Jump to content

begin als je ongesteld ben????

Recommended Posts

Posted

Hallo Lieve dames,

Ik heb een vraagje wanneer begin je precies met IVF? 1e dag van je menstruatie? of na je menstruatie?

Of is het iets anders waar opgewacht wordt??

Posted

Hoi Mijnbaby,

Ik moest op de eerste dag van mijn menstruatie beginnen met het slikken van de pil. Daarna werd me verteld op welke dag ik moest beginnen met het spuiten van de decapeptyl, en na een paar dagen gespoten te hebben mocht ik stoppen met de pil.

Ik weet niet hoe dat bij anderen was. Elk ziekenhuis heeft zo zijn eigen werkwijze, afgestemd op wat ze denken dat bij jou het beste gaat werken.

Groetjessssssssssssssss

Posted
Hoi Mijnbaby,

Ik moest op de eerste dag van mijn menstruatie beginnen met het slikken van de pil. Daarna werd me verteld op welke dag ik moest beginnen met het spuiten van de decapeptyl, en na een paar dagen gespoten te hebben mocht ik stoppen met de pil.

Ik weet niet hoe dat bij anderen was. Elk ziekenhuis heeft zo zijn eigen werkwijze, afgestemd op wat ze denken dat bij jou het beste gaat werken.

Groetjessssssssssssssss

THNX....

Maar het is dus wel zo dat iedereen begint op zijn eerste menstruatie dag?

Posted

Tja, dat weet ik dus niet, maar ik vermoed het wel. Een leuke vraag voor als je weer naar het ziekenhuis gaat!

Groetjesssssssssssssss

Posted
Tja, dat weet ik dus niet, maar ik vermoed het wel. Een leuke vraag voor als je weer naar het ziekenhuis gaat!

Groetjesssssssssssssss

Ja dat zijn alle vragen die hier gesteld worden!

Guest Amanda
Posted

Ik moest ook beginnen met de pil op mijn eerste menstruatie dag. Op dag... 28 ofzo beginnen met decapeptyl.

En dan bij de volgende menstruatie moest ik bellen, en moet je voor een echo gaan.

Geloof ik... ik weet het niet meer precies, maar in elk geval, net als Hilde, opde eerste menstruatie dag beginnen met de pil.

Er zijn ook ziekenhuizen die dat niet doen.

Dit is "het lange protocol" maar je hebt ziekenhuizen die gebruiken "het korte protocol".

Die meiden hoeven geen pil te slikken.

Het fijne weet ik er niet van..

Guest estrhalita
Posted

Ik moest een week voordat ik ongesteld moest worden beginnen met spuiten. Heel anders dus en hoefde geen pil te slikken

Posted
Ik moest een week voordat ik ongesteld moest worden beginnen met spuiten. Heel anders dus en hoefde geen pil te slikken

Oke dat is wel lekker scheeld weer.....

Hoe lang moest jij Prikken? Ik weet dat dat verschilt per persoon....

Posted

Hier weer een ander verhaal:

kort schema / protocol:

Start met spuiten : op dag 1 van de menstru ( dus als het flink doorzet) begin ik met Decapeptyl,

dag 2de dag Gonal erbij en dat voor een dag of 12-15 , de punctie was gemidd. op dag 15-16.

Met t lange schema begon ik al weken ervoor met de pil, en volgens mij ook al eerder met spuiten.

Guest marianne
Posted

Hoi mijn baby,

Ik ken het zelfde protocol als lente zon. Het is het verkorte protocol. Eerste dag van de menstruatie (helder bloedverlies) starten met decapeptyl, dag erna voor een echo. Is de echo goed dan start met Gonal-F of puregon.

Er bestaan dus verschillende schema's. Dus afhankelijk van je schema wat je moet doen. Ik krijg alltijd een schema mee waar alles duidelijk op is omschreven wat je moet spuiten en wanneer.

Dus fout gaan kan niet echt, behalve als je niet kunt lezen:bigwink:

Groetjes, Marianne.

Posted

Ik heb weer een ander protocol...

Volgens ziekenhuis wel het lange protocol, maar ik hoef geen pil te slikken.

Ik moest op dag 21 beginnen met de decapeptyl. Met een uitgangecho wordt dan het baarmoederslijmvlies bekeken. Wanneer deze dun genoeg is start ik met Puregon. Totaal moet is dus ongeveer 4 weken deca spuiten en 2 weken puregon.

Het hangt dus heel erg af van het ziekenhuis waar je onder behandeling bent.

Anders kan je misschien op de website van je ziekenhuis de patientenfolder vinden. Hier stond het bij mij met een kalender allemaal heel duidelijk uitgelegd.

Succes!

Posted

Hoi Lisl, hoe is het met je? Hoe gaat het spuiten en wanneer moet je weer voor een fm? Ik moet woensdag, lopen we nog samen op? Lijkt me wel leuk namelijk.

Groetjes Cindy

Posted

Hoi Cindy,

Bij mij wordt het een weekje later. Ik had afgelopen woensdag uitgangsecho en mijn baarmoederslijmvlies was nog te dik om te mogen starten met Puregon. Ik heb dus woensdag nog een echo. Inmiddels ongi gehad, dus verwacht dat ik woensdag wel kan starten met Puregon. Verwachte punctieweek is hierdoor verplaatst van de week van 14 juli naar 21 juli. Loop dus een weekje achter jou, maar nog steeds een paar dagen samen!

Hoe is het nu met jou? Aantal follikels geven goede hoop voor je! Ik al voor je duimen! Succes!

Posted

Hoi Lisl, Och dat is wel jammer zeg, balen dat je nu langer moet spuiten. Ze dachten dat mijn punctie ook in die week ging vallen, toen ze me inplanden, maar ik denk dat het toch wel een weekje eerder wordt mag ik hopen. Verder gaat alles goed, nu begin ik wat meer pijntjes in de onderbuik te krijgen maar ook maar af en toe niet constant.

Ach we zitten misschien toch nog wel even samen op de bank. Jij ook succes in ieder geval, laat je wel wat weten als het zover is?

Groetjes Cindy

Posted

hoi,

ik had zelf het lange protocol en moest op de derde dag van mijn ongesteldheid beginnen met de pil, op dag 17 na mijn ongesteldheid beginnen met deca en op dag 21 stoppen met de pil, dan ongi worden en na een week beginnen met gonal-f en deze dan ongeveer 2 weken erbij spuiten tot aan de punctie.

inderdaad, is het bij veel ziekenhuizen anders!

Posted
hoi,

ik had zelf het lange protocol en moest op de derde dag van mijn ongesteldheid beginnen met de pil, op dag 17 na mijn ongesteldheid beginnen met deca en op dag 21 stoppen met de pil, dan ongi worden en na een week beginnen met gonal-f en deze dan ongeveer 2 weken erbij spuiten tot aan de punctie.

inderdaad, is het bij veel ziekenhuizen anders!

Poeh, dan ben je wel even bezig geweest.....

Klopt ligt denk ik ook aan ieders hormonen... als dat goed zit hoef je niet zo lang te prikken is mij verteld....

Posted

Hoi ik heb hetzelfde schema als lisl,ook op dag 21 starten met de deca.maar het is idd per ziekenhuis verschillend..

Succes hoor!!

Liefs gwenn:blob6:

Posted

Hoi,

Ik ben vandaag ongesteld geworden en een uurtje geleden met de IVF-afdeling gebeld. De dokter gaat mij tussen 16:00 - 16:30 terugbellen met de mededeling of ik mag starten.

Zit dus een beetje met de zenuwen in mijn lijf...... zucht!

Iedereen veel succes gewenst!!

Greetzzzz,

Elena

Posted
Hoi,

Ik ben vandaag ongesteld geworden en een uurtje geleden met de IVF-afdeling gebeld. De dokter gaat mij tussen 16:00 - 16:30 terugbellen met de mededeling of ik mag starten.

Zit dus een beetje met de zenuwen in mijn lijf...... zucht!

Iedereen veel succes gewenst!!

Greetzzzz,

Elena

Spannend.....

Hoop dat je vandaag mag beginnen aan je ivf....

Suc6!!!!

Guest Nora
Posted

Hoi!

Ik ben ook op dag 21 van de cyclus begonnen met deca. Na 2,5 weken uitgangsecho en begonnen met Gonal F. Daarna na 2 weken de punctie. Kortom, je bent er wel even zoet mee.

Groetjes, Nora.

Posted
Hoi!

Ik ben ook op dag 21 van de cyclus begonnen met deca. Na 2,5 weken uitgangsecho en begonnen met Gonal F. Daarna na 2 weken de punctie. Kortom, je bent er wel even zoet mee.

Groetjes, Nora.

hahhaha ja inderdaad zo te lezen.... Maar na het prikken gaat het allemaal weer heel snel... tot je weer op het wachtbankje zit....

Guest estrhalita
Posted

Volgens mij 3 weken spuiten dan puregon spuiten. In totaal een behandeling van 5 weken.

Posted

Hoi Hoi, ik moest met de pil starten op de eerste dag van mijn menstruatie maar had dat al 3 maanden eerder gedaan. Ben toen in de cyclus 3 dagen voor de laatste pil moeten starten met Decapeptyl 2 weken en toen gestart met de puregon, nu bijna 1 week. Dan de echo.

Groetjes Cindy

Posted
Poeh, dan ben je wel even bezig geweest.....

Klopt ligt denk ik ook aan ieders hormonen... als dat goed zit hoef je niet zo lang te prikken is mij verteld....

ja je bent er wel wat langer mee bezig, hun zeggen dat het voornamelijk te maken heeft met het inplannen van alle schema's maar het is overal anders!

Posted
ja je bent er wel wat langer mee bezig, hun zeggen dat het voornamelijk te maken heeft met het inplannen van alle schema's maar het is overal anders!

Nog even en je mag testen SPANNEND.....