Jump to content

Wie heeft hier ervaring mee??

mijnbaby

Recommended Posts

Guest illuminate

er is een radio 1 fragment onder 'ervaringsverhalen hum first ivf'. misschien interessant om naar te luisteren.

je moet goed kijken welke kosten inclusief en exclusief zijn. voor het invriezen van je cryootjes betaal je extra.

wil je dit boeken, omdat je ook op vakantie wilt naar turkije? wat als blijkt dat de behandeling gestaakt moet worden, vanwege overstimulatie, of wat dan ook; kan je dat geestelijk aan (in een vreemd land)?

ze plaatsen meer dan 2 embryo's terug - iets wat in nederland bij de wet verboden is. je hebt dus kans op een 3-ling. wil je dat?

ik zou naar het radio fragmentje luisteren.

Hoi,

Ik heb ooit een artikel gelezen over een stel die dat gedaan hebben en die waren er super enthousiast over. Je wordt heel goed verzorgd, waardoor je heel ontspannen bent. Echter is er een makkelijker oplossing voor het verhogen van de kansen. Uit een duits onderzoek is gebleken dat de IVF kans verhoogd wordt tot 40% wanneer er acupuntuur wordt toegepast voor en tijdens de IVF behandeling. Er staan veel artikelen hierover geschreven op internet. je moet wel een gespecialiceerd acupunctuurarts nemen. Maar ik werd er super relaxt van en het wordt meestal nog vergoed ook. Succes met je keuzes.

Groetjes Jonne

Hoi,

Ik heb ooit een artikel gelezen over een stel die dat gedaan hebben en die waren er super enthousiast over. Je wordt heel goed verzorgd, waardoor je heel ontspannen bent. Echter is er een makkelijker oplossing voor het verhogen van de kansen. Uit een duits onderzoek is gebleken dat de IVF kans verhoogd wordt tot 40% wanneer er acupuntuur wordt toegepast voor en tijdens de IVF behandeling. Er staan veel artikelen hierover geschreven op internet. je moet wel een gespecialiceerd acupunctuurarts nemen. Maar ik werd er super relaxt van en het wordt meestal nog vergoed ook. Succes met je keuzes.

Groetjes Jonne

Misschien domme vraag maar hoezo verhoogt je kans als je acupuntuur gaat doen?? wat heeft dat er mee te maken, vat de link niet, maar ben nog heel Nieuw... hahah wil je het uitleggen?

Je kunt dat lezen in de onderzoeksrapporten op internet. Zoals deze bijvoorbeeld een onderzoek uit 2002.

Hierbij voeg ik de link toe waar je meerdere rapporten kunt lezen. Er is op dit forum ook een aparte topic over acupuntuur, dus daar ontmoet je dames die er ook voor hebben gekozen.

Mijn accupuncturist legde uit dat door het aanprikken van bepaalde zones 3 dingen gebeuren. 1. Je raakt ontspannen, heel belangrijk 2. Het baarmoederslijmvlies wordt gestimuleerd, zodat er een extra dik nestje ontstaat en de innesteling meer kans heeft. 3. Had te maken met de kwaliteit van de eitjes geloof ik.

Hierbij het artikel, succes.

Duits onderzoek (2002)

Als er naast de reguliere behandeling ook acupunctuur kan worden toegepast worden de kansen van vrouwen om zwanger te worden door een IVF-behandeling aanmerkelijk groter, aldus Duitse onderzoekers. De wetenschappers van het Christian Lauritzen Institute in Ulm gebruikten acupunctuurbehandelingen bij 160 vrouwen vlak voor en vlak na de herplaatsing van het bevruchte eitje. De helft van de in totaal 160 deelnemende vrouwen kreeg de extra behandeling, die het aantal zwangerschappen sterk deed vergroten. De groep die met acupunctuur werd behandeld kreeg 25 minuten voor het terugplaatsen de naalden in de maag- en de dikke-darm-meridiaan, alsook in de oormeridianen, om daarmee de bloedstroom te bevorderen en energie naar de baarmoeder te geleiden, terwijl tegelijk een rustgevend effect en een stabilisering van het endocriene systeem werd bereikt. De controle-groep kreeg alleen de terugplaatsing. In beide groepen waren de vrouwen gemiddeld 32 jaar oud en hadden daarvoor al 2 IVF-behandelingen ondergaan.

Van de vrouwen zonder acupunctuur resulteerde de behandeling bij 21 vrouwen (26,3%) in een zwangerschap, bij de vrouwen die wel met acupunctuur behandeld werden werd 42,5% zwanger. Het onderzoek wordt gepubliceerd in Fertility and Sterility van deze maand. Waarom het aantal zwangerschappen toeneemt is onduidelijk, volgens onderzoeker Wolfgang E. Paulus zouden de gekozen prikpunten baarmoedercontracties die normaal optreden tijdens het implanteren van het embryo tegengaan, waardoor de kans op succes groter wordt.

Lees meer op Fertility and Sterility, of BBCNews.

site:http://www.acupuncturist.nl/onvruchtbaarheid-ivf-icsi-iui.html

Je kunt dat lezen in de onderzoeksrapporten op internet. Zoals deze bijvoorbeeld een onderzoek uit 2002.

Hierbij voeg ik de link toe waar je meerdere rapporten kunt lezen. Er is op dit forum ook een aparte topic over acupuntuur, dus daar ontmoet je dames die er ook voor hebben gekozen.

Mijn accupuncturist legde uit dat door het aanprikken van bepaalde zones 3 dingen gebeuren. 1. Je raakt ontspannen, heel belangrijk 2. Het baarmoederslijmvlies wordt gestimuleerd, zodat er een extra dik nestje ontstaat en de innesteling meer kans heeft. 3. Had te maken met de kwaliteit van de eitjes geloof ik.

Hierbij het artikel, succes.

Duits onderzoek (2002)

Als er naast de reguliere behandeling ook acupunctuur kan worden toegepast worden de kansen van vrouwen om zwanger te worden door een IVF-behandeling aanmerkelijk groter, aldus Duitse onderzoekers. De wetenschappers van het Christian Lauritzen Institute in Ulm gebruikten acupunctuurbehandelingen bij 160 vrouwen vlak voor en vlak na de herplaatsing van het bevruchte eitje. De helft van de in totaal 160 deelnemende vrouwen kreeg de extra behandeling, die het aantal zwangerschappen sterk deed vergroten. De groep die met acupunctuur werd behandeld kreeg 25 minuten voor het terugplaatsen de naalden in de maag- en de dikke-darm-meridiaan, alsook in de oormeridianen, om daarmee de bloedstroom te bevorderen en energie naar de baarmoeder te geleiden, terwijl tegelijk een rustgevend effect en een stabilisering van het endocriene systeem werd bereikt. De controle-groep kreeg alleen de terugplaatsing. In beide groepen waren de vrouwen gemiddeld 32 jaar oud en hadden daarvoor al 2 IVF-behandelingen ondergaan.

Van de vrouwen zonder acupunctuur resulteerde de behandeling bij 21 vrouwen (26,3%) in een zwangerschap, bij de vrouwen die wel met acupunctuur behandeld werden werd 42,5% zwanger. Het onderzoek wordt gepubliceerd in Fertility and Sterility van deze maand. Waarom het aantal zwangerschappen toeneemt is onduidelijk, volgens onderzoeker Wolfgang E. Paulus zouden de gekozen prikpunten baarmoedercontracties die normaal optreden tijdens het implanteren van het embryo tegengaan, waardoor de kans op succes groter wordt.

Lees meer op Fertility and Sterility, of BBCNews.

site:http://www.acupuncturist.nl/onvruchtbaarheid-ivf-icsi-iui.html

wat lief van je dat je het er bij heb gezocht! thnx!!

• 11 months later...

Hai allemaal,

Ik ben zelf ook geinteresseerd in IVF in Turkije. Voornamelijk omdat ik van een collega goede verhalen heb gehoord en ik zelf ook al vaker in Turkije ben geweest, ook in Istanboel, waar de behandeling plaatsvind. Ik heb ook gebeld naar Human First en heel veel vragen gesteld, ook ivm overstimulatie, maar ze waren heel behulpzaam en hebben uitgelegd dat er veel meer controles plaatsvinden dan in Nederland, om de dag ga je voor een controle naar de kliniek en dan doen ze een follikelmeting en bloedtest etc. Bovendien ben je wel in goede handen, je staat ten slotte onder controle van een arts.

Op de website kun je ook ervaringsverhalen lezen en deze zijn heel uitgebreid en mensen vertellen echt veel details over hoe het daar was. En ze zijn heel enthousiast, voornamelijk over de aandacht van de artsen, en de gastvrouw die gewoon Nederlands spreekt. Ik heb aan de telefoon gevraagd of ik ook het telefoonnummer van iemand kan krijgen die eerder is geweest, om toch zelf direct vragen te stellen. Daar stonden ze helemaal voor open, dus krijg ik n mailtje met een naam en telefoonnummer.

Maar goed, voor ieder zijn meug, maar het is wel een goede tip: humanfirstivf.nl

Kitty

Ik ben een Nederlandse woonachtig in Belgie. Hier werd ik ook vanaf dag 5/6 om de dag gecontroleerd met een echo en bloedprikken. Ik vind het hier fantaaaaastisch en super relaxed en hier kennen we ook geen wachtlijsten. Hup, meteen van start en geen gezeur. Nu maar hopen dat ik overmorgen een positieve test heb....

Allemaal veel succes bij het maken van jullie beslissing waar en hoe en het gehele voortraject.

Groetjes