Ga naar inhoud

hoera, ben nu ook actief......

Aanbevolen Berichten

• 2 weken later...
  • Reacties 68
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi meiden,

Hier weer eventjes een update (sorry, ordinair gecopieerd) ;

Voor mij is het nog wel een weekje wachten! Had eergister en gisteren wat steekjes in de liezen, maar dat was gisteren véél minder dan eergisteren. Nu een beetje een ongi-gevoel / zwaar gevoel in de buik, maar verder eigenlijk geen last. 'sAvonds tussen 17.00 - 21.00 uur onwijs moe, maar daarna eigenlijk weer klaarwakker terwijl ik altijd zo rond 22.00 mijn mandje inslof. Weer een beetje vreemd, maar ja dat kan geheel los staan van de cyclus. Oja, en ik heb het steeds onwijs koud 'savonds. Ga heel vaak douchen om warm te worden, voordat ik naar bed ga.

Al met al, lekker vaag alles en ik weiger om mezelf gek te maken. Dat ik verslaafd ben aan jullie, is al erg genoeg..... :laughing1:

Greetzzzzz,

Elena

P.s. zat te denken om 21 oktober een test ertegenaan te gooien, mocht ik dan nog niet ongi zijn. Blijft spannend....... :whistling_girl:

Geplaatst

Hoi Claudiaatje,

Normaliter zit mij cyclus tussen de 25-27 dagen. Als ik van 25 dagen uit zou gaan dan is mijn NOD 19/10. Ik heb dus nu de langste cyclus (27dgn) genomen. Tevens zou dit 14 dagen na de positieve ovulatietest zijn.....

Euhhh, ik heb al testen in huis waaronder een supergevoelige van Matcare. Deze zou je 6 dagen voor je NOD kunnen testen, maar dat ga ik niet doen hoor.... véél te eng!

Greetzzzz,

Elena

Geplaatst

Hoi meiden,

Nou we zijn begonnen aan ronde 2! Gisteren is de 1e decapeptyl spuit er weer ingegaan. Wederom met zweethandjes stond ik weer een partij moeilijk te doen, maar als 1 spuit eenmaal gezet is volgt de rest vanzelf, toch? :cool:

Deze ronde gaan we met de maximale dosis aan de slag (225 gonal-F / 225 menopur). Ga er vanuit dat ik er deze keer niet zo doorheen 'fiets' en er nu een aanslag gedaan gaat worden op mijn bijna altijd opgewekte humeur. Heb de baas vandaag ingelicht..... :icon_profileleft:

Dus..... op naar meer dan 3 follikels en hopelijk toch een terugplaatsing, want zover ben ik nog niet gekomen.

Even vooruit mijmerend, mocht deze poging niet lukken ivm te weinig eicellen / geen goede deling, dan wil ik de laatste poging proberen met donor eicellen. Heb reeds 2 potentiële kandidates op het oog, maar moet hen nog wel gaan benaderen. Allebei in iedergeval een héél stuk jonger dan ik...... Weet eventjes niet hoe ik dit ga aankaarten bij hen, want het is natuurlijk wel een lastige kwestie.

Nou ja, eerst deze poging maar eens afwachten.

Greetzzzz,

Elena

Geplaatst

Hoi hoi,

Ben ik weer...... :toothy1:

Ik weet nu ook wanneer ik mijn 1e fm heb, da's dus 30 oktober a.s. Vanochtend de 1e 225IE Gonal-F geïnjecteerd en nog extra gecontroleerd dat dit correct is gegaan. Volgens mij is het nu goed gegaan....

Weet één van jullie of je nu elke keer dat je de pen gebruikt eerst moet ontluchten?!? M.a.w. 1x 'laden' (naar achter trekken) en daarna nogmaals om te kunnen spuiten? En geeft de pen dan ook de juiste hoeveelheid af dan?

Ik blijf stoeien met die pen...... grrrrrr.

Greetzzzz,

Elena

Geplaatst

Wat ik me er nog van kan herinneren hoef je de gonal f-pen niet iedere keer te ontluchten. Wat staat er over in het boekje dat je er, als het goed is, bij hebt gekregen?

groetjes,Stéphanie

Geplaatst

Hoi Stephanie,

Ondertussen gebruiksaanwijzing gevonden, dus ben nu gerust dat het deze keer wel goed gaat. Bedankt voor je reactie!!

Ik spuit nu alweer 2 dagen Gonal-f / menopur en voel alleen bij de Gonal-f spuit na 10 minuten wat kleine steekjes ter hoogte van de eierstokken. Dit zal wel komen door de hogere dosering, ben erg benieuwd of dit betekend dat er binnen de 1e follikels zich aan het ontwikkelen zijn. Geen idee overigens hoe snel dit gaat, maar ik hoop op de 1e fm meer dan 3 follikels te gaan zien.

Groeien maar jongens!!

Greetzzzzz,

Elena

Geplaatst

Hoi meiden,

Hier eventjes een update :strangle:

Héél stom, maar ik ben vanochtend vergeten mijn dosis Gonal-f te spuiten. Dus hoop ik maar dat het geen heel groot probleem wordt dat ik deze dadelijk bij thuiskomst alsnog inspuit.... en dan vanavond laat nog mijn decapeptyl + menopur.

Als iemand mij kan geruststellen, dan mag dat hoor :icon_profileleft:

Ik voel beide eierstokken steken, zeker als de blaas vol is, dus ik denk dat het wel goed gaat daarbinnen. A.s. donderdag weet ik meer!!

Greetzzzz,

Elena

Geplaatst

Hoi Elena,

Heb even voor je op het internet gespuurd, en dit gevonden:

Indien u toch een toediening vergeten bent: bedenkt u het zich nog op dezelfde dag? Spuit dan zo snel mogelijk het middel in. Ontdekt u het pas de volgende dag? Raadpleeg dan uw arts.

Hoop dat je gerustgesteld bent.

Gr. Marianne.

Geplaatst

Hoi Marianne,

THANX!! Ik heb zo snel dat ik thuis was gelijk alsnog gespoten, en vanavond laat nog mijn menopur & decapeptyl dosis weer. Tis toch wat.....

Nogmaals bedankt voor het meedenken en opzoeken!

Greetzzzzz,

Elena

Geplaatst

Hoi meiden,

Zit nu weer op schema, vanochtend weer braaf mijn Gonal-f prik gezet. Gelukkig niet vergeten deze keer.....

Begin een beetje zenuwachtig te worden voor morgen, want dan weten we hoeveel 'jongens' er gegroeid zijn. Oh ik hoop toch zo op een stuk of 5 flinke follikels. Heb nu ondertussen wel een gevoelige buik (zal wel van het spuiten komen) en de blauwe plekken zijn er ook te zien.

Moet eerlijk bekennen dat ik weinig, eigenlijk geen, last heb van de hormonen. En dit ondanks de hoogste doseringsgraad. Geen idee of dit een goed of een slecht teken is.

Eén ding is zeker, ik voel vrij regelmatig mijn eierstokken!! :sign10: Dus dat daarbinnen een actie gaande is, da's zeker!!

Nog 22 uurtjes en dan weet ik ein-de-lijk meer.......

Greetzzzzz,

Elena

Geplaatst

Veel succes morgen met de 1e FM.

Hoop voor je dat er weer mooi follikels zijn!!

Ben blij voor je dat je geen last van de hormonen hebt.

Ik merk het sinds zondag dat ik niet echt te genieten ben................raar dat één of andere vloeistof dat met je lichaam allemaal kan doen!!!

Geplaatst

Nou vandaag was het DE dag voor mij! Aangekomen in het ziekenhuis, liepen ze wat uit. Ik zat zo in positieve spanning...... dat de teleurstelling erg hard aankwam.

Er zijn maar 3 follikels gevonden en dat ondanks de hoogste dosering. Nu heb ik er 2 links (16,8 + 12,2 mm) en 1 rechts (13,5 mm). Het bms was 8,6mm. Nu is mijn linker eierstok slecht te bereiken, bij de 1e punctie hebben ze 'm niet kunnen aanprikken. Ik ben bang dat deze IVF poging dus op niets gaat uitdraaien, omdat ook bij de echo van vandaag het erg moeilijk was om 'm in beeld te krijgen, dus laat staan dat ze 'm dadelijk zouden kunnen aanprikken.

Naast dit bericht en het bericht van Dees zit ik nu eventjes in een negatieve bui. Baal er zo van.... waarom mogen wij nou niet!!!

Iedereen op het wb blijven zitten en toi toi toi. Voor diegenen die bezig zijn, succes en doorzetten hoor.

Greetzzzzz,

Elena

Geplaatst

Hoi schat,

Nog even volhouden hoor! Bij mijn eerste meting vonden we maar 1 follikel. Mijn rechterkant doet totaal niet mee.

Dus het kan nog!

Hou de moed in de broek! (sorry, kwam zo in me op)

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

Elena,

Kan me voorstellen dat je baalt. Maar wij hoorden de vorige ivf dat de eerste echo nog niet alles zeggend was. Wat zeiden ze bij jou in het ziekenhuis?

Ook ik heb de volle pond aan puregon. Herken dus duidelijk je teleurstelling.

Sterkte, maar houdt de moed erin!!

Groetjes, Marianne.

Geplaatst

Hoi Elena,

Wat balen dat het je zo tegen gevallen is... Wanneer moet je terugkomen voor de 2e fm?

Ik ga voor je duimen meis, probeer positief te blijven, hoe moeilijk dat soms ook is..

Zou gezellig zijn als we straks saampies op het wb plaats mogen nemen!!

Gerreber

Geplaatst

Hoi meiden,

Bedankt voor alle opbeurende woordjes..... ik zat nu voor een keer echt in een dip!! Ben eigenlijk altijd wel positief (soms op een manische manier), maar dit keer lukte het me eventjes niet meer.

Hoe dan ook, vandaag had ik de 2e fm en het zijn en blijven er 3! Kan er helaas niet meer van maken.... maar.... ze waren wel mega gegroeid. In 3 dagen tijd van 13,5/16,8/12,2mm naar 23, 22 en 21mm. Baarmoederslijmvlies was ook iets gegroeid, die is nu 8,9 mm. Al met al niet slecht, maar ik heb de IVF toch afgeblazen omdat ik er wederom niet de juiste hoeveelheid Gonal-F heb gespoten. Om gek te worden zeg!!!

Gelukkig een fijne arts die met me meedacht en samen besloten om in dit geval dan voor een IUI te gaan. Ze heeft wel gebeld met de gyn, omdat ik toch 3 grote follikels had zitten. Dus deze maand geen punctie voor mij maar een IUI. A.s. dinsdag de grote dag en dan kom ik op het bankje (wel een ander bankje, maar toch......

Greetzzzz,

Elena

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden