Jump to content

beginnen met spuiten

pebbels

Recommended Posts

hallo allemaal,

een tijdje geleden had ik mezelf al voorgesteld hier en nu ben ik wat intensiever met lezen.

4 april hebben wij prik instructie gekregen en moesten we vragen invullen zoals of we alcohol drinken.

Ik heb ook een uitgangsecho gekregen en alles zag er goed uit en volgens de arts had ik genoeg eitjes( dat raakte me ) Ik kreeg toen een beetje hoop en voelde op dat moment me een vrouw( stom he).

We hadden al op 17 maart bloed laten prikken en de uitslag daarvan was ook goed.

Ik kreeg wel te horen dat ik appel figuur heb en wel moet proberen wat af te vallen.

Ik ben nu al 3 kilo afgevallen, maar het gaat wel moeizaam.

Voor het prikken was ik wel bang, maar toen ik mee oefende viel het reuze mee. Mijn vriend was erg blij, want dan hoef hij dit niet te doen( hii)

20 april zou ik mijn ongi krijgen en dan zou ik moeten bellen maar ik was na drie dagen nog steeds niet en kreeg ik een beetje hoop, maar helaas de 24ste werd ik het. Meteen gebeld en kreeg te horen dat ik 14 mei moet beginnen met decapeptyl.

Mijn vriend en ik gaan 9 mei een lang weekend weg en dan gaat het beginnen en ik vind zo spannend en eng.

Ik denk dat ik dan wel hier veel zal zijn en hoop veel steun te ontvangen en ik hoop dat men ook veel steun van mij kan krijgen.

groetjes en veel liefs van pebbels

Hoi Pebbels,spannend allemaal he???

Hoe lang zijn jullie al bezig???

Ik zit nu in mijn laatste IUI behandeling en krijg dinsdag de IUI.als deze niet aanslaat gaan we ook voor IVF.

Nou heb ik al wel het een en ander meegemaakt,dus prikken vind ik nu niet zo eng meer hihi..

Maar ik hoop voor jou dat het je allmaal meevalt en ik wil je veel succes wensen.

Wel fijn om te horen dat je genoeg eitjes hebt,dat is alweer een zorg minder..

Ik ben ook bezig met afvallen,maar vind het soms zo moeilijk....

Nou meis zet hem op!!

Liefs Gwenn:bye:

Hey Pebbles,

Spannend he? Allemaal?

Vind ik ook hoor! En bij elke stap die ik zet voelt het steeds weer alsof ik nog niet echt bezig ben. Kijk elke keer weer uit naar het volgende punt.

Heel veel succes, en fijn dat het spuiten is mee gevallen... (het oefenen dan).

Groetjessssssssssssss

hallo dames,

Gwenn ik ben in november 2005 gestopt met de pil en dat kwam omdat mijn moeder toen was overleden en ik dus de pil helemaal vergat.

We besloten dat ik dan maar helemaal stopte, omdat het een jaar duurt voordat je zwanger zou kunnen raken.

We hebben toen ook samen een huis gekocht en maart 2007 gingen we verhuizen en waren we echt klaar, maar helaas ik werd maar steeds niet zwanger en heb we toen besloten na de zomer om naar de gyn te gaan.

mijn vent wordt dit jaar 41 en ik word 37. We hebben onverklaarbare onvruchtbaarheid. ik ben bang dat het door ons leeftijd komt en we hebben 20 % gekregen.

ik wil nog 10 kilo afvallen en hoop ik mijn kansen zo te vergroten.

Gwen hoeveel wil jij afvallen?

veel succes met je laatste iui en hopelijk hoef je niet voor ivf te gaan.

Ik weet nog niet hoe ik het allemaal ga ervaren en ook de hormonen.

Ik ben al erg onvoorspelbaar type, kan gauw snauwen en emoties hebben, ik hoop dat het niet erger word.

Hildever jij ook veel succes en mag je wens uitkomen.

liefs

Pebbels

Hey Pebbles hoe gaat het met je en met het afvallen???

Ik wil er nog heel veel kilos af(liefst 25),maar op het moment lukt het niet echt.

Morgen ga ik weer serieus beginnen.

Ben jij ondertussen al begonnen met de ivf???

Liefs Gwenn:good1:

hoi Gwen,

ik ga 14 mei beginnen met deca spuiten ( 21 ste cyclusdag)

ik weet allemaal niet echt wat me te wachten staat en hoe ik het allemaal ga ervaren, maar ik hou hoop.

Ik wil ook liefst 20 kilo af, maar dat gaat mij nu niet lukken. Ik ben wel van 79.5 naar 76,5 gegaan. methode Sonja is wel goed.

Wanneer ga jij beginnen? Deden ze bij jou moeilijk over gewicht?

Bij mij niet maar, ze hebben me wel op aangesproken dat het wel beter is om wat af te vallen . Als ik 10% zou afvallen dan vordert dat mijn vruchtbaarheid.

groetjes

pebbels

ik ga vanavond mijn eerste deca spuit zetten.

Nog niet eerder gedaan en ik wil het om 19.00 doen.

heeft iemand nog tips?

hoe laat van te voren de spuit eruit halen?

groetjes

pebbels

Oooh, succes!!! Kwartiertje/ halfuurtje vantovoren eruit is prima. Ik kraag vorig jaar ook decapeptyl, dit jaar Cetrotide (2e ivf).....Cetrotide hoeft niet in de koelkast, maar je moet wel de hele spuit zelf klaarmaken (poeder oplossen ed, net als bij Pregnyl).

Nogmaals veel succes met epuiten! Groetjes Linda,

hallo meiden,

ik heb om 19.00 de deca eruit gehaald en 19.30 geprikt.

volgens mijn vriend heb ik het niet goed gedaan, want ik had de naald niet helemaal ingebracht en begon al te drukken waardoor er wat vloeistof eruit liep.

is dit ook bij iemand eerder gebeurd en is dit erg?

mijn virend kon niet zo goed tegen het prikken en is nu even gaan fietsen en ook heel spannend dat het nu zo dichtbij komt.

wervelstorm: is dit nu jou 2e ivf poging?

Hoi Pebbels, dit is inderdaad mijn 2e IVF-poging ( ook uit de eerste een aantal cryo-tp gehad). Ik mag vanavond de Pregnyl spuiten en heb zaterdag de punctie. Probeer echt de naald er helemaal in te duwen, das wel belangrijk....als het een keertje zó'gebeurt is niet erg, maar zolas ik begrijp gaat er wel wat 'belangrijke'vloeistof verloren. Ik heb steeds ded Puregon zelf gespoten en mijn vriend de deca (nu cetrotide) en de Pregnyl. Vervelend/lastig dat je vriend er niet goed tegen kan. Nou succes meid! Oefening baart kunst!

liefs Linda,

hoi linda,

wat spannend zeg dat je morgen de punctie heb. Was het eerste keer pijnlijk?

heb je met de cryo tp ook geen bevruchting gehad? Tel dat trouwens als ivf behandeling? Ik zal voor je duimen.

de spuit ging gisteren beter, alleen toen ik de naald eruit haalde kwam er wat bloed mee, is dit erg?

groetjes

pebbels

hoi hildever,

bedankt dat stelt me best gerust. want ik moet eerlijk zeggen dat het me vandaag toch bezig hield wanneer ik vanavond moet spuiten.

weet iemand precies een topic waar het precies uitgelegd wordt hoe je moet spuiten en waar precies?

groetjes

Hoi Pebbels,

Er is een keer een innesteling geweest ja, voortkomend uit een cryo-tp. Maar dat ging helaas met 5 en halve week al mis....snik. Die cryo's uit poging 1, horen dus echt ook bij ivf- poging 1.

Ja spannend, inderdaad, morgen de punctie. Vorig jaar......de punctie, was wel vervelend, maar het is te hebben....ik heb het er graag weer voor over. Gewoon de rest van de dag bank hangen en niks doen.

Waar spuit jij nu dan Pebbels? Ik heb steeds in mijn buik gespoten en had ook wel eens een druppeltje bloed hoor, of druppeltje vloeistof op mijn huid, dat is niet erg. Ook wel eens een adertje geraakt, waardoor je blauwe plekjes krijgt.

Groetjes Linda.

hallo meiden,

Nicolas; bedankt ik ben nu op mijn werk en zal vanavond even gaan kijken.

hoe gaat ie bij jou met spuiten.

volgende week toch een echo?

Linda; ik spuit in mijn buik , geluukig heb ik wat vetrolletjes en kan ik mijn buik plooi makkelijker beetpakken .

Linda je klink wel sterk hoor, ik hoop ook dat ik dat kan, mijn pijn grens ligt ook erg laag, maar ik hoop dat ik hier ook sterker van word.

groetjes

pebbels

Guest Nora

Ik heb vandaag mijn mapgesprek gehad. Volgende week zaterdag (24 mei) zet ik mijn eerste decapeptyl-spuit. Heel spannend allemaal. Maar vandaag hoorde ik ook dat mijn uitgangsecho pas op 17 juni is. Dat betekent dat ik ruim 3 weken decapeptyl moet gebruiken. Dat kwam volgens de verpleegkundige omdat de poli maar 6 puncties per week mag doen, en er dus anderen voor mij zijn. Wellicht dat de echo nog naar voren kan worden geschoven, maar dat hoor ik pas over een paar weken. Pfff, mijn geduld wordt echt op de proef gesteld. Zijn er meer dames die zo lang aan de decapeptyl hebben gezeten?

Hoi Pebbles,

het prikken hier gaat goed en gelukkig nergens geen last van, geen bijwerkingen ofzo.

Ben vandaag ongi geworden en hopelijk de laatste keer de komende 9 maanden.

Ik kan dus heel grappig al zelf zeggen dat dit de eerste dag van de zwangerschap is. (wel ver gezocht maar tegen mezelf zeg ik dit omdat het me helpt sterker te maken).

Ik heb na het filmpje bij de apotheek even doekjes gehaald, ik moest geloof ik 2,50 betalen voor 200 doekjes. ik onsmet even voor ik prik maar volgens mij is het niet echt nodig met zo´n klein naaldje.

Als ik de griepprik haal bij de dokter eens per jaar ontsmet die ook niet.

Maar het filmpje werkt wel hé.

Moet jij straks ook puragon spuiten en hoeveel doosjes heb jij gekregen ??

Guest Amanda

Nora, ik heb ook 3 weken decapeptyl gespoten.

En ontsmetten met alcohol doekjes, heb ik nooit gedaan.

Als ik op het werk moet prikken, voor suiker of trombose, hoeft het ook niet.

Guest Nora

Hoi Amanda,

In totaal 3 weken decapeptyl? Bij mij komen er namelijk nog 2 weken bij als ik met Gonal-F begin. Ongeveer 5 weken dus. Ik vind dat vrij lang....of ben ik gewoon een zeurpiet?

Groeten, Nora.

Nora, ik heb ook 3 weken decapeptyl gespoten.

En ontsmetten met alcohol doekjes, heb ik nooit gedaan.

Als ik op het werk moet prikken, voor suiker of trombose, hoeft het ook niet.

Hoi Pebbels. Ik heb ook nooit de huid ontsmet.....de verpleegkundige vertelde me dat het niet hoefde ( en ik zelf geef hielprikjes bij pasgeborenen en daarbij hoeft het ook niet).

Nou, ik heb dus de punctie achter de rug.... Ik was alweer vergeten hoe het ook alweer voelde, die punctie.... De eerste 2 prikken deden best zeer en dus heb ik mijn vriend ff goed in zijn hand geknepen, maar de andere waren 'goed' te doen. Nu de hele dag een beetje bruin bloedverlies en een vervelend gevoel in mijn obderbuik.....dat hoort erbij. Ik heb gewoon lekker niks gedaan vandaag, alleen maar op de bank gehangen en geslapen.

Helaas zijn uit de ongeveer 13 aangeprikte follikels, maar 5 eitjes gekomen. Nouja, 5 eitjes is niet slecht, maar bij mijn 1e behandeling waren het er veel meer, dus een beetje teleurgesteld was ik wel. Ik hoop dat er iniedergeval 2 eitjes goed bevrucht worden. Maandag of dinsdag heb ik de terugplaatsing...dat hoor ik maandagochtend.

Ik plaats me deze keer niet op het wachtbankje van dit forum, dan ben ik er veel te veel mee bezig en daar heb ik deze keer niet zo'n zin in (zeg ik nu, hahaha, misschien veranderd dat nog wel.

Gaat het beter met spuiten nu? Ik hoop het. Groetjes Linda.