Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hoeveel Follikel hadden jullie bij de Follikelpunctie?

Hoeveel goeie embryo s hadden jullie uiteindelijk?

welke puctie vonden jullie vervelender? Follikel of terugplaatsing Punctie?

Posted

Hoi Mijn baby, ik weet geen vraag te beandwoorden maar volgens mij is de terugplaatsing geen punctie en doet dit ook niet of nauwelijks pijn.

Verder dat moet ik ook nog meemaken. Tegen die tijd hoor je het wel.

Liefs cindy

Posted

Hoi

Ik weet niet hoeveel follikels ik had. Dat hebben ze eigenlijk nooit gezegd.

Bij de punctie zijn er 6 eicellen gevonden, en ze hadden 1 cyste aangeprikt.

Van de 6 eicellen waren er 3 goed genoeg voor ICSI. 2 eicellen zijn zich gaan delen, waarvan 1 zich goed is gaan delen. 1 deling was twijfelachtig.

De terugplaatsing voel je niets van. De punctie voel je wel.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Groetjesssssssssss

Posted

Hoi hoi

Ik had rond de 50 follikels/eiblaasjes die leeggeprikt moesten worden. Daar kwamen 22 eitjes uit, waarvan 15 bevrucht (embryo's).

De punctie was geen pretje, maar van de terugplaatsing voelde ik helemaal niks.

groetjes,

Marieke

Posted
Hoi

Ik weet niet hoeveel follikels ik had. Dat hebben ze eigenlijk nooit gezegd.

Bij de punctie zijn er 6 eicellen gevonden, en ze hadden 1 cyste aangeprikt.

Van de 6 eicellen waren er 3 goed genoeg voor ICSI. 2 eicellen zijn zich gaan delen, waarvan 1 zich goed is gaan delen. 1 deling was twijfelachtig.

De terugplaatsing voel je niets van. De punctie voel je wel.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Groetjesssssssssss

Bedankt lieve Hildever...

voor je antwoorden, ben nog helemaal niet bekend vandaar...

Posted
Hoi hoi

Ik had rond de 50 follikels/eiblaasjes die leeggeprikt moesten worden. Daar kwamen 22 eitjes uit, waarvan 15 bevrucht (embryo's).

De punctie was geen pretje, maar van de terugplaatsing voelde ik helemaal niks.

groetjes,

Marieke

Oke duidelijk puctie is dus wanneer de eitjes leeg gezogen worden? en terugplaatsing is als ze het goed bevruchte eitje terug plaatsen.

15 bevruchte embryo s dat is een hoop! wat heb je met de rest gedaan laten invriezen??

Posted

Hoi hoi,

Nog even een kleine aanvulling.

Ze zuigen geen eitjes leeg, maar eiblaasjes. In die eiblaasjes bevinden zich de eitjes.

Groetjessssssssss

Posted

De punctie is inderdaad wanneer de follikels (sommige alleen gevuld met vocht, anderen ook met een eitje) worden leeggezogen.

15 embryootjes is inderdaad veel. Daar had ik veel geluk mee. Ik moet er wel een kanttekening bij zetten, want 50 follikels is eigenlijk veel te veel. Andere ziekenhuizen hadden de poging afgeblazen bij zoveel. Mijn ziekenhuis durfde het gelukkig aan, maar ik heb wel last gehad van overstimulatie.

Van de 15 embryootjes is er eentje teruggeplaatst en waren er 7 sterk genoeg om in te vriezen.

Waar sta jij in het hele proces, mijnbaby? Ben je al begonnen met spuiten enzo?

Posted
De punctie is inderdaad wanneer de follikels (sommige alleen gevuld met vocht, anderen ook met een eitje) worden leeggezogen.

15 embryootjes is inderdaad veel. Daar had ik veel geluk mee. Ik moet er wel een kanttekening bij zetten, want 50 follikels is eigenlijk veel te veel. Andere ziekenhuizen hadden de poging afgeblazen bij zoveel. Mijn ziekenhuis durfde het gelukkig aan, maar ik heb wel last gehad van overstimulatie.

Van de 15 embryootjes is er eentje teruggeplaatst en waren er 7 sterk genoeg om in te vriezen.

Waar sta jij in het hele proces, mijnbaby? Ben je al begonnen met spuiten enzo?

Bedankt voor antwoorden...

Ik ben onlangs naar me eerste intake gesprek geweest, als ik over +- 2 weken ongesteld wordt moet ik in de 1 tot max de 4 dag bloedprikken, mijn mannetje moet zaad inleveren, en dan hebben we over een maand een gesprek met de uitslagen, wij willen pas naar de zomer beginnen. rond 2e week van november, ik zie heel erg op tegen IVF maar het is helaas mijn enige kans om zwanger te kunnen raken, was giste rna het gesprek best verdrietig....

Zoveel stappen moeten ondergaan, en dan is het nog niet zeker dat je zwanger bent....

XXXX

Posted

Ik kan me je gevoelens heel goed voorstellen. Sterker nog, iedereen die aan het begin van de medische mallemolen staat voelt zich alsof hij (zij...) in een emotionele rollercoaster is gestapt.

Laat het allemaal maar rustig over je heen komen. Zoek lotgenotencontact, dat kan je steunen. Stel je vragen en deel je ervaringen.

Wij hebben uiteindelijk na 7x IUI en 3x IVF een gezonde zoon gekregen. Het is niet altijd gemakkelijk geweest maar we zijn allebei blij dat we door zijn gegaan, het is zo ontzettend de moeite waard.

Nu gaan we beginnen aan weer een nieuwe IVF om een broertje of zusje voor onze zoon te krijgen.

Veel succes !!

Posted
Ik kan me je gevoelens heel goed voorstellen. Sterker nog, iedereen die aan het begin van de medische mallemolen staat voelt zich alsof hij (zij...) in een emotionele rollercoaster is gestapt.

Laat het allemaal maar rustig over je heen komen. Zoek lotgenotencontact, dat kan je steunen. Stel je vragen en deel je ervaringen.

Wij hebben uiteindelijk na 7x IUI en 3x IVF een gezonde zoon gekregen. Het is niet altijd gemakkelijk geweest maar we zijn allebei blij dat we door zijn gegaan, het is zo ontzettend de moeite waard.

Nu gaan we beginnen aan weer een nieuwe IVF om een broertje of zusje voor onze zoon te krijgen.

Veel succes !!

Sow ik heb echt respect voor jullie doorzettings vermogen, dat zou ik echt niet kunnen, je heb wel een zware periode achter de rug gehad...

wanneer ga je beginnen? hoop dat het dit keer sneller lukt!

Posted

Tja doorzettingsvermogen......een grote kinderwens denk ik.

Op zich vallen de behandelingen wel mee, het is niet niks hoor maar je dóet het, omdat je zo graag een kind wil.

Ik hoop dat het je bespaard blijft hoor, bij veel mensen is het de 1e poging raak, daar duimen we dan voor goed ?

Posted
Tja doorzettingsvermogen......een grote kinderwens denk ik.

Op zich vallen de behandelingen wel mee, het is niet niks hoor maar je dóet het, omdat je zo graag een kind wil.

Ik hoop dat het je bespaard blijft hoor, bij veel mensen is het de 1e poging raak, daar duimen we dan voor goed ?

Bedankt!!!

November wordt de maand..... Hoop dat het voor ons dan gauw raak is....

Posted

Bij mijn punctie(s) bleken er een paar meer eitjes / follikels te ziiten.

Laatse keer dachten ze 3 follikels, maar had ik toch 8 goede eitjes, waarvan 5 bevrucht en 2 top emmy's. ( ik weet het niet zo exact mere allemaal)

Ik had beide keren geen cryo's terwijl naast het missen van 2 eileiders, bij ons toch alles goed is.

de 2e poging haden ze mijn medicijnen iets verhoogd.

dus ja de 1 heeft mega veel follikels , maar ook weingi goede eitjes, of juist weinig foll. en wel goede eitjes, etc het kan gewoon alle kanten uit .

Zolang de groei normaal is hoef je je volgnes mij nergens zorgen over te maken ...en gewoon veel vragen aan je arts.

succes , gr winni

Posted

Ik had 9 follikels, waar 7 eicellen in gevonden werden.

5 werden er bevrucht.

2 terug geplaatst, waarvan ik nu moeder ben.

2 werden niet bev rucht en de overige 3 zitten tezamen in 1 rietje in de vriezer van het VUMC

Mijn punctie was nagenoeg pijnloos. Vergelijk het met lichte menstruatiepijn.

Terugplaatsing was ook pijnloos.

Laat je aub niet al te gek maken door internetverhalen.

Meestal schrijven mensen op internet alleen de horror verhalen (behalve op dit forum trouwens).

Heel veel succes vast in bovember.

We horen wel hoe het je vergaat.

Groetjes Laura

Posted
Ik had 9 follikels, waar 7 eicellen in gevonden werden.

5 werden er bevrucht.

2 terug geplaatst, waarvan ik nu moeder ben.

2 werden niet bev rucht en de overige 3 zitten tezamen in 1 rietje in de vriezer van het VUMC

Mijn punctie was nagenoeg pijnloos. Vergelijk het met lichte menstruatiepijn.

Terugplaatsing was ook pijnloos.

Laat je aub niet al te gek maken door internetverhalen.

Meestal schrijven mensen op internet alleen de horror verhalen (behalve op dit forum trouwens).

Heel veel succes vast in bovember.

We horen wel hoe het je vergaat.

Groetjes Laura

beankt, hoor veel negatieve ervaring, met alle detials over bijwerkingen van de medicijnen, en dan de punctie zo pijnlijk is.... ben blij dat ik ook een keer een positief berichtje lees....

Wat leuk dat het de 1e keer al raak was! hoe oud ben jij? ik wil zooo graag 2 terugplaatsen maar UMC utrecht doet daar niet aan, en zeker niet omdat ik net 25 ben geworden...

Posted
beankt, hoor veel negatieve ervaring, met alle detials over bijwerkingen van de medicijnen, en dan de punctie zo pijnlijk is.... ben blij dat ik ook een keer een positief berichtje lees....

Laat je niet gek maken, hoor. Ik kan uit ervaring spreken dat bij mij de bijwerkingen best meevielen. Ze zijn eerder een beetje ongemakkelijk dan dat je er echt last van hebt. En de punctie was vervelend, maar weet je... het duurt maar even.. en het is allemaal voor het goede doel!! Je zet het daarna ook snel weer van je af, want dan ga je toeleven naar de bevruchting en terugplaatsing.

Als je eenmaal in de mallemolen zit valt het allemaal erg mee. De stress die je van tevoren hebt vond ik erger dan toen ik er eenmaal in zat. Dan merk je toch dat het allemaal niet zo heel erg is.

Schouders eronder, head up high!

groetjes,

Marieke

Posted

Ik ben wel van plan om te blijven werken, kan het me niet veroorloven om ziek te zijn. wel als de punctie is ben ik 1 dag niet aan het werk natuurlijk.

Liefs Cindy

Posted
Ik ben wel van plan om te blijven werken, kan het me niet veroorloven om ziek te zijn. wel als de punctie is ben ik 1 dag niet aan het werk natuurlijk.

Liefs Cindy

ja dat is waar, heb je geen vaste aanstelling

Guest Amanda
Posted

ik weet niet hoeveel follikels ik had, wel veel. Er zijn er 18 aangeprikt, en in alle 18 zat een eitje.

Daarvan zijn er 17 bevrucht.

1 is teruggeplaatst.

Dus ik had er 16 over, helaas bleef er maar 1 over om in te vriezen.

Die ene, cryo (bevroren embryo) is na de eerste mislukte ivf terug gezet, en daarvan was ik zwanger.

Ik ben met de punctie 2 weken ziek geweest, ik zat tegen overstimulatie aan, en had flinke buikpijn, als ik iets deed, viel ik flauw.. na 2 weken was het over.

Verder heb ik "gewoon" gewerkt. Voor de ziekenhuis bezoeken heb ik steeds geruild, omdat ik met diensten werk, en mijn collega's op de hoogte waren, kon dit vrij makkelijk.

Posted
ik weet niet hoeveel follikels ik had, wel veel. Er zijn er 18 aangeprikt, en in alle 18 zat een eitje.

Daarvan zijn er 17 bevrucht.

1 is teruggeplaatst.

Dus ik had er 16 over, helaas bleef er maar 1 over om in te vriezen.

Die ene, cryo (bevroren embryo) is na de eerste mislukte ivf terug gezet, en daarvan was ik zwanger.

Ik ben met de punctie 2 weken ziek geweest, ik zat tegen overstimulatie aan, en had flinke buikpijn, als ik iets deed, viel ik flauw.. na 2 weken was het over.

Verder heb ik "gewoon" gewerkt. Voor de ziekenhuis bezoeken heb ik steeds geruild, omdat ik met diensten werk, en mijn collega's op de hoogte waren, kon dit vrij makkelijk.

So leuk man..... en hou je het bij 1 of wil je er nog 1 of 2 of 3 hahah