Jump to content

bijwerkingen bij het prikken van hormonen?

mijnbaby

Recommended Posts

Hoihoi,

Jammer dat je nog geen reacties hebt op je vraag.

Ik wil het ook graag weten dus ik hoop dat er snel meiden zijn die ons dit kunnen vertellen!

:please:

Dames kom op, jullie moeten jullie ervaring met ons delen...

hahaha, ongeduldjes! :bom:

Nou, komt ie:

Ik heb slechts 8 dagen moeten prikken, waarvan 6 dagen slechts 1 spuit Gonal-f en de laatste 2 met nog 2 soorten medicijnen (even de namen kwijt, maar 1 was een test-medicijn omdat ik meedeed met een onderzoek). Als laatste de Pregnyl spuit. En na de terugplaatsing de beruchte progesteron bolletjes (Utrogestan in mijn geval).

Ik werd er met name heel erg moe van. Letterlijk dan, he. De eerste weken na de terugplaatsing was ik echt gesloopt. Mijn conditie was terug naar nul. Kon geen trap meer lopen zonder helemaal hijgend boven aan te komen.

En natuurlijk de bekende klachten zoals opgezette buik, rommelende darmen, en overgevoelige en opgezette borsten (een cupmaat groter).

Tja, niet zo raar dan, dat je iets prikkelbaarder wordt, he ;-)

Dit alles verdween als sneeuw voor de zon na ongeveer 3-4 weken na de terugplaatsing. Dan zijn de meeste hormonen weer uit je lijf (als je niet zwanger bent tenminste).

Ikzelf ben slechts een heel klein beetje aangekomen (1-2 kilo). Weet niet of dat komt omdat je vocht vasthoudt (wat volgens mij wel het geval is) of omdat je minder beweegt omdat je je gewoon niet fit voelt. Die paar kilo ben ik nu in ieder geval alweer kwijt.

Hoop dat jullie hier wat aan hebben!

Ik hoop dat ook iemand nog antwoord die het 'lange protocol' heeft gevolgd. Zij moeten namelijk veel langer spuiten en slikken dan ik heb moeten doen.

:bye:

Ja, ik heb denk ik het lange protocol gevolgd....

Eerst ruim 4 weken de pil geslikt..

Ik heb 22 spuiten decapeptyl gezet en ik heb 10 x Gonal F gezet.

Verder nog 1 spuit Ovitrelle.

En inderdaad ook de utrogestan bolletjes (nu) 3x daags 2. En dat doe ik nu ook al weer bijna 2 weken.

Ik ben denk ik ook ongeveer 1 kg aangekomen.

En dus, op vermoeidheid, rommelende opgezette buik, na geen bijwerkingen. Heb heel af en toe gehad dat ik s ochtends misselijk was. 1 x belandde mijn ontbijt ook weer in de pot.

Groetjessssssssssssssss

hahaha, ongeduldjes! :bom:

Nou, komt ie:

Ik heb slechts 8 dagen moeten prikken, waarvan 6 dagen slechts 1 spuit Gonal-f en de laatste 2 met nog 2 soorten medicijnen (even de namen kwijt, maar 1 was een test-medicijn omdat ik meedeed met een onderzoek). Als laatste de Pregnyl spuit. En na de terugplaatsing de beruchte progesteron bolletjes (Utrogestan in mijn geval).

Ik werd er met name heel erg moe van. Letterlijk dan, he. De eerste weken na de terugplaatsing was ik echt gesloopt. Mijn conditie was terug naar nul. Kon geen trap meer lopen zonder helemaal hijgend boven aan te komen.

En natuurlijk de bekende klachten zoals opgezette buik, rommelende darmen, en overgevoelige en opgezette borsten (een cupmaat groter).

Tja, niet zo raar dan, dat je iets prikkelbaarder wordt, he ;-)

Dit alles verdween als sneeuw voor de zon na ongeveer 3-4 weken na de terugplaatsing. Dan zijn de meeste hormonen weer uit je lijf (als je niet zwanger bent tenminste).

Ikzelf ben slechts een heel klein beetje aangekomen (1-2 kilo). Weet niet of dat komt omdat je vocht vasthoudt (wat volgens mij wel het geval is) of omdat je minder beweegt omdat je je gewoon niet fit voelt. Die paar kilo ben ik nu in ieder geval alweer kwijt.

Hoop dat jullie hier wat aan hebben!

Ik hoop dat ook iemand nog antwoord die het 'lange protocol' heeft gevolgd. Zij moeten namelijk veel langer spuiten en slikken dan ik heb moeten doen.

:bye:

hahhaha ja we willen vooraf alles weten!

Ja, ik heb denk ik het lange protocol gevolgd....

Eerst ruim 4 weken de pil geslikt..

Ik heb 22 spuiten decapeptyl gezet en ik heb 10 x Gonal F gezet.

Verder nog 1 spuit Ovitrelle.

En inderdaad ook de utrogestan bolletjes (nu) 3x daags 2. En dat doe ik nu ook al weer bijna 2 weken.

Ik ben denk ik ook ongeveer 1 kg aangekomen.

En dus, op vermoeidheid, rommelende opgezette buik, na geen bijwerkingen. Heb heel af en toe gehad dat ik s ochtends misselijk was. 1 x belandde mijn ontbijt ook weer in de pot.

Groetjessssssssssssssss

Moet je tijdens je Ivf behandelingen ook nog andere pillen slikken? of is het alleen maar spuiten van de hormonen?

Ik zit er nu pas net 2 weken in en heel veel ervaring heb ik dus nog niet maar dat kan nog komen.

Ik spuit nu 2 weken decapeptyl en helemaal geen bijwerkingen. Alleen vorige week vrijdagmorgen ineens een hele dikke aanbei. Waar die vandaag kwam mag joost weten maar hij zit er nu nog al wordt het wel wat minder (zelfs gisteren naar de dokter geweest van de pijn en ook tijdens mijn eerste uitgangsecho even gemeld maar het is waarschijnlijk niet van de decapeptyl) maar waaranders van..... ik heb geen idee want ik heb er nooit last van.

sinds vandaag aan de puregon, merk nog niets maar wat niet is kan nog komen.

Ik heb vantevoren geen pil geslikt maar ben direct begonnen op de 19e dag van de cycles met decapeptyl.

Maar mocht ik iets gaan voelen of merken dan vertel ik het natuurlijk meteen maar ik ben nog maar een groentje in dit traject maar ik weet zeker dat ik over 2 weken wel meer te melden heb.

groetjes :lurk:

Ik heb van de decapeptyl altijd wel hoofdpijn. Nu ben ik bekend met hoofdpijn dus misschien reageer ik er wat sneller op. Verder geen gewichtstoename. Tegen de tijd dat de punctie aanbreekt heb ik wel buikpijn maar da's ook niet verwonderlijk met gemiddeld 20 follikels denk ik.

Verder herken ik ook de vermoeidheid.

Nou ik ben nu 3 dagen aan het prikken met puragon en ongeveer een uurtje na de spuit heb ik een wat licht gevoel in mijn hoofd zo van ik wil wel hoofpijn krijgen maar toch liever niet en dan verdwijnt het weer.

Wel heb ik enorme lekkere trek :waiting:

hebben jullie daar geen last van.

ben net boodschappen wezen doen en mn karretje lag vol met lekkers tja en dan geloof ik wel dat de kilos er aan komen maar niet van de hormonen :drunken_smilie:

hallo,

nou ik ben 9 kg aangekomen! en dat is best veel, ik heb het lange protocol gevolgd en morgen is de punctie.

Ik ben ook gewoon meer gaan eten. last van bijwerkingen; moeheid en af een toe misselijk en duizelig.. voor de rest eigenlijk niet veel, maar het is voor een mooi doel!

hoihoi,

ik heb al 10 dagen decapeptyl gebruikt, maar heb nog nergens last van alleen een beetje emotioneel, maar dat duurt niet echt lang.

Ik doe de lange protocol, ga zometeen gonal-f erbij spuiten dan ben ik benieuwd of het zo blijft.

groetjes

Nou nog even over de bijwerkingen van de hormonen.

ik heb nu dus al zo´n 20 dagen decapeptyl en 8 dagen puragon maar ik heb eigenlijk nergens last van. geen overgang geen stemmingswisselingen, geen hoofdpijn of andere verschijnsels.

maandag mag ik waarschijnlijk ´s-avonds pregnyl zetten en ik weet niet of dit iets gaat doen.

woensdag waarschijnlijk de punctie en dan is het eigenlijk allemaal al achter de rug. maar dan komt nog wel het zwaarste van alles.

................................. juist de wachtweken.....

ben benieuwd hoe ik hier doorheen kom, maar ik blijf positief en ik ga er vanuit dat die weken ook voorbij vliegen, als ik zie dat ik nu al 20 dagen spuit.

Hey dames,

Korte protocol

Ik ben met de 2e poging bezig en die verloopt vooralsnog hetzelfde als de eerste. Ik heb nu 13 dagen Deca gespoten ('s ochtends om 08.00 uur) en het zal vandaag de 12e dag zijn dat ik Gonal F spuit. De eerste follikelmeting (fm) heb ik op dag 11 gehad, de 2e op dag 14 en de 3e heb ik morgen. Er wordt dan gekeken of en wanneer ik de punctie heb (waarschijnlijk a.s. zondag/maandag). Als er embryo's (emmies) ontstaan dan zal het 2 à 3 dagen duren dat de terugplaatsing (tp) plaatsvindt. De vorige keer mocht ik 12 dagen na de tp een bloedtest doen in het ziekenhuis waarvan ik diezelfde ochtend de uitslag had.

Bijwerkingen: de eerste week pijn in mijn hoofd, vermoeidheid, prikkelbaar.

Ik hoop nu maar dat er iets te oogsten is met de punctie en dat er daarna in ieder geval 2 mooie emmies ontstaan. Omdat ik 38 ben heb ik de keuze of ik er 2 terug laat plaatsen of 1. Wij willen er voor 2 gaan.

Ik hoop dat dit je vraag beantwoordt.

Groetjes,

Hey dames,

Korte protocol

Ik ben met de 2e poging bezig en die verloopt vooralsnog hetzelfde als de eerste. Ik heb nu 13 dagen Deca gespoten ('s ochtends om 08.00 uur) en het zal vandaag de 12e dag zijn dat ik Gonal F spuit. De eerste follikelmeting (fm) heb ik op dag 11 gehad, de 2e op dag 14 en de 3e heb ik morgen. Er wordt dan gekeken of en wanneer ik de punctie heb (waarschijnlijk a.s. zondag/maandag). Als er embryo's (emmies) ontstaan dan zal het 2 à 3 dagen duren dat de terugplaatsing (tp) plaatsvindt. De vorige keer mocht ik 12 dagen na de tp een bloedtest doen in het ziekenhuis waarvan ik diezelfde ochtend de uitslag had.

Bijwerkingen: de eerste week pijn in mijn hoofd, vermoeidheid, prikkelbaar.

Ik hoop nu maar dat er iets te oogsten is met de punctie en dat er daarna in ieder geval 2 mooie emmies ontstaan. Omdat ik 38 ben heb ik de keuze of ik er 2 terug laat plaatsen of 1. Wij willen er voor 2 gaan.

Ik hoop dat dit je vraag beantwoordt.

Groetjes,

Bedankt Otjes,

Je heb zeker mijn vraag GOED beantwoord, ben blij dat het tot zover allemaal goed gaat, en inderdaad een goeie move om voor 2 emmy te gaan! wie weet krijg je wel een mooie tweeling:icon_sunny:

hhi heeeeeeel herkenbare vragen ....e hebben ze hier allemaal wel ( gehad ) er zijn al redelijk wat topics over ( geweest)....maar het blijft actueel hoor:

Ik had net als iedereen van te voren best wat angst dat ik 1 of ander emotioneel vat buskruid zou zijn en totaal mijzelf niet meer zou zijn van de meds, maar dat is absoluut niet zo geweest. Denk ook bijna onmogenlijk kwa MG aan meds dat je binnenkrijgt da's echt niet zo veel hoor.

de bijwerkingen;

hoofdpijn

erg moe, na een werkdag om 2100u liefst al naar bed

prikkelbaar ( kan van de vermoeiheid zijn + spanning hihi )

klein beetje emo

met de gonal erbij weinig bijwerkingen behalve nog moe.

2 kg aangekomen maar na de punctie was dat er na een paar dagen weer af

Al bovenstaande kan ook gewoon van het hele gebeuren zijn, en niet zozeer alleen van de meds.

Had met zowel korte als lange protocol evenveel 'last. '

Ik zou me er niet teveel zorgen over maken.....maart da's makkelijk gezegd , achteraf..

Ik heb vandaag mijn laatste decapeptyl en puragon gezet en de laatste twee dagen had ik wat zeurige hoofdpijn en begin ik mijn eierstokken te voelen.

Zo´n aanstaande menstruatie pijn. Dat zijn natuurlijk de folikels die aan het groeien zijn.

Maar verder geen stemmingswisselingen of opvliegers ofzo hoor.

Vind het tot nu toe allemaal nogal reuze meevallen want ik had verwacht dat ik twee weken zou gaan zitten snotteren. :tearyeyed: