Jump to content
Sign in to follow this  
Angela88

Een beetje hoop

Recommended Posts

Hoi,

Ik ben nieuw hier dus zal me even voorstellen. Ik ben Angela, 31 jaar en probeer nu ruim 4 jaar zwanger te worden, waarvan de laatste 1,5 jaar met behulp van ICSI. Mijn man is 32 en bij hem is een slechte zaadkwaliteit vastgesteld. Bij mij lijkt alles in orde te zijn. Tot nu toe is het bij ons als volgt verlopen:

Poging 1 verse terugplaatsing: mislukt
1 cryo niet goed ontdooid

Poging 2 verse terugplaatsing: mislukt
4 cryo's waarvan 1 goed ontdooid en teruggeplaatst: mislukt

Poging 3 verse terugplaatsing: zwanger! Helaas stijgt mijn HCG niet goed en moet ik me nu voorbereiden op een miskraam.
3 cryo's

Het laatste heb ik vorige week donderdag te horen gekregen. Ik ben er helemaal kapot van, het was eindelijk zover, ik was zó gelukkig. Maar helaas maar voor een paar dagen. Ik ben nu een paar dagen thuis en ga morgen weer werken. Ik probeer nu wel positief te denken, ik weet nu dat ik wel zwanger kán worden. Maar tegelijkertijd ben ik nu al bang dat het de volgende keer weer niet lukt. Ik maak mezelf helemaal gek door te denken dat er iets mis is met mij waardoor ik een miskraam krijg. Ook zie ik nu al op tegen het ontdooien, dit gaat bij ons heel vaak niet goed. We willen sowieso een vierde poging in Gent doen, maar hopelijk is dit niet nodig.

Eigenlijk wilde ik hier even mijn ei kwijt maar ik zoek ook een beetje hoop. Zijn er vrouwen met vergelijkbare verhalen die uiteindelijk wel zwanger zijn geworden? Ik merk dat ik vertrouwen uit deze verhalen haal, heb ik nu echt even nodig..

Liefs,

Angela

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

• Bij de 1e poging hadden we 4 follikesl, 4 eicellen en 2 bevruchtingen die mooie dag 3-embryo's werden. Laatste keer bij de ivf hadden we weer 4 follikels, maar 2 eicellen geoogst waarvan er gene bevrucht werd. We stonden dus direct met lege handen. Heeft iemand dat ook meerder meegemaakt? ICSI wordt vaak gedaan als bij een eerdere poging geen bevruchting heeft plaatsgevonden, maar bij ons is de eerste keer wel bevrucht.   Is eicelactivatie (AOA) of MOAT een idee? of heeft iemand daar ervaring mee?  
    • Hallo, laatste ivf-poging is helaas mislukt. Ik ben aan het kijken naar zorgverzekeraars die nog een 4e (en 5e) poging vergoeden. Daarvoor zou ik dan moeten overstappen. Maar hoe zit dat rondom de acceptatie? Ik neem aan dat je je medische geschiedenis ergens moet noteren en dus ook dat je al een paar ivf-pogingen hebt gedaan? Mag een verzekeraar je dan weigeren? Ik wil niet overstappen tijdens een poging, maar tussen 2 pogingen in, zal ik maar zeggen. 
    • Hoihoi. Op 27 okt heb ik een terugplaatsing gehad van 1 mooie embryo. Op wd 12 werd ik wakker met een raar gevoel en voor ik het wist zat ik op het toilet met een test... Had de hoop al een beetje opgegeven doordat ik ineens nergens meer last van had dus de test die ik deed legde ik heel nuchter neer, totdat er ineens een tuur streepje te zien was die binnen 2/3 min toch wel wat duidelijker werd.   Ik had het ziekenhuis een bericht gestuurd om te vragen of dit nog door de hormonen kon komen maar ze gaven aan dat dit niet meer kon, maar alsnog mocht ik volgens hun nog niet te vroeg juichen omdat het testje wel heel "vaag" was.  Nu heb ik vandaag wel wat bruinige afscheiding gehad en mijn onderrug is nogal gevoelig... vanavond nog een testje gedaan maar die is na mijn inziens toch wel weer iets donkerder.  Ik weet nu niet meer zo goed wat ik ervan moet denken. Maandag moet ik sowieso voor een test naar het ziekenhuis denk dat dit dus een heel lang weekend gaat worden 🙄   Wat denken jullie van de testen?  
    • @Johan ik rijd graag met je mee naar utroland. Wil je mij een pb sturen wanneer ik mee kan rijden?
    • Ik heb nog steeds wat ritjes over naar OVITRellende, CETROland, DECArdië en 64 kaartjes voor UTROvka. Tegen een kleine vergoeding voor de benzine neem ik je graag mee! Bij interesse, stuur me een berichtje.
  • Topics

• Similar Content

• By Asset
      Wij zijn 2 jaar bezig geweest om zwanger te worden. Helaas heel slecht zaad. Wij hebben onze eerste icsi behandeling gehad presies 2 weken terug de terugplaatsing en vandaag positieve test! Nu wil ik heel graag mijn verhaal doen omdat ik me in deze wachtweken rot heb gezocht naar mijn klachten met een positief einde en kon dit niet zo vinden.
      Ik heb vanaf 6 dagen na terugplaatsing goeie menstruatiekrampen PRECIES de zelfde als alle andere maanden die begonnen ook altijd na 6 dagen. Ik wist daardoor heeel zeker dat het niet raak was want ik ken mijn lichaam ondertussen zo goed. Niet dus.
      Vandaag nog steeds de zelfde vervelende krampen en borsten zijn minder pijnlijk (heb ik ook elke maand zere borsten dan minder) maar dus wel echt een knaltest.
      Ik wil geen valse hoop geven natuurlijk het kan altijd 2 kanten op maar omdat ik zo erg heb gezocht afgelopen 2 jaar naar bevestiging dat het dus wel kan en wel graag die extra week hoop had willen hebben..
    • By Noenoe
      Hoi allemaal,
      Graag wil ik weten als er dames/moeders zijn die de leeftijd grens reeds gepasseerd zijn die er wordt gehanteerd bij de meeste van de ziekenhuizen en of clinics.
      Wat zijn jullie ervaringen, iedeen en adviezen.
      Alvast bedankt.
      Succes en vriendelijke groeten.
    • By anita79
      Ik heb vandaag te horen gekregen dat ik een hysteroscopie moet ondergaan, omdat ik een poliep hoog in mijn baarmoeder heb.

Ik heb 2 miskramen gehad (na ICSI) en bij de eerste miskraam ook een curettage. Waarschijnlijk is hierdoor de poliep ontstaan.

In eerste instantie leek de poliep niet op een ongunstige plek te zitten en zouden we komende week een terugplaatsing krijgen.

Maar de arts vond de poliep nu toch te groot en wilde niet het risico nemen de embryo's te verspillen.

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met een hysteroscopie?

Liefs,
      Anita.
  • Create New...

Important Information

Terms of Use