Ga naar inhoud

menstruatie komt maar niet

Aanbevolen Berichten

• Reacties 128
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik zie dat we met een heleboel in hetzelfde schuitje zitten, lekker allemaal dicht bij elkaar met de punctie.

Pebbles fijne het idee dat de laatste er bijna inzit,

vandaag voor jouw de pregnyl nog.

ik heb hem gisterenavond om 20 uur moeten zetten.

wat een bloedbad zeg.

Het spuiten is hetzelfde als de decapeptyl ook een klein spuitje

maar je moet dus 3 van die glasampullen openbreken.

nou dus hupakee snij ik twee keer in mijn vinger.

blijkbaar breek ik hem niet goed.

wel gemeen spul dat glas maar hupakee pleister erop en klaar is klara.

Het valt ook mee hoor en tot nu ook geen bijwerkingen van dat spul.

morgenvroeg om half 7 mijn bed uit en even goed ontbijten en dan naar het zkh. moet om half 8 daar zijn.

dus weet je morgenvroeg al vrij vlug te vertellen hoe ik het ervaren heb.

pebbles voor jouw een spannende dag als je op een telefoontje zit te wachten hoelaat je dinsdag mag komen. succes

Geplaatst

Hee dames,

Heel veel sterkte met jullie punctie! Lijkt me een heerlijk gevoel dat het eind in zicht is (van het spuiten dan...). Even een vraagje: ik zit nu twee weken aan de deca. Dit weekend ben ik zo emotioneel als de pest. Ik moet constant huilen. Hebben jullie ook zo'n reactie gehad of ligt het aan mij?

Groeten, Nora.

Geplaatst

Hee Nora,

dat is allemaal heel verschillend. De meeste zijn wel emotioneel en andere hebben ook weer andere bijwerkingen.

Ik heb eigenlijk nergens last van gehad. Moet wel zeggen dat ik op tv bij ieder gelukkig moment van andere mensen zat te snotteren maar volgens mij doe ik dat altijd al.

groetjes

Geplaatst

hoihoi,

Net telefoontje gehad van het ziekenhuis.

vandaag om 22.30 de pregnyl en dinsdag om 10.30 de punctie.

Mijn vriend moet om 10.00 er zijn. De zetpillen moet ik dan in het zkh indoen.

Nog nooit eerder een zetpil gebruikt, maar dat gaan lukken.

Nicolas lekker vroeg joh voor jou en je hubbie. Ik vind het nu echt heel spannend als het zo telefonisch wordt medegedeeld is het nu ook zo definitief.

Ik ben ergens niet bang voor de punctie( gek he). hoe zit dat bij jou, ben jij er bang voor?

Nora, ik ben sowieso een emo persoontje, huil echt werkelijk om alles en kan ook zo boos worden. volgens mijn omgeving kan ik ook lachen om alles.

Geen peil te trekken bij mij. In de week dat mijn menstruatie niet kwam was ik wel erg emotioneel.

Asl ik nu verdrietig ben dan is dat om dat ik mijn moeder mis, vooral nu het zo dichtbij komt.

Vandaag dus de laaste spuit en ik hoop dat het niet zo een bleodbad wordt als bij jou Nicolas( haaahaa)

dag meiden

Geplaatst

Hoi, oo dan mag je hem al bijna zetten Pebbles.

het schoot mij gisteren ook te binnen dat ik geen pijnstillers ofzo heb gekregen die vooraf moet nemen. niks geen zetpil ofzo.

ik weet wel dat ze bij ons met lichte morfine werken en een of andere pijnstiller dus die zal ik daar dan wel ter plekken krijgen.

volgens mij is het ook zo dat we er om half 8 moeten zijn maar de punctie pas om 8 uur is.

maar goe dat zien we morgen wel.

nee ik ben helemaal niet bang, zie wel wat er gaat komen en als het dan toch pijn doen is het toch al te laat en kan ik niet meer weglopen :icon_cheese::tongue2:

het duurt geen uren dus het komt allemaal wel goed.

succes vanavond met de pregnyl.

goed kijken hoe je het glaasje moet breken.:JD:

Geplaatst

he meiden!

Nicolas, heel veel succes met de punctie morgen! Hoop dat er veel mooie eitjes bijzitten! Lekker dat je haast geen bijwerkingen hebt... maar wacht maar tot de progestron-bolletjes ;-) Spreek je daar volgende week nog wel even over, haha.

Pebbles, ook voor jou nog maar 2 nachtjes slapen... spannend! Zetpil? Ok, da's weer anders dan bij mij destijds. Ik kreeg op de dag zelf een spuit in mijn bil als verdoving. Maar zetpil klinkt eigenlijk ook wel logisch, ook 'in de buurt' zeg maar ;-)

Kan me voorstellen dat je je moeder nu extra mist...

Nora, gewoon lekker snotteren en sputteren, zijn de hormonen! Wat dat betreft is het nu een prachtig excuus om alles naar 'de hormonen' toe te schuiven, hihihi... it wasn't me! it were the hormones!

Geplaatst

dat breken van die ampullen ging bij ons ook niet heel soepeltjes de eerste keer... mijn vriend hield er ook een bloedende vinger aan over. De truc zit 'm in de blauwe stip op de ampul. Dit punt is het zwakste punt en als je een theedoek pak en daarmee de top afbreekt over de blauwe stip heen, dan gaat het goed.

Succes!

Geplaatst

Ik kon afgelopen week zelf kiezen of ik medicatie wou tijdens de punctie.En uit eigen ervaring zou ik iedereen afraden het zonder medicatie te doen het was zo pijnlijk .En ja net wat mariek vertelde kijk uit met het glas van de pregnyl flesjes.su6 iedereen

Geplaatst

Hoi Nicolas,

Vertel? ik ben erg benieuwd of je pijn had en hoeveel ze eruit gehaald hebben en

hoe is het met je hubbie?

Ons partner is vandaag ook heel belangrijk:toothy4:

Heb je ook nog een beetje kunnen slapen? ikzelf heb vannacht heel veel gedroomd.

De pregnyl ging best goed en mijn vent heeft geen bloedbad van gemaakt.

ik kom vanmiddag weer wel even kijken!!

Geplaatst

Nou he he daar ben ik.

dus vanmorgen om half 8 daar en een prik in mijn bil met morfine en een tabletje als pijnstiller.

na zo´n 20 min. (ik voelde nog helemaal niets) mocht ikbinnen komen

lekker muziekje en m´n hubbie naast me.

de assistente ging op mijn buik hangen en de punctie was eigenlijk zo gebeurd.

zo´n 10 tot 15 minuten.

Het is een vervelend gevoel maar als het klaar is, is het ook meteen over.

Je voelt het aanprikken wel en het voelt als erge buikkrampen.

maar als het eruit gaat is het over.

dus hubbie met de eitjes op pad naar een ander zkh en ik mocht blijven liggen.

als het goed is ligt nu alles lekker te broeden.

het waren 8 goede eicellen dus hopen dat er toch wel een toppertje bij zit.

Maar de punctie is inderdaad een moment opname en je voelt het even heel goed. maar daarna is het ook over, ik ben de rest van de dag op pad geweest maar wel in de auto misselijk maar dat kwam door de morfine en het weer.

nu wachten tot donderdag dan mag ik om 9.15 uur bellen hoelaat de tp is.

nou Pebbles heel veel succes morgen en kop op het is zo voorbij.

op je ademhaling blijven letten en niet naar het scherm kijken want dan zie je wanneer ze prikken en dat ga je dan voelen, als je niet kijkt en naar je ademhaling luisterd zeggen ze op een gegeven moment. klaar en dan denk je nu al.

Ik hoor het morgen wel,

Hee Mariek, vertel wat gaat er gebeuren met de bolletjes ????????? moet ik alweer schrik krijgen. Krijg je daar ook bijwerkingen van dan ?????

groetjes

Geplaatst

hey nicolas, fijn om te horen dat je punctie zo goed verliep!

nu weer wachten op de tp en dan die wachtweken!

veel succes en hopelijk heb je binnenkort positief nieuws!

trouwens, ik lees dat jullie allemaal een spuit krijgen voor de punctie, ik heb die niet gekregen.

ik kon 1 uur voor de punctie 2 paracetamol nemen( maar die werken voor geen meter bij mij) en als ik wilde 1 valium maar dat wou ik niet, omdat ik zelf naar huis moet en wou rijden haha!

ik moet zeggen gelukkig viel de punctie mee.

pebbels, jij ook veel succes morgen, meid!!

Geplaatst

Hee Mariek, vertel wat gaat er gebeuren met de bolletjes ????????? moet ik alweer schrik krijgen. Krijg je daar ook bijwerkingen van dan ?????

Haha, nee hoor! Geen stress! Maar je kan er bijna op rekenen dat je cupmaat een maatje groter wordt en de kans dat je moe bent zit er ook in... valt dus erg mee, he ;-)

Maar super dat de punctie zo goed is verlopen! En heel fijn dat je hubbie erbij kon zijn!

Geplaatst

Die grotere cup maat heb ik al een aantal dagen. Ziet er niet uit :Whdatk:

en moe valt wel mee vind ik.

Wel heb ik nog een opgezette buik zodat het lijkt of ik 4 maanden zwanger ben, echt zo´n uitpuil buikje.

haha eigenlijk is het ook zo want met de terugplaatsing ben ik al 2 weken zwanger :bf_new:

maar goed eerst maar eens kijken of er terug geplaatst kunnen worden.

ik hoop dus dat de telefoon stil blijft en de bevruchting gewoon doorgaat en ze mooi delen.

gisterenavond lag ik in bed te denken dat ons kindje nu in de maak is want de zaadjes ontmoeten de eicel. Wel een leuke gedachte, en natuurlijk de hamvraag, hoeveel kindjes hebben we nu liggen.

Nou Pebbles ik weet dat jullie nu in het ziekenhuis zijn, ben benieuwd naar je ervaring en hoop gauw je bericht te lezen hoeveel eitjes je hebt.

groetjes

Geplaatst

Hoi Nicolas, fijn om te horen dat je de punctie al achter de rug hebt en het enigszins is meegevallen. Nu Pebbels nog. Hopelijk verloopt het bij haar ook goed.

Liefs Cindy

Geplaatst

Hee Nicolas,

Las net je verhaal. Wat heerlijk dat de punctie zo relaxed is verlopen. Komt het echt aan op een goede ademhaling? Ik heb vanmorgen mijn uitgangsecho gehad. vanavond met de Gonal F beginnen! Yes, weer een stapje in de goede richting. Wanneer hoor je meer over bevruchte eicellen?

Cindy, ik las ergens dat jij volgende week de eerste spuit gaat zetten. Spannend! Heb je er zin in?! Ik vind het spuiten op zich erg mee vallen.

Groeten, Nora.

Geplaatst

hai Nora,

donderdag om 9.15 mag ik bellen.

wel laat vind ik. De meeste horen het al eerder

mocht er iets niet goed zijn bellen ze mij dus maar

hopen dat de telefoon stil blijft.

ik kan je niet garanderen dat het aan de ademhaling ligt maar zo kan

ik me beter ontspannen. bij mij helpt het.

fijn dat je vanavond mag beginnen dan kun je ook al af gaan tellen.

succes

Geplaatst

Hoi Nora, ja inderdaad, ik mag over 1 weekje beginnen met spuiten, vind het wel spannend, want dan betekend het echt dat je begonnen bent en dan gaat het denk ik heel snel allemaal. Ik probeer alles op me af te laten komen en zo rustig mogelijk te blijven maar daar ben ik helaas niet zo goed is. Ben best wel bang aangelegd als het om medische dingen gaat, zie dan ook HEEL erg op tegen de punctie daar maak ik me bij wijze van nu al druk over. HAHA. Van mij mogen ze me met een hamer op de kop nock out slaan zodat ik er niets van meekrijg.

Maar ja we zullen zien, gelukkig kan ik jullie hierover aan de kop zeuren als het erg dichtbij begint te komen. Heeft mijn mannetje misschien een beetje rust.

Jij succes met de Gonal F, voor jou komt het nu echt dichtbij.

Liefs Cindy

Geplaatst

Pebbles/Rita,

Hoe is de punctie gegaan vandaag? Viel het een beetje mee? Hoop dat ze veel mooie eitjes hebben gevonden. Laat je het even weten?

groetjes,

Marieke

Geplaatst

Hoi Nicolas,

Spannend hoor! Donderdag wordt een mooie dag voor je. Het lijkt me zo ontzettend bijzonder. Dus op de dag van de terugplaatsing hoor je ook pas hoeveel bevruchte eicellen er zijn?......

