Ga naar inhoud

3e Poging IVF, hoever ga je?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Goedemorgen Sanne,

Wie weet is dit ook jullie laatse keer op vakantie met zijn tweetjes!

Ik had dat vorig jaar ook heel sterk in Portugal .. maar inmiddels zijn we weer een jaar verder.

Wat goed dat daarbinne alles netjes was en geen cyste's enzo, kun je dat weer uitsluiten.

Speciaal toch dat je strakjes 2 emmy's teruggeplaatst krijgt! Ik vond dat ook bijzonder.

Vervelend aan de ene kant van de zomerstop he met IVF. Anders had ik ook al bv deze week al kunnen beginnen en sja nu begin ik zowat met spuiten op de dag dat ik weer moet gaan werken. Dat is enerzijds afleiding, anderzijds

is werk niet echt ontspanning voor me!

Ik heb vannacht gedroomd van een tweeling...en een poosje geleden gedroomd dat ik van een dochter was bevallen...hopelijk allemaal toekomstmuziek... Ik heb ooit eens eerder gedroom dat ik zwanger was..dus ja laat die 3 keer symbolisch zijn voor mijn 3e poging!

we gaan er idd voor!!!

liefs lentezon

Geplaatst
Vertrouwen is alles!!

Mwah, met mij wel oké. Ik vind deze weken moeilijker dan de wachtweken. Toen wist ik vrij snel dat het goed zat, maar nu...... Door mijn nare ervaringen heb ik er weinig vertrouwen in (ja, ja, daar is -ie weer). Ik leef naar de eerste echo toe, die dus nog 2 weken en 1 dag op zich laat wachten...argh!

Hoi Nora,

Ik kan het me ontzettend goed voorstellen hoor...je denkt als je eenmaal zwanger bent dat de stress over is..nou ik denk dus erger!

Je wilt weten of alles zich goed ontwikkeld, of het er 1 of 2 zijn, of alles erop en eraan zit, en nog later het geslacht !

Sja probeer te ontspannen ! Zal iederene om je heen wel zeggen , lastig is het wel. Er gaat nu zo veel door je heen ! We slepen je wel door de 2 weken en 2 dagen heen Nora!

liefs lentezon

Geplaatst

Hoi Lentezon,

Thanks voor de bemoedigende woorden. En inderdaad, ik wil zo graag weten of alles goed gaat. Zat er maar een luikje beneden, of had ik thuis maar een echo-apparaat hahaha! Nou ja, zolang ik me goed voel ga ik er maar vanuit dat alles helemaal snor zit. Ik ben ook erg benieuwd naar het geslacht. Ik heb altijd gezegd dat ik het niet wilde weten, maar nu ik alles van a tot z heb meegemaakt, wil ik het juist wel!

Lentezon, nog een paar weekjes en dan mag je weer. Kun je al beginnen met aftellen? Hoe dan ook, veel succes.

Groetjes, Nora.

Geplaatst

Hé Lentezon,

Vooral inderdaad doen wat voor jou goed voelt. Heel belangrijk!! Maar dat weet je wel.

Ja de acupunctuur heeft mijn oorspronkelijk klacht nog geholpen, ik heb een chronisch (in-)slaapstoornis, en die is verminderd. Aan de tijd van mijn berichtje te zien, ga ik nog steeds laat naar bed, maar als ik ga slaap ik meestal wel in. En eerst was dat niet, en was het meestal pas rond 3 uur 's nachts. Vreselijk. Dus nu gaat het al veel beter, en zeker als je zwanger bent, dan slaap je lekker ! Althans ik.

En ik heb een beetje huidkanker gehad, in december 2006 geopereerd. Moedervlek die melanoom was geworden helaas. Ik ben toen in 3 maanden, 3x geopereerd, aan 3 moedervlekken. De 1e in mijn nek, die was alleen onrustig en nog goedaardig. De 2e op mijn been, die was helaas kwaadaardig. Daarna moest de 2e nog een keer groter uitgesneden worden voor de zekerheid en werd meteen een andere op mijn borst verwijderd. Die 3e was gelukkig weer alleen onrustig en mijn been liep toen geen gevaar meer.

Naar woord hè... En een beetje is toch echt dodelijk. Maar gelukkig zijn we er heel op tijd bij geweest, en als het goed is loop ik geen gevaar meer.

Dat was allemaal wel even spannend, want als ik chemo had gekregen op die leeftijd, ik was toen 39, had mijn kinderwens waarschijnlijk helemaal een behoorlijk dramatisch einde gekregen. Maar gelukkig we glipten heerlijk door dat drama heen en nu.. Zwanger en gezond (voor zover je dat ooit kan zeggen).

Wel met een kuil in mijn been, een soort hapje. Maar dat doet me ook denken aan de kracht van leven, de kracht van moed houden en doorgaan. En vechten voor wat je wilt, soms niet in de vorm die jij wilt, maar dan maar in de buurt daarvan. De acu heeft me toen ook geholpen mijn energie meer op te bouwen.

Die zwangerschapsweken vliegen voorbij, de eerste tijd ben je nog onwijs onzeker en nu begin ik althans steeds iets zekerder te worden. Je voelt het ook bewegen, en dat stelt meestal gerust. Totdat je een tijdje niets voelt... Je snapt het wel....

Heerlijke vakantie toegewenst met veel leuke dingen en ik blijf voor je duimen! Mijn vakantie was wat minder, lees maar als je zin hebt onder zwanger! De uitzet gaat nog niet zo goed, maar komt goed, heel druk met de verbouwing.

Doe doe Lentezon!!! groetjes, niki

En Sanne, welkom terug!

Geplaatst

Niki wat een ongelooflijk verhaal en het is zowaar dat je nog op de valreep zwanger bent geraakt. Echt een soort van wonder, krijg er kippenvel van!

ik denk dat alle zwangerschappen en kinderen speciaal zijn, maar er bij ons toch een extra demensie aanzit . Dank zij de wetenschap van nu is dat mogenlijk, anders waren we met lege handen achtergebleven.

Leven en dood liggen dicht bijelkaar

ik zal vanmiddag nog ff lezen onder zwange..bven aan het poetsen en moet over een uurtje ongeveer richting zwembad. De komende 4 weken wil ik 5 keer zwemmen per week , elke dag om 1200u en dan ca 40 minuten in wedstrijdslag doorploegen. Ook goed voor de doorbloeding en ontspanning..hihi

Gisteren bleef ik nog een uur nagloeien zowat.

de laatse 2 weken ben ik drie keer geweest dus bouw het een beetje op.

hey succe smet het huis enn de uitzet, ik zal later ff lezen hoe het gaat,

liefs lentezon

nb ik ben dus vandaag ongi, dus over 28 dagen ca 17 augustus is het starten met spuiten.

• 4 weken later...
Geplaatst

ha lieve meideb,

ff een snel berichtje van mij.

Heb een hele fijne vakantie gehad, de 4 weken zitten er per a.s. maandag weer op. Ben mega veel gaan zwemmen en zit al op een uur wedstrijdslag ( schoolslag) achter mekaar. Ik probeer 5-6 keer per week.

Vanaf volgende week word dat 3-4 keer per week een uur. ben nu bezig met de borstcrawl, da's een stuk inspannender.

t geeft afleiding en energie en voel me een stuk fitter en gezonder. Al weeg ik geen gram minder hahaha maar ach geef t tijd. ben aangekomen sinds ik gestopt ben met roken eind vorig jaar ...3-4 kg....

Ik wordt de komende dagen ongi. Mijn gevoel zegt a.s. zaterdag of zondag.

dan begin ik met het korte schema.

Ik heb er een goed gevoel bij deze keer !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik ben fitter dan tevoren, en eens moet het toch lukken want alles was hele goed kwa score , en ik probeer niet te denken aan / stil te staan bij ' de 3e poging...hierna gaat het klauwen vol met geld kosten' .

Ik probeer niet te ver vooruit te kijken, veel afleiding te zoeken en lekker te zwemmen.

Ik ben hier niet zoveel actief, en denk dat ik deze poging ook niet teveel actief zal zijn. het is me wat teveel allemaal en probeer deze keer echt rust te creeren en er niet de god ganse dag mee bezig te zijn.

Maar goed ik weet niet hoe ik me weer voel als ik weer bezig ben.....

Uiteraard en hoe dan ook zal ik de uitslag etc wel even melden.

ik wens iedereen alle geluk van de wereld toe!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

veel liefs van mij,

lentezon

Geplaatst

Spannend weer, Lentezon!!!

Hopelijk gaat het deze keer lukken! In ieder geval al fijn dat je er zelf een goed gevoel bij hebt!!!

Groetjessssssssss

Geplaatst

Goed zo Lentezon! Lekker naar jezelf luisteren, en laat dat water maar door je heen spoelen! Figuurlijk dan hè....

groetjes, niki

Geplaatst

He Lentezon!

Je bent goed bezig joh!

Fijn dat je binnenkort ook weer kan beginnen.

Ik ga vanavond ook weer starten.

Ook het korte protocol, dus vanavond gaat de 1e deca er weer in.

Zitten we straks samen gezellig op het wachtbankje!

Veel succes igg

liefs Kim

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden