Jump to content

je kan EERDER TESTEN dan 2 weken!!!!

Recommended Posts

Posted

hoi dames,

sorry voor dit tijdstip maar ik ben helemaal hyper :blob6: en kan dus echt niet meer slapen (ook al is dit mijn enige vrije dag om uit te slapen)

even een flink nieuwtje, althans dat was het voor mij in iedergeval wel en wil het graag met jullie delen!!!

ik zit vandaag exact 2 weken op het wachtbankje, zat eergisteren wat rond te lezen op het internet en daar vond ik iets verrassends wat ik natuurlijk direct moetst uit proberen.

het is zo dat als je na je terugplaatsing een innesteling hebt dat je lichaam HCG gaat aanmaken wat ook zichtbaar wordt op de zwangerschapstest na

2 HELE LANGE WACHTWEKEN!:tongue9:

als je gewerkt hebt met ovulatie testen weet je dat die het LH in de urine meten om zo je vruchtbare dag te kunnen bepalen.

nou is het zo dat de ovulatie test het HCG in de urine aanziet voor LH.

andersom werkt het niet,

dus; de zwangerschapstest kan niet zien of je een vruchtbare periode hebt maar een ovulatie test kan wel laten zien of je zwanger bent!

Dus dames, voor de gene die niet kunnen wachten! (zoals ik ook 2 dagen geleden) kunnen met een ovulatie test al een kleinere waarde van het HCG meten in de urine en dan weet je dus al eerder of je zwanger bent of niet!!!

En.... bij mij gaf de test 2 dagen geleden heel erg positief aan, vanmorgen een zwangerschaps test gedaan en HOERA ZWANGER!!!:wav:

ik ben nu dus dolgelukkig na 1e icsi poging.

Dus als je benieuwd bent of je hebt nog wat van die testen liggen, probeer het eens uit en laat het me weten of het bij jullie ook werkt.

groetjes 1nora1

Posted

Hoi Nora, bedankt voor de info maar ik denk dat ik er weinig mee zal doen. Vertrouw liever op een echte HCG test. Dan weet je het tenminste zeker, dadelijk zegt die ovulatietest dat het positief is en dan is het dan toch niet zo. Dus liever op de vertrouwde manier.

Maar ik vind het fijn voor je dat je zwanger bent. Hoera, feestje.

Liefs Cindy

Posted

Hallo,

Wou wat een goed nieuws gefeliciteerd!!!!!!!!!!! Ik hoop maandag ook goed nieuws te zien. Kun je mij wat meer vertellen over een ovulatie test. Waar kan ik er zo een krijgen?

geniet van het goede nieuws!!!!

groetjes Terry

Posted

Wow Nora,

wat een goed nieuws!!!!! Gefeliciteerd meid! In 1 keer, wat heerlijk! Nou, geniet er maar van.

Ik zit sinds maandag op de bank, hoop uiteraard ook positief te testen! Weet alleen niet of ik al heel blij durf te zijn als een ovulatietest positief is. Ik zou dan toch ook eerst die echte test afwachten voordat ik een gat in de lucht spring. Maar wie weet is het echt zo en hoeven we voortaan niet zo heel lang te wachten!

Liefs,

Anne

Posted

hoi

Cindy, helemaal mee eens. je moet ook zeker geen ovulatie test gebruiken in plaats van een zwangerschapstest om vast te stellen of je wel of niet zwanger bent.

het geeft alleen aan dat er HCG (wat hij aaziet voor LH) in de urine zit (al minder dan zichtbaar is voor een zwangerschapstest) het kan dus ook nog heel goed niet goed gaan maar als er HCG wordt gemeten dan is er in iedergeval een innesteling geweest en ik had hierdoor zeker minder angst voor de zws test.

Terry, z'n ovulatie test is gewoon in de winkel te koop. ze staan naast de zwangerschaps testen.

Heel veel succes maandag, we rekenen/hopen op een + test .

Anne, ik zou ook zeker geen gat in de lucht springen als die + aangeeft, maar wat ik bij Cindy ook schrijf, het geeft dan in iedergeval wel aan dat er een innesteling is of is geweest.

veel succes nog in de ww.

liefs

Posted

Hoi nora, je hebt ook wel gelijk, dan ben je niet meer zo gespannen omdat je wel of niet weet dat het wel of niet zo zou kunnen zijn. Maar goed ik denk dat dat bij mij alleen maar averechts werkt, ben echt een stresskip op dat gebied.

Toen ik een jaar geleden een hele onregelmatige cyclus had was ik al gestrest voordat ik ongi moest worden. en daardoor bleef het net langer weg, en dat ging zo wel zeker 6 maanden. Omdat je het zo hoopt. En dan deed ik al voor ik over tijd was een test en dan was ik nog erger gespannen van nu moet de ongi komen, wanneer komt ie nu? Om ziek van te worden. 1 keer zelfs 2 weken geduurd eer ik ongi werd, dacht dat ik gek werd. bah verschrikkelijk. Toen heb ik me er op een gegeven moment bij neer gelegd en tegen mezelf gezegd, wat ben je aan het toen je kunt helemaal niet zwanger worden en toen werd ineens de cyclus weer normaal. Dus gedachten zijn helaas heel sterk en ik hoop dan ook dat het nu weer zo gaat, maar ja dat zal misschien wel zo zijn.

Toch bedankt voor de tip.

En jij veel succes in je zwangerschap.

Liefs Cindy

Posted

He Nora!

GEFELICITEERD!!!! :wav: :bf_new:

Super goed nieuws!! Je bijt de spits af voor een hopelijk heeeeel succesvolle maand juli. En dat meteen bij je eerste poging, geweldig hoor!!!

Posted

gefeliciteerd nora!

super en gelijk je eerste keer..! top.

geniet ervan!

liefs

Desiree

Posted

Hoi Nora,

Gefeliciteerd meid!! Echt kicken... en weer een goed voorbeeld voor ons allen die nog in de race zijn voor babies!

Ik ga het zeker uitproberen, die tip van jou. Zit nu op dag 25 van mijn cyclus die varieert van 21 - 27 dagen. Hopelijk ook goed nieuws voor mij!!

Hou je ons wel op de hoogte?!?

Greetzzzz,

Elena

Posted

Hoi Nora,

Wauhhhhhhhhhhh, super van harte gefeiliciteerd meid. Eindelijk eens een positief bericht. Genier ervan!

Liefs,

Yvonne

Posted

Hé Nora,

Gefeliciteerd! Ik ben heel erg blij voor je, geniet ervan en hou de fakkel hoog voor de rest van de meiden in de komende tijd...

Liefs,

Leeuwtje.

Posted

Hoi Nora,

Ik heb het geprobeerd, maar helaas.... negatief :BangHead:

Maar ik ben nog niet ongesteld (CD 27) maar merk dat mijn (.)(.) minder gespannen zijn. Ik zal morgen wel ongesteld worden, op naar de 1e IVF poging!!

Fijn weekend een ieder!

Greetzzzz,

Elena

Posted

iedereen hartelijk dan voor alle felicitaties.

nou, ik heb wel 2 hele dagen mogen genieten van het zwanger te zijn:blob6:, even weg mogen dromen en je toekomst hoopvol inrichten in je gedachten!!!

maar helaas, voor mij mocht het (wederom) niet zo zijn, na gisteren begonnen met een beetje bloedverlies, 's avonds kramp enzo erbij, en ja nu toch echt mijn ongi doorgekomen:cry2::cry2::cry2:.

dus toch WEER een miskraam (als je dat al na zo kort zwanger kan noemen), voel me leeg, klote en heel erg verdrietig.

we hadden net aan de mensen verteld die wisten dat we met icse bezig waren dat de 1e stap genomen was en ik zwanger was.

nu dus die zelfde mensen maar weer af of dit nieuws mede te delen.

ik ga zo de kliniek bellen om het door te geven, en dan maar weer afwachten met hoe nu verder!

wat een KLOTE gisteren zeg!!!

nou voor de meiden die nog in de race zijn, veel succes en op naar een + test!

Posted

Oh nee, Nora, wat vreselijk balen!!!!! He bah, wat een rotnieuws... heel veel sterkte met het verwerken van deze grote teleurstelling en de mensen het nieuws moeten vertellen.

Dikke knuffel!

Guest Amanda
Posted

Nora,

Heb je pregnyl gebruikt?

Dat kan een test beinvloeden, als je die gebruikt, moet je echt niet eerder testen, want dan zit dat spul nog in je urine..

Klote, een miskraam. Ik heb ook een vroege miskraam gehad.

Daar is een naam voor.. maar die ben ik kwijt..

Ik had een positieve test, de dag erna een twijfelachtige (in het ziekenhuis), en de volgende dag de bloeding (op mijn verjaardag..)

Sterkte!!!!!

Elena, jij ook sterkte!!! Balen dat het niet gelukt is!

Posted

dan jullie wel voor de lieve reacties.

nee, ik heb geen pregnyl gebruikt maar die progestan bolletjes.

ook heb ik pas getest op de echte testdatum dat het mocht!

ik vind het zo raar, waarom nestelt het eerst in om vervolgens weer los te laten.

zou er dan toch iets mis zijn geweest met het vruchtje? of zou t bij mij niet goed hebben gezeten?

(bij mij is er i.p. niets aan de hand volgens de onderzoeken en is het probleem t zaad van mijn vriend)

WAAROM, WAAROM, WAAROM?

DE ALTIJD BLIJVENDE VRAAG WAAROP HET ANTWOORD

ALTIJD ALTIJD ZAL ZWIJGEN...

Posted

Hoi 1nora1,

ja dat waarom, dat vragen we ons allemaal af.

Je vraagt je af waarom een embryo zich wel innestelt en daarna weer wordt afgestoten. Ik heb ook zitten lezen op internet over die ovulatietest. En ook over zwangerschapstesten die je al 4 dagen voor je menstruatie kunt gebruiken. Er staat nadrukkelijk bij dat eerder testen wordt afgeraden, omdat een innesteling nog geen zwangerschap betekent. In de eerste dagen na de innesteling stoot het lichaam vaak het embryootje nog af. Dan zou je te vroeg juichen en daarna kunnen worden teleurgesteld.

Jij hebt wel echt de pech gehad dat je op de testdag ook nog positief hebt getest en het daarna alsnog mis ging. Daar is denk ik geen troostend woord op te zeggen. Alleen dat bij natuurlijke zwangerschappen veel vrouwen misschien zonder het te weten ook een week ofzo zwanger zijn en een paar dagen over tijd zijn.

Maar ja, het blijft altijd een enorme WAAROM???

Ik wens je heel veel sterkte met het verwerken. Dat het de volgende keer wel mag lukken!

Zet hem op!!

Liefs,

Anne