Ga naar inhoud

Ik ben nieuw

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Claudia,

Goed zeg. 6 eitjes...

Nu wachten of de bevruchting slaagt, maar daar gaan we maar van uit. Positief blijven denken toch...

Op naar een fantastische terugplaatsing zaterdag met een geweldige uitslag en dat je dan over 9 maanden je kindje echt in je armen kan sluiten.

Inderdaad een rare gewaarwording dat ze nu in het laboratorium bezig zijn met in feite jullie kindje, maar ja ook wel geweldig dat deze mogelijkheden er zijn toch..

Groetjes,

Fientje

• Reacties 69
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hee Fientje

Ja idd heel fijn dat die technieken er nu zijn 30 jaar geleden konden ze dit allemaal nog niet realiseren, goed en fijn he dat het nu wel kan en wij er gebruik van kunnen maken!!

Liefs Claudia

• 2 weken later...
Geplaatst

Hallo meiden

Ik zal hier ook even een update schrijven......

Staat ook bij behandelingen september/oktober

Maar ook leuk in mijn eigen topic hiih.

Vorige week zaterdag TP gehad.

Van de 6 eitjes waren er 5 bevrucht waar van er 2 gebruikt konden worden voor TP en dat is ook gebeurt!

heb nu @ emmys in mijn buikkie die hopelijk lekker aan het groeien zijn

Mag volgende week 1 november testen!

Mijn borsten zijn aardig gevoelig en ook mijn buikkie, dus mijn lijf is aardig bezig!!

Was vorige keer bij de 1ste poging ook.

We zijn lekker weekje weg geweest was heerlijk en lekkr relaxed, super mooi weer gehad heerlijk genoten, altijd goed voor de emmys!!

Ik heb nog een weekje extra vakantie eraan geplakt ik begin pas 3 november weer, heerlijk!

fijn weekend

liefs Claudia

• 2 weken later...
Geplaatst

Hallo meiden

zaterdag test gedaan en die was nog negatief, dacht oke misschien net iets te vroeg getest en dacht ik doe een paar dagen later nog eentje.

Heb vanochtend weer getest, en harstikke negatief

Ben dus niet zwanger, poging 2 helaas ook mislukt!!!

Bedankt voor jullie steun, tips en succes wensen de afgelopen weken/dagen, harstikke fijn!

liefs Claudia

Geplaatst

Hoi Claudia,

Wat een ontzettende teleurstelling voor jou en je donor zeg!! Echt héél erg shit! Had zo gehoopt dat het je lukken ging...... temeer omdat je zoveel gelijkenissen voelde met je 1e IVF poging.

Hoop voor je dat jouw nichtje het nog 1x wil proberen, want het is helaas wel belastend voor haar maar ontzettend top dat ze je zo al heeft kunnen/willen helpen.

Succes gewenst met het verwerken van deze enorme domper en ik duim voor je dat er nog een kans voor je in het verschiet ligt.

Toi toi toi

Elena

Geplaatst

Oh nee meissie.

Wat naar voor jullie.

We zaten geloof ik niet in een goede maand......

Nu samen op voor de volgende poging?

Sterkte met het het verwerken van deze tegenslag.

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

Hoi Meiden,

Bedankt voor jullie steun

Ja is behoorlijk naar pff

Is ook wel ff slikken hoor pff.

Best moeilijk mee.

Ik heb het ziekenhuis gebeld en ook gevraagd of ik daar ook testje kon doen voor de zekerheid, zijn meestal beter.

vanmiddag ook gedaan, urinetest...was ook negatief natuurlijk.

Gyn kwam toevallig aan de balie, zij vertellen aan hem, en hij zei laat maar bloed prikken.

Zo gezegt zo gedaan, en ik kan morgen bellen voor de uitslag.

Maar ik verwacht er helemaal niets van, na 19 dg en dan nog HCG in urine, is gewoon NIET zwanger.

Maar Gyn heb dus nog hoop!

Moet ook doorgaan met de bolletjes en progynova, gelijk nieuwe bolletjes gehaald!

Ik vind het wel fijn die bloedtest, morgen tenminste echte duidelijk!

Want mijn borsten/tepels doen zeer zeg en een partijtje moe!!

Nogmaals heb absoluut geen hoop meer hoor.

Liefs Claudia

Geplaatst

Meiden

Ik heb vanochtend het ziekenhuis gebeld voor de uitslag van de bloedtest.

En die is ook negatief.

Even een poos bij komen van dit en dan kijken hoe we het verder gaan doen!

Liefs Claudia

Geplaatst

Hoi Claudia,

Jullie allemaal sterkte (ook naar voor je donor).

Ik weet nu hoe moeilijk het is om te verwerken na een eerste poging en kan dus een beetje met je meevoelen.

We denken aan jullie.

Dikke knuffel,

Vanessa

Geplaatst
Hoi Claudia,

Jullie allemaal sterkte (ook naar voor je donor).

Ik weet nu hoe moeilijk het is om te verwerken na een eerste poging en kan dus een beetje met je meevoelen.

We denken aan jullie.

Dikke knuffel,

Vanessa

Hoi Vanessa

Ja valt niet mee, valt best zwaar

Zwaarder dan vorige keer, ik weet niet waarom.

Misschien omdat we nog niet weten of de donor nog een keertje wil.

En de hormonen gieren nog door me lijf, buikpijn, gevoelige borsten niet leuk nu.

Maar goed alles stap voor stap eerst dit maar eens verwerken, en dan zien we verder!

Annemie.... bedankt!

Liefs Claudia

Geplaatst

Hoi Claudia,

Wat een rot berichten allemaal. Heel veel sterkte de komende tijd en ik hoop zo voor je dat je donor het over een tijdje nog een keer wil doen. Maar eerst al die hormonen weer je lijf uit en dit verwerken.

Liefs Marinda

Geplaatst

hoi meiden

Ben ik weer eventjes.

Gaat nog niet helemaal lekker hier.

Weet ondertussen ook dat de donor niet meer wil, het is te zwaar en te heftig met een jong gezin.

Heel begrijpelijk natuurlijk, het is ook zeker niets niks wat ze heb gedaan, en dat ook nog zonder resultaat.

maar het was het proberen zeker waard natuurlijk.

ben haar echt zo dankbaar.

Alleen hoe nu verder? we hebben nog een 3de poging te goed en die willen we heel erg graag benutten natuurlijk we willen heel graag een kindje samen, dat is onze droom.

Ben weer erg verdrietig en zo moe, en ontzettend bang dat we niemand vinden die ons wil en kan helpen aan eitjes.

Kan nog een vriendin vragen, dus daar ga ik me maar op voorbereiden de aankomende dagen/weken

Ik hoop het zo...!

Liefs Claudia

Geplaatst

Claudia, ... wat vreselijk.

Ik kan me inbeelden dat je gewoon moe bent, fysiek en mentaal. En zo machteloos...

Ik hoop echt dat je een doner vind maar ik begrijp dat het inderdaad niet evident en makkelijk is.

Ik weet eigenlijk helemaal niet hoe ik je moet troosten. het is zo moeilijk allemaal hé...

Probeer je te ontspannen, alles een beetje van je af te zetten en gun jezelf beetje ademruimte.

Ik duim voor jullie :)

Volhouden...

Geplaatst

hey ik wil je veel sterkte wensen.

heb voor je geduimd enzo (schrijf niet veel hier maar lees en duim wel mee!!)

vind het echt !@#$%^& voor je dat het is mislukt

en ook die geweldige donor van je zo super maar ja ook zo begrijpelijk dat ze het niet nog een keer gaat trekken.

en dan zit je

tjemig hey

voor zaad kan je naar een zaadbank maar voor eitje

ik ga voor je duimen dat je iemand vind die je wil en kan helpen

(het zou toch mooi zijn als ze eitjes ook konden invriezen hoor!!!)

suc6 meid

Geplaatst

Meiden

Ik snap het ook niet, zo moeilijk kan het toch niet zijn?

Neem nou de byv eitjes van Draakje, 12 worden zo weggegooid door het ziekenhuis alsof het niets is...onbegrijpelijk.

Liefs Claudia

Geplaatst

ja gewoon zonde

maar ik dacht dat je ze wel in kan vriezen

( ja in principe kan je alles invriezen natuurlijk ;-)

maar dat je ze dus niet meer kan ontdooien, of tenminste kan wel maar dat ze dus stuk gaan bij het ontdooien.

ze komen er niet goed uit

dus kan je ze niet gebruiken

dus heeft invriezen geen zin

ik ga ook maar duimen voor de wetenschap dat ze iets vinden om eitjes dus wel goed te houden.

op wat voor manier dan ook

suc6 allen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden