
Dank je ik hou jullie ook in de gaten.

Hoe ver was je nu van de tweeling Danlon

Ik ben vandaag 31+1

We hebben vanavond poging 2van de 4d gehad.

Beide babies lagen met hun gezicht richting mijn rug... En beide in stuit. Gelukkig maakt dat met keizersnede niet uit.

Na wat lopen, springen en schudden dit keer jongetje beter kunnen zien.. Bolle baby en dat stelde mij gerust op naar controle donderdag!!

Geplaatst

Oooh schiet al mooi op.

Is het zeker dat het een keizersnede word?? Hij wou zich steeds verstoppen nu al een boefje.

Geplaatst
Oooh schiet al mooi op.

Is het zeker dat het een keizersnede word?? Hij wou zich steeds verstoppen nu al een boefje.

Ja dat was vanaf het begin al duidelijk

Ja vorige keer konden we jongen amper zien... Nu meisje

Geplaatst
Hahaha oh je word er nog druk mee, hoe vind je zoontje het dat hij 2x grote broer word.

Dat snapt hij nog niet goed genoeg...hij wordt in mei pas 2 wel krijg ik kusjes op mn buik als je vraagt baby kusje? En als papa dat zegt loopt hij ook naar mama's buik..

Geplaatst

Ooh wat lief, je zal ook wel een mooie buik hebben met twee stuks er in hou je het nog vol

Geplaatst

Hey hallo allemaal!

Hier flink druk geweest want er moest weer gewerkt worden, dus het lukte eventjes niet om me hier te laten horen, maar ik heb wel meegelezen, hoor!

@mariag wat leuk dat je ook mee komt kletsen. Je bent al een eind in je zwangerschap zie ik. Is alles goed gegaan tijdens je zwangerschap? Of ook last van kwalen (gehad?)?

@liantje wat prachtig voor je zeg! Hoe ongelooflijk moet dat zijn om plots toch natuurlijk zwanger te raken. Ik vind het prachtig zulke verhalen. Heb je al een echo gehad of wanneer krijg je die?

@danlon, wel fijn dat je ze nu allebei een keer in beeld hebt gehad, maar heel jammer dat ze niet allebei willen. Hopelijk gaat dat beter zodra ze geboren zijn hihi.

Weet je eigenlijk ook al wanneer de kleintjes gehaald gaan worden? Vaak wordt dat toch al ingepland?

@inge35 hou je het nog een beetje vol? Lekker toe aan het geven aan nesteldrang?

En @ash hoe is dat bij jou? Jij was ook al met verlof toch?

@kims mijn meubels komen aanstaande woensdag. Vandaag gaan we de muursticker plakken en dan kan ik morgen even de laatste spulletjes uit het kamertje halen zodat we echt lekker kunnen gaan inrichten. Heb je daar ook zoveel zin in? Ik ben zo benieuwd naar het resultaat!

@kitkat hoe gaat alles bij jou? Nog bijzonderheden?

Hier gaat in ieder geval nog steeds alles zijn gangetje. Ik moet nog 8 weken werken, met voor mijn laatste week nog twee weken vakantie. Ik ben echt al een beetje aan het aftellen tot die vakantie, maar ik vind werkweken wel altijd snel gaan. Afgelopen week was ook weer zo voorbij. Verder zijn we lekker veel in huis aan het rommelen. We hebben in de garage extra kastruimte gecreeerd zodat we alles wat beter en netter kunnen opruimen. Dat moeten we dan nog wel doen, dat opruimen, ook iets wat op de planning staat. We willen ook nog kijken voor een nieuwe bank en manlief wil een trapkast maken. We zijn dus heerlijk samen aan het nestelen hihi.

Nou ben benieuwd hoe alles met jullie gaat!

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Geplaatst

Hallo allemaal,

Als het goed is ben ik vandaag 6 weken zwanger. Net nadat ik naar de wc ben geweest had ik een beetje bloed bij het afvegen. Ben hier van geschrokken. Ook al een paar dagen het gevoel dat ik ongesteld moet worden, met vlagen op een dag. Is dit herkenbaar bij jullie?? Hoop zo dat het goed zit...

Geplaatst
Hallo allemaal,

Als het goed is ben ik vandaag 6 weken zwanger. Net nadat ik naar de wc ben geweest had ik een beetje bloed bij het afvegen. Ben hier van geschrokken. Ook al een paar dagen het gevoel dat ik ongesteld moet worden, met vlagen op een dag. Is dit herkenbaar bij jullie?? Hoop zo dat het goed zit...

Ja hoor ACJ, kramp gevoel dat opkomt en weer weg gaat heb ik ook gehad. Kan je oprekkende baarmoeder zijn. Bloedverlies komt ook vaker voor, na bijv. seks of heel hard niezen zelfs. Alles is gewoon extreem doorbloed op het moment en er hoeft niet veel te gebeuren voor een beetje bloedverlies. Als het helder rood is of langer aanhoud dan een enkele keer zou ik wel even contact opnemen met je gynaecoloog. Of als je er zelf heel onzeker van wordt, dan zou ik ook even een belletje doen naar de gyn.

Wel balen meid, zo kun je toch ineens heel onzeker worden. Ik duim dat het gewoon super gaat met de kleine. En dat het bij een kort schrik moment blijft

Verstuurd vanaf mijn SM-A510F met Tapatalk

Geplaatst
Hallo allemaal,

Ik had het deze keer niet maar bij zwangerschap van mn zoon wel rond 6 wk.. Ik kreeg toen advies plat liggen tot t stopt.. Dat was eigenlijk wel gelijk.. T zegt helemaal niks, je lichaam veranderd en doorbloeding komt meer dus dunnere vaatjes.. Verschilt ook nog weer qua kleur bloed..

Bij onzekerheid of angst bellen en echo eisen maar hoeft niks te betekenen... Heb t nu zelfs bij 19 wk nog weer gehad..

En die krampen... Allebei de keren tot 16 wk regelmatig gehad.. Geeft veel onzekerheid maar dat hoort er echt bij hoor! Sterkte

Geplaatst
Hey hallo allemaal!

Hier flink druk geweest want er moest weer gewerkt worden, dus het lukte eventjes niet om me hier te laten horen, maar ik heb wel meegelezen, hoor!

@mariag wat leuk dat je ook mee komt kletsen. Je bent al een eind in je zwangerschap zie ik. Is alles goed gegaan tijdens je zwangerschap? Of ook last van kwalen (gehad?)?

@liantje wat prachtig voor je zeg! Hoe ongelooflijk moet dat zijn om plots toch natuurlijk zwanger te raken. Ik vind het prachtig zulke verhalen. Heb je al een echo gehad of wanneer krijg je die?

@danlon, wel fijn dat je ze nu allebei een keer in beeld hebt gehad, maar heel jammer dat ze niet allebei willen. Hopelijk gaat dat beter zodra ze geboren zijn hihi.

Weet je eigenlijk ook al wanneer de kleintjes gehaald gaan worden? Vaak wordt dat toch al ingepland?

@inge35 hou je het nog een beetje vol? Lekker toe aan het geven aan nesteldrang?

En @ash hoe is dat bij jou? Jij was ook al met verlof toch?

@kims mijn meubels komen aanstaande woensdag. Vandaag gaan we de muursticker plakken en dan kan ik morgen even de laatste spulletjes uit het kamertje halen zodat we echt lekker kunnen gaan inrichten. Heb je daar ook zoveel zin in? Ik ben zo benieuwd naar het resultaat!

@kitkat hoe gaat alles bij jou? Nog bijzonderheden?

Hier gaat in ieder geval nog steeds alles zijn gangetje. Ik moet nog 8 weken werken, met voor mijn laatste week nog twee weken vakantie. Ik ben echt al een beetje aan het aftellen tot die vakantie, maar ik vind werkweken wel altijd snel gaan. Afgelopen week was ook weer zo voorbij. Verder zijn we lekker veel in huis aan het rommelen. We hebben in de garage extra kastruimte gecreeerd zodat we alles wat beter en netter kunnen opruimen. Dat moeten we dan nog wel doen, dat opruimen, ook iets wat op de planning staat. We willen ook nog kijken voor een nieuwe bank en manlief wil een trapkast maken. We zijn dus heerlijk samen aan het nestelen hihi.

Nou ben benieuwd hoe alles met jullie gaat!

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Gaat inderdaad ingepland worden.. Zeker nu ze beide in stuit liggen..

Hoop donderdag datum te hebben geprikt en dan liefst wel eind maart ofzo

Heerlijk dat aanrommelen in huis en alles klaar maken! En ja de werkweken gaan hard maar ohhh wat lekker is het nu ik gewoon niet meer hoef... Manman wat een rust.. Moet me nu alleen er toe zetten meer in huis te doen, maak vandaag plannen en denk morgen ach kan dag later ook wel..

Wel leuk dat klussen enzo! En vooral spannend kamertje klaar maken he... Vooral die meubeltjes is grote stap!

Geplaatst

Het was helder rood en na 2e keer afvegen niks te zien.. Ik wordt er inderdaad heel onzeker van. Vervelende is dat ze natuurlijk nog geen hartje kunnen zien.. Ik hou het in de gaten en hoop dat het bij deze ene keer blijft...

Geplaatst

Hai Poeki,

Lekker hè, al dat nestelen. Ik vind t geweldig. Kleertjes wassen, opvouwen, alle meubeltjes schoonmaken. Wij hebben ook een grote opruim actie gehouden, in de keuken, op zolder.

Mijn zwangerschap loopt allemaal op rolletjes, geen kwalen of klachten. Heb wel sinds een week indalingsweeën, dat is af en toe even pijnlijk, maar ook wel fijn dat m’n lichaam zich voorbereid op de bevalling.

AJC, die krampen had ik ook. Bij mij was t verschil met een ongesteldheid dat ik deze kramp weg kon ademen. Als ik ongesteld wordt lukt dat niet.

Heel veel sterkte in deze onzekere tijd en op naar een mooie echo 🤞

Geplaatst

AFSPRAAK

Danlon: 2 maart 4d, 8 maart gyn echoscopist en ctg

Ash: 5 maart vk + groeiecho

️BriarRose: 6 maart vk

Kims: 10 mrt vk

ACJ1984: 12 mrt echo

Liantje: 12 mrt vk

Inge35: ??

Poekie: 22 mrt vk

Kitkat: ??

Mariag: ??

UITGEREKEND

MariaG: 7 apr

Inge35: 12 apr

Ash: 28 apr

Danlon: 3 mei

Kims: 25 mei

Poekie: 7 jun

️Kitkat: 14 jul

️BriarRose: 18 aug

ACJ1984: 27 okt

Liantje: ??

Verstuurd vanaf mijn SM-A510F met Tapatalk

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden