Ga naar inhoud

afvallen

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi cindy,

weeg je nu 71 of 89,4 ??

ik zag dat je ook bij het voortraject had gezet, leuk.

Ik moet toch steeds mijn ongi krijgen zodat ik dan met Gonal-f kan beginnen, maar het lukt maar niet.

ik ben nu 2 dagen overtijd, ik ga morgen even het ziekenhuis bellen.

het afvallen zal je zeker lukken.

nee ik heb vannacht niet zo goed geslapen want ik heb hooikoorts en allergie voor huisstofmijt. Ik mag met mate mijn medicijnen gebruiken.

maar verder hier alles ok( hiiii)

volgende week ben ik vast weer wat positiever en anders kom ik niet op het forum( hahhaa)

groetjes

pebbels

Geplaatst
Hoi cindy,

weeg je nu 71 of 89,4 ??

ik zag dat je ook bij het voortraject had gezet, leuk.

Ik moet toch steeds mijn ongi krijgen zodat ik dan met Gonal-f kan beginnen, maar het lukt maar niet.

ik ben nu 2 dagen overtijd, ik ga morgen even het ziekenhuis bellen.

het afvallen zal je zeker lukken.

nee ik heb vannacht niet zo goed geslapen want ik heb hooikoorts en allergie voor huisstofmijt. Ik mag met mate mijn medicijnen gebruiken.

maar verder hier alles ok( hiiii)

volgende week ben ik vast weer wat positiever en anders kom ik niet op het forum( hahhaa)

groetjes

pebbels

Gaat het nog goed met afvallen??

Suc6

Geplaatst
Hoi Pebbels, Ik ben vandaag op gesprek geweest in het ziekenhuis en ik mag 18 juni gaan spuiten voor onze 1ste ICSI poging. Dus ik ben benieuwd en moet 88 wegen voor ik mag beginnen maar dat lukt wel.

Liefs Cindy

Hoihoi,

Dat begrijp ik niet zo hoor, ik weeg al jaren 92 kg bij 1.70 ( ik heb ca 15 -20kg overgewicht ik woog altijd 73 kg maar nu vond ik 85 kg ook prachtig ! )

en zelfs toen ik het zelf aankaartte is er helemaal niets gezegd over mijn gewicht dat daar wat vanaf zou moeten of dat dat beter zou zijn? . Ook niet bij het 2e eveluatiegesprek.

Wat vind jij zelf van je gewicht?

Ik zie er dan ook stevig en gezond uit, alles netjes verdeeld over mijn lichaam dus ja ik word niet als 'ongezond dik' omschreven..ik kan ook nog zeer goed uit de voeten hoor..zwemmen , skaten, fietsen en wandelen. Ik eet gezond en beweeg dus regel matig, ik blijf op gewicht al 2 jaar ...

Ik probeer voor mijzelf wat meer te gaan bewegen de komende tijd en verwacht daarmee ietsje af te vallen. Baat het niet ...maar ik ga niet crashen dat werkt averechts..

Ach ieder zijn methode he.

Cindy ik hoop dat onze droom gaat uitkomen hoor en jij alvast succes met de pondjes !

liefs lentezon

Geplaatst

Hallo allemaal,

@ Pebbels: 71,7 woog ik vorige week maandag, 's Avonds, na alle eten van die dag. En vrijdag woog ik s' Middags na alleen een ontbijt en toch alle goede eten van die paar dagen (dus waarschijnlijk al wat afgevallen) 89,4. Er kan een flink verschil zijn tussen 's morgens en 's avonds. Maar ach als ik voor de punctie moet gaan is het toch 's morgens dus dan houd ik dat maar aan. Ik las ook al in het andere topic dat je menstruatie uitblijft, wat vervelend is dat dan weet je even de weg niet meer lijkt me. Ik ben ook aan het wachten tot het komt, moet zaterdag met een nieuwe pilstrip beginnen (de laatste hoop ik )

@ mijnbaby: weet niet of het tegen mij is, maar ik moet vanavond weer gaan wegen dus dan horen jullie het wel. Ben zeker afgevallen dat kan niet anders. heb me netjes gedragen deze week.

@ Lentezon: Ik begrijp het eerlijk gezegd ook allemaal niet, meiden die 100kilo wegen kunnen ook een kindje krijgen en raken ook gewoon zwanger. Ik ben ook 170,5 cm, dus we zitten ongeveer op dezelfde lijn denk ik. Snap niet dat jij dan wel gewoon mocht, ik zie er ook echt niet vet uit of zo, al vind ik mezelf wel wat dik, (erg onzeker wat dat betreft) Maar ik moest een BMI onder de 30 hebben en 88 kilo was al erg soepel zeiden ze. het was ook echt een botte dokter, het eerste wat ze zei was hierover en dan ook nog eens HOE ze het zei. echt zo van: je moet wel 88 kilo wegen anders gaat de behandeling niet door. Toen ik zei dat ik dat niet zo had begrepen van de gynaecoloog zei ze, ach 2 jaar geleden hebben ze het ook al gezegd, dan had je er al lang wat aan kunnen doen.

Ik vind van mezelf dat ik ook best 80 kilo mag wegen, dit is dan ook mijn uiteindelijke streefgewicht. (wil graag de 'leukere' kleding gaan dragen en niet altijd naar een zaak voor grote maten hoeven te gaan), Maar ik ben toch wel al wat kilo's kwijt en daar zei ze niets van. Ik vind het een beetje overdreven allemaal. Maar anders gingen de hormonen in de vetweefsels zitten en was er minder resultaat zei ze. Nou ja dat zal dan wel he. Oh ja en de kans op een miskraam, diabetes, hoge bloeddruk enz. enz. was ook groter.

Ik zal dus maar naar haar luisteren en goed mijn best doen deze 4 weken, ik doe alles om mijn kansen zo groot mogelijk te maken.

Ik zie dat je de 3de poging gaat doen in Aug/sept. Is dit dan tevens de laatste? (misschien heb ik dat al eens gevraagd, ik haal alles en iedereen door elkaar, zijn zoveel mensen met zoveel verschillende dingen.)

Ik hoop in ieder geval ook dat onze droom uit komt, en daar vertrouw ik ook op.

Liefs Cindy

Geplaatst

Hoi hoi,

Nou Cindy86 ik begrijp ook erg wat je bedoelt hoor.

Over het beter in je vel zitten, en ook kleding : met 1 of 2 maten minder heb je meer keuze en staan meer dingen .

73 kg ambieer ik niet meer maar laat ik eens beginnen met 85..hihi dan kun je in de meeste winkels gewoon weer terecht.

Ik heb af en toe ook wat moeite he met de gangbare maten , en dan ok nog flinke buste...

Ik kleed mij ook anders dan '20 kg geleden'. hihihi

Ook met skaten: gaat zwaarder als enige jaren terug.

Ik vind het erg zoals de artsen ten aanzien van jou eea hebben opgeblazen.

In Breda is er met geen woord over gerept terwijl wij dezelfde BMI hebben.

Toen ik begon over afvallen klinkte de arst instemmend mee dat 'de laatse kilo's er bijna niet af kwamen he "terwijl;'de 1e kilo's moeten er bij mij nog af haha begint ze gelijk over de laatste.

Maar goed, zij willen nu eenmaal kans op de beste resultaten, dus ja probeer er dan maar t beste van te maken meid! Zet hem op! :drunken_smilie::icon_sunny:

Over mijn 3e poging: da's de laatse die vergoed word. Mara 3 keer is scheeprrecht ! en anders: wij gaan zelf nog een keer of 2 -3 bekostigen als dat nodig is. daar gaan we flink voor sparen . Ik ga het niet van CZ ;aten afhangen of ik moeder word hihihi

Ok ik moet eens aan ht werk wer,

veel liefs!

Geplaatst

hoihoi;

Cindy, ik heb het ziekenhuis gebeld en ga morgen voor een echo waarom mijn ong uitblijft.

Cindy heb jij buikvet want ik heb dat heel erg, bij mij is niet alles zo eerlijk verdeeld. Ik heb dunne armen en benen en dikke kleine romp.

dus daarom adviseren ze mij om af te vallen.

Lentezon: als bij jou alles goed is verdeeld mag je blij zijn. Je hebt ook gelijk dat je je geluk niet laat afhangen van de verzekering.

Dit is mijn eerste IVF dus ik weet nog niet hoe ik allemaal zou ervaren, maar de drang om door te zetten wordt steeds groter en het verlangen.

Ik hoop dat je 3e poging een succes wordt.

Mijnbaby: afvallen gaat niet vlot, wnat ik sport nu drie keer per week, maar ik voel me wel fitter.

Hoe zit het met jou gewicht??

Je bent op dit forum wel actief zeg!! goed hoor, maar

maak je je zelf alleen niet gek, want het duurt nog een tijdje voordat je begint en niet elk lichaam is hetzelfde. Je krijgt hier zoveel informatie en je kan je bezorgd voelen soms( tenminste dat heb ik )

groetjes

pebbels

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden