Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 229
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Gast estrhalita
Geplaatst

Renate super zeg. Geniet van dit mooie beeld.

Geplaatst

Super Renata, van harte gefeliciteerd! Heerlijk!

Hoe lang duurde de echo bij elkaar (ik heb er een afspraak na, dus ik weet niet of ik die door moet laten gaan...).

Groetjes, niki

Geplaatst

Hey Niki, ik denk dat het bij elkaar 20 minuutjes duurde, hij was best wel een poosje bezig met de echo, goed zoeken naar de nekplooi, maar ik moest daarna ook gelijk bloedprikken en was dus bij elkaar na een uurtje klaar.

Maar ja dat ligt er dus natuurlijk aan hoe druk het in het zh is.

Liefs Renaat

Geplaatst

Wat een goed nieuws hier weer, word er bijna vrolijk van...

Renata: gefeliciteerd met de goede uitslag! Heerlijk ook weer zo'n echo hoor!En ook gefeliciteerd met je 12 weken! Trimester 1 zit erop.

Niki: ook van harte met je 12 weken!!!

Gast estrhalita
Geplaatst

Joepie 12 weken zwanger, party....... Morgen de combinatietest, dus lekker baby kijken. Tot morgen dames

Geplaatst

Hey meiden,

Afgelopen vrijdag ben ik voor de 2e keer naar de VK geweest, het ging er een beetje warrig allemaal, waardoor ik toch wat teleurgesteld was om eerlijk te zijn.

Ze vroeg nogmaals of ik borstvoeding wilde gaan geven, terwijl ze vorge keer een heel verhaal ophield dat het zo belangrijk is omdat mijn man een erfelijke vorm van diabetes heeft.

Ook vroeg ze waar ik wilde bevallen, maar ik heb vorige keer heel duidelijk gemaakt dat dat in het ziekenhuis word, want het idee van een thuisbevalling jaagt mij nu al grote angst aan.

Nja en zo kan ik nog wat dingetjes opnoemen die we allang hadden besproken.

Ik was er in ieder geval niet zo blij mee!

Al met al besloten om alsnog wel een combitest te gaan doen, ik wil toch wel weten waar ik aan toe ben, en mijn hubbie ook heel graag, dus daar gaan we dinsdag voor naar het ziekenhuis.

Heel erg spannend hoor, pfffff...

Hoe gaat het met de rest van jullie?

Wat leuk dat er weer zoveel nieuwe mede-zwangere bijkomen, he?!

Hoe meer hoe beter :good1:

Liefs Diana

Gast estrhalita
Geplaatst

He dames wat is het stil hier, blijkbaar gaat het goed met iedereen.

Geplaatst

Ja iedereen is zo zwanger...!!! :icon_sunny::icon_sunny: Ik ben hard aan het leren, werken en verbouwen... En dus ook zwanger!! :drunken_smilie: Afijn, geen nieuws, goed nieuws? Hoe voel jij je Es?

Diana, als je je niet gehoord voelt bij je vk, ga lekker op zoek naar een andere... Je hebt nog tijd zat om wel een goede te vinden en een band op te bouwen.

En hoe is het met de andere girlies?

groetjes, niki

Gast estrhalita
Geplaatst

Hoi Niki, Ik voel me goed. Voel de kleine zeker een paar x in de week bewegen. Maar net zoals Diana lag deze uk ook volledig stil bij de echo. het is dat het hartje bewoog anders zou ik zijn gaan twijfelen. Robbie was altijd super druk dus misschien is dit wel een lekker rustig kindje. Woensdag weer naar de vk, dus zeker hartje luisteren en misschien nog wel even kijken. .

Geplaatst

Niki: een andere Vk is hier bijna geen optie, er is er in et dorp nog 1 maar dat is een hele grote praktijk met 6 vk's, en daar kan ik niet zo goed tegen, ik wilde juist graag klein en persoonlijk, dus ik kijk het nog even aan.

Es: heel veel plezier bij de Vk woensdag! Hebben ze daar ook een echo? Omdat je zei misschien ook wel even kijken?

Gaan jullie ook nog pretecho's laten maken? En zo ja bij hoeveel weken?

Liefs Diana

Gast estrhalita
Geplaatst

HOi Diana,

Hoe voel je je nu, al wat rustiger?

Bij mijn vk hebben ze inderdaad een echo apparaat. Dus ik ga het gewoon vragen of ze even wilt kijken.

Bij mijn vorige zwangerschap heb ik een pretecho laten maken volgens mij rond de 25ste week. Eerder zou ik je echt niet aanraden omdat de baby dan nog heel mager is. Het beste is tussen de 25-30 weken. Ik weet niet of het nu weer ga doen. Vond het wel leuk, maar nou ook weer niet zo leuk. Zal het er eens met mijn vriend over hebben.

Hebben jullie al spulletjes gekocht, zoals kamertje, kinderwagen etc.

Ik heb al wel het kamertje besteld, maar dat is meer omdat deze uit de markt gaat en ze bij mij op 1 kamer komen (super grote kamer) dus hetzelfde kamertje moest wezen als Robbie. Kinderwagen ben ik nog niet over uit, want ik moet een duo wagen (Robbie loopt nog niet) en vandaag heb ik een super wagen gezien, zitten niet naast elkaar, niet achter elkaar, maar tegenover elkaar. Super ding. De rest wacht ik mee tot ik het geslacht weet. Wel zo makkelijk. Is het weer een jongen ben ik snel klaar want ik heb nog zoveel kleertjes. Wordt het een meisje dan ga ik lekker shoppen en de mooie jongens kleren verkopen voor weinig. Er zitten echt mooie en dure dingen tussen. Hebben jullie een voorkeur, buiten natuurlijk dat het een super gezond kindje moet zijn?

Geplaatst

Hallo dames,

Ik ben weer terug van weggeweest. Ik heb wel af en toe jullie verhalen gelezen hoor, maar heb het erg druk gehad. Ik ben inmiddels 13 weken zwanger en alles gaat goed!. Heb nu twee echo's gehad en vorige week dinsdag een vlokkentest. Dat ging natuurlijk de eerste keer niet goed. Te weinig bruikbare cellen, dus hebben ze maar weer voor de tweede keer geprikt. Wel even schrikken hoor als je die kamer binnenkomt en ze staan je met vijf man op te wachten. Nu nog even wachten op de uitslag. Komende vrijdag moet ik weer voor controle. Wat heerlijk dat het tot nu toe allemaal goed gaat. Het is en blijft een wonder, toch? Gelukkig ga ik me nu ook weer wat beter voelen. Ben ongeveer de hele dag en avond misselijk geweest en erg moe. Nu gelukkig alleen nog maar een keer of drie per dag misselijk en iets minder moe. Wel leuk om te lezen dat we allemaal een beetje dezelfde kwaaltjes hebben. Gelukkig dat het bij jullie allemaal ook nog steeds goed gaat. We gaan er gewoon voor dat dit nu zo blijft!

Geniet er van en groetjes!

Geplaatst

ik ben erg misselijk(geweest)met spugen,hield vorige week niks binnen dus even met de gynecoloog gebeld en ik kreeg speciale zetpillen gaat gelukkig nu wat beter,Lig wel elke avond vroeg op bed dan gaat het 't beste

Geplaatst

Hoi Valesca,

Balen zeg, kan me voorstellen dat je dan helemaal niks kan. Niet werken en dat soort dingen. Hoop dat je, je beter voelt door de pillen

Geplaatst

ik heb dus wel gewoon gewerkt maar dat is ook zo'n beetje het enige,vooral s avonds heb ik erge last dus werken was te doen.......nu met zetpillen

Geplaatst

Ik merk dus de laatste tijd ik best wel emotioneel ben, wat dat betreft beginnen de hormonen hun ding wel te doen.

Bij een beetje leuk of zielig verhaal of zo krijg ik al tranen in mn ogen, echt een muts voel ik me dan :shower1:

Gast estrhalita
Geplaatst

Haha Renate, dat valt nog mee volgens mij. Als mijn zoontje moet huilen huil ik tegenwoordig gewoon mee. Ook toen ik het volgende stukje op you tube zag heb ik zeker 15 min zitten huilen, gewoon omdat ik hoop dat Robbie ook zo wordt.

http://youtube.com/watch?v=aMuZdT9XaMg#

Geplaatst

Hey Es, ik kreeg van dit Youtube filmpje ook al de traantjes, kan me helemaal voorstellen dat jij dan zit te huilen.

lekker Emo 's zijn we hihihihihi

Geplaatst

Ik kijk het filmpje maar niet want ik weet zeker dat ik ook begin te huilen, ik ben net een labiele tijdbom, als je boe zegt dan huil ik al...

Gast estrhalita
Geplaatst

Helaas het filmpje is van internet gehaald. Maar ik zweer je het was de moeite waard.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden