Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey Linda,

Nee, mijn topic heet: Twee streepjes. HIhihi, dus als je naar wat anders zoekt, kan je lang zoeken!

Ja, bij ons hebben ze een echoapparaat in de praktijk (4 verloskundigen). Volgens mij (maar dat weet ik niet zeker), mogen ze allemaal een echo maken om te kijken hoe lang je zwanger bent. Maar er is er maar 1 die de 20 weken echo mag maken. Die heeft daar nog speciaal een opleiding voor gedaan. En ik weet dat er een tweede mee bezig is. Wel fijn, kan het allemaal onder 1 dak!

Lekker he, we zijn nu nog echter zwanger dan dat we al waren... Nog even en de buitenwereld kan er ook niet meer omheen!

Groetjesssssssssssssss

• Reacties 167
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey Linda,

Zo te horen gaat het allemaal heel erg voorspoedig met de zwangerschap.

Heerlijk om zo'n leuke verloskundige te hebben.

Heb je bij de prenetal goed en makkelijk kunnen slagen?

Ik heb zelf een aantal leuke broeken bij de miss etam vandaag, hier in de buurt is een outlet ervan, en daar kostte de broeken nog maar 10 euro.

Nou geniet van je zwangerschap en je echo binnenkort! Weet je al wanneer die is?

Liefs diana

Geplaatst

Hoi Diana!

De echo is as maandag al om 14.30u! Heerlijk vooruitzicht....

Bier vlakbij zit ook een Miss Etam outlet!!! Ook broekmaten S gezien?? Misschien toch ook maar eens een kijkje gaan nemen, 10euro voor een broek is geen geld! Ik heb bij Prenatal zo'n 10 broeken gepast en er dus 2 meegenomen die heerlijk zaten. Er was iniedergeval genoeg keus, dat zeker.

lHoi Cindy. Ja, die zijn ook echt helemaal in he....papá's kanjer, mama's kanjer, hahahaha. Ik denk dat iedereen ze heeft! Maar het is zo prachtig om zo iets kado te geven, ik houd het er niet droog bij hoor, hihihihi.

Hay Hilde, dat is handig!!!! Ik heb het al over meerdere praktijken gehoord, dat ze zelf een echo-apparaat hebben. De onze helaas niet, maar ach, wij hebben het ook opgelost, hihihi.

Ik ga snel een keer bij: twee streepjes kijken hoor!!!

Lieve meiden, een dikke knuffffffffff van mij!:hugg:

Geplaatst

Hey linda,

Hier bij de miss etam is er juist veel positiekleding in kleine maten, valt op omdat ik de xl moet hebben, hihihi.

Maar goed, weet natuurlijk niet of je hier in de buurt woont.

Liefs Diana

Geplaatst

Hoi Diana....waar is hier??? Hahahaha.

Ik woon in de buurt van DenBosch....daar zit ook een Miss Etam en ik ga de 16e de stad in, dus dan ga ik daar zeker fftjes kijken.

Groetjes Linda,

Geplaatst

Wederom ontzettend genoten van de beelden van ons kleine wondertje!! Dit keer was het extra genieten omdat Alex er bij was. Ik hem hem ook zoooooo zien genieten van de ongeveer 10 minuten durende echo! Armpjes in beeld, beentjes in beeld, hersentjes gezien, maagje en blaasje vol, placenta aan de achterkant! Het was bijna niet meer op te meten, het hele kindje, maar een globale meting kwam op 9,19cm. We hebben het nu ook op video (alleen moet het op dvd gezet worden, aangezien we geen videorecorder meer hebben). Helemaal in blijde verwachting nu. Goed, nu duurt het weer een weekje of 6 tot aan de volgende echo, maar als het meezit voelen we voor die tijd al leven en houden we dus het goede gevoel wel vast. Voor dit wonder heb ik de darmkrampen en bandensteken wel over hoor!

Groetjes Linda,

Gast estrhalita
Geplaatst

Zalig voor je en lekker doorgenieten van deze beelden.

Geplaatst

Hoi Linda, geweldig jullie echo!!!!!!! Wat zullen jullie je rijk voelen!

Hier is t rustig, af en toe wat krampen maar verder weinig te merken.

Je hebt nu toch vakantie? Gaan jullie nog ergens naar toe of wordt t shoppen, shoppen en shoppen??? :blob3::blob3: hihi

Wij hebben net voor behang gekeken en wat ideeen opgedaan. Leuk he om dit allemaal te mogen en kunnen doen!

Fijne vakantie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Groetjes!

Geplaatst

Wauw, gaaf dat jullie zo hebben kunnen genieten van jullie kleine!

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik nu ook elke keer wel wat ongeduldig ben. Eerst had ik op 2 plekken controle omdat ik de verloskundige ook al vlot had ingeschakeld. Dan waren we om de ongeveer 2 weken weer aan de beurt voor een controle (baby kijken of horen). Nu moet ik dus echt 5 weken wachten. De eerste week zit er net op. Gelukkig mag ik over 2 weken wel bellen om een afspraak te maken voor de 20 weken echo.

Groetjesssssssssssssss

Geplaatst

Hoihoi,

Nee ik heb nog geen vakantie, na volgende week pas! Ik zit wel al een weekje in de ziektewet, ten eerste omdat ik vorige week heftige darmkrampen had en daarna weer dagelijks last van steken (bandenpijn).,...bbbrrrr. Maargoed, als ik me gewoon rustig hou, niet teveel doe dan kan ik het wel hendelen.

Dus volgende week wil ik het gewoon nog een weekje proberen (werken) en dan heb ik vanaf de 23e vakantie! We gaan niet weg...ja wel gewoon dagjes erop uit en inderdaad op pad voor de bakamer en baby-uitzet....leuk!!

Ga je ook bij v.Asten kijken Cindy? Heerlijk meid, dat jij geen kwaaltjes hebt.

Waua Hilde....de 20weken echo in het vooruitzicht, leuk he?! Wij horen daar pas 2 september wat over, als we weer op controle gaan. Ja je leeft echt wel naar die echo's en controles toe he?! Haha

liefs Linda,

Geplaatst

Hoi Linda, hoe gaat t?

Ik kijken bij van Asten?? Wie of wat is dat?? hihi...

Zaterrdag hebben een badje gekocht en aankleedkussen met Tijgertje erop. Erg leuk!

As donderdag hebben we weer een echo, ben nu al nerveus...:la: Zal wel blijven he..

Hebben jullie nog aankopen gedaan? Hoe voel je je verder?

Groetjes!

Geplaatst

Hoi Cindy......krijg jij geen reclame van babyzaak van Asten?????? Wij wekelijks, hahaha. Ik denk dat kent iedereen, maar dat is dus niet zo.:cheesy:

Leuk.....Tijgetje-badje en aankleedkussen, dat is die 'geschetste' tijgetje-afbeelding denk ik he?

Leuk meid, weer bijna een echo!!! Nee, wij hebben nogsteeds geen aankopen gedaan, dat doen we in de vakantie.........nog een weekje werken en dan gaan we shoppen hoor, hahaha.

Ik voel me hetzelfde.....happy:love7:......soms nog moe, soms bandenpijn, soms last van mijn darmen. Hopelijk ben jij helemaal van 'de' kwaaltjes af?!!!!

liefs Linda,

Geplaatst

Hoi Linda, we blijven wat op elkaar ' lijken' met de klachten hoor want ik heb ook nog steeds last van krampen ( bandenpijn??) en heb last van me darmen. Erg obstipatie en dan ineens weer erg dun.. :book1: Die krampen zijn dan echt geen pretje. Maar ja, we blijven lachen he.... :cya:

Zit je nog in de ziektewet? Rustig aan blijven doen hoor!

Het is inderdaad de geschetste tijgertje, maar misschien ga ik t weer omruilen. Me zus zei dat we ook gewoon een witte kunnen kopen zonder opdruk en dit zelf kunnen gaan ' beplakken' met speciale stickers. Lijkt me ook wel leuk, beetje crea bea bezig zijn...

Aftellen naar jullie vakantie he, heerlijk gevoel altijd he!

Wij gaan morgen voor de echo, hopelijk zien we of t een jongetje of meisje is... kan niet wachten!!

Groetjes!

Geplaatst

Hoi Cindy,

Dat wordt een spannende dag voor jullie, morgen!!! Leuk, leuk, leuk. Dus jullie willen al graag weten wat het wordt? Ik hoor dat echt van bijna iedereen, ik ben daar bijna een uitzondering in..........het (tot nu toe) enige puntje waarin wij verschillen! Hahaha. Ik wil het namelijk niet weten! Echt niet!!! Maar ben nu ook erg benieuwd wat jullie krijgen hoor, hihihihi. Heel veel plezier en vreugde gewenst voor morgen!

Maar jeetje, verder lijken wij wel veel op elkaar ja, die kwaaltjes!!! Wel 'fijn' ook weer dat het herkenbaar is, want ik hoor het bijna niet om me heen (dat afwisselen van darmklachten en die vroeg/heftige bandenpijnen). Ik moet zeggen, deze week gaat het wel een stuk beter! En ik ben aan het werk, sinds maandag, namelijk bij mijn beste vriendin!!!! Ze is afgelopen zaterrdag bevallen van een zoon (2e kindje) en ik doe daar nu haar kraambed, dat is zo bijzonder en leuk. Hier werk ik tm zaterdag en dan heb ik vakantie!!! JOEHOE. Heerlijk, echt behoefte aan, ik ben namelijk wel (ook nog, haha) veel en snel moe. Heb jij dat ook nog of ben jij al lekker energiek?

Ja dat is waar, je kan ook je geheel eigen style ontwerpen met 'die' stickers, ik heb het vaker gezien. Hopelijk kan je de spulletjes nog terug brengen en anders kan je het natuurlijk altijd ruilen voor iets anders.

Doe je morgen een verslagje van de echo???

liefs Linda,

Geplaatst

Hoi Linda, de echo was goed, ongelooflijk hoe snel zo een ukkie groeit.. alweer 150 gram!

Het is nog niet helemaal duidelijk of t jongen of meisje is. Hoewel... we vroegen de arts of hij een piemeltje zag en toen zei hij "wat er niet is kan ik ook niet zien... " Ik ga er dus voorzichtig van uit dat t een meisje is.. :hello2: Fatih ( mijn man ) hoopt nog dat er misschien toch nog een piemeltje gaat groeien,... :waiting:... nee hoor, als t maar gezond is dan zijn we super gelukkig ongeacht t geslacht.

Leuk zeg kramen bij je vriendin. Kan je alvast ervaring opdoen he.. Hoe heet de baby? .. .ben erg in de namen nu...

Heerlijk voor je dat je vakantie eraan komt, ben jaloers!!!!!!!!

Wanneer krijgen jullie de 20 wk echo ook alweer?? Wij 17 sept, kan echt niet wachten!

Klachten vallen gelukkig mee, die krampen zijn volgens de arts normaal.. hij noemde een speciale naam ervoor maar die ben ik weer vergeten... Heb gister ook een recept voor laxeermiddel gehad, dus hopelijk is dat probleem snel weg...moeheid heb ik ook, maar ik ga 's avonds rond 21 uur naar bed en lukt t allemaal wel.

Nou fjin weekeind of eigelijk fijne vakantie!!!!!!!!!! :blob3:

Oja, ik vind het niet erg hoor via jou naam te schrijven, kijk toch altijd.

Groetjes!

• 3 weken later...
Geplaatst

Oh, oh, oh, wat heb ik de zite slecht in de gaten gehouden! Excuses Cindy.

Hoe gaat het nu inmiddels met jou.....en met je buikje? Voel je al wat van binnen??? Het gaat hard he, we zijn gewoon al bijna op de helft! Het wordt steeds meer werkelijkheid voor mij.....we zitten nu in onze laatste week vakantie en hebben het druk gehad met geregel en geshop voor ons kleine ukkie. We zijn in de wolken..... De babykamer is besteld. We staan ingeschreven bij een gastouderbureau en de erkenning van d papa is geregeld!

En hoe staat het er bij jullie voor Cindy??

Ik voel ons kleintje al afentoe.... dan lichte kriebeltjes, dan zachte beweginkjes, allemaal even bijzonder!

Waua Cindy, jullie hebben volgende week de 20weken-echo al:sunny:. Wij mogen een week later, 26september dus. Jullie weten dus volgende week zeker of het inderdaad een dochtertje is?@! Spannend joh!!!!!

Bij mijn vriendin werken was superleuk! Ze hadden een zoontje gekregen, Luke.

Ik hoop dat je ontzettend aan het genieten bent, zonder al te veel klachten (bi9j mij is het op het moment alleen maagzuur, bleh).

Tot horens! liefs Linda,

Geplaatst

Hoi Linda!

Eindelijk weer gevonden...kwam geen wijs uit die nieuwe site. Zag alleen maar nieuwe leden..hihi..

Super dat t goed bij jullie gaat! Hier gaat alles ook gelukkig goed. Volgens mij heb ik de kleine ook al een aantal keer gevoeld, inderdaad een soort kriebel een stukje onder me borst.

Klachten vallen mee hoewel ik me wel enorm moe en lam voel. Soms lig ik al om 19.30 in me bed als ik gewerkt hebt. Werk in het ziekenhuis als verpleegkundige dus is wel zwaar af en toe. Maar.........ik klaag niet hoor!

Wat voor babykamer hebben jullie gekozen, welke kleuren??

Wij gaan in me vakantie beginnen, waarschijnlijk geel met Tijgertje op de muren. Meubels worden van grenen. Verder krijgen we heel veel spullen van familie en zelfs collega's, zo lief allemaal :smileinbox:

Geniet nog van je vrije dagen en ik laat weten hoe het woensdag de17e is gegaan met de echo!

Groetjes Cindy

Geplaatst

Hoi Cindy!

Ik heb dat ook hoor.....ik vind het ook nit echt handig dat ze de indeling van de site veranderd hebben.

Groeit jouw buikkie ook zo hard? De mijne best wel moet ik zeggen, echt leuk!

Nou meid, je hebt gelijk dat je lekker vroeg naar bed gaat als je uitgeblust bent, werken in de zorg is pittig!! Ik ben erg benieuwd hoe het mij zal vergaan na de vakantie, ik begin volgende week vrijdag weer met werken, na 3 en halve week vakantie...... Ik werk als kraamverzorgster, bij de gezinnetjes thuis en werk gelijk 8dagen aan een stuk. Maar jij doet nu toch ook alleen dagdiensten neem ik aan he??? Denk aan jezelf en je wondertje hoor.

Wat een lieve mensen om je heen Cindy, echt superfijn dat jullie zo verwend worden met spulletjes. Wij hebben de kinderwagen van een neef van mijn vriend gehad (een 2e handse dus), kruiken heb ik te leen...de rest alles nieuw. Whitewash meubeltjes, in combinatie met lime-groene accesoires en 1 muur limegroen.

Tot horens weer! Greetzzzzzz Linda,

Geplaatst

Hoi Linda, vandaag 20 wk echo gehad en voel me zo enorm down. Alles was ip goed. Een aantal dingen kon de arts niet zien door de slechte echo kwaliteit zoals het ruggetje en nog 3 andere dingen maar weet niet meer wat. Dit komt waarschijnlijk door mijn bindweefsel wat anders is ivm die botaandoening waardoor de beeldkwaliteit verminderd is. Op zich niet erg want de rest zag er goed uit. Over 2 wk krijg ik weer een echo in de hoop dat het nu wel goed in beeld komt. Waar ik wel van schrok is dat de baby erg laag zit. De baarmoedermond was wel goed maar er is een kans dat de baby veel te vroeg komt. Hij zei dat de kans wel klein is maar ja, ik zit meteen weer in de stress. Had al 2 keer een heel zwaar gevoel van onderen, heb ik de gyn ook verteld voordat ik wist dat de baby laag lag. Kan het weer niet van me afzetten, baal enorm ervan. Gyn zei ook dat ik evt 50% minder moet gaan werken, maar we weten niet meer wat de reden daarvan is dat hij dat zei. Erg niet!

Hoe ging het werken weer?? Goh, kraamverzorgster... leuk zeg maar lijkt me ook erg zwaar.

Staat t stom als ik de gyn op bel morgen??

Groetjes Cindy

Geplaatst

Ik vind van niet Cindy! Je zit met zo veel vragen! Kan me voorstellen dat je er gewoon even door overdonderd was! En eh, die vragen veroorzaken stress en dat is ook weer niet goed. Ik zou gewoon bellen!!!

Sterkte, en ik hoop dat het allemaal wat positiever voor je wordt als je antwoord hebt op je vragen!!!!

Groetjesssssssssssssssssssssssssss

Geplaatst

Lieverd even snel een reactie......bellen naar de gyneacoloog hoor! Misschien heb je dat al wel gedaan, want ik zie dat je het berichtje gister al hebt geplaatst. Als het niet helemaal duidelijk voor je is is dat het beste voor je gemoeds-rust. Ik snap je zorgen, wat ontzettend balen voor je. Het is dan voor je gevoel erg lang wachten,.....2weken. Ik hoop dat je snel meer duidelijkheid hebt. Laat even weten hoe het af is gelopen?!

Heel veel liefs Linda.

Geplaatst

Hoi Hildever en Linda, ik heb gebeld en de arts heeft me gister teruggebeld. Hij voorziet geen extreme vroeggeboorte in de zin van komende week omdat me baarmoedermond goed dicht zit... moet boven 25 zijn en ik had 33. 29 sept krijg ik weer een echo en kijken we verder. Ik moet gewoon rustig aan doen, niet tillen en zo en veel rusten.

Ik ga nu ook 50 % minder werken.. 4 x halve dagen. En geen zware patienten meer hoewel ik dat al niet echt meer had.

Ben wel gerustgesteld, ik probeer echt alleen nu nog maar pos te blijven want zoals jij ook zei Hildever, stress is ook niet goed. Ik vertrouw maar op mezelf en op de kleine meid in me buik.. :binkybaby:

Hoe gaat t met jullie?????????

Bedankt voor jullie reacties trouwens, ik heb er erg veel aan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Cindy

Geplaatst

Lekker dat je een stukje duidelijkheid hebt gekregen, Cindy!

En nu maar goed op jezelf passen, en dus rustiger aan doen.

Hier gaat alles nog steeds prima. Ik heb weinig klagen!

Groetjessssssssssss

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden