Jump to content
Panniepop

Tweede keer zwanger 2 keer mis

Recommended Posts

Hi,

Vandaag te horen gekregen dat na onze 5e icsi de zwangerschap niet goed is. Met 5 weken geen vruchtzakje, of heel klein. Het HCG is 1200. Gewoon goed voor de termijn. Nu denkt de arts aan een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. In januari hadden we al eens een leeg vruchtzakje na ICSI 4. Slecht zaad, lager maar overkomelijk AMH, milde endometriose en slechte opbouw baarmoederslijmvlies. Wel genoeg eitjes, ok aantal bevruchtingen (50-70%) maar op dag 5 weinig over. Vaak wel top embryo's van 5 dagen, dat wel, maar het mag allemaal niet baten. Wie heeft dit ook meegemaakt? Goede embryo's, wel innesteling maar geen vruchtje en dat niet een maar meerdere malen achtereenvolgens? We zijn radeloos...

• Sad 1

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hoi allemaal,  Heeft iemand misschien ook een behandeling die half ivf en half icsi word gedaan?   
    • Hallo allemaal, Ik zag dat verschillende onderwerpen op het forum op onlogische plaatsen stonden. Vermoedelijk is dit tijdens de migratie ontstaan en daarna niet opgevallen 🙄. Je zult even moeten kijken waar je forum nu staat; heb je suggesties voor het (ver) plaatsen van onderwerpen, nieuwe onderwerpen of verbeteringen aan de website reageer dan op deze post.
    • PGD is een afkorting voor preïmplantatie genetische diagnostiek. Dit is een methode waarmee we embryo's onderzoeken op een ernstige genetische aandoening en daarmee de kans op de geboorte van een aangedaan kind kunnen beperken. PGD wordt uitgevoerd bij paren die een sterk verhoogd risico hebben op het krijgen van een kind met een erfelijke aandoening, bijvoorbeeld een chromosoomafwijking, taaislijmziekte, hemofilie, de ziekte van Huntington of een ernstige spierziekte. Voor PGD is een IVF-behandeling noodzakelijk. Hierbij worden - na bevruchting van eicellen met zaadcellen buiten het lichaam - één of enkele cellen afgenomen van embryo's die drie tot vijf dagen oud zijn. Deze cel of cellen worden in het laboratorium onderzocht op de aan- of afwezigheid van de betreffende ziekte. Op basis hiervan wordt besloten welke embryo's in aanmerking komen voor plaatsing in de baarmoeder. Alleen embryo's, waarvan de onderzochte cel of cellen de genetische ziekte, waarop het onderzoek was gericht, niet hebben, worden in de baarmoeder geplaatst. De kans op zwangerschap na terugplaatsing is ongeveer 25%. Als de vrouw na PGD zwanger wordt, is de kans groot dat er een kind zonder de genetische ziekte wordt geboren.
    • Hoi, Ik ben nieuw hier dus zal me even voorstellen. Ik ben Angela, 31 jaar en probeer nu ruim 4 jaar zwanger te worden, waarvan de laatste 1,5 jaar met behulp van ICSI. Mijn man is 32 en bij hem is een slechte zaadkwaliteit vastgesteld. Bij mij lijkt alles in orde te zijn. Tot nu toe is het bij ons als volgt verlopen: Poging 1 verse terugplaatsing: mislukt 1 cryo niet goed ontdooid Poging 2 verse terugplaatsing: mislukt 4 cryo's waarvan 1 goed ontdooid en teruggeplaatst: mislukt Poging 3 verse terugplaatsing: zwanger! Helaas stijgt mijn HCG niet goed en moet ik me nu voorbereiden op een miskraam. 3 cryo's Het laatste heb ik vorige week donderdag te horen gekregen. Ik ben er helemaal kapot van, het was eindelijk zover, ik was zó gelukkig. Maar helaas maar voor een paar dagen. Ik ben nu een paar dagen thuis en ga morgen weer werken. Ik probeer nu wel positief te denken, ik weet nu dat ik wel zwanger kán worden. Maar tegelijkertijd ben ik nu al bang dat het de volgende keer weer niet lukt. Ik maak mezelf helemaal gek door te denken dat er iets mis is met mij waardoor ik een miskraam krijg. Ook zie ik nu al op tegen het ontdooien, dit gaat bij ons heel vaak niet goed. We willen sowieso een vierde poging in Gent doen, maar hopelijk is dit niet nodig. Eigenlijk wilde ik hier even mijn ei kwijt maar ik zoek ook een beetje hoop. Zijn er vrouwen met vergelijkbare verhalen die uiteindelijk wel zwanger zijn geworden? Ik merk dat ik vertrouwen uit deze verhalen haal, heb ik nu echt even nodig.. Liefs, Angela
    • Ik zoek een ritje naar preg nyande en meno land en gonalliende ik wil best een deel bed benzine betalen 😊
  • Topics

• Similar Content

• By Kaatje86
      Hoi allemaal, 
      Ik ben benieuwd of er hier ook dames zijn die binnenkort gaan starten voor een tweede ivf behandeling. Wij kunnen over ongeveer 3 a 4 weken gaan beginnen. Nu word eerst ons bloed nog onderzocht, mijn urine en mijn vriend z'n zaad. 
      Groetjes Karin 
    • By Markona
      Hoi Allen,
      ik ben hier nieuw, en wil jullie vragen eens mee te kijken naar de foto’s van mijn test. Wij zijn bezig met onze eerste IVF ICSI ronde en hebben een eerste verse TP gehad. Ik moet er even bij zeggen dat ik natuurlijk veeeel te vroeg heb getest, en dat is stom ja ik weet het. Ik ben nu op wachtdag 9, zie foto’s. De bovenste test is een ongebruikte test, de andere van vanmorgen. Dat voorzichtige streepje is voor mij eigenlijk niet echt duidelijk. Wat denken jullie?
      Dankjewel alvast!
      Groetjes

• By Nele0107
      Dag dames,
      Sinds maart 2019 ben ik gestopt met mijn Antidepressiva die ik nam. We hadden samen een kinderwens en ik wou het beste voor ons kindje. Ondertussen 2iUi en 1icsi terugplaatsing verder merk ik dat de hormonen en negatieve resultaten zorgen dat ik opnieuw aant glijden ben. Nu ben ik serieus terug aant nadenken om terug op te starten. Zijn er hier mensen die ervaring hebben. Die AD nemen en waarbij de icsis poging toch lukt? Ik ben bang dat AD op de poging ook invloed heeft.

Graag jullie ervaringen aub
      Alvast bedankt
      Groetjes 
      Nele
    • By Verajoy
      Beste lezers,
      Een maand geleden ben ik naar het VU geweest vanwege heftige buikpijn. De gynaecoloog heeft toen via een inwendige echo gekeken of ze eventueel verklevingen zag. Hierbij zag ze mogelijk een verdikte baarmoederwand. Zij gaf aan dat ze denkt dat ik adenomyose heb.
      Morgen krijg ik weer een inwendige echo met beter apparatuur. En eind augustus krijg ik een mri scan. Dit alles verklaart ook waarom ik niet zwanger raak. Endometriose zag ze niet.
      Ik lees helaas niet zoveel ervaringen van vrouwen die last hebben van adenomyose en die zwanger proberen te worden.
      Zijn er vrouwen die adenomyose hebben en toch zwanger zijn geraakt. Willen jullie misschien je verhaal aan mij delen. Ik vind het nogal spannend. En zijn ze in Belgie of Duitsland verder met het behandelen van vrouwen die adenomyose hebben en zwanger willen worden.
      Ik hoop van jullie te horen.

• By Melissab
      Dag dames, 
      Even kort voorstellen ben al een mama van 3 prachtige kinderen (8,6,4j) van mijn expartner. Zijn alle 3 spontaan gekomen(je moest nog maar naar me kijken en ik was zwanger) maar wel met keizersnede dus had mijn geanycoloog beslist met 3 keizersnede mij te steriliseren. 
      Ondertussen weg van mijn ex bijna  2 jaar al gelukkige met nieuwe partner en al getrouwd in november. Hij heeft nog geen kinderen. Dusja we willen zo graag eentje van ons... 
      Na zoveel onderzoeken en aanvragen zijn we in proces geraakt. Moet wel zeggen enorm heb afgezien van de hormonen, spuiten en aangezien ik 3 j geleden gastric bypass heb gehad niet veel krachten op reserveen zit ik er heel wat onder door eigelijk. Maar soit nu wat positief nieuws.
      Dinsdag was mijn Pick up en  en vrijdag was al mijn terug plaatsing. Van de 6 eicellen waren er 4 goed maar 1 maar van goed bevrucht wel heel goede van 8 eicellen. Oké we hebben dus geen reserve....maar we waren al blij met eentje
      Pick up zelf en terugplaatsing zelf niks last gehad. 
      Maar dag erna pijnlijke borsten, heel veel honger, druk in onderbuik en zo wat krampen/steken... 
      Nog iemand dit gehad? Moet ik mij zorgen maken? 
      Danku alvast en goeie avond nog 

• Create New...

Important Information

Terms of Use