Ga naar inhoud

Mijn eigen dagboekje, Cindy

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Mariek, ja idd en we hebben ook nog alle medicijnen van mijn man. Mijn god.

Ach de eerste 2 pilletjes van de strip zijn al weg. nog even, het gaat al snel genoeg.

Groetjes

• 3 weken later...
  • Reacties 282
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo allemaa, heel even snel omdat onze computer kapot is en ik dus waarschijnlijk 2 dgn niet op het forum kan, (ben nu bij mijn schoonouders).

Morgen gaat het feest voor ons beginnen, Yes, eindelijk na lang wachten is het dan zover, de eerste spuit wordt gezet. Wel spannend, maar ik vind mezelf erg rustig, kan toch niet veel anders doen dan wachten en wachten en wachten hihi, heb helaas geen invloed op de behandeling.

Ik zal de rest van het forum lezen en reageren zodra ik weer een PC heb.

Groetjes en alle anderen nog succes.

Geplaatst

Ha die Cindy!

Wat breng je het mooi onder woorden. Zo is het ook precies. Netjes doen wat de verpleegkundigen en de artsen je vertellen dat je moet doen... en dan maar wachten en hopen.

Heeeeeeeeeel veel succes!!!!

Groetjesssssssssssssss

Geplaatst

Cindy, go, girl, go!

Hoop dat je je angst een beetje kunt overwinnen. Het spuiten wordt écht makkelijker. Heel veel succes, meid!!

Geplaatst

hoi hoi cindy,

hoe is het gegaan met je eerste spuit?

Ik heb gister een brief gekregen, ik ben gepland in week 40.. en dat op mijn verjaardag! jeee. dat moet toch haast wel een goed teken zijn!

6 tot 8 week van te voren moet ik al beginnen met spuiten dus.. dat wordt helft van augustus. spannend maar weer.

Hoop dat het allemaal goed gaat komen en dat je strakkies lekker zwanger bent.

ik laat ook nog wel een bericht achter op je hyves.

liefs

Dikke knuff

Desiree

Geplaatst

Hoi Cindy,

Succes met je eerste prik! Gaat helemaal goed komen, hoor. Als je het eenmaal hebt gedaan, vraag je je af waarom je je zo druk hebt lopen maken. Gewoon een lekker rolletje pakken.

Groeten, Nora.

Geplaatst

Hoi Cindy,

Hoe is je eerste spuit gegaan? Viel het mee? Veel succes in ieder geval.

Ik loop maar een paar dagen achter je, dus we kunnen, als alles goed gaat, elkaar mooi gezelschap houden op het wachtbankje!

Groetjes

Geplaatst

Hoi Cindy,

Succes met je eerste spuit! Ik zag er ook tegenop, maar juist doordat ik er zo tegenop zag, heb ik die eerste spuit helemaal niet gevoeld. Daarna voelde ik ze wel, maar het is maar even. Mijn vriend deed het voor mij en dan was het zo gebeurd.

Groetjes,

Yvonne

Geplaatst

Hallo allemaal, daar ben ik weer, hehe, de PC doet het weer gelukkig, want ik kan de komende tijd natuurlijk niet zonder jullie. Bedankt voor alle reacties. Leuk om te lezen.

Heb het toch wel moeilijk gehad vandaag met de eerste spuit. (gisteravond niet gedacht trouwens lekker in slaap gevallen). Half uur van te voren spuit uit de koelkast gelegd. Aangekleed en lekker klaargemaakt. wilde de spuit zetten voor ik moest gaan werken, had er een 15 minuten voor uitgetrokken, (niet genoeg dus bleek).

Ik durfde het echt niet, was helemaal over de toeren. Ook Emotioneel het idee dat je dan echt bent begonnen en dat dan ook binnenkort de punctie volgt en het echt allemaal gaat gebeuren en dan ook echt binnenkort misschien zwanger ben, werd me even te veel. Ik schrok eigenlijk van mijn eigen reactie, had dit niet gedacht, heb zelfs nog getweifelt of ik het echt echt echt wel wilde. Boh wat een gedoe. Ik moest gewoon huilen omdat ik baalde van mezelf dat ik mezelf een aansteller vond. Dat voelt gek hihi. Ben toen met dikke ogen naar mijn werk gegaan en gelukkig heb ik een hele fijne collega die haar zus ook ivf heeft gehad en dus weet hoe het is. Zij heeft altijd de spuiten bij haar zus gezet.

Ik wilde het wel perse zelf doen want mijn man heeft vaak nachtdienst en dan zie ik hem 's morgens niet en dan is mijn collega er ook niet dus dan moet ik het zelf doen.

Toetn ben ik nog even boven gaan zitten alleen op mijn werk even rustig worden.

En UITEINDELIJK heb ik hem er zelf in gezet. Nou dacht ik toen, wat een gedoe voor dit K*T prikje. Maar ja het was denk ik meer het psychische erachter. Wat een opluchting dat die eerste gezet is. Nu ben ik weer vrij nuchter en heb ik zoiets van ach zie het morgenvroeg wel weer, maar hoop dat het dan al wat makkelijker gaat. Dat zou fijn zijn.

Ik zie het is al weer een heel verhaal en wil jullie ook niet teveel aan de kop zeuren over zo iets kleins want er zijn er ook genoeg van de bank gevallen en dat is 10x erger.

Jullie horen het morgen wel weer. Wel bedankt voor jullie steun, fijn om te weten dat er toch genoeg mensen aan je denken als er iets is.

JULLIE ZIJN SUPER!!!!!!

Liefs en slaap lekker.

Cindy

Geplaatst

Yes, vandaag 1 een keer meteen na het uitpakken van de spuit.

Ben toch wel een beetje trots op mezelf. Nu tijd over om even te kijken hier op het forum. hihi.

Groetjes en een fijne dag alvast.

Geplaatst

Wauw, Cindy!!!!

Het is ook best heftig om elke keer die naald weer te moeten zetten. Ik heb die naald er ook af en toe wel een minuut boven laten zweven voor ik de moed vond om hem weer in mijn huid te laten zakken! En dan dacht ik elke keer: Hilde, je moet gewoon!

Heel veel succes verder. En in ieder geval heeeeeeeeeel fijn dat het vandaag een stuk beter ging!!!

Groetjessssssssssssss

Geplaatst

Wauw in 1 keer die naald erin zetten! Dat vind ik echt knap van je!

Ik was zo'n bangerd dat ik er de eerste keer een uur over heb gedaan, haha.....

Dus echt knap van je hoor, maakt het allemaal net even makkelijker.

Liefs Diana

Geplaatst

Hoi Diana, als je mijn berichtje leest wat voor dat berichtje staat, zie je mijn eerste keer, die 2de spuit die ging er zo in ja. haha. Was het maar waar, meteen de eerste spuit goed.

Vind het wel leuk zo een berichtje, lijkt het tenminste alsof ik me niet heb aangesteld. hihi.

Liefs Cindy

Geplaatst

Hey Cindy,

Ik was in mijn verhaal niet helemaal duidelijk lees ik nu.

De eerste keer een dik uur over gedaan, maar ik heb echt nooit de spuit in 1 keer durven doen. Geloof dat mijn record op 10 minuten stond omdat ik echt omviel van de slaap.

Vandaar dat ik in 1 keer durven zo knap vind!

Liefs Diana

Geplaatst

Oh oke, duidelijk. Niet goed begrepen. Kan gebeuren. Maar gelukkig is het bij jou wel de eerste keer gelukt, hoop bij mij ook.

groetjes

Geplaatst

heej cindy,

Ik ben blij dat je de 2de spuit goed ((lees zonder twijfelen)hebt gezet...

mijn vriend (lukas) verbaasde zich er altijd over dat ik de spuit er zo in zette, Ik ben al zovaak in het ziekenhuis geweest dat ik al die prikjes gewoon niet meer voel! En daar ben ik heel blij mee..

Maar ik kan ook wel begrijpen dat sommige onder jullie het gewoon heel erg spannend vinden! net als de punctie, ik heb het gewoon over me heen laten komen...

toch vindt ik het knap allemaal hoe je het doet! super.. en is Luc ook trots op je??

vast wel!

tot snel weer..

dag dag

Liefs

Desiree

Geplaatst

Hoi Dees, Dankjewel, ik ben nog nooit in een ziekenhuis geweest en heb nog nooit echt iets gehad, dus ik was geen prikjes gewend.

Luc die is super trots op me, ik kreeg gisteren dan ook nog voordat ik de naald er nog uit kon halen al een dikke knuffel en kus hihi, ik zeg wacht ff even eruit halen. Owh soory zegt hij ik was zo blij dat je het durfde in 1 keer.

Ik hoop ook echt voor je dat de 2de keer lukt, zijn we misschien nog samen zwanger. Dat zou leuk zijn.

Liefs Cindy

Geplaatst

Hoi Cindy,

Ik lees dat het prikken alweer wat beter gaat. Hartstikke fijn. Dat prikken heb je zo onder de knie. Hopelijk krijg je geen last van bijwerkingen! Ik werd van de deca erg emtioneel. Later met de Gonal-F had ik er geen last meer van. Maar het kan ook komen door de acupunctuur. Dat bevalt me namelijk prima. Ik word er erg rustig van. Ook had ik nogal last van mijn buik, maar met acupunctuur is dat vervelende gevoel een paar dagen weg gebleven!

Succes!

Groeten, Nora.

Geplaatst

Hoi Nora, het prikken gaat nu goed ik zet hem er iedere dag zo weer in, lijkt alsof ik het jaren doe haha (gelukkig niet).

Begin nu wel te merken (denk dat het daarvan komt) dat ik erg moe ben als ik ook maar iets heb gedaan, zit in een drumband en vandaag een concour gehad in Maastricht, nou ik ben nu bekaf, was blij dat ik nog naar huis kon rijden zonder in slaap te vallen.

Heb in het begin ook op de plek van spuiten een rode vlek gehad en na een kwartier trok die dan weg en was de jeuk ook weg, dir heb ik nu niet meer. Verder gaat het eigenlijk wel goed. Soms inderdaad wel dat ik merk dat ik een beetje somber ben maar goed daar zet ik me dan overheen. Heb gisteren de laatste pil genomen en heb nu wel last van mijn buik maar dat komt waarschijnlijk omdat ik ongi moet worden.

Jullie horen het wel weer, over een weekje al de echo.

Liefs Cindy

Geplaatst

hey cindy, fijn om te horen dat het spuiten zo goed gaat.

ik was ook zo "dramatisch" weer voor de eerste spuit maar inderdaad, als die erin zit dan denk je : was dat het? haha maar dat mag ook gewoon even want we moeten er een hoop voor over hebben en hopelijk worden we er ook beloond in!

veel succes verder met je behandeling.

Geplaatst

Hee Cindy,

goed hé dat het zo goed gaat met spuiten.

De eerste is altijd even tellen van 1,2,3 hup maar daarna merk je dat het wel meevalt en wordt het voortaan routine.

Nadat je pregnyl hebt gezet hoef je niet meer te spuiten en de dag daarna

heb je al het idee dat je iets mist. (niet echt natuurlijk) maar het is zo vertrouwd en valt gelukkig achter mee.

mijn buik was een blauwe plek, het zag er echt niet uit maar dat kwam omdat ik de huidplooi te strak had.

Geplaatst

hoi Cindy,

het komt steeds dichterbij en 30 juni al je uitgangsecho.

Het spuiten nog ff doorzetten. Ik moet wel zeggen dat het spuiten me op het laatst begon tegen te zitten en vooral toen ik gonalf spoot kreeg ik meer jeuk.

Lieverd he die vriend van je, mijn vent gaf me ook steeds een knuffel als ik klaar was met het spuiten.

dag meid en begrijp je somberheid, maar blijf positief en wie weet ben jij wel zwanger zometeen.

groetjes

pebbels

Geplaatst

Hoi hoi,

@Draakje: Met jou ook alles goed? Hoe was je eerste FM meting?

@Nicolas: Ja ik heb nu ook wat meer last maar ik heb geen huidplooi, meer een vetrolletje waar ik in kan spuiten haha, Vanmorgen had ik me toch flink pijn gedaad, heb ik toch even gevoeld, maar ja nu weer over. Vind het inderdaad al bijna normaal dat ik 's morgens dat spuitje moet zetten.

@Pebbels: Ik heb nu ook al wat jeuk maar is maar even, ben wel benieuwd maandag hoop dat ik mag starten met puregon. Onze mannen zijn super, vroeg gisteren of hij het nog met me uithield (was even onuitstaanbaar,haha, ja ongi geworden) en hij zei gelukkig wel ja, vind het nog meevallen had erger verwacht. Wat was ik blij haha.

Ik hoop dat het met jou weer een beetje beter gaat nu en vol goede moed de volgende behandeling in kan gaan.

Liefs Cindy

Geplaatst

hoi cindy, ik lees dat het wel goed gaat met het spuiten he!

morgen al je uitgangsecho: ben echt benieuwd wat er uitkomt!

het gaat nu snel he!

met mijzelf gaat het ook goed, ik heb woensdag de punctie van 9 follikels, daar ben ik superblij mee!!

in elk geval veel succes morgen!!

laat ons wat weten he!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden