Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Dat is zeker al een flinke buik zeg!Wow

Ik ben nu 6 weken en 5 dagen en sinds een aantal dagen misselijk,pfff duurt ook de hele dag dus niet alleen in de ochtend,probeer steeds wat te eten maar werkt niet echt...

iemand nog tips?

Ben nu steeds vrij geweest maar woensdag weer werken dus zie daar wel tegen op.Vrijdag is de echo dus ook erg spannend hopelijk is alles goed

• Reacties 229
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

ow.. wat vervelend dat je misselijk bent!! Ik ken het.. was van week 16 tot week 20 NIET misselijk.. de rest van de zwangerschap wel.

Dus tips haha zat, maar hielpen niet echt..

* gele vla eten

* in bed, dus voor je op staat, eten

* kleine beetjes eten

Ik at altijd kleine beetjes, zodra mijn maag leeg raakte werd ik misselijk, ik had dus altijd peperkoek of sultana bij me.

Verder de geuren die je misselijk maken ontwijken.. bij mij was dat heel veel, vooral eten, maar vooral het bakken van vlees en de geur van het toiletblok.. (ja echt)

Als ik in de stad liep, moest ik echt met een boog om mensen die ieta aten, of van die eettentjes.....

Geplaatst

jeetje heb je het zolang gehad:(ik wordt er beetje down van:(eindelijk zwanger en dan niet kunnen genieten

nu spelen de zenuwen voor de echo vrijdag ook mee hoor..maar goed

ik eet ook voor het opstaan en steeds beetjes maar echt helpen nee....veder lig ik veel maar ja morgen weer werken dus dat gaat dan ook niet

Geplaatst

Hey meiden,

Ik heb mijn 2e echo gehad vandaag!

Alles was helemaal in orde.

Ik heb het verhaal in mijn topic opgeschreven.

Elin, hoe is de echo gegaan?

Nu wel duidelijk het geslacht kunnen zien?

Niki: hoe was je eerste keer verloskundige?

Liefs Diana

Gast estrhalita
Geplaatst

Diana super, ik ga je topic even lezen.

Niki Elin hoe was het, vertel

Geplaatst

Hai Hai,

Alles was goed, moest daarna wel meteen door naar mijn werk vandaar het late bericht, het lag er nu beter voor om te zien wat het is, dus nu weten we het zeker, zal straks de foto's plaatsen..

Geplaatst

Gister ochtend hadden we de 20 weken echo en om kort en krachtig te zijn, alles is prima in orde met de kleine. Het ligt qua metingen precies op schema met de 22 weken die ik nu ben.

Het beebje lag er niet erg goed bij maar na wat gepor en gepiel heeft ze toch alles op kunnen meten en na kunnen kijken. Het heeft geen open ruggetje of hazenlip en geen waterhoofd. Alle bloedvaten lopen goed zoals ze nu kon bekijken en het heeft 2 niertjes en het hartje is mooi verdeeld in kamers en boezems. Of te wel so far so good.

De beeb gaf ook nog een flinke trap die zelfs de echoscopiste goed kon voelen.

Beebje is niet erg fotogeniek en een beetje verlegen maar hier dan toch wat plaatjes.

P1370849.jpg

P1370851.jpg

P1370854.jpg

P1370857.jpg

Geplaatst

Het klinkt allemaal hartstikke goed hier dames. Wow Es, je hebt echt net zo'n superrond buikie als ik. Super! Ik vind het prachtig, echt! Wees er maar lekker trots op, er zijn nu eenmaal dames die eerder tonen dan anderen, heb ik gehoord, en wij horen daarbij blijkbaar. Wil nog niet zeggen, dat het zo hard door blijft groeien toch. One week at a time. Ik heb ook allemaal nieuwe kleren moeten kopen. En als mensen het durven te vragen, want ze twijfelen en denken 'zal ik het wel zeggen, zal ze niet gewoon wat te dik zijn...' geloven ze bijna niet dat ik pas 11 weken ben.. Dus wel.. Dus jammer dan! Als we ons maar goed voelen toch, en alles lekker goed gaat.

Fijn dat je punctie geweest is Hildever, je hebt je kranig er doorheen geslagen hoor! Heel spannend hoe het gaat verder....

Ik weet niet of het helpt, maar ik neem soms ongepelde amandelen als mijn maag een beetje raar doet. Maar echt misselijk ben ik gelukkig niet geweest. Hou vol, Valesca.

Doedoe voor nu! niki

Geplaatst

Hey meiden, ik ben gelukkig van mn misselijkheid af, neemt niet weg dat ik nog heel veel overgeef.

Voel me tussen door echt goed, wel moe maar das niet erg.

heb de map doorgelezen met de info over de hele zwangerschap van het ziekenhuis, daar staat in wat ik in welke week moet regelen en moet doen.

Volgens mij ben ik de enige die helemaal in het ziekenhuis blijf, of zijn er nog meer meiden???

Er zijn ook bijeenkomsten in het ZH waar we 1 keer heen gaan, en daar vertellen ze hoe het gaat in het ziekenhuis bevallen, ze laten de afdeling zien en alles en waar je op moet letten.

Heb ook al van de gyneacoloog de lijst gekregen wat ik mee moet nemen met de bevalling naar het ZH.

Het is nog maar een half jaartje en dan is het al zover :-)

Liefs Renaat

Geplaatst

Sorry Elin, vergeet te reageren op je foto's, echt super om dat alles te zien.

En natuurlijk geweldig dat zover ze nu kunnen zien je beebje gezond is!!!

Was ik ook maar zover!!! :-)

Liefs Renaat

Geplaatst

Hé Renata, nee hoor ik blijf ook in het ziekenhuis maar dan gecombineerd met de VK. Dat vond ik wel fijn. In het ziekenhuis zeggen/kijken/letten ze op weer op nadere dingen dan bij de VK. En die combi mag althans bij mij wel. Het leuke is dan ook bij de bevalling, die ik ook in het ziekenhuis wil, dat de VK gewoon erbij kan blijven.

Als ik het goed heb begrepen werkt het zo. Als je begint met de weeën, dan komt de VK thuis, net zolang tot we naar het ziekenhuis moeten, en daar regelt ze ook alles. Eigenlijk doet zij de bevalling, totdat het medisch nodig is dat er een gynaecoloog bij komt. Maar indien niet nodig, komt ie ook niet. En dat scheelt iets, want je weet nooit wie je krijgt werd mij verteld. Dus...

Man wat een gedoe dat overgeven zeg. Ik heb wel met jullie te doen hoor! Wat handig zeg zo'n map, dat heb ik niet... Ik hoop maar dat ik het allemaal via het ziekenhuis of de VK te horen krijg.

En waarom moet jij in het ziekenhuis onder behandeling blijven Renata?

Is het nog maar een half jaartje? we zitten nu 1/2 mei, dus o ja, iets meer, maar 6,5 maand inderdaad... Wow hé... En dan, worden we mama! als alles goed blijft gaan. Duim duim duim.

Liefs, niki

Geplaatst

Hey Niki, ik wist niet dat dat ook kon zh in combi met vk.

Dat klinkt inderdaad wel leuk op die manier.

Waarom heb jij het allebei??

Hoe het bij ons gaat zodra de weeen beginnen horen we op die informatie avond, dat leggen ze helemaal uit.

Die info avond schijnt best leuk te zijn heb ik gehoord.

Hmm vreemd dat jij niet zo'n map heb.

Ik heb van de week kraamzorg geregeld ( dat stond in mn map ) en dat schijn je dus tussen de 10 en 12 weken te moeten regelen ( in verband met wachttijden )

Ja, dat overgeven, dat ben ik ondertussen best wel zat,maar ben allang blij dat ik tussen door mijn eigen goed voel en niet meer misselijk ben.

Ik blijf in het ziekenhuis omdat ik bordeline heb en ze willen mij daarom onder controlle houden, en vanwege mijn medicijnen mag ik niet thuis bevallen.

we houden hele goede hoop dat het allemaal goed komt en dat we over een paar maanden van een gezonde baby gaan bevallen!!!:toothy2:

( mijn neefje van 4 zei pas tegen me, tante Renata het maakt mijn niet of het een jommetje of een meisje wordt, als het maar een baby is ) dat vond ik zooo schattig van hem

O ja Niki, wij hebben maandag de combitest, we gaan echt gelijk op zo

Liefs Renaat

Gast estrhalita
Geplaatst

He Niki de bevalling gaat bij iedereen zo hoor. Mits je natuurlijk in het ziekenhuis wilt bevallen. Ik loop gewoon bij de vk alleen voor de combitest en de vruchtwaterpunctie zit in nog in het ziekenhuis, maar mijn bevalling gaat precies het zelfde en bij mijn vorige zwangerschap(waarbij ik alleen maar bij de vk liep) was de bevalling ook zoals jij hem hebt omschreven. Dat is standaard.

Succes beide maandag met de combi test. Houdt er wel rekening mee dat het altijd maar een kansberekening blijft he, niet om je bang te maken of zo. Maar vrijdag had ik hier koffieochtend voor lotgenoten (downsyndroom ouders) en daar was een moeder bij die na de combitest een uitslag had van 1: 14200 en dus wel die ene heeft gekregen. Zo zie je maar hoe raar het kan lopen.

We horen graag hoe het was.

Ps ik heb sinds een paar dagen dat het lijkt alsof ik die kleine al voel. Ik weet natuurlijk wat ik moet voelen omdat dit mijn 2de zwangerschap is dat scheelt, maar vraag me af of het al zo snel kan. Ik voel hele kleine plopjes net boven mijn schaamstreek. Qua plek zou het kunnen en mijn darmen zijn het niet want die voel ik overduidelijk op andere plekken en dat voelt ook anders. Moet over 2 weken pas weer naar de vk dus maar even vragen. Nog 1 week en dan heb ik de combi test. Loop precies 1 week achter jullie aan Niki en Renate.

Geplaatst

Waarom ik beide doe, is omdat ik denk dat je toch net weer even wat andere info en aandacht krijgt bij de VK als in het ziekenhuis. En ik heb zelf een chronische inslaapstoornis waardoor ik af en toe een slaappil moet gebruiken (gelukkig gaat het de laatste tijd heeel erg goed en komt het bijna niet meer voor), en daarvoor ook in het ziekenhuis moet blijven komen, naast meer risico agv mijn leeftijd. Zoals ik van Es lees, krijg jij ws bij het ziekenhuis ook een VK toegewezen, dus als je wilt kun je ook als je dat leuk vindt, gewoon je bij een VK die je leuk vindt buiten het ziekenhuis om aanmelden en daar heen voor extra controle/aandacht/wetedingetjes.

Mijn combitest is dinsdag, succes maandag Renata! Spannende week weer. Ik ben eerder bang dat ze wel voorspellen dat er iets aan de hand kan zijn. Dit omdat ik al wat ouder ben, en dan heb je geloof al snel een hoge score....

Ik heb dat ook hoor Estrhalita, dat ik al wat voel, al een paar weken, maar ze zeggen dat het nog niet kan.... Ik denk dat het wel kan, als je gevoelig bent misschien... Afijn, ik laat het maar in het midden. Het is nog heel miniem, en als het sterker wordt, zal ik zelf zekerder weten of het dat is of niet... Wat heb je trouwens toch een bijzondere naam, ik moet altijd erg goed opletten hoe ik het intyp...

Wel gezellig! dat gevoel. En ja superleuk hè dat we allemaal zo op elkaar lip zitten qua data!

Fijn weekend! niki

Gast estrhalita
Geplaatst

NIki ik heb zelf een verloskundige gekozen. Niet eentje aangewezen door het ziekenhuis hoor. Maar de bevalling blijft gewoon zoals jij zegt. Mijn eigen vk gaat mee naar het ziekenhuis en doet de bevalling, mits het medisch wordt dan wordt je overgedragen aan de gyn.

Qua combi test, tuurlijk is de kans hoger nav je leeftijd. Die moeder die hier vrijdag was had ivm haar leeftijd een kans van 1:1000, maar na de meting 1:14200.

Ik heb nu met mijn leeftijd kans van 1:200 dus ben benieuwd na de meting.

Mijn naam is Estrhalita, maar omdat die zo moeilijk is noem ik mij in het dagelijkse leven Esther.

Renate succes maandag en Niki jij dinsdag. Hoor wel hoe het was. Het is in ieder geval een mooie echo ook.

Geplaatst

@ Niki,nee ik ga niet naar de vk, ik blijf alleen onderbegeleiding van de Gyneacoloog.

Bij ons is het niet en en maar of of ( voor mij in ieder geval ) ook vanwege mijn stoornis, ze willen mij beter in de gaten houden en dat kan beter in het zh dan bij een vk.

Het advies was ook van mn psychiater in het zh onder controlle blijven.

@ Es, ik weet dat de nekplooimeeting maar een kansberekening is, van mij had het niet gehoeven,maar mijn wil het graag dus dan doen we dat.

Ik maak me er niet druk om of het de kans van down heeft, ik zit niet in de risico groep, en dan is de kans zoo klein.

Ik vind de 20 weken echo belangerijker, of de baby geen ernstige afwijkingen heeft.

Het is inderdaad heel leuk om zo dicht bij elkaar te zitten, we gaan met zn alle redelijk gelijk op.

Einde van het jaar is hier een babyboom

Ik wil er toch ook ff een JEL uit gooien :36_1_13::36_1_13::36_1_13:

Ik ben zoooooo blij, ik ben vandaag 12 WEKEN, ik heb de magische grens eindelijk bereikt. JAHOEEEEEEEEEEEE

zo, dat moets ik ff kwijt

Fijne zondag nog meiden

Liefs Renaat

oja, succes dinsdag Niki

Gast estrhalita
Geplaatst

Renate wat is : ik zit niet in de risico groep". Omdat je nog jong bent of zo. De jongste down moeder die ik ken was 22 toen ze een kindje met Down kreeg. De meeste die ik ken zijn moeders onder de 30 en juist niet de oudere boven de 35 jaar of zo.

Geplaatst

@ Es, ik weet dat iedereen kans heeft op een kindje met down, en ik denk dat niet alles te voorspellen is of dat ook zo is, totdat je bent bevallen.

Bij mijn man en bij mij zit het niet in de famillie en inderdaad mijn leeftijd.

Dat neemt de "normale " risico grotendeels weg.( ik weet dat het ook wel anders kan gaan)

Ik zeg daarmee niet dat ik het niet kan gebeuren bij ons een kindje met down

Maar wat jij ook zelf al zei, in het zh blijft het en kansberekening.

En daarom maak ik me er geen zorgen .

Ik hoop dat het duidelijk is

Liefs Renaat

Gast estrhalita
Geplaatst

He renate, iedereen moet natuurlijk ook alles voor zich zelf weten. Alleen wat ik las leek mij wel 2 jaar geleden. En ik hoop niet dat ik te pusherig, raar, stom over ben gekomen. Maat gezien mijn ervaring hoop ik andere er toch bewust van te maken.

Laat je even weten hoe het morgen is gegaan, ben natuurlijk wel super nieuwsgierig en leef er mee.

XX

Geplaatst

Hey Es, ik snap jou reakie wel hoor, dat is heel logisch aangezien jij zelf een kindje met down heb, en met veel mensen contact heb die ook een kindje met down hebben.

Tuurlijk laat ik morgen weten hoe het gegaan is.

( maar probeer er ook aan te denken, dat toch de meeste mensen een gezond kindje te wereld brengen )

Liefs Renaat

Geplaatst

SUPERHARTE GEFELICITEERD MET JE 12!!!!!!!!!!!!!!!! WEKEN RENATA!!!!!!!!!!!!! Dat heb je toch alvast maar weer gehaald. Ik nog een half uurtje wachten... Maar dat zou moeten lukken! :a4628ea63ee3976fca4

Tja het blijven rare dingen die kansberekeningen. En dat blijven het kansberekingen, en geen vaste cijfers. Het is goed dat je ons bewust maakt Estrhalita, dank. (Waar komt die naam eigenlijk vandaan, ik heb hem nog nooit gehoord.) Leeftijd, risicoverhogende factoren, puur geluk of pech, het blijft een spannende tijd voor ons allemaal.... Let's hope for the best. Veel succes morgen Renata. De uitslag duurt geloof ik twee weken toch?

groetjes, niki

Gast estrhalita
Geplaatst

2 weken de uitslag? Ik krijg hem meteen, maar dat komt misschien omdat ze 2 weken geleden al mijn bloed hebben geprikt? Succes morgen Niki

Geplaatst

Hey Meiden, ik ben net terug van het ziekenhuis.

De nekplooimeeting was helemaal goed, ik heb ook bloed moeten prikken, en ik kan vanmiddag na 16.15 bellen voor de uitslag ( de totale combitest ).

het was ook heeeel bewegelijk, veel draaien, en het leek wel of ie aan het boksen was.

En, we hebben net voor het eerst het hartje gehoord.

Ik ben weer helemaal blij :-)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden