Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ik heb drie keer een punctie onder narcose laten doen (in Gent, Belgie), en het is mij goed bevallen! Ben er niet misselijk door geweest en vond het prettig om te "slapen" toen ze met de punctie bezig waren.

Heb alleen wel nog een tijdje wat last gehad van moeilijker kunnen concentreren en dat kan dus door een narcose komen. Verder helemaal geen klachten gehad.

Bianca

Posted

ik heb alleen verdoving gehad.. ze gingen het eerst met lauw/warm water schoon maken want als ze het met een ander middel gingen doen zouden dr waarschijnlijk heel weinig eitjes over blijven.

met verdoving is het heel goed te doen, ogen dicht (anders ben je echt ontzettend draaierig) en gewoon rustig blijven ademen. ik heb vrijwel niks gevoeld. alleen dat ze bezig waren, maar misschien is dat in elk ziekenhuis wel anders.

zijn er trouwens meer die in het umcgroningen worden behandeld?

Liefs

Desiree

Posted
Ik heb drie keer een punctie onder narcose laten doen (in Gent, Belgie), en het is mij goed bevallen! Ben er niet misselijk door geweest en vond het prettig om te "slapen" toen ze met de punctie bezig waren.

Heb alleen wel nog een tijdje wat last gehad van moeilijker kunnen concentreren en dat kan dus door een narcose komen. Verder helemaal geen klachten gehad.

Bianca

Oke, gelukkig dat je er een goeie ervaring heb gehad, ik ben vaker onder narcose geweest dus dat vindt ik niet zo eng.

Ik vindt het zelf ook prettig om te slapen en er niks van mee, ik heb een lage pijngrens dus ga dit zeker voorleggen aan de dokter 3.7.08 als we voor de uitslagen naar het ziekenhuis moeten.:icon_sunny:

Guest Amanda
Posted

ik heb 1 punctie gehad en die was vreselijk... ik heb, nadat de eerste poging mislukt was, gevraagd of ik bij de tweede poging de punctie onder narcose, of sterkere pijnstilling kon laten doen, maar dat deden ze niet, ze weken niet af van hun protocol.

Dus het hangt ook af van je artsen, of ze het onder narcose doen.

Ik heb gelukkig nooit een tweede punctie hoeven doen, ik werd zwanger van de cryo.

(ik wil je niet bang maken, iedere punctie is anders, en iedereen ervaart het anders, er zijn er genoeg die er fluitend doorheen gaan.)

Posted
ik heb 1 punctie gehad en die was vreselijk... ik heb, nadat de eerste poging mislukt was, gevraagd of ik bij de tweede poging de punctie onder narcose, of sterkere pijnstilling kon laten doen, maar dat deden ze niet, ze weken niet af van hun protocol.

Dus het hangt ook af van je artsen, of ze het onder narcose doen.

Ik heb gelukkig nooit een tweede punctie hoeven doen, ik werd zwanger van de cryo.

(ik wil je niet bang maken, iedere punctie is anders, en iedereen ervaart het anders, er zijn er genoeg die er fluitend doorheen gaan.)

Wat fijn dat je zwanger bent geworden van een cryo, heerlijk had je er veel over?

Guest Amanda
Posted

thanx, de cryopoging vond ik ook veel relaxter.

Ik had met de punctie 18 eitjes, 17 bevrucht.

16 over na de eerste terug plaatsing, waarvan er 1 goed was om in te vriezen...

en die ene is ondooit en terug geplaatst. En dat is nu ons "eskimootje", ons zoontje Len.

Posted
thanx, de cryopoging vond ik ook veel relaxter.

Ik had met de punctie 18 eitjes, 17 bevrucht.

16 over na de eerste terug plaatsing, waarvan er 1 goed was om in te vriezen...

en die ene is ondooit en terug geplaatst. En dat is nu ons "eskimootje", ons zoontje Len.

Heerlijk!!!!

Dus je heb allleen allleen maar hormonen gespoten, en daarna terug geplaats.... en toen was het raak....:icon_sunny:

Guest Amanda
Posted

bij de cryo poging heb ik niet eens hoeven spuiten, alleen tabletjes slikken! En na de TP progestan, dat moet je vaginaal inbrengen.

Posted
Helaas doen de meeste ziekenhuizen in Nederland geen puncties onder narcose.

Bianca

ik ga het echt meteen na vragen ik loop in umc utrecht, hoop echt dat ze het doen.

Posted
bij de cryo poging heb ik niet eens hoeven spuiten, alleen tabletjes slikken! En na de TP progestan, dat moet je vaginaal inbrengen.

Heerlijk!!! dan is de 2e ronde helemaal niet zo erg gezien je zoveel al niet meer hoeft te doen.....:icon_sunny:

• 4 weeks later...
Posted

ik heb de punctie zonder verdoving gedaan en zonder valium.

ik heb alleen 2 paracetamol gehad en dat was het .

ze wilde me valium geven maar dat heb ik geweigerd.

ik heb gelukkig een hoge pijngrens en ik hoorde ook dat verdoving en dergelijke slecht is.

het deed wel pijn maar ik denk dat de bevalling meer pijn doet, maar iedere punctie is anders en ieder mens ervaart die anders, je moet doen wat je zelf denkt wat goed voor je is.

veel succes verder!

Posted
ik heb de punctie zonder verdoving gedaan en zonder valium.

ik heb alleen 2 paracetamol gehad en dat was het .

ze wilde me valium geven maar dat heb ik geweigerd.

ik heb gelukkig een hoge pijngrens en ik hoorde ook dat verdoving en dergelijke slecht is.

het deed wel pijn maar ik denk dat de bevalling meer pijn doet, maar iedere punctie is anders en ieder mens ervaart die anders, je moet doen wat je zelf denkt wat goed voor je is.

veel succes verder!

Bedankt, ik heb het wel eens op tv gezien van het zien kreeg ik al een naar gevoel... en ja klopt de bevalling is veel erger maar ik ga voor de ruggenprik.

Jammer dat niet veel dames onder narcouse zijn geweest....

Posted

hoi mijnbaby, ja het is natuurlijk geen pretje, maar ik heb ook gehoord dat er niet veel ziekenhuizen zijn die narcose of iets dergelijks geven.

ik weet niet of dat bij jou ziekenhuis kan?

vraag het na en doe waar je jezelf goed bij voelt!

veel succes meid!

Posted

Hi Mijnbaby,

BIj mij in het ziekenhuis doen ze het alleen onder narcose als ze echt verwachten heel lang bezig te zijn of als je bijvoorbeeld veel endometriose in dat gebied hebt.

Bij is het daar ook erg gevoelig, oa door de endometriose, maar ik heb van de week een punctie gehad met (zoals standaard bij mij in het zh) een valiumtabletje en een spuit pethidine (soort morfine wat ze ook wel eens tijdens bevallingen geven) en ik moet zeggen, het is geen pretje, maar het is ook snel weer voorbij. En dan kan je lekker uitpuffen met een kruik op je buik! Het is mij uiteiendelijk wel meegevallen.

Succes ermee!

Groetjes,

Pien

Posted
hoi mijnbaby, ja het is natuurlijk geen pretje, maar ik heb ook gehoord dat er niet veel ziekenhuizen zijn die narcose of iets dergelijks geven.

ik weet niet of dat bij jou ziekenhuis kan?

vraag het na en doe waar je jezelf goed bij voelt!

veel succes meid!

Ik weet het niet heb morgen een gesprekje in het ziekenhuis UMC utrecht en ga het zeker na vragen.

Bedankt Draakje, jij ook veel suc6

Ps ik begin pas NOV.

Posted
Hi Mijnbaby,

BIj mij in het ziekenhuis doen ze het alleen onder narcose als ze echt verwachten heel lang bezig te zijn of als je bijvoorbeeld veel endometriose in dat gebied hebt.

Bij is het daar ook erg gevoelig, oa door de endometriose, maar ik heb van de week een punctie gehad met (zoals standaard bij mij in het zh) een valiumtabletje en een spuit pethidine (soort morfine wat ze ook wel eens tijdens bevallingen geven) en ik moet zeggen, het is geen pretje, maar het is ook snel weer voorbij. En dan kan je lekker uitpuffen met een kruik op je buik! Het is mij uiteiendelijk wel meegevallen.

Succes ermee!

Groetjes,

Pien

Bedankt voor het delen van je ervaringen..

Ik vind het allemaal zo eng...

Posted

hoi mijnbaby,

ik heb gisteren de punctie gehad en die was weer goed te doen, viel mee met de pijn en was goed weg te "puffen".

de buikpijn erna vind ikzelf minder prettig!

maar zoals ik al eerder zei:iedereen reageert anders op de pijn.

laat je niet gek maken en spreek met je ziekenhuis.

ik wens je veel succes!!

Posted
hoi mijnbaby,

ik heb gisteren de punctie gehad en die was weer goed te doen, viel mee met de pijn en was goed weg te "puffen".

de buikpijn erna vind ikzelf minder prettig!

maar zoals ik al eerder zei:iedereen reageert anders op de pijn.

laat je niet gek maken en spreek met je ziekenhuis.

ik wens je veel succes!!

Fijn te horen dat het goed gegaan...

Ik had vandaag een gesprek over de uitslagen van mijn bloed ( om te kijken hoe mijn hormonen zijn) en zaad van mijn man... zag er TOP uit dus daar ben ik blij om....

en ik heb het meteen gevraagd aan de dokter van UMC Utrecht en hij zei dat het geen enkel probleem is en dat het gewoon kan.... dus dames PUNCTIE kan onder narcose in UMC utrecht....

Posted

hey mijnbaby, fijn om te horen dat alles oke was! super meid!

en geweldig voor je dat ze het onder narcose kunnen doen, inderdaad, in veel ziekenhuizen doen ze er moeilijk over.

veel succes met de behandeling en laat ons wat weten wanneer je de punctie en dergelijke hebt! succes!!