Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Goedemorgen allemaal,

Ik ben hier nieuw! Ik ben al een tijdje lid van Babybytes, maar daar vind ik niet echt informatie over mijn situatie op dit moment.

Ik was wat aan het rondsurfen en toen kwam ik op deze site terecht. Her en der wat gelezen, maar allemaal oude berichten (2010).

Wij zijn 3.5 jaar bezig met onze kinderwens. Tot onze eerste ivf behandeling was iedereen ervan overtuigd dat alles prima werkte zowel bij mij als bij vriendlief.

Twee weken terug onze eerste ivf behandeling gehad na 6 niet gelukte iui's. 11 eicellen en 60 miljoen zaadcellen. Ik was nog bang dat ze zouden zeggen geen eicellen dus super blij. Met zo een aantal verwacht je toch wel bevruchting maar twee dagen later kregen we een telefoontje dat er géén één bevruchting was ontstaan! 

Nu hadden we afgelopen donderdag een gesprek en vertelde ze ons dat er geen rijpe eicellen tussen zitten. 

Deze donderdag hebben we nog een vervolg gesprek zodat we alles even konden laten bezinken.

Hun plan is nu dat ik naast de decapeptyl, gonal-f 150 en pregnyl 5000, menopur ga gebruiken. En dat er een dubbele dosis pregnyl gegeven wordt. Want het kan zijn dat ik te weinig reageer op de medicatie. En menopur en dubbel pregnyl helpt bij de rijping. Ze zullen dan wel icsi gaan doen om geen risico te nemen dat de zaadcellen eventueel niet door de wand komen.

Dit komt maar heel weinig voor dus ze kon ook geen slagingskansen geven. De kans is er ook dat dit 'bij mij past" en dan hebben we vette pech want dan moet je naar eiceldonatie gaan kijken. 

Zijn er hier meiden die geen rijpe eicellen hadden maar met menopur wel rijpe eicellen? Of met een andere behandeling?

Edited by Nora91
  • 2 months later...
Posted

Jeetje wat een moeilijk verhaal..

Ik zie dat je geen antwoorden hebt ontvangen dus ik wil je veel liefs en sterkte wensen.

Ik ben ook net nieuw hier. Een eerste ivf poging gehad. Ik had 20 follikels maar 13 waren leeg. Uiteindelijk 3 bevrucht... maar geen terugplaatsing gehad omdat ik overstimulatie had. 

Nogmaals... veel sterkte

• 2 weeks later...
Posted

Wat een tegenvaller zeg 😞

Wij zitten inmiddels in ronde 2, beide keren met Menopur (+ deca en 36 uur van tevoren idd Pregnyl). De tweede keer zat er (van de 7) 1 onrijpe eicel bij, maar verder was hier wel alles 'rijp'. Geen ervaring met gonal-f, maar misschien geeft dit een beetje hoop.

• 4 months later...
Posted

Wat pittig hè? Ik wens je veel succes! Is er ondertussen nog onderzoek gedaan? Of heb jij nog behandeling gehad?

Wij hebben in 2017 een ICSI traject doorlopen. Op voorhand zagen ze aan beide kanten 16 eitjes. Bij de punctie zijn er 18 geprikt. 7 zijn goed bevrucht, uiteindelijk 3 van goede kwaliteit, 1 verse tp werd onze dochter, van de andere 4 ingevroren embryo's, zijn er 2 goed ontdooid. Het is een numbersgame.
Ik reageerde zelf heftig op de medicatie, maar het kan goed zijn dat als je een hogere dosis gonal f gaat spuiten, dat er meer eitjes rijp worden. Uiteindelijk is het natuurlijk altijd aan een arts om hier uitspreken over te doen. Als je twijfelt: er worden in Duitsland en België toch andere onderzoeken gedaan en ook naar mijn idee preciezer gekeken naar het individu van wat ik hier lees. Maar ik heb er zelf geen ervaring mee. Over Düsseldorf hoor ik goede dingen, over Gent ook. Veel succes!!

Verstuurd vanaf mijn ZTE A2020G Pro met Tapatalk

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Create New...

Important Information

Terms of Use