Ga naar inhoud

beginnen met spuiten

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey Wervelstorm! Spannend weer... Wij hadden 6 eitjes waarvan maar 1 goed gedeeld is. We hopen dat het lekker warm blijft zitten.

Spannend allemaal weer. Sterkte!

Groetjesssssssss

Geplaatst

Hoi Pebbels,

Wij lopen zo'n beetje gelijk denk ik. Ik ben vanochtend begonnen met de deca. Ik zet de wekker om half 8, haal de spuit uit de koelkast en de verpakking, neem hem mee naar boven en leg hem in de badkamer, dan zet ik mijn wekker weer op 8 uur, val nog even in slaap, ga er als de wekker gaat gelijk uit, pak mijn buik vast en spuit aan de linkerkant de deca erin. Voor mij een makkie. Morgenavond de Gonal F erbij. We zullen maar weer afwachten wat het dit keer brengt. Ik hoop iets meer follikels dan de laatste keer......

Wervelstorm, heel veel suc6. Dat we deze keer maar op het bankje mogen blijven zitten hè. Laat je het wel weten wat het geworden is?

Liefs

Geplaatst

Hoi Hildever,

Dus jij zit al lekker warm op het bankje! Nou over 2 of 3 daagjes kom ik er lekker bij zitten hoor, haha. Is dit ook jouw 2e poging? Jeetje....1tje goed gedeeld, ik hoop ontzettend hard voor je dat dat jullie mooie wondertje zal zijn!! Wij moeten nog even afwachten hoe het gaat met de bevruchting, van de 5 eitjes. Toitoitoi meid!

Hoi Otjes,

Ja, ik hoop het ook hoor, dat het bankje ons brengt waar we willen zijn!! Ik laat zeker wel weten hoe het af loopt, maar ik hoop zelf dat ik in de wachtweken een beetje meer mijn hoofd bij de alledag-zaken kan houden, zoveel mogelijk te doen en te zijn wie ik ben (en niet te gefocust bezig zijn met wat er in mijn lichaam gebeurt). Vorige keer zat ik geloof ik wel 6 keer per dag op dit forum.....ik kon me niet eens meer op de gewone dingen in het leven concentreren. Ik hoop dat het me gaat lukken....

Moet jij trouwens smorgens die Decapeptyl zetten? Ik moest hem savonds om 8.oou zetten namelijk.

Heel veel succes ook met het spuiten!!! Groetjes Linda,

Geplaatst

Hey Wervelstorm,

Nee, dit is onze eerste poging. Maar er gebeurt tot nu toe weinig in met mijn lichaam. Ja, een lekkere vaginale schimmelinfectie door de anti bioticakuur... Maar verder..... volgens mij nog steeds niets....

En ik schuif graag een eindje op strakkies hoor!

Groetjesssssssssss

Geplaatst

goeiemiddag,

Linda wat fijn dat de punctie achter de rug is en dat het wel te doen was.

wat bedoel je met de eerste twee prikken, de verdoving? of het aanprikken van de eitjes. Ik hoop echt dat alle 5 worden bevrucht en dat je nog wat cryo's overhoudt. Ook al zit je niet op het wachtbankje, we mogen je wel mailen hoe het met je gaat toch??. Ik weet ook niet of ik na de tp op het wachtbankje wil, dat lijkt me zo spannend.

Bij mijn onderzoek van de baarmoederfoto( doorgang van de eileiders) had ik zo hard geknepen dat mijn nagelafdrukken nog een tijdje te zien waren bij mijn vriend. Hebben afgesproken dat ik de volgende keer wel eerst mijn nagels knip( haahaa)

Wat ik trouwens ook had meegekregen in het ziekenhuis, dat veel vrouwen de pijn bij de baarmoederfoto erger beschouwen dan de punctie.

Heeft iemand dat hier ook ervaren?

Otjes: ja leuk dat we samen opgaan, maar wat ik niet begrijp is dat je zo snel de gonal-f mag gebruiken. Doe jij de korte protocol?

Ik krijg pas volgend weekend denk ik mijn ongi en dat een paar dagen erna beginnen met Gonal-F.

Ik hoop dat je meer geluk heb dit keer, zal voor je duimen!!!

gisteren had ik voor het eerst het gevoel dat het spuiten me beter afging. Er kwam geen vloeistof of bloed mee. Min vriend gaat daarna altijd over mijn bolle buikje aaien en dat vind ik zo lief.

wij gaan nu lekker naar het bos om een uurtje te wandelen, ik denk bij lage vuursche.

groetjes

pebbels

Geplaatst

hallo dames,

volgens mij ga ik gelijk op met otjes :icon_cheese:

ik heb namelijk ook 26 mei de 1e fm en de 28 de 2e fm.

en ik herken het wel hoor dat ik in januari wel 3 keer per dag op het forum zat.

nu bij de 2e poging ben ik er (probeer ik er) minder aan te denken en er minder mee bezig te zijn en dus ook minder op het forum.

komt bij dat mijn beste vriendin vlg week woensdag haar punctie heeft dus hebben we wel veel steun aan elkaar.

ik hoop begin juni op het wb plaats te mogen nemen met na 14 dagen uiteraard een positieve uitslag net zoals jullie!!!!

heeeel veeeel succes allemaal.

liefs bri

Geplaatst

Hoihoi,

De eerste eitjes aanprikken deed erg pijn, de verdoving aanprikken voelde ik amper, maar moest wel snel gaan liggen, zo dol dat ik ervan werd....maar das alleen maar goed. Ik zelf vind de punctie toch echt pijnlijker als de baarmoederfoto......maar ik zal eerlijk zeggen dat ik niet eens meer zo goed weet hoe dat voelde, want dat is alweer zo'n 3 jaar geleden. Maar de punctie is echt te doen!! Gewoon omdat je het ervoor over hebt! Bevallen lijkt me veel pijnlijker hoor!!! Haha.

Oh Bri, das erg fijn dat je met een vriendin over de ervaring kan praten (ik heb dat ook met een vriendin......het is voor haar wel al een jaar geleden, maar ze weet waar ik het over heb), das erg fijn.

Groetjes Linda,

Geplaatst

Spannend weer, Bri!

En mooi dat je samen met een vriendin op gaat. Is toch anders, hoe fijn het hier ook is, dan hier op het forum er over kletsen!

Succes!

Geplaatst

hoi Bri,

ik begrijp Hildever heel goed, het is met een vriendin die het ook kent anders dan hier op het forum.

Maar ik heb niet zo een vriendin en ben erg blij dat deze forum bestaat anders was ik denk meer emotioneler en paniekerig.

groetjes

pebbels

Geplaatst

Hoi Pebbels,

Ik heb vanmiddag om 15.30u de terugplaatsing gehad, er zijn 2 emmy's terug geplaatst! Een spannende tijd breekt dus weer aan.

Sinds gistermiddag heb ik wel wat meer last van mijn onderbuik, hij is ook wat opgezet en mijn urine is sinds die tijd erg geconcentreerd en ruikt sterk.

Toen de arts(en) vanmiddag met een echo in mijn buik keken merktten ze op dat ik veel vocht in mijn buik heb en ook mijn eierstokken zijn wat groot. Dat si dus waar ik last van heb! Nu moet ik rustig aan doen en veel drinken. Het kan zelfs verergeren als ik idd zwanger wordt. Nou, ben benieuwd.....

Spannende periode nu, liefs Linda.

Hoe gaat het met jou?

Geplaatst

hoi Linda,

wat fijn zeg voor je dat je 2 emmy heb terug laten plaatsen. Veel drinken dat krijg ik ook steeds te horen, vooral na de punctie.

Ik hoop echt voor jou en je vent dat dit het wondertje wordt waar jullie op zitten te wachten. Heb je ook nog wat cryo's laten invriezen? Denk maar niet aan dat het zal verergeren en doe zeker rustig aan.

dus 2 juni testen of niet?

:good1:

Mijn vriend en ik zijn nog in dubio of we 1 of twee laten terugplaatsen.

de risico voor een tweeling vindt hij best eng.

Ik moet zeggen dat ik nog nergens last van heb en dat het spuiten steeds beter gaat. voel me wel iets gespannen zodra ik moet gaan spuiten en daarna heerlijk relaxed.

probeer ook niet echt vooruit te denken.

Op mijn werk is het heel erg druk dus goeie afleiding.

lieve linda ik zal voor je duimen.

liefs pebbels

Geplaatst

Dank jullie wel!!!!

Wij horen pas over 2 weken of de overige 2 embryo's goed genoeg waren om in te vriezen, wij krijgen die info over de post. (er waren er dus 4 van de 5 bevrucht! Dat was echt een verassing hoor)

Ja, dat is ook wel iets om over na te denken, 1 of 2 terugplaatsen. Aangezien wij al zolang bezig zijn....durven wij nu te kiezen voor 2, voor ons gevoel is de kans dat iniedergeval 1tje zich nesteld iets groter. Ik ben vorig jaar ook 1 keer 5 en halve week zwanger geweest, van een emmy (met een tp van 2 emmy's).

Maar het is een feit dat het een tweeling kan worden!

Dank je wel lieve Pebbels voor je lieve woorden....ik duim ook voor jou en blijf jou ook volgen hoor! Ik heb dinsdag 3 juni om 10u een evaluatiegesprek in het zh, dat is dan dus de officié'le testdag.

Hildever......zit jij nog lekker op het bankje? Successssss

Geplaatst

hoi linda,

dus wanneer je testdag is dan hoor je ook of de 2 embryo's goed genoeg waren.

jeetje wat spannend allemaal zeg.

Ik hoop dat je die dag dubbel geluk hebt.

ik denk ook dat we eerst 1 emmy doen, want dit is ons eerste ivf en lukt het niet dat we bij het laatste zoiets hebben van dat we misschien wel 2 emmy's willen terugplaatsen, maar dat zien dan wel eerst door deze ivf komen en ik weet ook niet wat voor emoties ik erbij krijg.

Linda jij ook bedankt voor je lieve woorden dat maakt deze fase wel allemaal te doen, want er zijn zoveel lieve mensen op deze site en die weten waar je het over hebt en dat is wel zo prettig!!

Hildever morgen weer een week voorbij!

Geplaatst

Nou, de eerste wachtweek zit er bijna op. Maar we hebben ons genoeg om mee bezig te houden, dus ik ben er nog niet zo veel mee bezig.

Groetjesssssssssss

Geplaatst

Succes wervelstorm! Hou je buikje goed vast, en verder er niet teveel mee bezig zijn natuurlijk.... :drunken_smilie::icon_bounce::waiting::icon_sunny: groetjes, niki

Geplaatst

hallo meiden,

kan iemand mij vertellen wanneer zij met de deca begonnen later ongi werden,

ik moest vandaag worden, maar ben het nog steeds niet.

zou het leuk vinden wat ervaringen te lezen.

gr,

pebbels

ik moet nu echt gaan slapen.

Geplaatst

Hoi Pebbles,

mijn ongi kwam gewoon op mijn dag van de cycles zoals hij elke maand kwam.

Gemiddeld is dat op de 28e dag hangt ervan af hoe je cycles is.

groetjes

Geplaatst

He Pebbles,

Ik had de pil moeten slikken, dus ik begon, vlak nadat ik er mee was gestopt, goed te vloeien (bleef tijdens het pilgebruik ook steeds licht vloeien).

Groetjessssssssssssss

Geplaatst

hoi hoi,

ik zal moeten afwachten, wij willen vandaag een tuinbankje gaan kopen dus genoeg afleidng.

bedankt nicolas en hildever, als ik jullie niet had ( haahaa).

doeidoei

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden