Ga naar inhoud

hoera, ben nu ook actief......

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi meiden,

Helaas...... zojuist het ziekenhuis gebeld en er komt geen terugplaatsing. De eicel (ik had er maar eentje) heeft zich niet goed gedeeld. In plaats van te delen in 1-, 2-, 4-, 8-cellig heeft deze zich in 1, 2, 3-cellig gedeeld. Da's niet goed en daarom geen terugplaatsing :cry2:

Had nog wel gevraagd aan de arts of dit mede te maken heeft met mijn leeftijd. Volgens hem niet specifiek omdat deze foute delingen vaak voorkomen bij IVF en niet noodzakelijkerwijs leeftijds gebonden is. Het EMC had ook als advies om voor een 2e ronde IVF te gaan met een hogere dosering. De arts ziet het dus zeker niet negatief, integendeel......

Moet mezelf weer eventjes bijelkaar rapen, ja de teleurstelling en tranen zijn er toch. Maar.... ik heb 1 oktober weer een afspraak voor een volgende ronde :blob6:

Miss Daantje, ik zet mijn positiviteit geheel op jou in. Ik 'zwanger' nu gewoon eventjes met jou mee :wav:

Greetzzzz,

Elena

• Reacties 68
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ach lieverd wat ontzettend naar om te horen zeg! :ohmy:

Heel lief dat je voor mij verder 'zwangert' maar ik wil jou echt veel dikke digiknuffels geven en huil maar even flink uit hoor!

Wel heel fijn dat je iets hebt om naar uit te kijken.

Veel sterkte!

Liefs, Daantje

Geplaatst

Tjee Elena, wat een ontzettende tegenvaller moet dit voor je zijn.... heel veel sterkte met dit slechte nieuws meid..

liefs kim

Geplaatst

hey elena,

wat erg voor jullie zeg!

sterkte meissie en ik wens jullie veel succes met de volgende behandeling!

huil maar lekker uit , dan kun je het daarna een plekkie geven en met succes verder gaan!

Geplaatst

Hoi meiden,

Dank voor jullie lieve en bemoedigende woorden.

Het besef is nu wel aangekomen in mijn hersens, maar ik ben vanochtend toch weer met een beter gevoel opgestaan. We laten ons niet uit het veld slaan voor 1 tegenvaller, er zijn genoeg mede-lotgenoten die het véél zwaarder hebben dan ik.

Dus..... kom op met z'n allen, het wordt tijd dat het wachtbankje weer vol raakt en daaruit positieve testen komen. De laatste is van juli, dus hup hup, duim duim! :crafty:

:hello:

Elena

Geplaatst

Helaas zit er niets anders op dan jezelf weer bijeen rapen, en doorgaan. En dat doe je al heel knap. En wie weet de volgende keer met de juiste dosering. Maar toch... verwerking weer. groetjes, niki

Geplaatst

Hoi ELena, lees het net pas, shit zeg ik had het toch nog wel voor je gehoopt. Kop op naar de volgende ronde. Veel sterkte ermee.

Liefs Cindy

Geplaatst

Dank voor jullie positieve woordjes, Niki & Cindy! Doet me altijd weer goed hoor om hier met gelijk gestemde mensen over teleurstellingen e.d. te kunnen mailen.

Cindy, enig idee wanneer jij begint aan je cryo's? Wel fijn dat je wat 'achter de hand' hebt en zoals je hier gelezen hebt zijn er al een aantal van ons zwanger geworden van een cryo. Da's lekker........ én een fijn bericht voor jou natuurlijk!

We blijven duimen voor ons allen!!

Greetzzzz,

Elena

Geplaatst

Hoi Elena, Nee, ik zou nog niet weten wanneer ik wil beginnen met de cryo's, maar dat is een heel verhaal en misschien vinden jullie dat een beetje zweverig als ik zeg waarom dat dat is. Ik geloof namelijk heel erg in alle dingen die er niet zijn en die je niet kunt zien. ALs jullie toch willen waarom ik mijn besluit heb genomen om nog niet te starten dan hoor ik het wel. In ieder geval hebben we ook financieel even een tegenvaller en die willen ook eerst even wegwerken, anders heb ik het idee dat ik daarom weer niet zwanger mocht raken omdat we het geld nog niet hadden. Tja ik zei het al he. Maar ik denk dat het misschien volgend jaar wordt of zo. We zullen wel zien hoe snel het allemaal vorderd.

Jij mag wel al lekker snel door naar de volgende ronde. Ik wens je dan ook heel veel succes en hoop ook dat je nu wel de goede hoeveelheden spuit.

Groetjessss

Geplaatst

Hoi Cindy,

Net als jij geloof ik ondertussen wel dat er meer is tussen hemel en aarde. Persoonlijk vind ik daar niets zweverigs aan hoor, je moet vooral je eigen 'ding' doen en goed naar je gevoel luisteren.

Ieder levend wezen heeft zijn eigen 'bio-ritme' welke belangrijk is voor je balans e.d. Dat is ook de reden dat ik o.a. naar de acupuncturist ben gegaan. Ik voel me er goed bij en daarnaast merk ik echt dat mijn cyclussen weer langer zijn, dan daarvoor.

Mijn vader is vorig jaar december plotseling overleden en zo nu en dan vraag ik hem om wat extra hulp van bovenaf te sturen. Klinkt misschien gek, maar het geeft mij een rustiger gevoel nu ik wat 'engelenhulp' & 'engelengeduld' kan vragen. Of het helpt, geen idee maar ik voel me er wel bij.

Gewoon jezelf blijven hoor Cindy en hopelijk ben je de financiële tegenvaller snel te boven bent. Toi toi toi

Greetzzzz,

Elena

Geplaatst

Hoi Elena, fijn om te horen dat er ook nog anderen zijn die zo als ik denken. Ben nu een boek aan het lezen van de kracht in jezelf, dat je je hele leven zelf kunt programmeren net zoals de dingen die je gebeuren, dat je die zelf het veroorzaakt zeg maar.

Dan komt het allemaal goed.

Dank je voor je steun..

Liefs Cindy

Geplaatst

Hoi Elena,

Ben nu aan het bijlezen na mijn bakantie, maar wat een teleurstelling voor jullie zeg! Wel goed nieuws dat dit komt doordat je te weinig hormonen hebt gebruikt. Volgens mij heb je nu nog een lagere dosering dan bij IUI gebruikt en dan toch 3 follikels is goed nieuws toch! Met een normale dosering krijg je vast een hoop mooie follikels. Heel veel succes de volgende keer. Kan je gewoon je volgende menstruatie mee doen?

Groetjes

Geplaatst

Hoi Lisl,

Ja, het door jouw beschreven senario daar hoop ik ook op! Ik had overigens bij de IUI een lagere dosering hoor, daar gebruikte ik 75IE Fostimon.

Voor de IVF gebruik ik nu 2 hormonen (Gonal-F & Menopur). De dosering ligt dus al wel hoger dan bij de IUI waaruit logischerwijs dan ook 3 follikels groeide ipv van 1 (bij de IUI).

Hoorde gisterenavond dat mijn zwager en schoonzus zwanger zijn. Mijn god wat voelde dat 'klote' zeg (sorry voor mijn grof woordgebruik). Momenteel zit ik in een rollercoaster van jaloezie, afgunst én verdriet. Had geen idee dat mijn gevoel zo diep zou zitten. Mijn zwager heeft al een dochter van bijna 11 jaar, dus dit komt echt als een donderslag bij heldere hemel. Daarnaast is mijn schoonzus alleen maar met zichzelf bezig, iedereen moet zich schikken naar haar wil (en dus gun ik haar deze zwangerschap gewoon niet, ikke wil zo graag!!).

Vandaag ga ik met mijn dochtertje naar het Dolfinarium, maar mij ontbreekt elke energieboost of gezelligheid. TOCH zal ik me er tegen moeten verzetten en een leuke dag maken met die kleine.

Herkennen jullie bovenstaand?!?

Sorry, moest mijn hart eventjes luchten........

Greetzzzz,

Elena

Geplaatst

Herken het heeeeel goed.

Ik heb niet zo'n goede band met mijn zusje en zij is tijdens mijn eerste poging bevallen. Vind ik heel moeilijk om mee om te gaan.

Het blijft ook iedere keer weer slikken. Ik heb een negatieve test en binnen een week belt een goede vriendin dat ze zwanger is, bevalt een andere vriendin en kondigen 3!!! collega's aan dat ze zwanger zijn. Voelt af en toe zo oneerlijk. Ik gun het echt iedereen, maar als je al uit balans bent na zo'n poging en dit komt er allemaal acheraan, dan wordt het contrast zo groot. Ik kan het ook maar niet begrijpen. Ik probeer er de reden achter te zoeken enz., maar kan hem niet vinden....

Ik ontloop mijn zus maar zoveel mogelijk en probeer me op mezelf te concentreren in plaats van op anderen. Lukt me toch zeker 80% van de tijd.

Onze tijd komt nog wel...

Geplaatst

Heel logisch hoor, dat stuk jaloerzie. En zeker als het mensen zijn die op een bepaalde manier in het leven staan, waar, in jouw ogen, geen kinderen bij passen. Heb het ook heel sterk gehad hoor, dat wanneer iemand zwanger was, ik zoiets had van.... al weer? waarom mag ik nu niet!

Maar... moet eerlijk zeggen dat ik nu niet zo veel klagen heb, omdat het bij ons met de eerste poging al raak was.

Groetjessssssssssssssssss

Geplaatst

Hoi meiden,

De bui is alweer wat gezakt, gisteren heerlijk met die kleine naar het dolfinarium geweest en gelukkig kon ik m'n bui goed verzetten. :naka:

Maar.... ik kan ze niet bellen en feliciteren, da's teveel van het goede. Het wordt dus een 'veilig' kaartje. Heb ik in iedergeval m'n best gedaan voor een goede daad, toch?

Iedereen weer 'spuitse', 'slikse of 'wachtse'

Greetzzzzz,

Elena

• 1 maand later...
Geplaatst

Hoi meiden,

Vol ongeduld zit ik te wachten op a.s. woensdag! Dan wordt de 1e stap weer genomen voor de 2e poging IVF. Mag dan weer fijn plaatsnemen in de stijgbeugels voor een uitgangsecho.... goh dat heb ik gemist zeg :icon_pale:

Daarna moet ik helaas wederom geduld hebben omdat ik dan pas op dag 7 zit van mijn cyclus. Deze maand gaan we het dus nog een keertje zelf proberen, wie weet heb ik net zoveel geluk als Lis.

Zo niet, dan hoop ik eind oktober te kunnen starten met een nieuw schema en een hogere dosering hormonen. Zal mij benieuwen, had tijdens de 1e ronde eigenlijk geen last.

Hopelijk blijft de tsunamie-golf doorrollen tot het eind van dit jaar, want ik wil eigenlijk ook wel graag een 'baby' meepikken zo op de valreep. Even door mijmerend, het zou een mooi cadeau zijn voor mijn dochtertje (wordt 2/12 alweer 5 jaar). Op 7/12 is mijn vader plotseling overleden, dus als ik rond die tijd een lichtpunt heb, dan zal ik die tijd misschien wat fijner doorkomen. Ik mis 'm nog elke dag.........

Sorry, wilde positief afsluiten! Op naar ronde 2!!!! :doofywave:

Greetzzzzz,

Elena

Geplaatst

Goedemorgen meiden,

Gister weer een uitgangsecho gehad voor de 2e IVF poging. Ik zat ondertussen op dag 8 van mijn cyclus en er bleken 2 follikels van 10 en 12mm groot te zitten / bms 8mm.

Dus ik was héél positief omdat ik met stimulatie uiteindelijk maar 3 follikels had en nu zonder stimulatie 2. Maar..... de arts was niet positief omdat hij geen kleine follikels zag (had minimaal aan iedere eierstok een stuk of 3 kleintjes verwacht).

Nu ben ik dus bang dat de 'voorraad' toch opraakt en zie mijn 2 IVF poging ineens wat minder positief. De arts heeft me nu ook de maximale dosering hormonen voorgeschreven (225 menopur / 225 gonal-f) bij de volgende cyclus.

Greetzzzzz,

:sad1: Elena

Geplaatst

Hoi Hildever,

Ja, de gyn zei het zelf al. Dus ik wilde voorstellen om mijn FSH waarde in het bloed te laten meten, maar dat wilde hij niet. De reden was dat als deze te hoog zou zijn, hij me dan niet meer mocht laten meedoen aan het IVF traject.

Dus de tijd is nu echt aan het dringen, ik besef dat maar al te goed. Maar ja, de geest wil nog zo graag......... vanmiddag weer naar de acupunturist en hopelijk kan hij me weer wat soelaas bieden. Ben er weer een tijdje niet geweest, dus hopelijk kan hij weer wat gaan stimuleren.

:bye2:

Elena

Geplaatst

Wel lief van de arts dat hij je toch nog een poging wil laten doen. Maar wat een teleurstelling zeg!!!!

Sterkte!!!

Groetjesssssssssssssssssssssssssssssss

Geplaatst

hoi Elena

Wat een teleurstelling, maar fijn dat je FSH niet wordt gemeten. Bij ons in het ziekenhuis zeiden ze gelijk als dat te hoog was en je leeftijd boven de 40 jaar je niet meer mag beginnen aan ivf/icsi. Ben zelf bijna 39 dus schrok hier toen wel van. Ik hoop dat je nog een poging mag doen. Ik wens je heel veel succes.

groetjes annemie

Geplaatst

Hoi Annemie,

Gelukkig gaan we nog een poging wagen hoor! De arts heeft gezegd dat hij niet wilde nagaan of de waarde omhoog zou zijn gegaan m.a.w. "hij weet van niks"... :icon_albino:

Gisteren wel bij de acupuncturist geweest en die is het niet eens met de stelling "geen kleine follikels, dan is de boel op". Hij is van mening dat door de extra hormonen inname, de eierstokken ook ontregeld zijn en daardoor de waarden in het bloed kunnen schommelen. Volgens hem zou het heel goed mogelijk kunnen zijn dat ik bij een volgende cyclus weer wel 'kleintjes' erbij heb zitten.

Ik ben in iedergeval weer een stuk gerustgesteld, ook door jullie reacties meiden, en blijf in de positieve flow zitten. Deze maand (lees vanavond en de komende dagen) zelf flink aan de klus, want er rijpen momenteel 2 follikels in mijn buikje en dat betekent dubbele kans! Ik heb ook wel zin in een tweeling (heb zelf nl. een tweelingbroer).

Iedereen héél véél succes gewenst en op naar een positieve test!!

:bye:

Elena

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden