Jump to content
Nele0107

Wie nam AD en raakte zwanger met icsi

Recommended Posts

Dag dames,

Sinds maart 2019 ben ik gestopt met mijn Antidepressiva die ik nam. We hadden samen een kinderwens en ik wou het beste voor ons kindje. Ondertussen 2iUi en 1icsi terugplaatsing verder merk ik dat de hormonen en negatieve resultaten zorgen dat ik opnieuw aant glijden ben. Nu ben ik serieus terug aant nadenken om terug op te starten. Zijn er hier mensen die ervaring hebben. Die AD nemen en waarbij de icsis poging toch lukt? Ik ben bang dat AD op de poging ook invloed heeft.

Graag jullie ervaringen aub

Alvast bedankt

Groetjes 

Nele

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Similar Content

• By Zandje
      hallo,
      Ik ben erg benieuwd wie er op dit moment ook bezig is met ivf of icsi en hoe het gaat... wij zijn bezig met onze laatste icsi poging. Vorige week vrijdag de punctie gehad. 22 follikels aangeprikt, 21 eitjes. Dag erna gebeld er waren 12 bevruchtingen 4 die hielden ze nog even in de gaten. Morgen is de terugplaatsing dan horen we ook of er nog wat over is om in te vriezen.. 
      En dan komen die verschrikkelijke wachtweken..... 🙈
    • By Marianneke
      Hallo allemaal....
      Ik zou graag jullie ervaring/mening willen horen.
      Ik zou me even voorstellen.
      Ik ben Marianne  39 jaar heb 1 zoon van 12 met autisme na 1ste poging ivf.
      Na 6 jaar verlangen naar een brusje...tijdens de ivf poging na 10 dagen deca spuiten bbz gehad 1 eileider verwijderd ...6 maanden rust en.met volle moed en zin door naar de volgende poging...helaas mislukt.
      Na terugplaatsing van 1 cryo zwanger geworden van een 1eiige tweeling....na 20 weken bleek ik tts te hebben.              Meerdere pogingen gedaan om.het goed te laten komen maar helaas na 24 weken de keuze moeten maken om het leven van 1.kindje te beëindigen in de hoop dat de andere het zou overleven....wat gelukkig ook is gebeurd.                               Inmiddels een prachtige dochter van 6 jaar.
      Nu weer begonnen met ivf en wederom positief!!! Nu ben ik 5 weken en 5 dagen. Omdat ik dus mijn medische verleden heb, heb ik.vandaag een.vroege echo gehad.
      Voel me echt zwanger alleen op de echo was alleen maar een vruchtzakje te zien van ongeveer 12mm maar verders niks!!! Alleen een zwart 'gat' met helemaal niks erin..geen stipje niks.
      Volgens de arts is de kans groot dat er 1 dezer dagen vanzelf een miskraam op gang komt....maandag mag ik terug voor weer een.echo dan ben ik 6 weken en 4 dagen.
      Ben zo.verdrietig!!!! 
      Is er iemand die dit ook.heeft gehad??? 
      Groetjes 
    • By Marianneke
      Hallo allemaal....
      Ik zou graag jullie ervaring/mening willen horen.
      Ik zou me even voorstellen.
      Ik ben Marianne  39 jaar heb 1 zoon van 12 met autisme na 1ste poging ivf.
      Na 6 jaar verlangen naar een brusje...tijdens de ivf poging na 10 dagen deca spuiten bbz gehad 1 eileider verwijderd ...6 maanden rust en.met volle moed en zin door naar de volgende poging...helaas mislukt.
      Na terugplaatsing van 1 cryo zwanger geworden van een 1eiige tweeling....na 20 weken bleek ik tts te hebben.              Meerdere pogingen gedaan om.het goed te laten komen maar helaas na 24 weken de keuze moeten maken om het leven van 1.kindje te beëindigen in de hoop dat de andere het zou overleven....wat gelukkig ook is gebeurd.                               Inmiddels een prachtige dochter van 6 jaar.
      Nu weer begonnen met ivf en wederom positief!!! Nu ben ik 5 weken en 5 dagen. Omdat ik dus mijn medische verleden heb, heb ik.vandaag een.vroege echo gehad.
      Voel me echt zwanger alleen op de echo was alleen maar een vruchtzakje te zien van ongeveer 12mm maar verders niks!!! Alleen een zwart 'gat' met helemaal niks erin..geen stipje niks.
      Volgens de arts is de kans groot dat er 1 dezer dagen vanzelf een miskraam op gang komt....maandag mag ik terug voor weer een.echo dan ben ik 6 weken en 4 dagen.
      Ben zo.verdrietig!!!! 
      Is er iemand die dit ook.heeft gehad??? 
      Groetjes 
    • By kora
      heeft iemand hier ervaring mee via t umcg ?

• Nou, ja, knap, zo knap is het niet @Nina79 want ik heb geen keus.... Ja, 10 weken klinkt ineens al zo ver idd, een kwart gehad, dat klinkt ook goed 😄 Lol, ik heb dat dus helemaal niet, dat ik zin heb in gekke dingen, alleen ijsjes de laatste week, maar dat komt ook door het weer denk ik en aardbeien, mmmm. Maar die heb ik altijd al lekker gevonden en kocht ik vorig jaar ook vaak. Maar wel fijn dat je nog niks bent aangekomen ondanks die gekke eetbuitjes. Ik ga er ook niet veel geld aan uitgeven, aan zwangerschapskleding, heb nog niks gekocht, durf ik nog niet, eerst die echo maar eens afwachten. Heb ook niks meer van de zwangerschap destijds, ook geen voedingsbh's meer, heb alles weg gedaan paar jaar geleden al. Fijn dat de intake goed ging, over 6 weken pas ja? Dacht dat dat om de 4 weken ging? Ik moet morgen bloed prikken, ook glucose, maar dat is niet met een drankje geloof ik, moet wel nuchter zijn. Maar dacht dat het alleen bloedprikken was. Waar kun je dat vinden waar je recht op hebt qua echo's? Want dan zal ik daar ook echt op hebben denk ik. Op de site van de verloskundige staat dat je echo krijgt bij 7/8 weken dan tussen 10 en 12, eentje bij 19/20 weken, dan nog eentje rond 30 weken, een groei echo stond daarbij en dan nog een liggingsecho rond de 35/36 weken. Maar dat krijgt iedereen, niet alleen de oude besjes 😅 Bij mij zeiden ze dat ook, inleiden bij 38/39 weken (als ik dat al haal) vanwege dat de placenta de laatste weken achteruit kan gaan gaven ze op als reden. Waarom wil jij dat liever niet? Laat je liever de natuur zijn gang gaan? Heb jij trouwens ook af en toe zo'n drukkend gevoel in je buik? Ik heb dat af en toe, voelt soms een beetje als een soort menstruatiekrampje, beetje onderin de buik, maar dan niet pijnlijk, weet niet zo goed uit t leggen.
    • He wat een gek verhaal weer @Jennie80 Eerst maar even een echo om een (buitenbaarmoederlijke) zwangerschap uit te sluiten voordat je aan die misoprostol begint hoor.  Ik heb er zelf geen ervaring mee maar ken het wel als medicijn. Moet binnen 48u resultaat hebben en je kan evt nog een 2e "kuur" krijgen. Er is een kleine kans dat het niet 100% werkt. Mocht het geen baat hebben en er toch een rest achterblijven dan kiezen ze voor curettage als allerlaatste optie.  Eerst maar even de echo afwachten en kijken wat ze zeggen. Want hoe ver zou je nu zijn?  @Siepie ik heb helaas geen verstand van die injecties maar lijkt me indd een goed plan om niet al te hoog te zitten qua dosering als het toch verder niet uitmaakt. Je propt alleen maar veel hormonen in je lijf zonder extra resultaat. Zonde!  @Kitje knap dat je het volhoudt tot maandag met de echo. Maar klinkt allemaal ook goed in mijn oren hoor... nou ja "oren"..... haha. Zo 10 weken alweer!! Eindelijk 2 cijfers naast elkaar, klinkt gelijk zoveel verder he?  Met mij alles goed. Gisteravond ineens trek in broodje pindakaas en roomboter en een glas melk haha. Eet dat nooit in die combinatie 😄Maar ben nog niks aangekomen! Wel al een buikje vooral in de middag/avond.  Heb al zwangerschapsbroeken van de lidl besteld voor een spotprijs en bij de hunkemoller voedings-zwangerschaps bh's in de aanbieding gekocht. Ga echt niet veel geld uitgeven aan kleding maar ja ben straks hoogzwanger in de winter. Intake ging goed en was leuk om van deze kant mee te maken! Moet deze dagen bloed prikken en verder gewoon verder broeden. Over 6 weken weer een controle. Ivm leeftijd heb ik recht op groeiechos en mag ik kiezen voor een inleiding bij 39 weken. Maar dat wil ik liever niet..... die echo's ga ik over nadenken. En suikertest ga ik ook niet doen althans niet die met dat drankje. Doe liever een ontbijt test, voelt natuurlijker. 
    • Wat gek zeg @Jennie80 weten ze dan wel zeker dat het niet goed is? Ik zou toch echt ff afwachten tot de echo om dat uit te sluiten, just to be sure.... Je zou toch denken dat als het niet goed is dat de waardes dan zouden afnemen toch? Echt bizar, dit moet zo rot voor je zijn. Ik heb geen ervaring met pillen om een vruchtje eruit te krijgen zelf, dus daar kan ik je niet mee helpen. Moet je die pillen gaan innemen? Snap ik ja, @Siepie dat je iets minder spuit, volgens de behandelaar in NL die ik had is meer dan 300 spuiten zinloos omdat gebleken is dat het niet extra helpt. En het is allemaal ook snoeiduur, je kan het idd altijd nog ophogen. Menopur geeft niet meer eitjes dan Gonal F, maar wel betere kwaliteit en hier zei de fertiliteitsarts altijd, het gaat niet om de kwantiteit maar om de kwaliteit. De echo heb ik maandag, de 17e, dus ja of het dan vrijdag is of maandag, dat maakt dan ook niet zoveel meer uit. De verloskundige heeft er vertrouwen in dat het goed zit, dus dat probeer ik me ook maar in het hoofd te prenten. Soms komt er wel twijfel naar boven, ook omdat ik verder zo weinig 'klachten' heb. En de week duurt superlang, maar ja, ik doe het er maar mee. Je leeft er idd naar toe. Vandaag 10 weken precies en ik ben sinds vrijdag geen bloed meer verloren alleen vanmorgen bij het inbrengen van de bol zat er een vieze slijmklodder aan mijn vinger (sorry voor de onsmakelijkheid) dat vond ik wel gek en dan ga ik meteen weer denken of het wel goed zit, maar daarna niks meer gespot. Hier ook 30 graden binnen, maar net een buitje regen gehad, dus nu de deuren lekker open want het is een beetje afgekoeld buiten. Ik wil er ook niet over klagen, want ik vind de zomer fijn, maar het is nu toch wel heel erg warm, ook snachts koelt het niet af. Maar het is zoals het is, aan het weer kunnen we niet zoveel veranderen. Nou, @Jennie80 succes morgen met de echo, stiekem hoop ik dat het tegen alle verwachtingen in toch goed is. Ik zal aan je denken meis. @Nina79 hoe was het vandaag met de verloskundige?
    • Wat bijzonder allemaal @Jennie80, kan het dan ook niet alsnog goed nieuws betekenen? Ik hoop dat je morgen echt te weten komt waar je aan toe bent, dit is niet leuk. Wanneer heb je volgende week de echo @Kitje? Heel spannend allemaal. Het maakt inderdaad niet uit of het 2 dagen eerder of later is, maar onbewust leef je toch naar een datum toe. Haha, ja hier is het ook 35 graden in huis ook 30,5 kan niet wachten tot het iets minder gaat worden. Maar ik wil ook niet teveel klagen nu het eindelijk eens een keer mooi weer is. 🙂  Wat gaaf om te horen @Nina79 het schiet inderdaad nu al lekker op. Het lijkt allemaal nog maar zo kort geleden, maar ineens ben je bijna 11 weken. Hoe was de intake bij de verloskundige? Hier alles lekker warm en rustig, wij hebben besloten om niet 450 iedere dag te spuiten, de 1e dagen wel en dan bouw ik af naar 300, mocht blijken dat het te weinig is dan haal ik nog een spuit bij, maar gaan het eerst zo proberen. 
    • Yeaaahhh, @Nina79 wat leuk om te lezen!!! Hoop dat je er goed van kan genieten!! En zooooo super schattig natuurlijk ook die spartelende armpjes en beentjes!! Het lijkt allemaal zo snel te gaan ineens. Hoe voel je je? Heb je nog last van je nachtelijke snackmomentjes?😄 @Kitje, ik kan me goed voorstellen het gevoelsmatig aanvoelt als een zeer lange week. Ik hoop dat de tijd voorbij vliegt voor je en dat je lekker kan gaan baby-gluren!❤️ Hier gaat het helaas niet echt ok.😔 Ik moest vandaag weer bloedprikken en kreeg te horen dat de waarde meer dan verdubbeld is t.o.v. afgelopen vrijdag. Morgen moet ik er dus weer heen om een echo te laten maken en te bespreken hoe of wat. Pffffffffff...  Heeft iemand van jullie ooit pillen moeten slikken om het vruchtje eruit te krijgen??
  • Topics

Important Information

Terms of Use