En Cindy, inderdaad als je eenmaal bent begonnen, gaat het best snel. Maar het blijft spannend hoor. Ik moet zo mijn eerste Gonal F spuit zetten. Dat gaat met een prikpen, nu ben ik natuurlijk weer in de stress of ik het wel goed ga doen. En tsja, die punctie, je moet maar denken dat je er binnen een half uur vanaf bent, en ach wat is dat nou helemaal.....

groeten, Nora.

Geplaatst

Ja, je hebt ook gelijk, Een bevallig is waarschijnlijk erger hihi.

Heb me net trouwens even, nou ja even, een proefprikje gezet zodat ik dan woensdagmorgen niet zo in de stres ben, heb er een half uur over gedaan om hem er uiteindelijk in te zetten. Werd gewoon even kwaad op mezelf omdat ik het niet durfde en zei dat ik me niet moest aanstellen (wat een onzin eigenlijk). En het viel inderdaad best wel mee het is alleen even het prikje wat je voelt. Dan weet ik in ieder geval wat volgende week woensdag gaat gebeuren en hoef ik me daar niet meer druk over te maken.

groetjes Cindy

Geplaatst

hallo meiden,

Nicolas wat fijn dat je de punctie goed hebt ervaren en dat je 8 eitjes hebt. goeie oogst meid!

Ik hoop ook voor je dat ze niet eerder bellen.

Ik had sinds zondagavond erg veel buikpijn en was ook erg moe.

In het zkh zeiden ze dat het door de pregnyl zou kunnen komen.

10.00 mijn vent zijn zaad inleveren en om 10.30 de punctie. 45 min van te voren de zetpil in het zkh ingebracht en kreeg me toch een buikpijn.

maar mocht niet naar de wc. Toen we werden geroepen vroegen ze toch of ik morfine wilde en zei natuurlijk meteen ja.

op het monitor zagen ze dat ik heel veel follikels had en op het randje van overstimulatie zat, ik schrok.

Alles lag heel mooi en werd duizelig van de morfine. Net als jij nicolas heb ik goed in en uitgeademd.

Ze vonden me een kanjer en mocht mezelf niet meer kleinzerig noemen.

Werden gebracht naar een uitslaapkamer en na een half uurtje kreeg ik te horen dat ik 15 eitjes had. De verpleegster attendeerde me er wel op dat ik veel moest drinken en rust houden en een paar dagen niet te werken, omdat ik juist zoveel eitjes heb.

Zaad van mijn vriend was ook goed.

Ik heb mijn baas gebeld en zie dat ik het werk moest loslaten want ik was nu belangrijk( lief he) dus dat doe ik dan ook( hii)

Ik heb nog erg last van mijn buik en ook moeiheid gaat niet weg, maar ga goed op mezelf passen.

vrijdag telefoontje wel of geen tp en zaterdag tp.

lieve meiden bedankt !

Geplaatst

Nora: veel succes met de Gonalf, want voor mij begon toen echt pas de behandeling.

Cindy: het spuiten komt echt goed, niet teveel bij nadenken want dan durf je het niet. Denk aan waarom je het doet en lieverd elke stap maakt je sterker.

Marieke: nog een klein weekje volhouden en dan mag je testen en mag het lekker blijven plakken.

Nicolas: hoe gaat het verder met je? ben je nog moe en gaat je hubbie nog naar het buitenland?

dames bedankt voor jullie medeleven en steun, want daardoor is deze hele gebeuren toch heel positief

liefs Rita/pebbels

Geplaatst

He Rita,

15 eitjes, wow, mooi hoor! Dat ze allemaal goed bevrucht mogen worden! Nu eerst even rustig aan doen. Laat je maar even lekker verwennen door je man. Een zachte, warme kruik hielp bij mij goed tegen de pijn. Maar toen was het wel feb/maart en niet zo warm als nu...

Fijn dat je baas zo goed reageerde.

Nou meid, lekker relaxen en goed voor jezelf zorgen!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden