Ga naar inhoud

Linda is zwanger


Wervelstorm

Aanbevolen Berichten

Hey Cindy, meid wat ben ik blij om dit te horen....alleen al uit hoe je dingen verwoord merk ik dat je nu veel rustiger bent als tijdens het vorige berichtje. Dus eigenlijk is het juist hartstikke goed en positief dat ze je zo snel kunnen adviseren nav van wat ze hebben gezien op de echo en de controle van je baarmoedermond. Maar het is niet zo gek dat je ervan schrok, je hoopt gewoon ten alle tijden te horen dat alles goed gaat....terwijl dat dan ook geen garantie is. Dussssss,......lekker wat rustiger aandoen, minder werken, lijkt me prima in het verzorgende vak! En je wordt nu extra in de gaten gehouden, dus dat is erg fijn.

 

Ik ben ook weer begonnen met werken (na de vakatie van ruim 3weken) en heb het nu ook super getroffen op mijn werkadresje:icon_sunny:.....wat een geluk zeg! Ik kan/mag het daar heerlijk rustig aan doen, hoef niet te sjouwen. Ik weet dat het volgende week, in een nieuw gezinnetje weer anders kan zijn, maar ik geniet lekker van het NU, haha.

 

Oh ik ben zo blij om jouw bericht te lezen Cindy, ik heb dagelijks gekeken of je al een update had geschreven!

 

 

 

Ik heb aanstaande vrijdag, de 26e de 20weken-echo, ben erg benieuwd, vind het ook erg spannend en hoop zo dat alles goed is met ukkie.

 

 

 

Hilde, heerlijk dat je geen klachten hebt!! Lekker genieten.

 

 

 

Fijn weekend allemaal! Groetjes Linda,

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 167
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Jippie! Wat was het weer fijn om ons kleintje te kunnen zien . Ons lief kleintje groeit erg goed, keurig netjes op schema en alles zit erop en eraan. Op 2plekken leek het vruchwater ietwat veel (8cm, normaal gemiddeld 5cm), dinsdag zal de verloskundige ons daar meer over kunnen vertellen, als dat al wel van belang is.... Maar ik vroeg natuurlijk wel waar dat op zou kunnen wijzen en ze zei dat het op mijn suiker zou kunnen duiden....'zwangerscahpsdiabetes'. Op mijn hyves heb ik hier niet over geschreven want niet iedereen hoeft alles te weten, namelijk dat ze een wit vlekje in het li-vertricel van het hartje zag. Ze noemen het echogene focus, maar ik mocht het meteen vergeten zei ze. JAJA....meteen vergeten kan ik dat niet natuurlijk. Ik had liever helemaal niks uitzonderlijks gehoord. Ik hoop dat de verloskundige er mij wel iets over wil/kan vertellen as dinsdag. Iemand van jullie die er weleens meer van heeft gehoord? Eerlijk antwoorden hoor, van hoe en wat....please???

 

 

 

Ik had op wat meer echo-foto'tjes gehoopt, maar we hebben de beelden gelukkig ook op video vastgelegd, dus we kunnen kijken zovaak we willen. Ukkie laat zich ook al dagelijks voelen en das echt zó bijzonder.

 

 

 

liefs Linda,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit hadden ze er bij een vriendin van mij overgezegd na een extra echo

 

 

 

Bij ons legde ze het zo uit dat ze op de echo tegenwoordig regelmatig een soort van "verkalking" bij het tussenschotje van het hartje zien, wat ze met de wat oudere aparatuur niet konden zien. Wij hadden het in eerste instantie helemaal niet gezien, maar toen ze het aanwees, zagen we ook een wat witter gedeelte (net als kraakbeen zeg maar). Geen zorgen maken, da's wat ze ons heel duidelijk heeft verteld, aangezien ze het heel vaak zien!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, spannend wordt het dan, Linda!

 

Fijn dat Estrhalita je wat gerust heeft kunnen stellen. En zeker even vragen aan de verloskundige!

 

Tja, op zo'n moment wordt je er gewoon door overvallen. Ik herken dat wel. Ga ook vaak pas later nadenken over dingen. En dan komen er weer allerlei vragen boven. Schrijf ze op!

 

En eh, ze zijn profesionals, dus als het goed is is het dan ook werkelijk zo dat je je er niet druk over hoeft te maken. Maar ik kan me voorstellen dat het je bezig houdt!

 

Ze hebben bij onze echo wel heel veel foto's gemaakt, maar heel veel medische. Dus weinig foto's waarop je het kindje goed kon zien. Meer allerlei organen en dwarsdoorsnedes, hihihi

 

 

 

Groetjesssssssssssss

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Linda, wat een stress meteen weer he... ga er gewoon van uit dat als het kwaad zou kunnen je het meteen zou hebben gehoord of dat er meteen aanvullend onderzoek zou worden gedaan..... makkelijk geklets he...

 

Wel heerlijk dat de echo goed was, En dat je de kleine al goed voelt... het beste bewijs toch!!!!!!:icon_sunny:

 

En net als wat Hilde schreef... jullie vragen opschrijven voor dinsdag... ik heb mijn lijstje ook klaar voor morgen.

 

Hoe is het met jullie babykamer? Zijn jullie al druk bezig?

 

Bij ons staat t wel al boven maar her en der. Moeten alles nog inrichten. Het is uiteindelijk een white wash met randjes hout geworden.

 

Laat je weten hoe t was dinsdag?

 

Groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Linda, wat een stress meteen weer he... ga er gewoon van uit dat als het kwaad zou kunnen je het meteen zou hebben gehoord of dat er meteen aanvullend onderzoek zou worden gedaan..... makkelijk geklets he...

 

Wel heerlijk dat de echo goed was, En dat je de kleine al goed voelt... het beste bewijs toch!!!!!!:icon_sunny:

 

En net als wat Hilde schreef... jullie vragen opschrijven voor dinsdag... ik heb mijn lijstje ook klaar voor morgen.

 

Hoe is het met jullie babykamer? Zijn jullie al druk bezig?

 

Bij ons staat t wel al boven maar her en der. Moeten alles nog inrichten. Het is uiteindelijk een white wash met randjes hout geworden.

 

Laat je weten hoe t was dinsdag?

 

Groetjes!

 

 

 

 

 

White wash...gaafffffffffff!!!! Dan hebben wij dezelfde smaak, hahaha. Met randjes hout bedoel je houtskleur??? Maar jullie hebben de meubeltjes ook al in huis dan? Dat is snel! Geen levertijd? Wij moeten nog even wachten tot ongeveer half november. Er is dus nog tijd genoeg voor de spachtelpoets en het behang.....dat doet mijn vriend, met een maat van hem. Verder hebben we bijna alles wat we nodig hebben in huis, of besteld....nog enkele dingen moeten we kopen: een lamp voor het kamertje, lakentje voor kinderwagen, wipstoeltje, bijvoorbeeld. Maar dat is gauw genoeg gehaald nog. We gaan binnenkort gewoon lekker nog een keer naar een speciaalzaak...blijft leuk, hahah.

 

 

 

Ik laat woensdag wat weten, want dinsdagavond om 19u is de afspraak bij de verloskundige en daarna heb ik meteen 'meidenávond'. Iedere dinsdagavond zitten we met een paar vriendinnen bijelkaar, afwisselend bij de een of de ander. Gezellig. Hopelijk kan mijn avond niet meer stuk.....dat hangt af van het nieuws bij de verloskundige.

 

 

 

Bedankt voor jullie geruststellingen, Hilde jij ook, ik was blij met jullie berichten die me een beetje uit mijn angsten getrokken hebben,

 

 

 

veel liefs Linda,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Linda, al aan t aftellen naar de afspraak van morgen?

 

Wij hadden vandaag weer de echo en t zag er goed uit! De kleine lag hoger in de baarmoeder en de dingen die de arts vorige keer niet kon zien waren nu goed te bekijken. Alles is op schema!

 

Dat rare plof gevoel in me onderbuik is vlg de gyn van me schaambeen en heeft niets met de baby te maken. Nou dat geloof ik maar hoewel ik overal op internet lees dat verweking van het schaambeen met pijn gepaard gaat en dat heb ik nou juist net niet. NOu ja, probeer me er niet druk om te maken.

 

Wij hebben de babykamer via marktplaats. De rand is van hout, erg mooi. Kan niet wachten om t in te richten.Wat voor kleur muren nemen jullie? Wij hebben uiteindelijk grijs met tijgertjes erop. Staat mooi bij de meubels. De rest ( raambekleding, lamp ) gaan we geel doen...... geel is mooi voor een meisje toch... :icon_bounce: Heb al meteen een knalroze jurkje gekocht, zo gaaf hihi..

 

Wilde jullie weten of t een jongen of meisje is?

 

Nou veel succes morgen bij de VK en een fijne meidenavond!!!!!!!!!!

 

Groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai Cindy.....ja ik ben wel blij dat ik vanavond naar de verloskundige kan, gewoon even bevestiging krijgen, ik wil graag horen dat het allemaal goed is, hahaha, of iniedergeval dat ik precies weet hoe het nou gesteld is met evt.te hoog suikergehalte nav het ruime vruchtwater. Vanavond heb ik vrede:yeswink-1:

 

 

 

Heerlijk Cindy, dat alles goed gaat met je en met jullie MEISJE:female::Baby1s:!!! Dat had je me toch nog niet eerder verteld, dat jullie een dochtertje gaan krijgen....of is mijn geheugen nu toch echt heel erg aan het falen????

 

Gefeliciteerd meid!!! Hartstikke leuk!!

 

Hey, maar rare plofgevoel?? Is dat echt niet gewoon jullie ukkie die je voelt? Mij lijkt ook dat verweking van bekken/schaambeen met pijn gepaard gaat, sterker nog, ik weet dat wel zeker!! Ik heb dat heel vaak gehoord, in gezinnetjes waar ik gewerkt heb.

 

 

 

Leuk hoor, de muur mer grijs en tijgertjes, dat wordt een mooi geheel.

 

Wij doen 2 muren wit en 1 maar lime-groen. Evenals de meubeltje en accesoires, in die 2 kleuren. Ik vind dat dit voor een jongen en voor een meisje kan.

 

 

 

Ik zal morgen weer ff posten over het bezoek aan de verloskundige! Doeidoeiiii

 

 

 

 

 

Hoi Linda, al aan t aftellen naar de afspraak van morgen?

 

Wij hadden vandaag weer de echo en t zag er goed uit! De kleine lag hoger in de baarmoeder en de dingen die de arts vorige keer niet kon zien waren nu goed te bekijken. Alles is op schema!

 

Dat rare plof gevoel in me onderbuik is vlg de gyn van me schaambeen en heeft niets met de baby te maken. Nou dat geloof ik maar hoewel ik overal op internet lees dat verweking van het schaambeen met pijn gepaard gaat en dat heb ik nou juist net niet. NOu ja, probeer me er niet druk om te maken.

 

Wij hebben de babykamer via marktplaats. De rand is van hout, erg mooi. Kan niet wachten om t in te richten.Wat voor kleur muren nemen jullie? Wij hebben uiteindelijk grijs met tijgertjes erop. Staat mooi bij de meubels. De rest ( raambekleding, lamp ) gaan we geel doen...... geel is mooi voor een meisje toch... :icon_bounce: Heb al meteen een knalroze jurkje gekocht, zo gaaf hihi..

 

Wilde jullie weten of t een jongen of meisje is?

 

Nou veel succes morgen bij de VK en een fijne meidenavond!!!!!!!!!!

 

Groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eh, 2 muren wit, 1 limoen, en dan die andere? Of hebben jullie een driehoekige kamer, hihihi....

 

Wij hebbben een strandkamer gekocht in white washed stijl, en eh, we gaan de muren groen/blauw en creme/wit doen, denken we. We vinden dat dat voor zowel een jongen als een meisje kan, want we weten nog niet wat het worden gaat. We hebben voor de bekleding van de wieg en de gordijnen een grijzige stof gehaald. Maar eerst moet er nog wat werk verzet worden, voor dat we daar aan de gang gaan!

 

 

 

Groetjesssssssssssssssssssss

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha Hilde, ja voor mij klinkt het zo logisch, maar ik snap dat dat voor anderen vreemd klinkt, hihi, de 4e 'muur' is niet echt een muur, nouja, het is een schuine muur, met een groot vierkante raam, tegen de 'muur' die dan overblijft is mijn vriend is isolatiemateriaal aan het monteren, met witte-hout platen eroverheen. Begrijp je er iets van?

 

 

 

Jullie hebben dus ook nog wel wat te doen? Haha. Maar dat klinkt me ook leuk in de oren, wat jullie hebben qua kleuren, al weet ik niet zogoed wat je met strandkamer bedoeld? White wash meubels en dan aangekleed met strandstof en strandaccesoires??? Sorry als ik het helemaal verkeerd verwoord hoor, ik heb er geen idee bij.

 

 

 

Iets anders:

 

 

 

Even laten weten dat ik me geen zorgen meer maak om wat erg gezegd is bij de 20weken-echo! Het schijnt dat we (helaas) niet de fijnste en de beste echoscopiste hebben gehad en dat ze ons dus onnodig wat zorgen heeft meegegeven. Er is geen sprake van zwangerschapssuiker, aangezien daar pas na 24weken zwangerschap sprake van kan zijn en het witte stipje wat ze in het hartje zag, is inderdaad onschuldig....het kan een kalkvlekje zijn, of gewoon spiegeling van echo-stralen. NO WORRY"S, want ons ukkie zag er goed uit, alles erop en eraan. De verloskundige baalde echt even van ons verhaal en de dus niet terrechte toelichting van de echoscopiste (diagnostisch centrum). Mochten we ons zorgen blijven maken dan mag ik haar bellen en volgt er een nieuwe echo, bij een andere echoscopiste.

 

 

 

Maar vooralsnog zijn wij, papa en mama gerustgesteld! Heerlijk! Weer verder met genieten dus van het mooiste wonder wat er bestaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey linda,

 

 

 

Fijn om te lezen dat het allemaal hartstikke goed was bij de 20 weken echo, druk gemaakt om niks. Wel heel vervelend dat het alleen maar door zo'n vervelende echoscopiste komt. Allemaal stress om niks.

 

Nu maar lekker genieten!

 

 

 

Liefs Diana

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vervelend toch dat er nog steeds mensen zijn die hun vak niet verstaan.

 

En jullie dan hartstikke ongerust maken!

 

 

 

Ben blij dat het een storm in een glas water was.

 

Jammer dat ze een tijdje van je zwangerschap verpest heeft.

 

 

 

Liefs,

 

Vanessa

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wauw, gaaf dat het allemaal dus heel hard mee blijkt te vallen!!!

 

Als onze babykamer klaar is, zullen we wel effe een foto op de site zetten bij het buiken/ en kinderkamers forum. Het is meer de stijl waarop de meubels zijn gemaakt... Vind het een beetje lastig uitleggen.

 

Hihihi, en verwachte al dat die 3e muur inderdaad iets van een schuine kant was ofzo, maar ja, er moet toch altijd wel iets van een kleurtje op... dus eh, vadaar mijn opmerking!!!

 

 

 

Groetjessssssssssssssssssss

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Hoihoi meiden,

 

 

 

Ik ben niet meer zoveel op de site, omdat ik de laatste weken erg moe ben...en ik ben ook nog op andere sites te vinden, waar ik wat meer energie insteek, aangezien ik er ook meer energie uithaal... Sorry.

 

 

 

liefs Linda,

 

 

 

Ohja....afgezien van de vemoeidheid gaat het erg goed met mij en Ukkie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden