Jump to content
EMama

ICSI UZ Brussel - anyone ervaring?

Recommended Posts

Hallo!

Ik zou graag ervaring delen over de ICSI im het CRG in UZ Brussel. Ik snap helaas niet zo veel van de Online updates die ik krijg over de behandeling en embryo ontwikkeling en beoordeling:

Zijn hier Dames die meer ervaring met Brussel hebben?

Ik hoorde zaterdag Dag 1 dat er 7 toen bevrucht waren. Gisteren kreeg ik te hoten dat er 13 in total eicellen onder observatie zijn om te bepalen of zij ook gaan delen en dat de definitieve bevruchting pas op Dag 3 wordt meegedeelt. Vandaag op Dag 3 las ik de update dat er 9 definitief bevrucht waren en in de ochtend op Dag 3: 7 van categorie 1 (excellent), 0 van 2 (goed) en 0 van 3 (slecht).

Mijn twijfel is: waar zijn de 2 bevruchte eicellen? Lopen zij achter en zijn niet beoordeeld?

Waar zijn 4 resterende eicellen die op Dag 2 gewoon gingen delen maar in de ochtend op Dag 3 niet meetellen? Blijkbaar tellen zij in Brussel zygoten 1PN (1 pronuclei) bij de bevruchting niet maar als zij gaan delen worden zij soms ook teruggeplaatst of krijgen een biopsie voor de PGS. 

Ik vind het zo verwarrend dat men deze automatische updates krijgt en in de realiteit zijn er veel meer embryos.

Bedankt voor jullie ervaringen met embriologie in Brussel.

Groeten.

E.

Edited by EMama

Ervarene IVF dames, weten jullie hoe ik in Nederland een intralipiden infuus kan regelen? Het wordt vaak via DD aanbevolen maar ik zou het graag hier laten doen.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Similar Content

• By kora
      heeft iemand hier ervaring mee via t umcg ?
    • By Irene30
      Hallo lotgenoten,
      Even een korte intro. Mijn vriend en ik zijn al 9 jaar samen. Door een medische fout is het lastig voor mijn vriend om kinderen te krijgen. Jaren geleden ben ik gestopt met de pil met de hoop dat het toch een keer zou gebeuren. Helaas is dit nooit gebeurd.
      Toen wij eenmaal terecht konden bij de fertiliteitsarts volgde er nog 1 jaar aan testen om van alles uit te sluiten, terwijl het voor ons wel duidelijk was. Uiteindelijk mochten we dan beginnen met ICSI. Poging 1: 1 embryo matige kwaliteit. Na 2 weken werd ik ongesteld. Poging 2: 3 embryo’s 1 matige kwaliteit die werd teruggeplaatst maar bleef biet plakken helaas. De andere 2 liggen nu in de vriezer en zijn van slechte kwaliteit. Ik heb hier geen hoop meer in maar laat ze natuurlijk wel terugplaatsen. Ik grijp alles aan!
      Onze volgende stap is het buitenland. Momenteel zijn wij in gesprek met Istanbul. Hier zijn ze verder met technieken en hebben goed contact met Nederland. Hier in Nederland voel ik mij een nummertje en worden standaard protocollen nageleefd. Mijn partner en ik zitten beiden in zorg en hebben meer vertrouwen in het buitenland. Ik zou graag hier met anderen verhalen uitwisselen over zowel cryo’s en buitenland ervaringen. Ondanks dat ik een fijn netwerk heb met lieve betrokken familie en vrienden kan het proces soms zo eenzaam zijn. 

Ireen
    • By Nora90
      Hoi iedereen,
      Elke keer als ik iets opzocht over ICSI en het wachten na een tp kwam ik uit op deze website.
      Dus heb ik mezelf vandaag aangemeld.
      6 dagen geleden was bij mij de tp van 2 eerste kwaliteit blastocystes (dag 5 na bevruchting).
      Gister avond laat kreeg ik tijdens een toiletbezoekje heeeeeellll licht roze afscheiding bij het afvegen. Toen begon ik al lichtelijk in paniek te raken, maar vandaag is het echt bruin en niet alleen bij een toiletbezoek. Het is nog steeds wel minimaal, maar het lijkt bij mij erop alsof er een menstruatie zit aan te komen. 
      Heeft iemand dit ook gehad maar dat het alsnog in een zwangerschap resulteerde? Ik mag 3 jan testen, naar ik vrees voor het ergste....
    • By Nora91
      Goedemorgen allemaal,
      Ik ben hier nieuw! Ik ben al een tijdje lid van Babybytes, maar daar vind ik niet echt informatie over mijn situatie op dit moment.
      Ik was wat aan het rondsurfen en toen kwam ik op deze site terecht. Her en der wat gelezen, maar allemaal oude berichten (2010).
      Wij zijn 3.5 jaar bezig met onze kinderwens. Tot onze eerste ivf behandeling was iedereen ervan overtuigd dat alles prima werkte zowel bij mij als bij vriendlief.
      Twee weken terug onze eerste ivf behandeling gehad na 6 niet gelukte iui's. 11 eicellen en 60 miljoen zaadcellen. Ik was nog bang dat ze zouden zeggen geen eicellen dus super blij. Met zo een aantal verwacht je toch wel bevruchting maar twee dagen later kregen we een telefoontje dat er géén één bevruchting was ontstaan! 
      Nu hadden we afgelopen donderdag een gesprek en vertelde ze ons dat er geen rijpe eicellen tussen zitten. 
      Deze donderdag hebben we nog een vervolg gesprek zodat we alles even konden laten bezinken.
      Hun plan is nu dat ik naast de decapeptyl, gonal-f 150 en pregnyl 5000, menopur ga gebruiken. En dat er een dubbele dosis pregnyl gegeven wordt. Want het kan zijn dat ik te weinig reageer op de medicatie. En menopur en dubbel pregnyl helpt bij de rijping. Ze zullen dan wel icsi gaan doen om geen risico te nemen dat de zaadcellen eventueel niet door de wand komen.
      Dit komt maar heel weinig voor dus ze kon ook geen slagingskansen geven. De kans is er ook dat dit 'bij mij past" en dan hebben we vette pech want dan moet je naar eiceldonatie gaan kijken. 
      Zijn er hier meiden die geen rijpe eicellen hadden maar met menopur wel rijpe eicellen? Of met een andere behandeling?
    • By Kaatje86
      Hoi allemaal, 
      Heeft iemand misschien ook een behandeling die half ivf en half icsi word gedaan? 

• Wat erg @LouLou1980! Vind het heel rot voor je dat jullie gaan scheiden, wat een moeilijke tijd moet je hebben gehad.... En wat lief dat je dat deelt met ons. De beslissing de overgebleven Emmy's te laten vernietigen snap ik heel goed, maar wat een zware beslissing moet dat zijn geweest voor je! Ik had het jou (en ieder van ons) ook zo gegund. Dit nu eerst een plek zien te geven en jouw tijd komt zeker ook wel. Je schreef ooit eens in dit topic vele blz terug dat de punctie bij jou toen heel dramatisch was verlopen, maar mocht je ooit info willen over eiceldonatie en bevruchting van een (anonieme) donor, dan mag je me gerust contacten en wil ik je graag helpen aan info waar ik kan. Veel sterkte lieverd en weet dat je altijd welkom bent om mee te babbelen, of als je ff je ei kwijt moet, of wat dan ook! Dikke knuffel voor jou! 😘  
    • Ach jeetje zeg @LouLou1980. Nou wat kan het leven soms toch oneerlijk in elkaar zitten... Je schrijft het wel heel sterk. (Of in ieder geval, zo komt het over).  Jouw tijd komt zeker nog wel. Eerst dit verdriet maar verwerken.  Heel veel sterkte! Heel fijn even wat van je te horen! Weet dat je altijd welkom bent om je gedachtes hier te kunnen plaatsen.  Een dikke virtuele knuffel voor jou!
    • Lieverds, even een update van mijn kant! Als eerste word ik echt super blij van alle goede nieuwtjes en ontwikkelingen. Wat maken we allemaal veel mee zeg!  @kitje fijn dat je weer een houvastje hebt, snap heel goed dat je de moed soms heel snel wegzakt. Maar blijf positief! @Onzefamilie jij ook!! 8 juni vingers crossed 💪🏻   @Marsukar wat gaat het snel hè!   Ik heb vorige week ook contact gehad met de fertiliteitsarts en ze vertelde mij dat ik gewoon weer kon instromen in het traject. Ik wil alleen even aan jullie doorgeven dat ik met het traject ben gestopt. Mijn man en ik zijn definitief uit elkaar gegaan en sinds begin deze week is het hoge woord eruit dat wij gaan scheiden. Aangezien de overgebleven eitjes bevrucht zijn door mijn man zal ik ze laten vernietigen. Het zit me soms zo zwaar tegen in mijn leventje en dit terwijl ik het mezelf zo gun. Sterk blijven heb ik allang bewezen. Mijn tijd komt nog wel. Ik blijf jullie af en toe volgen en ik blijf die duimpjes draaien voor jullie. Dikke knuffie van Mij 
    • Hoi meiden,  Heeft er iemand nog wat plekjes over naar Gonal en Meriofertis? ❣️❣️❣️❣️
  • Topics

Important Information

Terms of Use