Ga naar inhoud

Mijn eigen dagboekje, Cindy

Aanbevolen Berichten

Gast marianne
Geplaatst

Hoi Cindy,

Fijn dat het achter de rug is. En idd wel vreemd allemaal. Volgens mij is er zelfs een landelijk protocol hoeveel emmy's ze terugplaatsen op bepaalde leeftijden. Tot 36 jaar 1 emmy, daarna in overleg 2. En m.i. zijn de artsen in de communicatie ook niet erg duidelijk geweest. Maar goed, als het een goed resultaat mag hebben maakt dat allemaal niet uit!!

Sterkte de komende weken. En we duimen!

Liefs, Marianne.

• Reacties 282
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Cindy,

Ja, dat is inderdaad een raar verhaal. Als ik jou was zou ik nog wel een keer bellen om te vragen hoe en wat. Daar heb je recht op meid. Maar in ieder geval zitten ze nu lekker in je buik en daar heb je zo lang op gewacht.

Succes op de wachtbank, ik kom je hopelijk vergezellen volgende week!

Liefs,

Yvonne

Geplaatst

Hoi Cindy,

Fijn dat je ze nu in je buik hebt zitten, maar de manier waarop is inderdaad wel heel raar.

Ik snap dat je er maar 1 terug wilde laten plaatsen. Wij mochten in het ziekenhuis kiezen wat we wilden, maar we hebben heel bewust voor 1 gekozen en niet voor 2. Ik ga dat dus wel even extra checken vlak voor ze het doen! Wordt dus weer echt wijzer van dit forum, thankx.

Ik hoop voor je dat er 1 blijft zitten!

Waarom konden ze je de kwaliteit niet vertellen en wanneer hoor je dit wel? Het is natuurlijk allemaal nogal overdonderend, dus ik snap dat je gevoel niet fantastisch is. Ik hoop dat je dit snel van je af kunt schudden en twee weken op je nagels kunt gaan bijten, ha, ha.

Sterkte op het wachtbankje en hou een plekje voor me vrij! Morgenw eet ik meer....

Geplaatst

Hoi Marianne, ik had met de artsen afgesproken dat we ons aan het protocol van het ziekenhuis zouden houden om de meeste kans te krijgen, maar ik vond het gewoon erg dat ze het niet zei voor het plaatsen terwijl ik er om vroeg. Ik bedoel het is maar 1 woord, zo moeilijk kan dat toch niet zijn. Verder kan ik er nu mee leven.

@ Yvonne: ik krijg van de kwaliteit bericht als ik de brief krijg van de cryo's en als er geen cryo's zijn dan krijg ik geen brief en kan ik het vragen als we voor de test gaan. Eigenlijk maakt het me nu weinig uit, eerst deze 2 weken door komen en dan weer verder kijken.

Wel lekker dat je volgende week bij me komt zitten, dan zit ik er in ieder geval niet alleen. haha.

@ Lisl: Hoop voor je dat de punctie lekker verloopt zal nu ook kortbij komen, en vraag het je inderdaad maar goed na, ben blij dat mij dit toch wel overkomt, daar hebben anderen die na mij komen weer baat bij. Oh ja en het nagelbijten is al begonnen haha. We hadden al stiekem een boekje bij babyplanet gehaald en al eens gekeken wat het allemaal kost. Tijd verdrijven noemen ze dat. Vond het wel heerlijk om te doen. Maar wat een geld jeetje 600 euro voor een kinderwagen, nou dat moet toch ook goedkoper kunnen.

Succes iedereen met alles waar jullie nu mee bezig zijn.

Liefs Cindy

Geplaatst

Hoi Cindy,

Ik ben ook in het AZM geweest. En bij mij ging het net zo. Tenminste dat ze na de TP pas keken welke kwaliteit, hoeveel cellig enz. Ik wist wel dat het er maar 1 was, maar dit heb ik van te voren ook nadrukkelijk aangegeven, ik had ook medische (fysieke) redenen, en dat respecteerde ze ook.

Maar in het azm is protocol, dat wanneer het een topper is, er 1 wordt terug geplaatst. Is het een goeie of matige kwaliteit worden er 2 teruggeplaatst om de kansen te vergroten.

Bij mij kwam er ook en laborant het rietje met emmy brengen. Dit is denk ik normaal. Ik had toen het "geluk" dat het beide keren een vrouwelijke laborante was.

Welke arts heb je gehad?

Veel succes op het wachtbankje!!

Geplaatst

hoi cindy , ten eerste veel succes op het wachtbankje!!

eerste week gaat wel maar de week erna is echt spannend!

we duimen voor jullie!

trouwens, wat doen ze maar vaag over de kwaliteit?

ik ben 2 keer met mijn vriendin meegeweest ( ook bij tp) en daar zeiden ze altijd hoeveel cellig ze waren en inderdaad, of het dan een topper was of niet.

dit was ook in maastricht, maar kan me voorstellen dat je de eerste keer maar alles over je heen laat komen en het vergeet, maar dit mag je gewoon vragen, ze horen het je zelfs te zeggen!

ook dat die laborant naar binnenkomt is niet prettig.

dat had mijn vriendin ook en die vent keek haar recht in de fluit ( sorry als ik het zo even zeg).

die hoort gewoon achter zijn deur te blijven.

als het nou je gyneacoloog ( of hoe je dat dan ook schrijft) is dan is het wat anders, die zien "dat" elke dag, maar zo iemand toch niet?!

ik wens je in elk geval veel succes en niet teveel stressen nu over een eventuele tweeling haha!

laat het allemaal maar lekker bezinken en geniet ervan!

Geplaatst

hallo,

Bij de tp had ik een man die me de verdovende middel gaf en me geruststelde, om eerlijk te zijn ben ik daar niet echt mee bezig of iemand mij ziet, ik wil zwanger worden en als een man mij daar zo ziet liggen, echt dat kan me niet zoveel schelen!

ook bij de fm was er een man bij, geen probleem, hij ziet zoveel verschillende ... zo denk ik dan maar, dan is het ook minder beschamend.

ik kan het me natuurlijk ook wel voorstellen van sommige dames, die daar gewoon wat meer moeite mee hebben.. maar gelukkig heb ik daar geen last van.

Ik heb op dat moment maar 1 doel, een mooi kindje!

Liefs

Desiree

Geplaatst

Hoi Dees, ja zo denk ik er ook wel over, Mij maakte het op dat moment ook niet zo veel uit hoor, Maar Luc die had van zoiets van hey dat had ook anders gekunt, maar ja dat is mijn mannetje, Erg beschermend moet ik zeggen, wilde gisteren niet dat ik de strijkplank droeg, heb ik hem toch ff duidelijk gemaakt dat ik niet ZIEK ZIEK ben haha. Ach ja hij bedoelt het goed, hij wilde gewoon dat het niet mis gaat, heb hem gezegd dat hij daar niets aan kan veranderen.

Verder gaat het nu trouwens goed met me, vanmiddag bruiloft van mijn nichtje, kijk ik wel naar uit, afleidingEn ik heb zelf ook een super bruiloft gehad dus ook die herrinering zal dan wel boven komen bij alles, lijkt me heerlijk. Heb jij trouwens ook het idee dat je dichter tot Lukas bent gekomen nu? Ik wel namelijk, alsof ik weer helemaal verliefd ben, ben ik zowiezo wel maar nu nog weer wat extra, weet niet wat dat is. Wel fijn hoor. Nou ik wens je in ieder geval een fijn weekend, nog een kwartier en dan heb ik vakantie, Yes dan hang ik de vlag uit, 3,5 week. Heerlijk waarin hopelijk mooie dingen gaan gebeuren. Ga jij trouwens nu wel nog weg? Last minute of zo?

Liefs Cindy

Geplaatst

Wat een verschillen toch hé, per ziekenhuis!

Wij zitten in Ede en voor de punctie en terugplaatsing in Nijmegen.

Daar is protocol: Eigen keuze, advies is bij minder goede kwaliteit 2, bij een topper 1.

Maar als je ook bij minder goede kwaliteit maar 1 wilt is dat ook goed.

Bij de terugplaatsing werd gevraagd of we de kwaliteit wilden weten of niet. Vond ik ook wel heel netjes eigenlijk.

Die was van matige kwaliteit maar dat maakte me na de terugplaatsing niet meer uit. Dan denk ik niet meer in percentages. Dan is het gewoon: zwanger ja of nee.

Helaas was het dus nee.

Maar morgen gaan we weer voor de punctie en ik hoop op een toppertje want we weten eigenlijk nog niet zo goed wat we moeten doen....

Hopelijk zit ik volgende week ook bij je op het bankje!!

groetjes, Mari

Geplaatst

Hoi Allemaal, begin nu al te tweifelen, zal wel normaal zijn denk ik. Heb steeds op 1 en dezelfde plaatst steken in mijn buik. zal wel niets betekenen denk ik. Het is inderdaad shit dat je nergens van opaan kunt en dat je gewoon moet wachten. Hoop het wel maar begin een slecht gevoel erbij te krijgen. Bereid me alvast langzaam aan voor op de 2de poging.

Groetjes Cindy

Geplaatst

heee... dat is wel al een beetje vroeg hoor, om je nu al voor te gaan bereiden op de 2e poging! Je hebt nog maar 3 dagen geleden de tp gehad! Die steekjes kunnen veroorzaakt worden door de luchtbelletje die mee zijn gespoten tijdens de tp. Én sommige vrouwen hebben pijntjes van de innesteling.

Dus houd nog even moed, meid! Positief denken is heeeeel belangrijk!!

Geplaatst

Hoi Mariek, dank je, maar ik zit in zo een emotionele draaimolen, zul je zelf ook hebben gehad, mijn mannetje was de hele dag werken en ik zit wat bank te hangen, dan voel je steeds die steekjes en ga je daar ook aan denken. Je weet niet wat je moet denken, heb net nog even een paar tranen gelaten omdat het zo rot is dat je niets met zekerheid weet, mijn man heeft gelukkig nog een goed gevoel. Ik soms wel en dan niet, maar het zijn natuurlijk ook de gedachten, dan wil je het zo graag en voel je ook dat het goed zit, en 5 minuten later denk je, nee het kan niet het is fout en wil je het ook niet hopen omdat je zoooooooooo bang bent voor een teleurstelling, ik denk dat ieder lichaam ook een veiligheidsgrens opstelt tegen teleurstellingen en verdriet. haha. het is echt rot die 2 weken en dan moet je nagaan ik zit er pas 3 dgn.

Ben steeds bang voor vanalles wat ik doe maar weet dat er niets mis kan gaan. Heb ook gedanst op die bruiloft en toen kreeg ik ineens buikpijn, dan weet ik dat het van de punctie zal zijn, want het embryo heeft een lekker zacht kussentje haha. Heb trouwens ook veel last van de stoelgang, dan 2 dgn niet en ontzettende buikpijn en heel harde ontlasting en vandaag weer flinke diarree, mijn lichaam weet het ook niet meer.

Ach ja genoeg gezeurd, het is gewoon gelukt en ik heb straks een vet positieve test.

Liefs Cindy

Geplaatst

hey cindy,

die wachtweken zijn echt verschrikkelijk he!

je kunt er echt niet van op aan maar je moet ook denken dat die utrogestan/progestan je lichaam een beetje "gek" maakt.

je voelt vanalles maar het hoeft niet het ergste te betekenen.

meestal doet het embryo zich tussen dag 4 en 6 nestelen, pas vanaf dag 7 word het spannend.

ik en alle meiden hier weten hoe het is, je word gek van je zelf!

ik wens je veel sterkte in deze wachtdagen.

we duimen voor jullie!

Geplaatst

Begrijp het heel goed, hoor. Daarom zijn die wachtweken ook zo hels. Je bent met niks anders bezig dan dit.. totdat je er zo'n beetje gek van wordt!

Ik heb tijdens de laatste poging het besluit genomen dat ik geen acupunctuur zou doen (de andere twee keren wel) maar in plaats daarvan natuurlijke rustgevend tabletjes zou gaan slikken. Dus ben een paar dagen voor de tp begonnen met Valdispert Rust extra sterk en heb op de dag van de tp een dubbele dosering genomen en alle dagen daarna, in de wachtweek, netjes 2-4 tabletjes per dag geslikt. Heerlijk ontspannen voelde ik me, het werkte rustgevend. Weinig last gehad van stress, terwijl je wel gewoon scherp bent en het juist je concentratievermogen bevordert.

Kan natuurlijk nooit bewijzen dat dit heeft bijgedragen aan het feit dat het deze keer wel is gelukt, maar het feit dat ik rustig was en geen stress heb gevoeld zal ongetwijfeld niet verkeerd zijn geweest.

Misschien ook iets voor jou?

Geplaatst

Ooooh, Cindy. Ja joh, nu begint het echt spannend te worden. Daarom heten het de helse wachtweken. Toch proberen om wat vertrouwen te hebben. Het is moelijk ik weet het, up en down, up en down, om gek van te worden. Troostje: mijn man had ook heel sterk het gevoel dat het was gelukt, en jawel: hij kreeg gelijk!

Na de punctie heb ik nog een week last van mijn buik gehad, ook met naar het toilet gaan. Zijn toch je eierstokken die wat opspelen. Ik kreeg het weer, toen ik net zwanger was! Het gaat vanzelf weer over.

Sterkte deze dagen! Houd moed!

Groetjes, Nora.

Geplaatst

Hoi hoi, fijn de opbeurende berichtjes, ben alweer rustig haha, hormonen, tja hihi. Pilletjes om rustig te worden tja ik weet het niet, ik heb daar nooit zo een goed gevoel bij. Daar zit naar mijn mening toch een hoop troep in. We wachten weer lekker af.

Liefs Cindy

Geplaatst

Ben het helemaal met je eens, wat pillen slikken betreft. Neem zelfs niet snel een aspirientje. Maar dit spul is plantaardig. En dus durfde ik het wel aan. Vond het opwegen tegen de stress en spanning, want dat is gewoon echt niet goed voor de innesteling.

Heel veel succes nog en probeer lekker afleiding te zoeken, dat helpt ook ;-)

Geplaatst

Wow, Cindy, wat een verhalen (sorry, had veel gemist).

Fijn dat de punctie is meegevallen...

Maar wat een verhaal over die terugplaatsing zeg!

Bij ons kwam de laborant ook binnen lopen. Hij assisteerde ook bij het inbrengen van de embryo... De arts had iets ingebracht, en via dat dingetje bracht de laborant de 'spuit' met de embryo in. De arts bepaalde hoever en waar ie moest zijn, en daarna heeft de laborant het embryootje ingebracht.

Inclusief mijn eigen mannetje was ik met 3 mannen in de kamer.

We hadden van te voren al 2 x aangegeven dat we 1 embryo teruggeplaatst wilden hebben. En uiteindelijk was er ook maar 1 goede, dus dat kon ook niet anders. Voor het inbrengen hadden ze ons al verteld dat het een goede embryo was. Na de terugplaatsing kwam de laborant ons nog laten zien met plaatjes hoe ver de embryo was.

En nu wachten.... Tja, alle tekens heb ik maar een beetje langs me heen laten gaan tijdens de wachtweken. Ik had zoiets van: ik weet niet wat ik voel of wat ik moet voelen. Zolang ik geen bloed zie is het goed.

Maar... het is een lange zit!!! Succes!!!!

Groetjessssssssssssss

Geplaatst

Hoi Cindy, wat een spanning zeg. Moeilijk dat je niks kan doen, behalve wachten. Nog even doorzetten!

Als alles goed gaat schuif ik zaterdag aan! Ik hou je op de hoogte!

Geplaatst

Hoi Hilde, het is inderdaad precies zoals je zegt, ik weet ook niet wat ik moet voelen, dus ga ik ook maar nergen vanuit, heb ook al vanaf de punctie eigenlijk hele gevoelige borsten dus dat is ook niet van zwanger zijn, maar het kan straks natuurlijk wel zo zijn.

Ach ik moet zeggen, had vanaf vanmorgen wel heel sterk het gevoel, dat het gewoon goed is en als ik eraan denk moet ik bijna huilen, we wachten nog even.

@ Lisl, heel veel succes woensdag met de punctie, en dan schuif jij ook vrijdag of zaterdag op de bank.

Liefs Cindy

Gast marianne
Geplaatst

Hoi Cindy,

Heel veel sterkte in je wachtweken! En die gevoelige borsten past ook bij de medicijnen.

Meid laat je niet gek maken. Probeer zover mogelijk afleiding te zoeken.

Liefs, Marianne.

Geplaatst

Hallo, ik ben Luc de man van Cindy, jullie vragen je misschien af waarom Cindy de laatste dagen niet online is geweest.

Het is namelijk zo dat Cindy momenteel in het Azm in Maastricht ligt.

Afgelopen woensdagnacht (v.a 03 uur zoiets) had ze steken in de buik/maagstreek 's ochtends meteen naar de dokter gegaan en bloed gaan prikken. Hier kwam niks verontrustends uit. Enkele uren later rond 19u vertrouwde ik het niet meer en heb de nightcare gebeld en zijn er langsgegaan. Gezien we in maastricht bekend zijn op de ivf afdeling en daar al onze gegevens hebben hadden ze ons doorverwezen. Eerst werd gevreesd voor een blindedarmontsteking dit was het gelukkig bij nader inzien niet.

Na van 21 uur tot 04.00 op de ehbo en de gyneacologie afdeling te hebben gezeten gingen ze eindelijk een bed regelen, gezien de kans op zwangerschap durfden ze niet zomaar pijnstillers te geven op een zet-paracetamol na dan.

Ze heeft erg veel pijn gehad. Nu is Cindy gelukkig stabiel en vandaag mocht ze van het antibiotica infuus af en aan de tabletjes.als morgen het bloed goed is mag ze naar huis.

tijdens de echo woensdag vroegen we natuurlijk of ze wat konden zien,dit was niet zo. maar de bloedwaarde die een zwangerschap aangeeft stond op 5 (bij een zwangerschap is dit 55 of hoger) dus dat was wel positief.

nu nog afwachten tot donderdag het is best spannend allemaal zeker nu mijn lieve vrouwtje in het ziekenhuis ligt al die medicatie is natuurlijk niet bevorderlijk voor het embryo maar we blijven positief. We hopen gewoon overal het beste van.

Cindy zal zelf wel online komen zodra ze thuis is en alle berichtjes elders in het forum plaatsen.Maar nu zijn jullie in elk geval op de hoogte.

Geplaatst

Ik had vandaag net zoiets van: wat heeft Cindy nog maar weinig te vertellen op het forum!!!

Nou, hopelijk gaat het snel weer beter met haar. Jullie maken het allemaal wel super spannend zo!

Ze weten niet wat het geweest is????

Beterschap, Cindy!!!

Groetjesssssssssssssssssssss

Geplaatst

Hoi Luc en Cindy,

nou hopen dat alles weer goed komt en je vlug weer naar huis mag.

Hebben ze nou iets gevonden want zomaar ineens helse pijnen moet toch ergens vandaag komen.

Nou heel veel beterschap en we hopen het gauw te horen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden