Ga naar inhoud

Ik ben nieuw

Aanbevolen Berichten

• Reacties 69
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo meiden

Donornieuws......

Ze is vandaag voor FMecho geweest.

Het was nog erg rustig in de buik, echo ook wel een beetje vroeg, zaterdag pas begonnen met Gonal spuiten.

Ze moet wat extra langer spuiten 12 dg ipv 8

En maandag terugkomen voor 2de FMecho.

Gr, Claudia

Geplaatst

Wat spannend allemaal.

Op naar maandag maar weer.

Vrijdag moet ik voor de eerste meting, de schatting van de punctie is volgende week maandag, dinsdag of woensdag. Kan bijna niet wachten want dat houdt in dat we weer een stap dichter bij een zwangerschap zijn.

We weten allemaal wat er mis kan gaan in het hele traject van de IVF.

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

Hallo Vanessa,

Voor jou is het ook spannend zeg vrijdag jou 1ste echo

Alvast succes!

En idd we weten allemaal wat er allemaal fout kan gaan bij IVF.

Jij heb zo te lezen ook aardig wat meegemaakt in de MMM.

Dan is het nog spannender allemaal, of het wil lukken!

Voor ons ook extra spannend, vorige keer miskraam gekregen, zo bang nu weer een miskraam te krijgen, maar we gaan van het positieve uit, het gaat gewoon lukken deze keer!!!!!!!ook bij jou:bf_new::icon_sunny:

Liefs, Claudia

Geplaatst

Thanks voor je lieve woorden.

Toch wel erg fijn om met lotgenoten te kunnen kletsen.

Is toch wel erg, heb je zoveel moeite gedaan om zwanger te worden krijg

je een miskraam.

En dan bestaan er nog steeds vrouwen op deze aardkloo... die doodleuk tegen je zeggen als je ze zegt dat ze een mooi kindje hebben het een ongelukje was!

Heel veel succes!!

We duimen voor elkaar.

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

Ja idd, iedereen krijg tegenwoordig maar zo gemakkelijk kinderen :icon_scratch:

Was het maar waar dat het bij ons allen ook zo makkelijk ging, maar goed dat is niet zo dus daar moeten we dan maar het beste maken, en dat doen we ook!!!!!!!!

Ik vindt het daarom toch wel wat hebben de IVF, het maakt het allemaal toch wel extra extra bijzonder een kindje krijgen in onze situatie!

Het lijkt wel of je het dan meer beleefd en er bewuster mee bezig bent zeker in het begin zoals nu!

WE DUIMEN VOOR ELKAAR!!

Liefs, Claudia

Geplaatst

Hoi meiden,

Even niet over de behandeling, maar een leuk verhaaltje.......

Ik ben kraamverzorgster, en heb nu toch een leuk gezin waar ik werk!

Het is bij een tweeling, 2 jongetjes, en met IVF gemaakt, vrijdag geboren!!!!

Ik vindt het zo leuk, liggen ze daar samen in het bedje, zo schattig

Ook alle 2 igewogen en in badje gedaan enzo, zo leuk!

Moest ik ff kwijt aan jullie hahah.

gr, Claudia

Geplaatst

Claudia fijn dat je zo mooi werk doet! En dan een paar dagen voor 2 mooie kindjes mogen zorgen. Wat een geluk.

Ik vind het bijna onvoorstelbaar dat het echt kan, zwanger worden door IVF.

Een droom zover weg en nu een stuk dichterbij.

Ik hoop dat het ons allemaal lukt! Dan moeten er maar geen kindjes komen bij de mensen die het eigenlijk niet willen (de ongelukjes).

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

Claudia,

Heel veel succes morgen met de echo bij de donor. Hopelijk nu wel wat te zien en op naar de punctiedatum...

Groetjes,

Fientje.

Geplaatst

Hoi hoi Meiden,

Mijn donor is voor de 2 de FM echo geweest.

En ze heeft ongeveer 5 a 6 eitjes.

De grootste is 17 mm en de rest iets kleiner vanaf 12mm ongeveer.

8 oktober Woensdag 3 de FM echo

En ws vrijdag de PUNCTIE

Ze moet nog 2 dagen Gonal f spuiten.

Het gaat goed en het gaat opschieten!!!!!!

Liefs, Claudia

Geplaatst

Hoi meiden

Net terug van de FM echo samen met de donor.

Nu 2 grootte ongeveer 17,5 mm

en nog 2 redelijke grootte ongeveer 15 mm

En de rest ongeveer 12 mm

Het gaat dus niet hard eigenlijk te langzaam dus donor mag nog 2 dagen extra spuiten en vrijdag weer terug komen voor een 4de FM echo.

Dus geen punctie vrijdag word ws maandag!

Gr, Claudia

Geplaatst

Nog even geduld hebben dus Claudiaatje en donor. Wel fijn dat jullie dit samen mee kunnen maken. Mag ik vragen; is je donor een goede vriendin van je?

Sterkte

liefs, Stéphanie

Geplaatst

Hallo stephanie

ja idd nog eventjes geduld hebben, wel moeilijk hoor!:blob3:

De donor is een nicht van mij waar ik goed mee om ga

echt een top meid!!!!

Liefs Claudia

Geplaatst

Hoi Claudia,

Wordt maandag een druk dagje dus.

Ik hoop dat wij eventueel zondag kunnen.

Is voor mijn partner een stuk fijner, maarja dan moet alles

meewerken. Uiteindelijk is maandag dan ook goed.

Krijgen nu in ieder geval een punctie.

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

Hoi meiden

Donor is vanochtend voor de 4de FM geweest.

En de eitjes groeien nog steeds langzaam!:sad1:

Er is er 1 van 23mm maar de rest blijft achter.

Donor kreeg opties

-Stoppen

- een punctie voor ws maar dat eene grootte eitje.

- nog 3 dg langer spuiten en maandag weer terug komen voor 5de FM

Ze heeft voor het laatste gekozen en hopelijk dan een eitje of 4/5 die te gebruiken zijn voor de punctie!

Donor baald enorm!

Punctie niet maandag maar Woensdag!!!!

Dan zaterdag TP, we gaan vrijdag wel 1 week op vakantie hadden we zo gepland ivm een TP maar die loop dus uit zo zie je maar dit is niet te plannen!!

We zullen wel heen en weer rijden voor de TP, kleine moeite.

Liefs, Claudia

Geplaatst

Wat een teleurstellin dat het niet zo vlot loopt als gewenst. Laten we hopen dat we kunnen zeggen; beter laat dan nooit. Wel fijn dat je je vakantie er niet helemaal voor opzij hoeft te zetten.

liefs, Stéphanie

Geplaatst

Hoi meiden

Vandaag is de donor voor de 5de FM geweest en het gaat heel goed nu vandaag de laatste spuit Gonal f en vanavond de Pregnyl en dan WOENSDAG de PUNCTIE eindelijk!!

De kleine eitjes zijn nu toch nog redelijk gegroeid nu 17 mm dus hoogst ws te gebruiken

Dat zou betekenen dat we ws ongeveer 6 eitjes zouden hebben, best goed toch!

Liefs, Claudia

Geplaatst

Let's go for it!

6 eitjes! Wauw!

Geef je donor een knuffel van mij en voor jezelf ook eentje!!!

En heelveeeeeeeeeeeeeel succes morgen!

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

Hoi Meiden,

De punctie is achter de rug en we hebben 6 eitjes gescoord goed he!!!

Het is best meegevallen allemaal donor had alleen aan de rechterkant veel last, eitjes lagen er niet goed voor, auW

Maar ze heeft het goed doorstaan en pijnstilling gekregen, via infuus had ze al iets meer gekregen dan vorige keer.

Ze is zelf ook weer terug naar huis gereden met de auto we hadden nog aangeboden om haar te brengen maar het ging goed zei ze.

Met mijn vriend is het ook allemaal goed gegaan met zaad afgeven.

Gek idee dat ze nu bezig zijn ons kindje te maken in het lab echt heel bijzonder.......!

Zaterdagochtend krijgen we telefoon van het EMC of er bevruchting is geweest en er TP is zaterdag.

Liefs Claudia

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden