Jump to content

Recommended Posts

Posted

hallo meiden,

ik heb vandaag maar het ziekenhuis gebeld dat ik nog steeds niet ongi ben en wanneer ik met gonal -f zou moeten beginnen. Ik weet ook dus niet of ik dan wel genoeg decapeptyl zou hebben.

Ik moet morgen naar het ziekenhuis voor een echo om te kijken hoe dik mijn baarmoederslijmvlies is en vanuit daar zouden ze kunnen uitmaken wanneer ik met Gonal-f kan beginnen.

Ik wil zo graag beginnen!

• Replies 128
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Ow wat lastig Pebbels!!!

Maar in het ziekenhuis zitten de experts... en als jij meer decapeptyl nodig hebt, zullen ze er vast voor zorgen dat je het krijgt.

En ze nemen je dus serieus... gaan kijken hoe het allemaal zit...

Ze gaan zorgvuldig met je om... heb er vertrouwen in dat het goed komt... dat is heel belangrijk!!!

Succes morgen!!!

Groetjesssssssssssss

Posted

hoi Hildever,

ja ik dacht ik kan maar beter het ziekenhuis bellen want daar zitten de experts.

Ook al doen we hier hetzelfde behandeling en herkennen we mekaars emoties, ons lichamen zijn toch niet het zelfde.

Ik voel me ook wel een beetje gerust.

Weet je als ik nu mijn ong zou krijgen dan heb ik echt het gevoel dat mijn IVf dan begint

had jij dat ook?

voor jou nog een paar dagen dan mag je testen, ga je eerder testen?

ik ga voor je duimen

liefs

pebbels

Posted

Hey Pebbles, neej, ik ga niet eerder testen!

Maar eh, je moet je geest niet uitschakelen hoor. Lichaam en geest hebben erg met elkaar te maken. Je snapt het soms niet...maar de geest kan onbewust soms je lichaam zo beinvloeden... Stukje spanning enzo...

Maar... wacht eerst morgen maar eens af... Ben samen met jou heel benieuwd wat ze er van zeggen!

Groetjessssssssssssssss

Posted

hoihoi,

goed hoor dat je niet eerder gaat testen.

ik laat je morgen wel weten hoe het is afgelopen. ik moet om 11.30.

Ik woon in utrecht en het ziekenhuis is UMC in utrecht dus lekker dichtbij.

Ik me zeker ontspannen, vanavond is greys anatomy en ga ik naar mcdreamy kijken( haaahaa).

groetjes

Posted

Ik kijk met je mee... zwijmel, zucht ;-) Doe mij maar McSteamy, hihihi

Gewoon het zh al je vragen stellen. Ik had destijds goed contact met mijn arts via de mail, kon haar op die manier vanalles vragen. Erg prettig.

Posted

hoimariek,

ben je ook zo gek op die serie, ik kan daar zo blij van worden( hhiii)

zwijmel, zwijmel.

ja die mc steamy is ook wel een lekkertje!!

Posted

dat is trouwens wel luxe zeg dat je met je arts kon mailen!!

succes met je 1e FM op woensdag!

wat is FM bij tp cryo? Had je al wat cryo's

Posted

ja, ben dol op Grey's. Kijk er trouw elke week naar. Is de enige serie waar ik thuis voor blijf, word er zo vrolijk van!

FM bij tp cryo = follikel meting voor de terugplaatsing van 1 of 2 ingevroren embryootjes. Ik had 7 cryo's over na de punctie en bevruchting van onze 1e ICSI poging afgelopen maart. Deze 7 werden ingevroren en verdeeld over 2 rietjes. Straks wordt 1 rietje uit de vriezer gehaald en worden de ingevroren embryoos ontdooid. Als dit allemaal goed gaat en de embryoos gaan zich na de ontdooiing weer verder delen dan worden ze teruggeplaatst. De follikelmeting is nodig om te bepalen wanneer je natuurlijke eisprong plaatsvindt. Precies 6 dagen daarna schijnt namelijk het beste moment te zijn om de terugplaatsing te doen.

Snappie? ;-)

Posted
De follikelmeting is nodig om te bepalen wanneer je natuurlijke eisprong plaatsvindt. Precies 6 dagen daarna schijnt namelijk het beste moment te zijn om de terugplaatsing te doen.

Bij onze cryopogingen werden de cryo's steeds teruggeplaatst 3 of 4 dagen na de natuurlijke eisprong..

Marieke, ik denk dat je bedoelt, 6 dagen nadat je de pregnyl hebt gespoten dan volgt de tp van de cryo's?

Posted

Hey Pebbles,

Het kan heel goed zijn wat Hilde zegt van lichaam en geest hoor.

Als je er veel mee bezig bent en er erg naar uit kijkt kan het goed zijn dat je lichaam hierop reageert. En dus uitsteld.

Zo was ik dus de afgelopen twee weken 10 dagen ongi, ben blij dat het nu voorbij is want dat is wel lang hoor ipv normaal 4 dagen.

Maar dat kwam denk ik door de puragon.

Tot nu toe blijf ik onder alles vrij rustig en normaal, niks geen bijwerkingen dus hoop dat het zo blijft maar ik denk als ik weet wanneer die punctie is ik helemaal op tilt sla van de zenuwen. Daar kijk ik zo tegenop he.

nou succes morgen en we horen het wel.:icon_sunny:

Posted

hallo lieve meiden,

Nicolas; dat is ook lang zeg 10 dagen en ben blij voor je dat het dan over is.

heb je nog gevraagd of dit wel goed was dat je zo lang vloeide.

Heb je al wat FM gehad en heb je er genoeg?

Ik ga echt proberen te slapen, want vannacht heb ik er weer niks van gebakken.

Hopelijk kunnen ze morgen iets meer vertellen.

Mind and body moeten samen goed gaan, dus we gaan vandaag relaxen.

Hilde is volgens mij best nuchter, ik ga dat ook proberen( hhiiii)

Nicolas , ik had gelezen dat sommige vrouwen niet zo last hebben van de punctie, wie weet ben jij ook diegene. Goed in en uitademen.

Mijn baarmoederfoto onderzoek was ook echt niet prettig, maar daarna was ik het weer vergeten.

Otje bedankt , wij zijn er ook voor jou!!

liefs pebbels

Posted

ik zag ook tegen de punctie op maar alles is heel goed verlopen!

dus.. blijf rustig.. en niet vechten tegen de tranen die kwamen er bij mij ook, echt spanning wat er dan uitkomt.

Ik ben ook langer dan normaal ongesteld geweest van de puregon. en idd als je erop zit te wachten dan komt het niet!

veel suc6!

Liefs

Desiree

Posted

Ik denk ook dat het van de puragon kwam hoor want als ik gespoten had kwam er een bloeding en zo tegen de avond was het eigenlijk al een stuk minder. Ik ben er gewoon rustig onder gebleven en heb gedacht dat het er gewoon bijhoord, de ene heeft hoofdpijn de ander misselijk en ik wat langer ongi.

Ik heb donderdag pas de eerst fm en dan konden ze waarschijnlijk ook al zeggen wanneer de punctie ongeveer zou zijn.

Ik heb nog steeds helemaal nergens last van dus dat is wel fijn, ik hoop dan ook een beetje dat ik overal doorheen wandel :good1:

zie je gewoon positief blijven denken.:sunny:

Maar ik heb gelukkig veel afleiding en ben er niet de hele dag of nacht mee bezig. Ik ben denk ik ook wel vrij nuchter maar die Hilde lijkt helemaal relaxed :bf_nonew: ik denk als dadelijk de test positief is dat die helemaal uit zn dak gaat en dan de spanning er uit komt. :icon_bounce:

Petje af hoor dat ze het zo goed doet.

ben benieuwd naar wat ze zeggen vandaag pebbles, denk dat het van de hormonen is en dat het wel komt, de hele cycles wordt tenslotte wel stilgelegd daarboven in je hoofd.

succes en laat het ons gauw weten

Guest Nora
Posted

He Pebbels,

Al goed nieuws gekregen? Ik snap helemaal hoe je je voelt. Ik was ontzettend teleurgesteld toen ik hoorde dat mijn uitgangsecho zo laat was gepland. Voor mij duurt de Gonal-F nog wel even. Maar nu ik deca prik, heb ik toch wel een goed gevoel. Eindelijk weer bezig om een kindje te krijgen! Mooi toch.

Groeten, Nora.

Posted

hallo lieve meiden,

Ik kom net terug van UMC en ze hebben een echo gedaan, Er zijn geen cystes en moest dus bloed prikken om te kijken waarom ik nog niet menstrueer.

Ze dachten eerst dat ik te vroeg begonnen was met de deca en dat dat konden zien dmv cystes. Alls zag er volgens haar goed uit.

Ik krijg na 15.00 de uitslag telefonisch.

Ze zei wel dat ik moet proberen te ontspannen. Ik heb wel een recept gekregen voor extra spuiten deca.

Ik had mijn uitgangsecho al gekregen bij mijn prik instructie.

laat jullie wel weten hoe het zit

groetjes

pebbels

Posted

hey Pebbles...

Gelukkig, dat je weer een receptje hebt voor de decapeptyl!

En voor de rest... spannend!

Ik lees wrs. niet meer hoe het afloopt, maar dat gaat vast allemaal goed komen!!!

Groetjesssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssss

Posted

hoi,

ik ben om 16.00 gebeld door de IVf verpleegkundige en ik mag vandaag beginnen met mijn behandeling( stimulatie dag met Gonal-f).

3 juni mijn eerste fm.

Volgens haar heb ik dunne baarmoederslijmvlies en waardoor ik dus ook niet ongestled word en als ik het wel word dan moet ik wel ff laten weten.

Ze hebben met twee artsen overlegd, maar ze weten ook niet waarom het uitblijft. Ik moest wel een zwangeschaptest doen, maar we hebben veilig gedaan en de test wees negatief uit.

ik ga zo de eerste gonal-f zetten.

Ik voel me wel nog steedss onrustig en verward dat ik niet gewoon mijn ongi krijg en misschien mijn ivf zomteen niet doorgaat halverwege en dat er niet genoeg eitjes rijpen.

fijne avond

pebbels

Posted

Oh Pebbels, wat rot voor je dat je je zo onzeker voelt. Ik hoop dat de Gonal-f voor een positieve verandering zorgt!

Ik ken dat........dun baarmoederslijmvlies, ik heb dat ook telkens, maar wel een bloeding die erop volgt.

Je moet dus over een weekje voor de echo?! Wel spannend voor je tot die tijd. Ik duim voor een positieve afloop Pebbels,

liefs Linda,

Posted

Hoi Pebbels,

Hoe gaat het meis. Ging het prikken van de Gonal een beetje? Volhouden hoor. Het gaat je lukken.

Liefs

Posted

goeieavond meiden,

Gonal f en decapeptyl geprikt en ik moet zeggen het viel best mee!!!

mijn vriend moest mij ff bedaren werd zo onrustig van alles dat ik mijn bord eten liet vallen ( favoriet witlof met ham en kaas)

Otjes; ik ga het zeker volhouden, hoe is het met jou? nog cadeautjes gehad en verder nog genoten van je verjaardag, ik hoop het wel. Jij ook volhouden he!

Hildever: succes morgen met testen of toch nog stiekem eerder gedaan(hihhi)

hoi linda wat vind ik het leuk om weer wat van jou te horen, hoe gaat het met jou? voor jou is het echt spannend aan het worden:icon_sunny:

Linda kreeg jij pas je ongi toen je al was begonnen met Gonal-f? en mocht je toen doorgaan?

fijne avond en welterusten

Posted

Hoi Pebbels,

Wat leuk om te lezen dat je blij bent om iets van mij te horen :icon_sunny:.

Het gaat nogsteeds goed met me......ik zit al ruim een week in de wachtweken.....dus nog een klein weekje te gaan. Ik heb eigenlijk heel goede hoop dat het goed zit........en ben dan dus ook diep verdrietig als het niet zo blijkt te zijn.

Ik heb nooit Gonal-f gebruikt Pebbels. Mijn 1e IVF traject had ik Puregon en Decapeptyl. Nu, mijn 2e IVF traject had ik Puregon en Cetrotide. Ik kan die ervaring dus niet met je delen..........sorry.

Tot horens weer! doeidoeiiiiiiiiiiii XXLIn,